دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

بهترین روش برای آموزش نظم و انضباط به کودکان 

پنجشنبه، 22 فروردین 1398
پاداش و تحسین کودک بهترین روش برای آموزش نظم برای کودک است؛ به طور مثال هنگامی که کودکتان کار مثبتی انجام می دهد با لبخند زدن، در آغوش گرفتن و یا جایزه دادن و خوراکی هایی که کودک دوست دارد می توانید رفتار مثبت او را تقویت کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز،  علیرضا اکبری روانشناس و مشاور خانواده درخصوص روش‌های یادگیری نظم به کودکان اظهار کرد: منظم بودن را می توان از همان کودکی به کودک آموزش داد و بهتر است والدین به کودک خود رفتارهای درست و غلط را آموزش دهند تا فرزندی به اصطلاح منظم تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه منظم بودن را با روش پاداش می توان به کودک آموزش داد، تصریح کرد: پاداش و تحسین کودک بهترین روش برای آموزش نظم برای کودک است؛ به طور مثال هنگامی که کودکتان کار مثبتی انجام می دهد با لبخند زدن، در آغوش گرفتن و یا جایزه دادن و خوراکی هایی که کودک دوست دارد می توانید رفتار مثبت او را تقویت کنید.

اکبری با بیان اینکه تنبیه روش موثری برای تربیت کودک نیست، گفت: برای کاهش رفتار نادرست کودک و بی نظمی کودک خود را تنبیه نکنید زیرا این روش موثر نخواهد بود. نادیده گرفتن، ایجاد محدودیت در کاری که کودک دوست دارد آن را انجام به دهد به طور مثال دوچرخه بازی یا رفتن به پارک می تواند روش خوبی برای فهماندن اشتباه کودک به خودش باشد.

این روانشناس بیان کرد: قانون گذاری روش خوبی برای منظم شدن کودک است؛ سعی کنید قانون های کوچک را انتخاب کنید تا فرزندتان بتواند به طور مستمر و منظم آن را انجام دهد و با این روش با نظم آشنا شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن