بهترین کشورها برای ادامه تحصیل ایرانیان

  پنجشنبه، 08 آذر 1397   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین کشورها برای ادامه تحصیل ایرانیان
ساعد نیوز: بهترین کشور برای تحصیل و ادامه تحصیل ایرانیان کدام کشور ها هستند؟

عوامل متعددی وجود دارد که دانشجویان ایرانی برخی از کشورها را برای مطالعه در خارج از کشور ترجیح می دهند. هزینه دانشگاه، هزینه های زندگی، زبان محلی، رتبه بندی دانشگاه، دسترسی به ویزا و امکان فرصت های شغلی و مهاجرت، برخی از ملاحظات جهت بهترين كشور براي تحصيل ايرانيان است.

بهترين كشور برای تحصيل ايرانيان

ما لیستی از کشورهای برتر را برای دانشجویان ایرانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند تهیه کرده ایم و امیدواریم که اولین قدم برای تحصیل در خارج از کشور را به آسانی برداریم. وقتی دانشگاه ها را انتخاب می کنید مطمئن شوید که مدارک تحصیلی آن ها در ایران تایید می شود تا زمانی که به کشور برگردید مدرک خود را شناسایی کنید.

تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از محبوب ترین کشور ها برای دانشجویان بین المللی است. اگر تصمیم به تحصیل در استرالیا دارید، می توانید از مدارک تحصیلی قوی، کیفیت بالای زندگی، فرصت های شغلی و برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی استفاده کنید. با این حال، آنچه باعث می شود استرالیا مقصد ایده آل برای دانشجویان ایرانی باشد، فرصتی برای زندگی در جامعه چند فرهنگی و فرصتی برای درخواست اقامت دائم است. از آنجا که استرالیا مهاجرت دائمی به مشاغل خاصی را فراهم می کند، پس از اتمام تحصیلات خود، دانش آموزان فرصت شغلی بالایی دارند و برای اقامت دائم استرالیا می توانند درخواست کنند.

تحصیل در انگلستان

انگلستان از گذشته های دور، یکی از مقاصد مورد علاقه ی ایرانیان برای تحصیل بوده است. کشوری که برترین دانشگاه های جهان در آن قرار گرفته است و مرکز علم و زبان و سیاست به شمار می رود. البته تحصیل در انگلستان بسیار پرهزینه بوده و دانشجویانی که با سرمایه ی خود در ایران می خواهند قدم به این کشور بگذارند، برای پرداخت هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی با مشکل مواجه خواهند شد. البته درصورت دریافت بورس های داخلی یا بین المللی، این قبیل هزینه ها کمی کاهش خواهند یافت. با وجود اینکه هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان سرسام آور می باشد، همچنان ایرانیانی هستند که با هزینه ی خودشان در این کشور مشغول به تحصیل بوده و یا از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند.

تحصیل در فنلاند

قبل از سال ۲۰۱۱ و پولی شدن دانشگاه های سوئد، یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان دانشگاه های این کشور بود اما پس از آن سال، برای تحصیل در کشور سوئد هزینه هایی وضع شد و به همین سبب، هدف دانشجویان ایرانی را نیز تغییر داد و عده ی زیادی را به سمت کشورهایی با هزینه های کمتر سوق داد. امروزه فنلاند که همسایه ی شرقی کشور سوئد می باشد، به سبب سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت و بسیار کم هزینه، به یکی از پاتوق های اصلی ایرانیان در شمال اروپا تبدیل شده است.

بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می شود و نیازی به یادگیری زبان بومی نخواهید داشت. حتی برای زبان انگلیسی هم در این دانشگاه ها سخت گیری زیادی صورت نمی گیرد و متقاضیان حتی با مدرک آیلتس ۶ آکادمیک هم می توانند در رشته های مختلفی در دانشگاه های فنلاند پذیرفته شوند.

انتظار می رود به دلیل امکانات فراوان دانشگاه های این کشور و سطح علمی بالا، کشور زیبا و دوست داشتنی و همینطور شرایط آسان برای ایرانیان، سیر مهاجرت دانشجویان ایرانی به این کشور روند صعودی به خود بگیرد و در سال های آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از دانشجویان ایرانی در این کشور باشیم.

تحصیل در نروژ

نروژ کشور سرمایه داری در شمال اروپا است که به سبب نفت خیز بودن این کشور، دانشگاه های آن یکی از مقاصد مهم مهاجرت در رشته هایی مثل نفت، گاز و پتروشیمی شده است. تحصیل در نروژ برای همه ی مقاطع تحصیلی و برای دانشجویان خارجی رایگان است و دانشجویان با داشتن شرایط مورد نظر دانشگاه میتوانند بدون شهریه در این رشته ها تحصیل کنند.

اما با وجود این که دانشگاه های این کشور معمولا رایگان هستند و پذیرش در آنها نیز مشکل نیست، اما هزینه ی زندگی در شهرهای آن بسیار گران است، به طوری که برای اجاره ی یک اتاق کوچک چند متری در پایتخت این کشور، میبایست تا ۱۰ میلیون تومان در ماه بپردازید. به همین سبب است که تعداد دانشجویان ایرانی در این کشور به نسبت کشورهای اطراف مانند سوئد پایین تر است و برای همین، نروژ به پاتوق پولدار ها تبدیل شده است. اما اگر وضع مالی مناسبی دارید و میخواهید از یک دانشگاه معتبر در رشته های مرتبط با نفت مدرک بگیرید، دانشگاه های نروژ را به شما توصیه میکنیم.

تحصیل در اتریش

اتریش نیز همانند فنلاند، کشوری پیشرفته میباشد که دانشگاه های رده بالای زیادی را در خود جا داده است. دانشگاه های این کشور همیشه در رده ی بهترین دانشگاه های اروپا قرار داشته اند و برخلاف کشورهایی مثل نروژ یا انگلستان، هزینه ی زندگی در این کشور سرسام آور نمی باشد.

همچنین از لحاظ فرهنگ مردم و ساختار شهری نیز اتریش یکی از بهترین ها بوده است، به طوری که به محض ورود به این کشور، از رعایت بهداشت و تمیزی خیابان ها و معابر شگفت زده خواهید شد. و با تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور نیز حتما از سطح بالای آموزش در آنها نیز احساس رضایت خواهید کرد.

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا همیشه در ذهن افراد با شهر رویایی ونیز یا برج پیزا یا موزه ی فلورانس تداعی میشود. ایتالیا همچون فرانسه، از قدیم پایتخت هنر در اروپا بوده و دیدن این کشور، آرزوی هر فرد هنرمند و هنردوستی است.

برای دانشجویان رشته هایی چون هنر، معماری، طراحی و غیره، ایتالیا یک آرزوی دست یافتنی بوده و هست. به همین خاطر کلاس های زیادی برای آموزش زبان ایتالیایی در ایران برگزار میشود و افراد را برای رسیدن به این آرزوی دیرینه کمک میکنند. اما اگر قصد ادامه ی تحصیل در ایتالیا را دارید باید بدانید که حتما لازم است که زبان آنها را بیاموزید و این نکته را هم درنظر داشته باشید که زبان ایتالیایی بجز در کشور ایتالیا و در بخش هایی از سوئیس در هیچ کجای دنیا استفاده نمیشود. همینطور تحصیل در این کشور تنها برای رشته های هنری توصیه میشود و برای رشته های پزشکی یا مهندسی، گزینه های بهتری برای انتخاب وجود دارند.

تحصیل در مالزی

دلایل زیادی وجود دارد که مالزی در چند سال گذشته هزاران دانشجوی ایرانی را جذب کرده است. مالزی یکی از ساده ترین کشورها برای ایرانیان است که به دلیل خط مشی های ویزا آسان به تحصیل می پردازند. همچنین شاخه های زیادی از دانشگاه های برتر استرالیا مانند دانشگاه ناتینگهام وجود دارد که می تواند برای دانش آموزان ایرانی جالب باشد. برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای مدارس در مالزی اعمال می شوند. دلیل سوم هزینه کم زندگی است. همچنین دلایل دیگری مانند، جمعیت انگلیسی زبان، چند فرهنگی با اسلام به عنوان بیشترین دین و آب و هوای گرمسیری برای ایرانیان جهت تحصیل در مالزی وجود دارد.

تحصیل در کانادا 

کانادا به علت فرصت های نوآورانه و فراوانی تحقیق و همچنین امکان مهاجرت به عنوان سرزمین فرصت ها شناخته شده است. احتمال زیاد دریافت اقامت کانادا به صورت دائم پس از اتمام تحصیل، دانشجویان ایرانی را به کانادا جذب می کند. با این حال، برای تحصیل در کانادا که می تواند برای دانشجویان بین المللی از جمله یک جامعه چند فرهنگی، کیفیت بالای زندگی، استانداردهای علمی و آموزش عالی با ارزش باشد، مزایای دیگری نیز دارد.

آلمان به وسیله کیفیت بالای سیستم آموزشی خود شناخته شده است. تحصیل در آلمان دارای مزایای فراوانی برای دانش آموزان ایرانی می باشد، اما مزیت منحصر به فرد این کشور این است که برنامه های رایگان در مقطع کارشناسی در دانشگاه های عمومی در دسترس است. با این حال، به منظور تحصیل در آلمان، باید زبان آلمانی را بخوانید زیرا اکثر برنامه های یک دوره کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی ارائه می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان