بهترین روش های کسب درآمد از عکاسی

  دوشنبه، 03 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
بهترین روش های کسب درآمد از عکاسی
عکاسی یکی از شغل‌های بسیار شلوغ است که هر فرد در آن متناسب با ژانری که کار می‌کند، قیمت‌های متفاوتی نیز می‌دهد. برای شروع کسب درآمد از طریق عکاسی نیاز به دانسته‌هایی است که در این مقاله قصد دارم به طور کامل درباره آنها برای شما صحبت کنم. شما پس از مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که دقیقا به چه چیز نیاز دارید و باید از کجا شروع کنید.

«کسب درآمد از عکاسی ممکن نیست». این احتمالاً یکی از بزرگ ترین راهنمایی های اشتباهی است که تا حالا ممکن است شنیده باشید. این حرف متأسفانه مانع از حرکت خیلی از افراد به سمت علایق خود می شود و در آینده هم ممکن است نتایج بدتری به همراه داشته باشد. اگر حاضر باشید کمی خارج از چارچوب فکر کنید، راه های زیادی برای کسب درآمد از عکاسی وجود دارد. اگر کمی خوش بین باشیم، تنها کافی است مقداری تجربه بیشتری در این زمینه به دست بیاورید و یا اینکه کیفیت کار خود را واقعاً بالا ببرید تا خیلی بیشتر از شغل های اداری از عکاسی درآمد داشته باشید. بنابراین، در این مقاله به ارائه بهترین روش های برای کسب درآمد از طریق عکاسی خواهیم پرداخت.

۱. عکاسی برای مشتری ها

طبعاً ساده و واضح ترین کاری که یک عکاس می تواند بکند این است که از مشتری های خود در ازای مبالغی مشخص عکاسی کند. حتی همین حیطه از کسب وکارهای عکاسی هم بسیار متنوع هستند. بسیاری سمت عکاسی از محصولات می روند، برخی عکاسی از مراسم ازدواج و زوج ها را انتخاب می کنند، برخی ترجیح می دهند که از کودکان عکاسی کنند و بسیاری از موارد مختلف دیگر.

هرکدام از این گرایش ها کمی با یکدیگر تفاوت دارد، ولی مهم ترین مسئله توانایی و ذوق هنری شما در زمینه عکاسی است. شما باید بتوانید عکاس هایی خلاقانه و زیبا بگیرید و خود را نسبت به رقبای خود متمایز کنید.

عکس گرفتن

۲. یک کانال یوتیوب ایجاد کنید

فعالیت در یوتیوب روشی عالی برای کسب درآمد از طریق عکاسی است. جدا از بحث درآمد از خود یوتیوب، داشتن چنین کانالی می تواند یک ابزار بازاریابی مناسب برای شما باشد. از سوی دیگر، از این کانال می توانید به عنوان یک رزومه کاری هم حتی استفاده کنید. به مرور زمان، اگر زمان کافی برای تولید محتوا بگذارید و محتوای خوبی تولید کنید، به راحتی می توانید از طریق پلتفرم یوتیوب هم درآمد داشته باشید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که به منظور کسب درآمد از یوتیوب باید حداقل ۱۰۰۰ مشترک داشته باشید و ویدئوهای شما باید حداقل ۴۰۰۰ ساعت تماشا شده باشند؛ بنابراین، کسب درآمد از طریق یوتیوب را بهتر است به عنوان یک پروژه بلندمدت تر در نظر بگیرید. ساخت یک کانال یوتیوب با موضوع عکاسی یک مزیت دیگر هم می تواند داشته باشد. اگر یک وب سایت فروش محصولات و یا حتی خدمات عکاسی داشته باشید، از این کانال می توانید برای لینک سازی و انتقال ترافیک به وب سایت خود هم استفاده کنید.

3. در مورد عکاسی بنویسید

تولید محتوا حرفه ای و ارائه آموزش و نوشتن در مورد عکاسی هم یکی از روش های کسب درآمد از طریق این حرفه است. وب سایت ها و یا مجلات زیادی وجود دارند که تمایل دارند در ازای پرداخت هزینه، مقاله ای برای آن ها بنویسید. عکاسی یکی از مهارت هایی است که خیلی از افراد تمایل دارند آن را یاد بگیرند. سبک های یادگیری در افراد مختلف است. برخی از طریق شنیدن، برخی خواندن، برخی عمل کردن و هم از طریق ترکیبی از تمام این موارد بهتر یاد می گیرند.

خانمی در حال نوشتن

بنابراین، افراد زیادی وجود دارند که تمایل دارند مطالب را بخوانند. برای نوشتن مقالات عکاسی احتیاج به دانش چندان زیادی هم نیست، چراکه بیشتر آموزش ها در حد مبتدی و متوسط هستند. ولی باید در نظر داشته باشید که برای انجام این کار تنها دانش عکاسی کافی نیست. شما باید مهارت نوشتاری کافی هم داشته باشید و بتوانید به خوبی منظور خود را منتقل کنید.

4. عکس های خود به سایت های آرشیو عکس بفروشید

سایت های آرشیو عکس بسیار زیادی در محیط اینترنت وجود دارند. ولی با این حال هنوز عکس خیلی از کسب وکارها و افراد نمی توانند عکسی که دقیقاً مدنظرشان است را در آ ن ها پیدا کنند. بنابراین بسیاری از افراد مجبور به استفاده از وب سایت های پولی مانند Getty Images و یا Shutterstock می شوند. آرشیو این سایت ها اگرچه بسیار بزرگ است، ولی شاید همچنان نتوان آن ها را کاملاً بی نقص و کافی دانست. کسب درآمد از وب سایت های آرشیو عکس کار آسانی نیست. در ابتدا شاید برای سال ها هیچ درآمدی نداشته باشید. ولی آپلود عکس ها در این وب سایت ها هم اصلاً کار دشواری نیست. استفاده مجموعه های آرشیو عکس می تواند راهی ساده برای کسب درآمد غیرفعال از طریق عکاسی باشد. یعنی شما احتیاجی نیست کار خاصی انجام دهید و عکسی که سال ها پیش آپلود کرده بودید ممکن است همچنان برای شما ایجاد درآمد کند. قبل از شروع فعالیت در این وب سایت ها، توصیه می کنیم قوانین و شرایط استفاده از آن ها را مطالعه کنید.

5.در شبکه های اجتماعی معروف شوید

احتمالا همه ما با چند لایک از دوستان و کامنت های مادرهایمان در هر پست ( ” این دختر هنرمند من است ! ” ) شروع کرده ایم. از آن زمان، شما یاد گرفتید که چگونه از فیسبوک مانند یک عکاس حرفه ای استفاده کنید و اکنون یک امپراطوری زیبا از پیروان و دنبال کنندگان را رهبری می کنید! ممکن است واضح به نظر نرسد، اما این چیزی است که می توانید از آن برای کسب درآمد از طریق عکاسی استفاده کنید. امروزه شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین بسترها برای کسب درآمد به حساب می آیند. اما خب این به چه صورت می تواند باشد ؟ یکی از راه ها این است که هر آنچه می دانید به صورت مرتب و در پست هایی برای مردم منتشر کنید. مورد دیگر ارائه ی کارهایتان به صورت مارکتینگ است، یعنی کارهایی که بیشتر از جنبه هنری، جنبه تبلیغاتی و بازاریابی داشته باشند. و مورد آخر همکاری با کمپانی های مختلف و نقد و بررسی کالاهای مختلف است. به این صورت که یک کالا را دریافت کرده و آن را بررسی می کنید، نقاط ضعف و قوت را یادداشت می کنید و برای کاربران به اشتراک می گذارید. در عوض همه ی این ها، شما می توانید تبلیغات گرفته و کسب درآمد کنید. هشدار! از آنجایی که نمی خواهید پروفایل های اجتماعی شما مانند یک فروشگاه کریسمس به نظر برسد، از هر پیشنهادی که به سمتتان آمد استقبال نکنید. اطمینان حاصل کنید که تبلیغاتی که دریافت می کنید واقعا کاربردی باشند، آنها باید به شکلی باشند که کاربران را آزرده خاطر نکنند.

6.عکاسی پرتره انجام دهید

در دنیای ایده آل، استودیوی خود را برای گرفتن عکس های پرتره خواهید داشت. خوشبختانه، شما بدون کمک هیچ کسی هم می توانید زنده بمانید! الزامی نیست که یک استودیوی شخصی داشته باشید. چرا که بسیاری از مشتری ها عکاسی در فضای باز یا مکان آزاد را می پسندند، بنابراین حتی اگر شما هیچ گونه تجهیزات یا مکانی برای عکاسی پرتره استودیویی نداشته باشید، باز هم شرایط کاری مناسبی خواهید داشت. سعی کنید خلاق باشید و فقط تصاویر مخصوص گذرنامه را ارائه نکنید. مردم می خواهند تصاویر زیبایی از خودشان در وب سایت های خود، لینکدین، اینستاگرام یا فیسبوک شان ارائه دهند. آیا باید خود را محدود به تصاویری از انسان های دو پا کنید ؟! البته که نه. صاحبان حیوانات اهلی و خانگی می خواهند جلوی بهترین دوستانشان کلاس بگذارند و زندگی خود را لاکچری نشان دهند! پس برای آن هزینه زیادی هم می کنند. تنها چیزی که اکنون برای شروع کارتان نیاز دارید، یک نمونه کار قوی عکاسی است، که نشانگر دامنه استعداد شما برای مشتریان بالقوه باشد.

عکاسی پرتره

7.از حوادث عکاسی کنید

این یکی از کلاسیک ترین راه های کسب درآمد به عنوان یک عکاس است. مراسم عروسی، جشن تولد، رویدادهای خبری یک کمپانی یا …؛ شما فرصت های زیادی دارید. این البته نیاز به فعالیت بسیار زیادی به صورت جسمی دارد و می تواند کمی خسته کننده باشد، اما پول خوبی هم باید بدست آورید. مبلغی که می توانید از طریق این کار به دست آورید، بیشتر به اعتبار شما، تاریخ ( اینکه چه زمانی در سال عکاسی می کنید ) و مکان زندگی تان بستگی دارد. هنگامی که می خواهید درباره پروژه به مشتریان تان توضیح دهید و زمانی را برای تحویل کار تنظیم کنید، فراموش نکنید که مراحل پیش تولید و پس تولید را هم در نظر بگیرید، نه فقط زمان انجام کار را.

عکاس گرفتن

8.عکاسی را آموزش بدهید

اجازه بدهید یک حساب سرانگشتی داشته باشیم؛ تصور کنید یک دوره آموزش عکاسی 10 روزه برگزار می کنید و شهریه اش را در بدترین حالت، 700 هزار تومان می گذارید. در ادامه به هزار سختی، صرفا می توانید بعد از 1 ماه تبلیغات، 10 نفر شرکت کننده پیدا کنید. اگر فرض کنیم هر جلسه 2 ساعت زمان می برد و 1 میلیون تومان هم برای تبلیغات خرج کرده اید، در نهایت به ازای 20 ساعت زمان تان، 6 میلیون درآمد داشته اید! حالا اگر کمی فکرتان بزرگ تر باشد و با طراحی سایت به فروش دوره های آنلاین و غیر حضوری مشغول شوید که خب قطعا درآمدتان به شدت بیشتر می شود.

9.عکاسی عروسی

عکاسی عروسی اغلب اوقات یکی از گزینه های ایده آل برای کسب درآمد از طریق عکاسی است. به سه دلیل این سبک عکاسی را خیلی از عکاس ها دوست دارند: با معنی است، درآمد خیلی خوبی دارد و همیشه برای آن مشتری وجود دارد. علاوه بر این شما قرار است عکس هایی بگیرید که مشتری تا آخر عمر از آن ها نگه داری می کند. متداول ترین روش برای شروع عکاسی عروسی از طریق شراکت و همکاری است. برای این کار شما هم باید با عکاس هایی که در این عرصه کار می کنند همکاری کنید و هم باید با کسب و کارهای دیگر مثل تالارهای عروسی و… ارتباط حرفه ای داشته باشید. البته این حرفه نقاط ضعفی هم دارد وگرنه تمامی عکاس ها به عکاسی عروسی می پرداختند. برای این کار شما باید روابط عمومی خیلی قوی ای داشته باشید و بتوانید با مشتریان پرتوقع و شرایط پراسترس کنار بیایید. همچنین باید برای مواقعی هم که کار کم است و مردم خیلی کم مراسم عروسی برگزار می کنند نیز آماده باشید.

عروسی

10.عکاسی تجاری

عکاسی تجاری به گرفتن عکس هایی گفته می شود که برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات متفاوت از آن استفاده می شود. در این حرفه چندین سبک مختلف مثل عکاسی معماری، عکاسی محصول، عکاسی پرتره و عکاسی از غذا دخیل هستند. از اینگونه عکس ها در رسانه های مختلفی مثل تبلیغات، کاتالوگ، وبسایت و شبکه های اجتماعی استفاده می شود. برای کسب درآمد در رشته های مختلف عکاسی به مهارت های مختلفی نیاز دارید و برای اینکه در رشته ی عکاسی تجاری موفق باشید باید تمام تمرکز خودتان را روی دانش فنی متمرکز کنید. تقریبا هیچگونه داستانی به جز اینکه کسب و کار مشتری خیلی فوق العاده است پشت عکس هایی که می گیرید وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که نمی توانید عکس هایی بگیرید که مردم عاشق آن ها هستند. در واقع تمامی عکس های تبلیغاتی و محصولی که در اینستاگرام می بینید، زیر مجموعه ی عکاسی تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (186 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (110 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (51 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (47 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (21 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی پارتنرش شد +تصاویر
علیرضا بیرانوند متهم به قتل یک جوان هوادار پرسپولیس شد؟!/ درویش علیه دروازه بان یاغی مدرک رو کرد؟ +سند
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
اکرم بانو از پرشورها کارت قرمز گرفت / استوری جنجالی و پرحاشیه همسر علیرضا بیرانوند به اجبار از اینستاگرام پاک شد +سند
20 ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک
چرا مشارکت در چند انتخابات اخیر کم است؟
ماجرای ضرب المثل معروف «ماست را کیسه کردن» چیست؟
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم