ساعدنیوز
ساعدنیوز

بهترین بیمه‌های ازدواج و جهیزیه کدامند؟

  شنبه، 23 شهریور 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
بهترین بیمه‌های ازدواج و جهیزیه کدامند؟
ساعد نیوز: یکی از مشکلات مهم جوانان ازدواج و تشکیل خانواده می‌باشد که این امر هم از لحاظ مالی و هم از اجتماعی دردسرهای بسیاری را برای خود آن‌ها و برای والدین و خانواده‌هایشان به همراه دارد. از این رو داشتن یک پشتیبان و پشتوانه مالی که بتواند در زمان نیاز از آن کمک بگیرند، می‌تواند دلگرمی برای همه ما باشد.

در این نوشته می خواهیم نگاهی به انواع بیمه ازدواج و جهیزیه داشته باشیم تا شما در انجام تصمیم درست در زمان خرید یاری رسانیم.

از جمله طرح های بیمه ای می توان به بیمه ازدواج ایران و بیمه جهیزیه ایران و بیمه عمر اشاره کرد. که در ادامه به توضیح کامل هر کدام از طرح ها خواهیم پرداخت.

۱- بیمه ازدواج ایران

شرکت بیمه ایران این طرح را با شرایط خاص برای محدوه سنی خاصی ارائه می کند. بیمه گذاران و بیمه شده های این بیمه نامه می توانند از همه مزایا و پوشش های این بیمه نامه استفاده نمایند.

هر فردی بر اساس میزان پوششهایی که می خواهد در این بیمه نامه داشته باشد و بر اساس توانایی مالی خود می تواند حق بیمه خود را انتخاب کند. برای سنین مختلف حداقل حق بیمه هایی از سوی بیمه ایران مشخص شده که با پرداخت اولین حق بیمه، بیمه نامه ازدواج جاری می شود:

  • حق بیمه برای بیمه شده ها تا سن ۱۰ سال ۵۰ هزارتومان
  • حق بیمه برای بیمه شده ها از ۱۰ تا ۱۵ سال ۱۵۰ هزارتومان
  • حق بیمه برای بیمه شده ها از سن ۱۵ تا ۲۰ سال ۲۰۰ هزارتومان می باشد .

در هر گروه میزان تعهدات و میزان پوشش های قابل استفاده بر اساس حق بیمه پرداختی هر فرد می باشد.

شرایط بیمه ازدواج ایران

  • هر فرد می تواند از بدو تولد تا سن ۳۵ سالگی بیمه ازدواج را داشته باشد.
  • مدت زمان بیمه نامه ازدواج بین ۵ تا ۴۰ سال است که البته جمع مدت قرارداد و سن بیمه شده نباید بیشتر از ۴۰ سال باشد.
  • بیمه گذار بیمه نامه ازدواج می تواند حق بیمه خود را به صورت ماهانه، شش ماهه، سالانه و یکجا پرداخت نماید.
  • برای استفاده از هر پوشش باید دوره انتظار بیمه نامه کامل شود. می توان گفت تقریبا دوره انتظار همه پوشش ها ۵ سال می باشد.
  • اگر بیمه شده در طول داشتن بیمه نامه ازدواج از هر کدام از پوشش های این بیمه نامه استفاده نماید جدول بیمه نامه نیز تغییر پیدا خواهد کرد.
  • برای استفاده از پوشش مشاوره قبل از ازدواج باید سن فرد بیمه شده بالای ۱۵ سال داشته باشد.
  • پوشش لغو مراسم ازدواج برای هر کدام از موارد زیر پرداخت می شود.: فوت یکی از زوجین، فوت بستگان سببی یا نسبی درجه یک، اتفاق افتادن حادثه ای در حین اجرای مراسم.
  • در استفاده از پوشش های این بیمه نامه نیازی به انجام معاینه و چکاپ پزشکی نمی باشد و بر اساس ارائه اطلاعات سلامتی از طرف بیمه گذار این بیمه نامه برای وی صادر می شود. البته اگر قد و وزن فرد بیمه شده مغایر با استاندارد های مشخض شده باشد اضافه نرخ پزشکی برای وی منظور می شود.
  • اگر در پایان مدت بیمه نامه استفاده کننده در قید حیات باشد سرمایه بیمه نامه به بیمه شده پرداخت می شود.
  • میزان سرمایه این بیمه نامه به صورت یک جدول ضمیمه بیمه نامه می باشد که اگر تغییری در حق بیمه پرداختی فرد اتفاق بیافتد و یا اگر بیمه شده از یکی از پوشش های بیمه ازدواج استفاده کند جدول بیمه نامه وی تغییر کرده و جدول جدید ضمیمه بیمه نامه وی می شود.

پوشش ها:

  • استفاده از کمک هزینه حق المشاوره قبل از ازدواج
  • تامین کمک هزینه برگزاری مراسم عقد و عروسی تا سقف تعهدات مشخص شده در بیمه نامه
  • تامین کمک هزینه کنسل شدن مراسم عقد و عروسی به علت حوادث تا سقف تعهدات مشخص شده در بیمه نامه
  • تامین کمک هزینه تهیه جهیزیه با توجه به سرمایه بیمه نامه
  • تامین کمک هزینه پرداخت مهریه با توجه به میزان مهریه و سرمایه بیمه نامه
  • تامین کمک هزینه تامین مسکن بر اساس سرمایه بیمه نامه
  • تامین کمک هزینه تولد اولین نوزاد با توجه به هزینه های پرداخت شده و تایید شده توسط شرکت بیمه
  • فوت بیمه شده تا سرمایه فوت مشخص شده در بیمه نامه که در جدول تعهدات بیمه نامه آمده است

سقف تعهدات

  • میزان سرمایه فوت بیمه ازدواج بر اساس حق بیمه پرداختی هر فرد محاسبه و ارائه می شود.
  • حداقل سرمایه فوت بیمه ازدواج ۱ میلیون تومان و سقف تعهدات سرمایه فوت تا ۲۰ میلیون تومان می باشد.
  • پوشش کمک هزینه مشاوره ازدواج حداکثر به میزان ۳۰ درصد سرمایه فوت
  • امکان استفاده از کمک هزینه برگزاری مراسم ازدواج حداکثر به میزان ۸۰ درصد سرمایه فوت
  • پرداخت کمک هزینه تهیه مسکن یا جهیزیه حداکثر به میزان ۸۰ درصد سرمایه فوت
  • جبران هزینه ناشی از لغو ناگهانی مراسم ازدواج حداکثر تا سقف ۲۰ درصد سرمایه فوت
  • ارائه کمک هزینه پرداخت مهریه حداکثر تا سقف ۹۰ درصد سرمایه فوت
  • پرداخت کمک هزینه تولد نخستین فرزند حداکثر تا سقف ۲۰ درصد سرمایه فوت

۲- بیمه جهیزیه ایران

از دیگر طرح های جدید بیمه ایران ارائه بیمه نامه جهیزیه است. در این بیمه نامه بیمه گذار بیمه نامه خود را با پرداخت حق بیمه برای مدت مشخص پرداخت می کند و ذینفع و استفاده کننده این بیمه نامه را فرزند دختر خود مشخص می نماید . سرمایه شکل گرفته در این بیمه نامه به عنوان کمک هزینه خرید جهیزیه می باشد. با توجه به شرایط این بیمه نامه اگر در طول مدت داشتن این بیمه نامه فوت کند و یا از کار افتاده شود می تواند از سرمایه فوت و یا ازکارافتادگی این بیمه نامه استفاده کرده و هم چنین با استفاده از پوشش ازکارافتادگی تا پایان مدت قرار داد حق بیمه ای را پرداخت نکرده و شرکت بیمه تا پایان مدت زمان قرارداد حق بیمه ، بیمه نامه را پرداخت می کند.

شرایط بیمه جهیزیه ایران

  • پوشش های این بیمه نامه با پرداخت اولین قسط حق بیمه و صدور بیمه نامه برقرار می شود و شرکت بیمه ایران با توجه به شرایط ثبت شده در بیمه نامه پوشش های زیر را به فرد بیمه شده ارائه می کند.
  • مدت زمان پرداخت حق بیمه تا یک ماه بعد از سررسید حق بیمه می باشد و بعد از گذشت یک ماه از پرداخت حق بیمه شرکت بیمه تعهدی در برابر بیمه نامه شما نخواهد داشت.
  • اگر حق بیمه در زمان مشخص شده پرداخت نشود و بیمه شده در این زمان فوت نماید، سرمایه تشکیل شده در این بیمه نامه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود.
  • اگر اتفاقی برای بیمه گذار بیافتد که علت تاخیر در پرداخت حق بیمه خارج از اختیار فرد بیمه گذار باشد و فرد بیمه شده در این مدت فوت نماید، شرکت بیمه ایران تمام سرمایه را پرداخت می کند.
  • اگر فرد بیمه شده در زمان داشتن بیمه جهیزیه از ادامه بیمه منصرف شود، بیمه جهیزیه ارزش بازخریدی داشته و شرکت بیمه ایران در این زمان به روش های زیر عمل خواهد کرد.
  • اگر حق بیمه تا ۶ ماه پرداخت شده باشد، بیمه نامه به صورت سرمایه مخفف تا پایان مدت بیمه نامه ادامه خواهد یافت.
  • اگر حق بیمه پرداخت بیمه شده کمتر از ۶ ماه باشد، بیمه نامه باطل شده و هیچ مبلغی به وی بازپرداخت نمی شود.
  • اگر فرد بیمه شده در پرداخت حق بیمه تاخیر داشته باشد و به هر دلیل وی نتوانسته حق بیمه خود را پرداخت کند در صورت تمایل می تواند حق بیمه های معوق خود را به صورت اصل حق بیمه و هزینه دیرکرد را با هماهنگی شرکت بیمه ایران پرداخت کند.
  • اگر مدت زمان تاخیر پرداخت حق بیمه بیش از یک ماه باشد ، میزان تاخیر هزینه دیر کرد بر اساس سود ۱۸ درصد محاسبه می شود.
  • در این بیمه نامه ییمه گذار می تواند استفاده کننده قبلی خود را تغییر داده و دختر دیگرش را به عنوان جایگزین به شرکت بیمه اعلام نماید.
  • بازخریدی این بیمه نامه همانند بیمه نامه های عمر بوده و بیمه گذار با گذشت ۶ ماه از پرداخت حق بیمه بازخریدی خود را می تواند بر اساس جدول بیمه نامه خود انجام دهد.

هم اکنون بیمه ازدواج و بیمه جهیزیه از سوی شرکت بیمه ایران ارائه نمی شود و بهتر است از بیمه عمر که در ادامه می خوانید استفاده نمایید

بیمه عمر برای ازدواج و جهیزیه

بیمه عمر بیمه نامه ارزنده ای که می تواند سرمایه گذاری برای هر فردی داشته باشد. والدین می توانند با انجام بیمه عمر یک سرمایه گذاری و پس انداز منظم برای آینده فرزندانشان انجام دهند و نتیجه سرمایه گذاری را برای مصارف مختلف از قبیل هزینه ازدواج، جهیزیه، سرمایه اولیه فرزندان، هزینه دانشگاهشان یا هزینه سفر دور دنیا در بازنشستگی هزینه نمایند.

بیمه عمر فرزندان در طرح های مختلف و با نام های مختلف ارائه می شود: بیمه تامین آتیه کودکان، بیمه آتیه فرزندان نمونه هایی از طرح های بیمه عمر کودکان می باشد. میزان و نحوه سرمایه گذاری به صورت یک جدول در اختیار شما قرار می گیرد تا شما بتوانید بهترین شرایط سرمایه گذاری را انتخاب و انجام دهید.

مزیت بیمه عمر به طرح های دیگر تشکیل سرمایه ارزنده این بیمه نامه به همراه پوشش های بیمه ای است که برای فرد بیمه شده منظور می شود. همچنین بیمه عمر مزایای مالی دیگری نیز دارد که فرد بیمه شده در طول مدت قرارداد می تواند از آن ها استفاده کنند از جمله وام بدون ضامن، دریافت اندوخته به صورت یکجا د، داشتن پوشش بیماری و … که همه می توانند از برتری های بیمه عمر نسبت به سایر طرح ها باشند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (387 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (123 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (59 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (54 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس (16 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (14 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا نه الماس گرفت😂 (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و مظلوم آقای شمر سریال مختارنامه در واقعیت/ با این استایل عمرا بشناسیدش!+عکس وقتی رضا داوودنژاد خودش زمان فوتش را اعلام میکنه+فیلم (عکس) روش خلاقانه یک کارگر ساختمانی برای صرفه جویی در وقت در فضای مجازی پربازدید شد / قشنک تهدید صاحبکار رو به فرصت تبدیل کرده! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (عکس) وقتی یک مادر حداکثر استفاده رو از شلوارهای جین خانواده میکنه! / یعنی نذاشته یک سانتی متر به هدر بره!😃 (فیلم) شوخی خنده دار شهاب حسینی و پژمان جمشیدی با اسم یک دختر/ بیچاره دختره کشت خودشو😂 (عکس) کیک تولد پروانه ای بارانا، دختر علیرضا بیرانوند / تولد با تم دلتنگی برای بابا و پاسخ بابا به یکی یه دونش از هزاران کیلومتر دورتر! ویدئویی از تدریس محمود احمدی نژاد برای دانشجویان مختلط مهندسی عمران (عکس) استایل دهه شصتی حامد آهنگی در دوران مدرسه با پیراهن پلنگی و شلوار خمره‌ای! / از همون موقع تو مدرسه آتیش میسوزوند! ویوی فوق العاده چشم نواز آپارتمان مهدی قائدی در دوبی رو به برج های شیخ نشین در استوری همسر سابقش / فقط لباس عربی و دمپایی قائدی😁 تسلط شگفت انگیز و غیرقابل باور پیرمرد ماهی فروش اهوازی به زبان انگلیسی+ویدیو/ چقدر عالی و بدون لهجه حرف میزنه (فیلم) ماجرای ازدواج ملیکا شریفی نیا، حدیث سریال دلنوازان با عمو پورنگ که در فضای مجازی سرو صدا کرد! جواب حیرت برانگیز الهام حمیدی به مریم مومن درباره ازدواج هایش +ویدئو/ رونمایی از بزرگترین تصمیم اشتباه خانم بازیگر ! (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران شیبا اینو: نگاهی عمیق به ارز دیجیتالی که دنیای مالی را تکان داد ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید حرف زدن مسلط مریم امیرجلالی به زبان مرغی در دورهمی خانه فلور نظری+ویدئو (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! یادت رفت درخت ها رو آب بدی ! موردی نداره تایمر بخر (ویدئو) ابتکار خنده دار یک دانش آموز با ساعت دیواری حماسه ساز شد/ لامصب این چه حرکتی بود زدی😂 قامت خمیده پدر و همسر جوان ماهچهره خلیلی در خانه ابدی بازیگر دوست داشتنی در لندن+ عکس/ قبر زیر گُل مدفون شده، سنگ تمام خانواده‌ش به معنای واقعی تمرینات سنگین هادی چوپان در باشگاهش/ خشته نباشی پهلوون+ فیلم ظاهر متفاوت ریما رامین فر، همای پایتخت در 26 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس رونمایی از نوزادان دوقلوی ساره بیات/ آخ که دکوری هاش چقدر خوشگله😍+عکس به رخ کشیدن هنر گل آرایی به سبک نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی در خانه لوکسشان +عکس/چه سلیقه ای داره! (فیلم) پدیده ای باورنکردنی از بارش ماهی در آسمان یاسوج / ماجرا چیست؟! یادی بکنیم از سکانس خنده دار کل کل عروس و خواهر شوهری سریال "پژمان" 🤣 واکنش آقای رفیعی، معلم عربی سوم راهنمایی محمد بحرانی، به خاطره‌ای که او در برنامه صداتو تعریف کرد/ ظریفت و شعور بالای معلم + فیلم نظر عجیب احمدی نژاد در مورد حفاظت از قوچ های ارمنی دریاچه ارومیه+ویدیو/ 40 هزار هکتار! اونم برای قوچ ارمنی؟! (عکس) راهکار هوشمندانه پادشاه هند برای تمسخر ماشین های گران قیمت رولز رویس در سال 1920/ حیثیت کارخانه رولز رویس رو به فنا داده، عجب انتقام سختی! (فیلم) بزرگترین خانواده دنیا با 39 همسر، 94 فرزند و 33 نوه، ناصرالدین شاه کنونی / دولت هند براشون شهرک مجزا ساخته اجرای تم تولد در تهران (عکس) خانه نقلی و با صفای فریبا کوثری بازیگر سریال مختارنامه /چه خونه شیک و پر از آرامشی دارن!
تیتر امروز   
امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی حقیقت باورنکردنی در مورد تاریخچه توری عروس که از شنیدنش شاخ در می آوردید/ اصلا میدنین چی باعث شد که توری عروس بخشی از لباس مراسم ازدواج باشه؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...