ساعدنیوز
ساعدنیوز

برکشایر هاتاوی پنجمین شرکت بزرگ جهان

  یکشنبه، 28 آذر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
برکشایر هاتاوی پنجمین شرکت بزرگ جهان
برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) شرکت هلدینگ و خوشه‌ای آمریکایی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر اوماها، نبراسکا قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت، در زمینه ارائه خدمات بیمه، مبادلات سهام شرکت‌ها، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و زمینه های مختلف فعالیت می‌کند که در ادامه مطلب بطور مفصل تاریخچه و زمینه های فعالیت این شرکت را ذکر می کنیم.

برکشایر هاتاوی ( Berkshire Hathaway ) شرکت هلدینگ و خوشه ای آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر اوماها، نبراسکا قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت، در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال و بیمه سلامت، بیمه اتکایی و بسیاری از انواع بیمه های نامتعارف می باشد، اما درصد قابل توجهی از درآمدهای برکشایر هاتاوی از طریق مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های پوشش ریسک، سفته بازی، مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت ثروت تأمین می گردد.

شرکت برکشایر هاتاوی

ریشه های تاسیس برکشایر هاتاوی، به سال ۱۹۵۵ و ادغام شرکت های برکشایر و هاتاوی بازمی گردد. شرکت برکشایر هاتاوی مدیریت شرکت های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را در اختیار دارد که به عنوان نمونه می توان به: گایکو، دوراسل، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره نمود. این شرکت همچنین دارای سهام قابل توجهی در شماری از شرکت های بزرگ جهان می باشد که مشهورترین آنها عبارتند از: ولز فارگو، بنک آو امریکا، کوکاکولا، پپسی، گلدمن ساکس، وال مارت، اکسان موبیل، کونوکو فیلیپس، کاستکو، پروکتر اند گمبل، آمریکن اکسپرس،مسترکارت، ویزا کارت، ورایزن، فاکس قرن ۲۱، یونایتد پارسل سرویس، جان دیر، جانسون و جانسون، سانوفی، یو. اس. بانکورپ، مودیز، میونیک ره، دایرکت تی وی، پوسکو، پتروچاینا، جنرال موتورز، جنرال الکتریک و آی بی ام.

وارن بافت مدیر عامل و رییس هیئت مدیره و چارلی مانگر نایب رییس شرکت برکشایر هاتاوی را بر عهده دارند. بافت از سیستم شناور برای سرمایه گذاری بر روی این شرکت استفاده کرده است. او در ابتدای فعالیتش در برکشایر بر روی سرمایه گذاری بلندمدت در بازار بورس متمرکز شده بود، ولی به تازگی و در سال های اخیر (پس از ۲۰۱۰) تصمیم به خرید تمامی سهام شرکت را دارد. برکشایر در طول فعالیت به عنوان یک شرکت مادرتخصصی، در کسب وکارها و شرکت های گوناگونی سرمایه گذاری نموده است، این شرکت ها به صنایع مختلفی چون: مواد غذایی، لوازم خانگی، دائرهالمعارف ها، صنایع نفت و گاز، فروش جواهرات، انتشار روزنامه، طراحی و توزیع پوشاک، تولید برق و تجهیزات الکتریکی، اشتغال دارند.

تاریخچه برکشایر هاتاوی

ریشه های تاسیس برکشایر هاتاوی، به ادغام چندین شرکت بازمی گردد، که در حوزه های مختلف فعالیت می کردند، ولی هسته مرکزی این شرکت، که از برکشایر، ولی فالز و هاتاوی تشکیل می شود، همگی در صنعت نساجی اشتغال داشتند. هسته اصلی شرکت برکشایر هاتاوی در سال ۱۹۵۵ و در پی ادغام شرکت های برکشایر و هاتاوی تاسیس شد. شرکت برکشایر هاتاوی مالکیت اکثریت سهام شرکت های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را در اختیار دارد، که به عنوان نمونه می توان به شرکت های گایکو، دوراسل، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره نمود. این شرکت همچنین دارای سهام در شماری از شرکت های بزرگ جهان می باشد، که مشهورترین آن ها شامل گلدمن ساکس، ولز فارگو و بنک آو امریکا، یو. اس. بانکورپ و میونیک ره، کوکاکولا و پپسی، وال مارت و کاستکو، پتروچاینا، اکسان موبیل و کونوکو فیلیپس، پروکتر اند گمبل، جانسون اند جانسون و سانوفی، مودیز، آمریکن اکسپرس، مسترکارت و ویزا کارت، آی بی ام، دایرکت تی وی، ورایزن و فاکس قرن ۲۱، یونایتد پارسل سرویس، پوسکو، جان دیر، جنرال موتورز و جنرال الکتریک می باشند. وارن بافت مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره این شرکت را برعهده دارد و چارلی مانگر نیز نایب رئیس هیئت مدیره برکشایر هاتاوی می باشد.

برکشایر هاتاوی

وارن ادوارد بافت

وارن ادوارد بافت (Warren Edward Buffett)، زادهٔ ۳۰ اوت ۱۹۳۰ سرمایه گذار، اقتصاددان، مدیر اجرایی و نیکوکار آمریکایی است، که در سال ۲۰۲۱ با دارایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، به عنوان دهمین فرد ثروتمند جهان شناخته می شود. او مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی است و مالکیت شرکت های گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد را در اختیار دارد، همچنین دارای سهام در شرکت های اپل، جنرال الکتریک، گلدمن ساکس، ولز فارگو، شرکت های کوکاکولا و پپسی، آمریکن اکسپرس، بنک آو امریکا و آی بی ام می باشد.

بافت در سن ۱۶ سالگی تحصیلاتش را در رشته مدیریت در دانشگاه پنسیلوانیا آغاز کرد. پس از سپری کردن ۲ سال در پنسیلوانیا، به دانشگاه نبراسکا رفت، تا تحصیلاتش را در آن جا به پایان برساند و در سن ۲۰ سالگی با درآمد ده هزار دلاری دوران کودکی اش از دانشگاه فارغ التحصیل شد. او در سال ۱۹۵۱ مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد را از دانشگاه کلمبیا، جایی که در کلاس های اقتصاددان بزرگ، بنجامین گراهام حضور یافته بود، دریافت کرد. بافت پس از آن، تحصیلاتش را در مؤسسه مالی نیویورک ادامه داد. وی با الهام از کتاب «سرمایه گذار هوشمند» گراهام، به مدت ۳ سال به فروش اوراق بهادار بافت-فالک پرداخت، همچنین به مدت ۲ سال به عنوان تحلیل گر در شرکت گراهام-نیومن فعالیت نمود.

وارن ادوارد بافت

برکشایر

برکشایر (berkshire)، شرکت نساجی و کارخانه تولید پارچه های کتان آمریکایی بود، که در سال ۱۹۲۹ از ادغام ولی فالز کمپانی با برکشایر کتان میلز، تاسیس شد. شرکت جدید برکشایر فاین اسپینینگ اسوشیتز (به اختصار برکشایر) نام گرفت.

برکشایر میلز

برکشایر میلز (berkshire mills)، کارخانجات نساجی و تولید پارچه های کتان آمریکایی بود، که در سال ۱۸۸۹ توسط خانواده پلانکت، در شهر آدمز، ماساچوست تاسیس شد. در سال ۱۹۱۷ دارایی کمپانی برکشایر میلز بالغ بر ۲٫۵ میلیون دلار بود، که ۴ کارخانه نساجی با بیش از ۲۶۰ هزار حلقه و دوک نخ ریسی و ۶٫۵۰۰ دستگاه بافندگی را شامل می شد. این شرکت در سال ۱۹۲۹ ولی فالز کمپانی را خریداری کرد، سپس دو شرکت در هم ادغام شدند، شرکت جدید برکشایر نام گرفت.

ولی فالز کمپانی

ولی فالز کمپانی (Valley Falls Company)، شرکت نساجی آمریکایی بود، که در سال ۱۸۳۹ توسط اولیور چیس، در شهر ولی فالز، رود آیلند تاسیس شد. چیس با مشارکت دو پسرش به نام های ساموئل و هارلی، اقدام به توسعه شرکت نساجی خود نمود. تا سال ۱۸۹۵ کمپانی ولی فالز، با خریداری کارخانه هایی چون: البیون میلز، تار-کیلن فکتوری، من ویل میلز (در رود آیلند) و کارخانه نساجی موداس (در کنتیکت)، به یکی از بزرگترین کارخانجات نساجی آمریکا تبدیل شده بود. این شرکت در سال ۱۹۲۹ در پی ادغام با کمپانی برکشایر میلز، منحل گردید.

ولی فالز کمپانی

هاتاوی

هاتاوی، شاخه دیگر از برکشایر هاتاوی می باشد که در سال ۱۸۸۸ توسط هوریشیو هاتاوی در شهر بدفورد جدید، ماساچوست تاسیس شد. این شرکت در سال های نخست در زمینه شکار نهنگ و فروش ظروف چینی فعالیت می کرد که این تجارت، سود سرشاری را عاید هاتاوی می نمود. پس از جنگ جهانی اول در پی کاهش تقاضای عمومی که حاصل رکود اقتصادی پس از جنگ بود، شرکت هاتاوی وارد صنعت نساجی شد. هاتاوی میلز سال های رکود بزرگ را با مدیریت و سرمایه گذاری بازرگان آمریکایی؛ سیبوری استانتون، پشت سر گذاشت. این شرکت تا سال ۱۹۵۵ فعالیت مستقل خود را با تمرکز بر صنعت نساجی ادامه داد.

برکشایر هاتاوی

برکشایر هاتاوی در سال ۱۹۵۵ از ادغام شرکت های برکشایر و هاتاوی که هر یک از این دو شرکت با ادغام کارخانه ها و شرکت های مختلف، شکل گرفته بودند، راه اندازی شد. شرکت ادغامی در مجموع مالک ۱۵ کارخانه نساجی بود که در زمان ادغام، شمار کارکنان شرکت جدید، بالغ بر ۱۲٫۰۰۰ نفر برآورد می شد. شرکت برکشایر هاتاوی در سال نخست، درآمدی معادل ۱۲۰ میلیون دلار را کسب نمود. دفتر مرکزی و کارخانه اصلی این شرکت نیز در شهر بدفورد جدید، ماساچوست مستقر گردید. برکشایر هاتاوی تا اوایل دهه ۱۹۶۰ تنها در صنعت نساجی فعالیت می نمود.

در سال ۱۹۶۲ سرمایه دار آمریکایی؛ وارن بافت شروع به خریداری سهام شرکت نساجی برکشایر هاتاوی نمود. تا سال ۱۹۶۹ او از سهام خریداری شده در این شرکت، به طور متوسط، معادل ۳۰٪ درصد سالانه بازگشت سرمایه داشت، آن هم در بازاری که حداکثر سود شرکت ها و کارخانجات صنعتی بطور میانگین ۷٪ تا ۱۱٪ درصد بود. بافت به طور عادی در شرکت هایی که ارزش، قیمت و نسبت پی/ای پایین، اما پتانسیل بالا و رشد در بلندمدت داشتند، سرمایه گذاری نمود. شناسایی چنین شرکت هایی غالباً بخش سخت کار است. یکی از سرمایه گذاری های اولیه وارن بافت در آمریکن اکسپرس بود. بافت ابتدای سرمایه گذاری اش در شرکت برکشایر هاتاوی، دارایی های بخش نساجی آن را فروخت، اما نام تجاری شرکت را حفظ نمود و زمانی که موفق شد اکثریت سهام این شرکت را در اختیار بگیرد، ماهیت شرکت را به یک شرکت سرمایه گذاری تغییر داد. در سال ۲۰۰۳ شرکت برکشایر هاتاوی مالک حدود ۴۰ شرکت با ۱۵۰٫۰۰۰ کارمند بود.

ارزش واقعی ای که توسط شرکت هایی که برکشایر هاتاوی مالک آنها است، تولید شده، از سرمایه گذاری های بازار سهام بیشتر است، هر چند مالکیت سهام برکشایر در شرکت هایی مثل کوکاکولا و ژیلت، توجه بیشتری از عدم موفقیت شرکت های تکنولوژیکی را به خود جلب می کنند. همچنین باید اشاره کرد، که سرمایه گذاری های این شرکت نیز گاهی اوقات هم کمتر موفق بوده اند. شرکت برکشایر هاتاوی همچنین مالک شرکت های بیمه ای که جریان وجه نقد رایگان زیادی تولید می کنند، می باشد. این شرکت ها، یکی از منابع تامین وجوهی است، که وارن بافت به زیرمجموعه های برکشایر هاتاوی تخصیص داده و از درآمد حاصل از آنها، برای خریداری سهام شرکت های جدید استفاده می کند. تحت رهبری بافت، برای ۴۰ سال برکشایر هاتاوی از الگوها و خط کش های بازارهای بورس مانند اس اند پی ۵۰۰ و میانگین صنعتی داو جونز هم بهتر عمل کرده است.

شرکت برکشایر هاتاوی

ارزش برکشایر هاتاوی در بازار بورس

در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۳ شرکت برکشایر هاتاوی به ارزش هر سهم معادل ۱۴۰٫۸۰۳ دلار، بر پایه ارزش بازار سرمایه، به عنوان با ارزش ترین شرکت فعال در بازار بورس نیویورک شناخته شد. در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۶ سهام این شرکت به ازای هر سهم، معادل ۱۰۰٫۰۰۰ دلار بسته شد، که برای نخستین بار بود که از مرز ۱۰۰ هزار دلار برای هر سهم عبور کرد. بالاترین رقمی که تاکنون به هر سهم این شرکت اختصاص داده شده، ۲۲۹٫۰۰۰ دلار می باشد، که در سپتامبر۲۰۱۴ برآورد شده است. در ۱ ژوئیه ۲۰۱۰ وارن بافت مدیرعامل و رییس هیئت مدیره برکشایر هاتاوی، با در اختیار داشتن ۳۲٫۴٪ درصد از سهام این شرکت، بزرگترین سهام دار آن محسوب می شد. چارلی مانگر قائم مقام و معاون رییس هیئت مدیره این شرکت نیز با دارا بودن ۲۳٫۳٪ درصد از سهام برکشایر، بعنوان دومین سهام دار شرکت شناخته می شود. شرکت سرمایه گذاری کس کید که متعلق به بیل گیتس است نیز مالک ۵٪ درصد از سهام برکشایر هاتاوی می باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (63 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (50 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (43 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکس یادگاریِ نوستالژی و دلنشین رهبر معظم انقلاب در کنار اولین فرزندشان آقا مصطفی/ فرزند رهبری اینجا 4 ساله بودند شوخ طبعی یک راننده هموطن در طعنه زدن به بی پولی مورد تشویق و تحسین همه قرار گرفت/ بهترین انشای یک خطی برای موضوع علم بهتراست یا ثروت (ویدئو) شیطنت های حامد آهنگی و پسرش در جشن تولد 10 سالگی آراد جدیدترین عکس بهرام رادان با استایل متفاوت و عاشقانه منحصربفرد مینا مختاری به مناسبت تولد همسرش (عکس) صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا (ویدئو) خاطرات و دلخوری سلمان سریال "نون خ" از شهرتش / همسرم دیگه حاضر نیست با من بیرون بره خلاقیت یک راننده خوش فکر سنندجی در محافظت از ماشینش باعث وحشت و متواری شدن سارق خودرو شد🤣/ قابل توجه ماشینهایی که دزدگیر ندارند تصویری از ملاقات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان تصویری دیده نشده از قالی بافی نیکا فرقانی یکی از دوقلوهای سریال پایتخت/ از بچگی هنر تو خونش بوده +عکس همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد (ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! هادی چوپان و عضله نمایی از پاهایش روی صندلی/ همه رگ هاش زده بیرون ماشالله+ فیلم پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد جشن تولد 25 سالگی آلین، پسر خوش تیپ حسن جوهرچی با حضور دو پت خانگیش + عکس/ چقد جای باباش خالیه تصویری بسیار قدیمی از 15 سالگی حسن روحانی سیاستمدار ایرانی/ چهره شون اصلا قابل شناسایی نیست رونمایی از همسر واقعی و جوان کاظم نوربخش، سلمانِ سریال نون خ +عکس محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم 7 ثانیه زمان دارید تا گربۀ جاسوسی که در مدرسۀ سگ‌ها مخفی شده، پیدا کنید عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران بهاره رهنما سلبریتی ایرانی/ این ماشین نیست که هواپیماست +عکس مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار هدیه برای خانومش آیسان/ این ماشین نیست تانکه😍👌 تصویر خانه‌ی پدری فروغ فرخزاد / چقدر خونه‌ی قشنگیه! بلای دردناکی که 4 مرد افغان بر سر یک نوجوان 16 ساله ایرانی آوردند+ویدیو چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ (ویدئو) وقتی از کنکوری‌ها میپرسی کنکور چطور بود؟! کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (ویدئو) "کامپیوتر آنتیکیترا"، شاهدی بر نبوغ بشریت در دوران باستان! نگاهی به اتاق خواب ساده و بدون تجملات بهنوش بختیاری+عکس/ چرا همه چی درهم برهمه؟ (ویدئو) وحشت فامیل دور از پیشرفت تکنولوژی هوش پلاستیکی/ فقط دلایلش از علت نابودی صنف درماندگان! (عکس) تفریح جالب بچه های حسین ماهینی در یک روز بکر بهاری / کوچولو ها چه خوب دارن موتور سواری می کنن! اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 میز عزای ساده و بدون تجملات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در حیاط خانه اش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی فرزاد، برادر بزرگ فرهاد مجیدی در کنار آرامگاه ابدی پدرش /روحشان شاد و یادشان گرامی +عکس (ویدئو) حضور عزت‌الله انتظامی بدون کنکور در دانشگاه پس از بازی در فیلم گاو/ فقط گفتم می‌خواهم سواد داشته باشم! دابسمش خانوادگی آهنگ معروف هوروش بند توسط علیرضا بیرانوند و اکرم بانون در ماشین لاکچری
تیتر امروز   
همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد...
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده