بهترین شیوه ی کوتاه کردن ناخن چیست؟

  یکشنبه، 09 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین شیوه ی کوتاه کردن ناخن چیست؟
این فقط ناخن های بلند نیستند که به چشم زیاد می آیند بلکه ناخن های کوتاه نیز در صورت رسیدگی و محافظت از آن به نوبه خود زیبا خواهند بود. ناخن های کوتاه به خصوص در کارهای خانه و باغچه کاربردی ترند. گرفتن ناخن با ناخن گیر گرچه از سوهان زدن سریعتر است ولی بهترین روش کوتاه کردن نمی باشد.

احتمالا شما هم از اطرافیان خود شنیده اید که نباید ناخن ها را در طول شب کوتاه کرد و البته عده ای هم در این زمینه افسانه و داستانهایی ساخته اند. اما واقعا این موضوع سندیت علمی دارد؟به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بسیاری از افراد ناخن می کارند و اساسا دغدغه ای برای زمان کوتاه کردن ناخن های خود ندارند. اما برخی دیگر هم هستند که ناخن نکاشته اند و هر چند هفته یکبار ناخن های خود را کوتاه می کنند. اکنون پرسش این است که اصلا کوتاه کردن ناخن در طول شب چه اشکالی دارد؟به نظر می رسد ناخن ها منبع ذخیره بخشی از کلسیم بدن هستند و با توجه به این که در طول شب این ذخیره غنی تر می شود، بهتر است در طول شب ناخن ها را کوتاه نکنیم.

اما نحوه کوتاه کردن ناخن ها هم مهم است. حتما برای شما هم پیش آمده که ناخنتان گوشه یا عفونت کند، اگرچه آلودگی های محیطی در بروز چنین مکلاتی بی تاثر نیستند، اما گاهی ایرادات شیوه ناخن گرفتن یا عدم مراقبت از ناخن ها باعث این مشکلات می شود بنابراین:

هرگز ناخن ها را گرد نبرید و از روش مربعی استفاده کنید

_در هنگام ظرف شستن از دستکش استفاده کنید

_به ناخن های خود محلول های تقویت کننده بزنید

_لبنیات مصرف کنید

_میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید

_اگر کاشت ناخن انجام می دهید هر چند وقت یکبار به ناخنها استراحت داده و اجازه دهید دوباره احیا شوند

_با ناخن درب قوطی یا سایر موارد را به زور باز نکنید

_ناخن ها را از حدی مشخص بلندتر نکنید

کوتاه کردن ناخن و فرم دادن به آن :

این فقط ناخن های بلند نیستند که به چشم زیاد می آیند بلکه ناخن های کوتاه نیز در صورت رسیدگی و محافظت از آن به نوبه خود زیبا خواهند بود. ناخن های کوتاه به خصوص در کارهای خانه و باغچه کاربردی ترند. گرفتن ناخن با ناخن گیر گرچه از سوهان زدن سریعتر است ولی بهترین روش کوتاه کردن نمی باشد.

بهتر است به جای ناخن گیر از قیچی مخصوص استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از کوتاه کردن ناخن لاک را از روی آن پاک نمایید. گرفتن ناخن به طرق مختلفی مانند روش مربعی یا دایره ای صورت می گیرد. کوتاه کردن به هر روشی که باشد لازم است از دو طرف آن با شروع کردن از کنار به سمت وسط ناخن صورت گیرد.هنگام کوتاه کردن به میزان بلندی ناخن که دلخواهتان است توجه داشته باشید برای کوتاه کردن از مراحل زیر جهت سوهان زدن ناخن پیروی کنید :

سوهان کردن ناخن :

به طور کلی بهتر است به جای بریدن ناخن از سوهان استفاده نمایید و بهتر است به جای سوهان های فلزی از سوهان های سمباده ای چوبی استفاده نموده تا ناخن شما شکسته یا ترک خورده نشود.

قبل از شروع به سوهان زدن شکل دلخواه خود را مشخص نمایید. اگر ناخن های شما زیاد بلند نیست. پیشنهاد می کنیم شکل مربعی را انتخاب کنید شکل مربعی نشان می دهد که شما زن کاری هستید اما شکل گرد گرچه زیباتر و منظم تر به نظر می آید ولی به آسانی می شکند.

اگر ناخن های شما شکل گرد دارد سوهان زدن را از گوشه ناخن شروع نموده و با ایجاد منحنی ملایمی به طرف وسط ادامه دهید . از حرکت رفت و برگشتی سوهان پرهیز کنید. زیرا این عمل ممکن است موجب شکستن ناخن شود. همچنین از سوهان زدن گوشه های ناخن اجتناب کنید تا در پوست فرو نرود.

ترمیم فوری ناخن شکسته

بسیار ناراحت کننده خواهد بود که ناخن شما بعد از مدت طولانی که صرف به دست آوردن شکل و اندازه دلخواه آن نموده اید بشکند.

هر نوع شکستن ناخن در صورتی که سریعاً به ترمیم آن توسط چسب مخصوص اقدام کنید اصلاح پذیر خواهد بود. ناخن های شکسته را در صورتیکه هنوز قابل استفاده می باشند جمع کنید و فراموش نکنید که قبل از شروع به کار لاک ناخن خود پاک نمایید. چسب ناخن در کلیه فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شود. بهتر است برای مواقع اضطراری این چسب را همراه خود داشته باشید و مراقب باشید دستانتان به چسب آلوده نشود.

اکنون که ناخن خود را با چسب چسبانده اید قبل از لاک زدن روی آن از ثابت شدن آن مطمئن شوید و بدین ترتیب پی بردن به این حقه سخت خواهد شد.

پرداخت کردن (برق انداختن ناخن) :

ناخن های سالم و براق بهترین تکمیل کننده یک آرایش ساده ملایم خواهند بود.

این گونه ناخن با هر رنگ و هر شکل لباس کاربرد دارد.

صیقل دادن ناخن برخلاف آنچه شایع است سبب خشکی ناخن و از بین رفتن جلای آن نشده و برعکس به جریان خون در سطح ناخن کمک می کند. اگر ناخن های شما شکل بدی دارند بهتر است به جای پوشاندن آن با لاک که هیچ فایده ای نخواهد داشت به معالجه آن پرداخته و آنها را صیقل دهید.در این روش ما از پرداخت کننده مایع استفاده می کنیم اما می توان به جای آن از خمیر پرداخت کننده نیز استفاده نمود که کاربرد آن بسیار آسان بوده و به این صورت است که مقدار کمی از این خمیر را به وسیله چوب پرتقال بر سطح هر ناخن پخش نموده و آن را ازقاعده به طرف کنار ناخن جمع می نماییم.برای آسانی کار از سوهان صیقل دهنده 3 طرفه استفاده نموده ایم . کار را از طرف زبر شروع کرده تا به طرف نرم برسید.

نکات و هشدار ها:

* اگر در هنگام گرفتن ناخن، انگشتان دست یا پای خود را مجروح کردید، با استفاده از یک دستمال تمیز یا تکه ای پنبه محل جراحت را به آرامی فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.
* اگر شما ناخن های ضعیف یا شکننده دارید، توصیه می شود با استفاده از لاک بی رنگ آن ها را لاک بزنید تا به آن ها مقاومت بیشتر بدهید و از شکنندگی آن ها جلوگیری کنید.
* از خوردن ناخن اجتناب کنید چون این کار می تواند منجر به شکننده شدن ناخن ها شده و باعث کنده شدن قسمتی از ناخن می شود. اگر می خواهید ناخن های سالمی داشته باشید این عادت بد را کنار بگذارید.
* زمان شستشوی ظروف و یا حمل مواد شیمیایی حتما از دستکش های پلاستیکی استفاده نمایید تا از ناخن های خود محافظت کنید.
* کفش های تنگ نپوشید، این مساله باعث بروز فشار بر روی انگشتان پای شما می شود و به زودی باعث فرو رفتن ناخن در گوشت و مشکلات پا می شود.

– به هنگام استفاده از مواد سخت کننده ناخن مانند فرمالدهید یا تولوئن سولفونامید، مراقب باشید؛ چرا که این مواد ممکن است باعث ناراحتی پوست شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (207 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (99 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (45 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (40 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (34 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (31 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (30 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (28 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!