ساعدنیوز
ساعدنیوز

بهترین ردیاب خودرو چیست؟

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین ردیاب خودرو چیست؟
کاری که ردیاب خودرو انجام می دهد، حاصل رابطه متقابل میان «جی پی اس» و «جی پی آر اس» است. دستگاه‌ های همراه که روی خودروها نصب شده ‌اند، دو بسته از اطلاعات را به ماهواره انتقال می ‌دهند: زمان کنونی که اطلاعات به ماهواره ارسال می‌ شود و موقعیت ماهواره در محور چرخشی خود در زمان انتقال اطلاعات.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، آمارهای رو به رشد سرقت اتومبیل در سال های اخیر نشان از روشن شدن یک آژیر خطر دارد. آژیر خطری که اگر جدی گرفته نشود، ممکن است گریبان گر همه افراد شود. با پیشرفته شدن روش های سرقت ماشین، مالکان اتومبیل نیز بایستی اقدام به استفاده از روش های نوین امنیتی کنند. استفاده از ردیاب و دزدگیر از بهترین ابزارهای امنیتی است. در این مقاله می خواهیم به بررسی بهترین ردیاب خودرو بپردازیم.

GPS چیست؟

(GPS (Global Positioning System سیستم راهبری ماهواره ای است که اطلاعات مکانی و زمانی لازم را برای تعیین موقعیت گیرنده های جی پی اس به وسیله چندین ماهواره در هر نقطه قابل دسترس و در هر شرایط آب و هوایی فراهم می کند. سیستم راهبری ماهواره ای، نقشی مهم در سامانه ردیاب خودرو دارد. این سیستم ابتدا در صنایع نظامی به کار می رفت، اما در دوران کنونی، کاربردهای گسترده ای یافته است.

سیستم جی پی اس علاوه بر صنایع اتومبیل سازی و محصولات ردیاب خودرو، در صنایع هوایی، صنعت تلفن همراه و راهبری هم کاربرد دارد. معمولاً بیش از یک سیستم جهانی موقعیت یابی در هر موقعیت وجود دارد که در کشورهای مختلف با عناوینی متفاوت معرفی شده اند. «جی پی اس» به وسیله ایالات متحده آمریکا، «گلوناس» به وسیله روسیه، «گالیلئو» به وسیله آژانس فضایی اروپا، «کامپس بیدو ۲ » به وسیله چین و «آی آر ان اس اس» به وسیله هند توسعه یافته است.

سیستم ردیاب خودرو

سیستم ردیاب خودرو، زمینه ردیابی و کنترل خودروها به وسیله رایانه های آنلاین، تلفن های هوشمند، تبلت و غیره را به صورت ۲۴ ساعته از طریق ماهواره جی پی اس فراهم می کند. این سیستم در تعیین موقعیت کنونی خودرو به ما کمک می کند؛ همچنین می تواند سابقه تغییرات موقعیتی و سرعتی خودرو در بازه زمانی مشخص را در اختیار راننده قرار دهد. مسیرهایی که خودرو طی کرده و ایستگاه های توقف خودرو نیز داده هایی است که این سیستم در اختیار راننده قرار می دهد.

سیستم ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟

کاری که ردیاب خودرو انجام می دهد، حاصل رابطه متقابل میان «جی پی اس» و «جی پی آر اس» است. دستگاه های همراه که روی خودروها نصب شده اند، دو بسته از اطلاعات را به ماهواره انتقال می دهند: زمان کنونی که اطلاعات به ماهواره ارسال می شود و موقعیت ماهواره در محور چرخشی خود در زمان انتقال اطلاعات.

علاوه بر اطلاعات فوق، اطلاعات تله متری (ضبط اطلاعات اندازه گیری شده و ارسال آن از طریق فناوری های دیجیتال را تله متری می گویند) مانند دما نیز ارسال می شوند. این اطلاعات، دریافت و ذخیره می شوند. راننده از طریق این ارتباط، بلافاصله به سابقه اطلاعات و موقعیت کنونی خودرو دسترسی پیدا می کند.

امکاناتی که هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن ها توجه کنیم

۱-زمان کنونی یا زمان گذشته: ردیاب خودرو بر اساس پولی که می پردازید، به شما امکان می دهد که از موقعیت خودرو در این لحظه یا مثلاً ۱۰ دقیقه پیش باخبر شوید (بازه های زمانی برای دستگاه های مختلف متفاوت است). با توجه به اینکه این دستگاه ها کوچک هستند، امکانات آن ها محدود است. برای دسترسی به بازه های زمانی بیشتر البته باید پول بیشتری هم بپردازید و دستگاه هایی با امکاناتی گسترده تر خریداری کنید.

۲-باتری: دستگاه های ردیاب خودرو معمولاً در اندازه کوچک طراحی می شوند تا امکان جاسازی و پنهان سازی آن ها در خودرو فراهم باشد، لذا اگر این دستگاه به صورت پیش فرض روی خودروی شما نصب نیست و مجبور به خرید دستگاه مجزا هستید، مدل های کوچک این دستگاه را امتحان کنید. باتری های این دستگاه هم متناسب با حجم کم آن ها، کوچک هستند.

هر چند وقت یک بار می خواهید دستگاه ردیاب خودروی خود را شارژ کنید؟ دستگاه های کوچک، باتری های کوچکی دارند و نیازمند حداقل یک بار شارژ در هفته هستند. مدل های بزرگ تر تا یک ماه هم شارژ دارند، با وجود این، پنهان کردن آن ها ممکن نیست. با این توصیف، بهتر است که خودروی شما به صورت پیش فرض دارای ردیاب باشد.

چرا باید سیستم ردیاب خودرو بخریم؟

۱-پیداکردن خودروهای سرقتی: اگر خودروی شما دزدیده شود، ۵۰ درصد شانس دارید که دوباره خودروی خود را پیدا کنید، اما اگر سیستم ردیاب خودرو داشته باشید می توانید با اعلام محل دقیق خودرو به نیروهای انتظامی، احتمال پیدا کردن آن را چندین برابر افزایش دهید.

۲- نظارت بر استفاده از اتومبیل: این روزها خانواده ها از اتومبیل های مشترک استفاده می کنند و ممکن است چند عضو از یک خانواده به صورت هفتگی و در بازه های مختلف از یک خودرو استفاده کنند. سیستم ردیاب خودرو به والدینی که نگران نحوه رانندگی فرزندشان هستند، این قابلیت را می دهد تا از طریق همگام سازی ردیاب با تلفن همراه یا رایانه شخصی، عملکرد ترافیکی خودرو را چک کنند.

۳-نظارت بر اتومبیل در شرکت: اگر شما صاحب یک شرکت خصوصی هستید که دارای خودروهای سازمانی است و نگران مصارف شخصی این خودروها برای کارکنان هستید، سیستم ردیاب خودرو امکان نظارت بر مسیرهای طی شده از سوی کارکنان در خودروهای سازمانی را فراهم می آورد.

انواع سیستم ردیاب خودرو

سیستم های ردیاب خودرو دو دسته هستند:

۱-فعال: ردیاب خودرو از نوع فعال، همیشه در حال انتقال اطلاعات به ماهواره است. این نوع ردیاب، امکان بررسی مداوم و لحظه ای اطلاعات مربوط به سرعت اتومبیل را برای راننده فراهم می کند. این نوع ردیاب های خودرو، توانایی ثبت نام، پرداخت هزینه اشتراک و دسترسی به خدمات ماهواره ای را دارند.

۲-منفعل: سیستم ردیاب خودرو منفعل، زمانی که به ماهواره متصل است، اطلاعات را به ماهواره انتقال نمی دهد، بلکه اطلاعات را در خود ذخیره می کند؛ به این شکل شما می توانید دستگاه را به لپ تاپ و … وصل کنید و اطلاعات داخل دستگاه ردیاب خودرو را بررسی کنید؛ همچنین این دستگاه ها از نظر قیمتی، به مراتب، ارزان تر از مدل های فعال هستند و هزینه شارژ ماهیانه هم ندارند.

بهترین ردیاب خودرو چه خصوصیاتی دارد؟

بعد از توضیحاتی که راجع به الزام خرید ردیاب خودرو ارائه کردیم، بهتر است یادآور شویم که هر ردیابی را هم نباید بخرید. در حال حاضر، سیستم های ردیاب متعددی در بازار وجود دارند که بعد از مدتی درمی یابید که عملکرد مناسبی ندارند و خیلی زود بدون استفاده می شوند.

اگر به دنبال خرید هر نوع سیستم ردیابی هستید، باید بدانید که این سیستم باید چند ویژگی زیر را داشته باشد:

دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و معادن و نماد اعتماد الکترونیکی محصولات باشد.

ابعاد و وزن مناسبی داشته باشد تا در مکان ها و شرایط مختلف مثل مراقبت از حیوانات و سالمندان قابل استفاده باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

در حال حاضر فقط یک تولید کننده سرور ردیاب در ایران هست که «کارینا صنعت» نام دارد. جالب است بدانید که کارینا صنعت، اولین و تنها تولید کننده ردیاب در خاورمیانه هم هست. این شرکت تولید کننده، به جز ردیاب، تجهیزات الکترونیکی دیگر را نیز به بازار عرضه می کند.

سیستم ردیابی که کارینا صنعت ارائه می کند، چند کاره است و علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، خصوصیات زیر را هم دارد:

ردیابی آنلاین از طریق سیستم های اندروید، ios، وب و ویندوز

ردیابی آفلاین

ردیابی SMS

گزارش گیری از یک ماه تا یک سال قبل

قطع کن خودرو

پارک امن

حسگر مختل کننده

این ردیاب، ابعاد و وزن بسیار مناسبی دارد، موقعیت کنونی را به همراه صدای ضبط شده همان موقعیت، لحظه به لحظه برای فرد ارسال می کند و قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور و از طریق SMS را داراست. ردیاب چندکاره میکرولینو جی ایکس ۲ (Microlino GX-2) در حال حاضر در بین محصولات فروشگاه توربویدک موجود است و می توانید به راحتی آن را سفارش دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (288 نظر) مهران رجبی: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد (112 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (110 نظر) چیدمان میز صبحانه مفصل و متنوع آیسان خانوم نو عروس رضا گلزار برای همسرش/ چه کدبانو و با سلیقه+عکس (103 نظر) خلاقیت بی نظیر معلم اصفهانی برای روحیه دهی به دانش آموزان حماسه ساز شد +فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) روایت جالب از زندگی شخصی رهبر معظم انقلاب؛ از پیاده‌روی رهبری در خانه‌شان تا ماجرای عمل جراحی ایشان بدون بیهوشی عمومی (57 نظر) خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل گل رُز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (56 نظر) رونمایی از عبای طلاییِ حسن روحانی در دیدار نوروزی با سیاستمداران+عکس (54 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (43 نظر) محمدرضا گلزار با این عکس نوستالژیک در کنار سفره هفت سین تولد پدرش را تبریک گفت/ چه پدرشوهر باکلاس و جنتلمنی داره آیسان خانوم (42 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂+عکس (39 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای به سیخ کشیدن کباب حماسه آفرید/ مغز اینو باید طلا گرفت + عکس (37 نظر) چرا رهبر انقلاب در زمان ایراد خطبه نماز عید فطر بغض کردند؟ (36 نظر) جشن خودمونی و کیک تولد متفاوت محمود احمدی نژاد جلوی در خانه شان در نارمک تهران+عکس (36 نظر) نگاهی به دکوراسیون خانه محمدرضا گلزار و نو عروسش آیسان خانوم/ چه شیک و باکلاس +عکس (33 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشلله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس عکسی بانمک و جالب از دوران کودکی لعیا زنگنه، رعنای سریال مادرانه/ چقد ناز و دوست داشتنی بوده😍 حضور بازیگران معروف و محبوب در مراسم تشییع حسن جوهرچی، شوهرعمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ از لعیا زنگنه تا رضا توکلی و امین تارخ+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل ابر/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت خنده دار و هدفمند مادر ایرانی با بامیه‌های مونده از ماه رمضان+عکس/چیزی نیست همونه فقط تغییر کاربری داده🤣 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند (عکس) کیک تولد دخترونه و شیک دختر نوجوان ابراهیم تاتلیسس/ ولی بیشتر از مادرش شبیه باباشه مگه نه؟ لحظه عجیب ترکیدن نورافکن استودیو در پخش زنده شبکه خبر+ویدیو (عکس) تفریح هیجان انگیز و خفن نیکای سریال "پایتخت" در شهربازی استکهلم سوئد! شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس وقتی نصاب سینک ظرفشویی واحدهای عملی دوره‌اش رو آنلاین پاس کرده+عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 مهدکودک: آری یا خیر؟ (ویدئو) سوت بلبلی زدن بامزه نعیمه نظام دوست و سمیرا حسن پور در برنامه "اسکار" مهران مدیری/ بقول بهنام تشکر؛ نعیمه میتونه! سنگ تمام پوریا پورسرخ در چیدمان میزغذا و میز میوه در میزبانی از بازیگران و دوستانش در خانه رویایی و اروپاییش+عکس/ چقد خوش سلیقه و تمیز👌 نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران امیرمحمد یزدانی مدال آور کشتی/ این ماشین نیست هواپیماست +عکس عکسهای یادگاری هستی مهدوی فر، رهایِ سریال مادرانه با چهره های فوتبالی در رستورانی لاکچری و روباز/ علی دایی و کارلوس کی‌روش و... جدیدترین عکس روژا، دختر مو فرفری و بانمک مهدی سلطانی، اردلان سریال "مادرانه" + عکسهای قدیمی گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ سلفی جذاب ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت و پسرش داخل ماشین لوکسشان/ چقدر مادر و پسر شبیه همدیگه هستن+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس این تاج زیبا و دلفریب 2500 سال روی این جمجمه باقی مانده است+عکس