بهترین کراس‌ اوور های ایران از نظر کیفیت و قیمت

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین کراس‌ اوور های ایران از نظر کیفیت و قیمت
کراس‌اوورها به‌طور معمول از سدان‌های هم‌رده خود گران‌تر هستند، درحالی‌که هیچ مزیت عمده‌ای نسبت به آن‌ها ارائه نمی‌دهند. متأسفانه اکثر مصرف‌کنندگان تصور می‌کنند کراس‌اوورها از کارایی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و نسبت‎به سدان‌ها برتری خاصی دارند. بنابراین لازم نیست که حتما در میان کراس‌اوورهای بازار به دنبال خودروی محبوبتان بگردید و می‌توانید باتوجه

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، کراس اوور (انگلیسی: Crossover )عنوان نوعی از طرح خودرو است که دارای ظاهر و طراحی بینابینی هستند یعنی هم برخی ویژگی های خودروهای SUV را دارا هستند و هم برخی ویژگی های خودروهای سدان یا هاچبک. ویژگی های معمول که این خودرو از SUV به ارث می برددر این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کراس اوور های بازار ایران در بازه های قیمتی متفاوت بپردازیم و آن ها را از جنبه های مختلف مورد نقد و بررسی قرار دهیم. اگر قصد خرید یک کراس اوور جذاب و باکیفیت را دارید یا صرفا به این گونه از خودروها علاقه مند هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

بهترین کراس اوور در بازه قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان

کراس اوورهای محدوده قیمتی کمتر از دویست میلیون تومان، روزگاری خودروهای پرفروشی در بازه 50 الی 60 میلیون تومان بودند و گزینه خرید مناسبی برای اقشار متوسط به شمار می رفتند؛ اما اکنون به بازه های قیمتی بالاتر صعود کرده اند. اکثر خودروهای این رده محصولات اقتصادی چینی هستند که تفاوت های اندکی بین آن ها دیده می شود.

در بازار کشور یکی از بهترین گزینه های خرید با قیمتی کمتر از دویست میلیون تومان، ام وی ام X22 است. این خودرو برخلاف بسیاری از رقبایش همچنان تولید می شود، با شرایط منعطف اعتباری به فروش می رسد، از سطح امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار است و همچنین طراحی زیبایی نیز دارد.

تصویر
بهترین کراس اوور در بازه قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان

عرضه ام وی ام X22 به بازار ایران از زمستان 1395 آغاز شد و تا به امروز تولید آن ادامه یافته است. این خودرو همانند دیگر رقبای خود نظیر لیفان X50 یا چانگان CS35 به یک پیشرانه کوچک تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر مجهز است که قدرت و گشتاور چندانی تولید نمی کند و نمی توان به شتاب این خودرو امیدوار بود. با این وجود ام وی ام X22 برخلاف سایر چینی های اقتصادی، به جای گیربکس CVT از جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته استفاده می کند که عملکرد به مراتب دقیق تری را ارئه می دهد.

بهترین کراس اوور در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

اگر مشتریان توانایی مالی بیشتری داشته باشند، در بازه قیمتی 200 الی 400 میلیون تومان کراس اوورهای قدرتمند چینی به همراه برخی محصولات ریزنقش کره ای یا ژاپنی به انتظار آن ها نشسته اند. این خودروها که روزگاری در محدوده قیمتی صد میلیون تومان فرمانروایی می کردند، اکنون قیمت آن ها تا چند برابر مقدار اولیه افزایش یافته است.

تصویر
بهترین کراس اوور در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

گزینه های مختلفی در این محدوده از بازار به چشم می خورد، اما پیشنهاد می کنیم که به تجربه خریداران اعتماد کرده و کراس اوور محبوب چینی یعنی جک S5 را انتخاب کنید. جک S5 اتوماتیک یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای ایران است که با تکیه بر مواردی همچون پیشرانه پرقدرت، امکانات رفاهی رنگارنگ و ظاهر زیبا، موفق شده‏است تا توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند.

جک S5 به پیشرانه توربوشارژر دو لیتری با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر مجهز است که نقطه قوت مناسبی برای این خودرو در مقابل رقبایش محسوب می شود. این قدرت و گشتاور از طریق جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود و سطح قابل قبولی از هیجان و لذت رانندگی را برای راننده فراهم خواهد کرد.

بهترین کراس اوور در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

به سومین بازه قیمتی بهترین کراس اوور های بازار ایران رسیده ایم و همچنان کراس اوورهای چینی گزینه مطرح خرید برای مشتریان هستند. این بازه نیز سرشار از خودروهایی است که افزایش دو برابری قیمت پیدا کرده و به این محدوده صعود کرده اند.

چری تیگو 7 گزینه مطرح این بازه قیمتی است. این کراس اوور چینی ماحصل دیدگاه جدید چری در توسعه خودروهای مدرن محسوب می شود؛ بنابراین با محصولی متفاوت از سایر خودروهای چینی روبرو هستیم. چری تیگو 7 از مزایایی همچون کابین بزرگ، تعلیق نرم، امکانات رفاهی رنگارنگ و ایمنی قابل قبول برخوردار بوده و همچنان یکی از خودروهایی است که می توان آن را با شرایط بسیار منعطف اقساطی خریداری کرد.

چری تیگو 7 از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر ساخت AVL اتریش بهره می برد که توسط کارشناسان مختلف خودرویی مورد تحسین قرار گرفته است. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای تیگو 7 نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که عملکرد بهتری نسبت به گیربکس های CVT دارد. از سوی دیگر، این خودرو برخلاف رقبای کره ای خود در نسخه های صفرکیلومتر قابل خریداری است که می تواند موردتوجه مخاطبان قراربگیرد.

البته در صورتی که اولویت اصلی شما برای خرید یک خودروی کراس اوور در این رنج قیمتی، تنها به طراحی جوان پسند، چالاکی و اصالت برند محدود می شود، می توانید پژو 2008 یا نیسان جوک اسپرت را خریداری کنید.

بهترین کراس اوور در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

برخلاف بازه های قیمتی قبل که سرشار از خودروهای مختلف بودند، بازه قیمتی 600 الی 800 میلیون تومان در حوزه بهترین کراس اوور های بازار ایران چندان پررونق نیست و گزینه های معدودی در این محدوده قیمتی حضور دارند. کراس اوورهای اقتصادی اروپایی و ژاپنی اغلب خودروهای این رده را تشکیل می دهند و مشتریان برای خرید خودرو آزادی چندانی ندارند.

تصویر
بهترین کراس اوور در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

با این وجود میتسوبیشی ASX یکی از بهترین کراس اوور های بازار ایران در این رده قیمتی محسوب می شود که همواره زیر سایه رقبای کره ای و محبوب تر خود قرار داشته است. میتسوبیشی ASX تیپ 4 با طراحی جذاب، قیمتی قابل قبول و مزایایی گسترده، آماده است تا یک خودروی خانوادگی ایده آل باشد. این خودرو رقیب ارزان تر کیا اسپورتیج و هیوندای توسان است و به وضوح عملکرد بهتری نسبت به رقبای کره ای خود دارد.

کیفیت ساخت بالا، دوام فنی قابل قبول، سواری نرم و راحت، سیستم صوتی فوق العاده، امکانات رفاهی رنگارنگ و مصرف سوخت اقتصادی ازجمله مزایایی هستند که میتسوبیشی ASX را به ستاره ای در بین بهترین کراس اوور های بازار ایران تبدیل کرده ‏است. این خودرو در یک فاصله منطقی میان چینی های خوش آب ورنگ و کره ای های محبوب قرار دارد و خریداران این رده را به سوی خود می کشاند.

بهترین کراس اوور در بازه قیمتی ۸۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان

تعدد گزینه های خرید در بازه قیمتی ۸۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان قابل توجه است و مشتریان این محدوده آزادی عمل بیشتری دارند. کراس اوورهای رنگارنگ اروپایی، کره ای و ژاپنی با قیمت هایی گزاف، این رده از بازار را به خود اختصاص داده اند. این محدوده قیمتی با خودروهایی همچون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج آغاز شده و به محصولاتی همچون تویوتا RAV4 و فولکس واگن تیگوان ختم می شود.

تصویر
بهترین کراس اوور در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

در این محدوده قیمتی، رقابت شدیدی بین دو خودرو شناخته شده و پرفروش بازار جهانی یعنی تویوتا RAV4 و فولکس واگن تیگوان جریان دارد که هر دو از بهترین کراس اوور های بازار ایران نیز به شمار می روند. باتوجه به حضور کمرنگ فولکس واگن در ایران و شهرت تویوتا به دوام و کیفیت ساخت، کراس اوور پیشنهادی این رده قیمتی تویوتا RAV4 است.

کیفیت ساخت بالا، هزینه نگهداری پایین و بازار دست دوم پررونق، ازجمله مزایای تویوتا RAV4 هستند که آن را به یکی از بهترین کراس اوور های بازار ایران تبدیل کرده ‏ است. علاوه‏بر این راو4 به پیشرانه تنفس طبیعی مجهز شده است و نسبت به پیشرانه های مجهزبه سیستم پرخوران، توجه کمتری را برای نگهداری طلب می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (179 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (138 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (28 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس