بهترین منابع برای انواع بخش های آزمون GRE

  یکشنبه، 05 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین منابع برای انواع بخش های آزمون GRE
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون GRE در دو نوع General و Subject برگزار می شود. GRE General دارای ۳ قسمت درک زبانی (verbal)، کمی (Quantative)و قسمت تحلیل نوشتاری (Analytical Writing) می باشد. در قسمت زبانی معمولا دو بخش وجود دارد. بخش اول دانش لغوی به صورت سوالات جای خالی، متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می شود و در بخش دوم سوالاتی از یک متن داده میشود که باید به آن پاسخ داده شود. لغات پرسیده شده واقعا دشوار و برای اکثر دانشجویان نا آشنا هستند.

در قسمت کوانت سوالات ریاضی نسبتا ساده ای پرسیده می شود تا توانایی های ابتدایی فرد مورد سنجش قرار گیرد و دانشجویان فنی و مهندسی میتوانند با کمی تمرین نمره کامل در این بخش را کسب کنند. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث برانگیز می باشد و به صورت نوشتاری می باشد، یعنی از فرد خواسته می شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی نوشته شود و تحلیلهای شخصی بیان گردد. در زیر توضیحات جامعتری برای هر بخش ارائه میشود.

GRE Subject برای سنجش دانش شما در یک زمینه خاص است. این آزمون امروزه در زمینه­های زیست شناسی، شیمی­، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی برگزار می گردد. همانطور که گفته شد این آزمون سه بار در سال (سپتامبر، اکتبر و آپریل) برگزار می گردد. تعدادی از دانشگاه ها شرکت در این آزمون را الزامی دانسته اما تعداد آنها کم است. اغلب در رشته­های علوم پایه شرکت در این آزمون الزامی است. آزمون سابجکت دارای جند بخش تخصصی است (در هر رشته تعداد بخشها متفاوت است). نمره کل از ۲۰۰-۹۹۰ است که هر بخش نمره جداگانه¬ای دارد. در زیرگروه زیست و روانشناسی نمره کل از ۲۰-۹۹ است.

تصویر

بهترین منابع آمادگی آزمون GRE چیست؟

منابع زیادی برای آمادگی آزمون وجود دارد اما با توجه به تغییرات اخیری که در آزمون رخ داده بعضی از منابع هنوز به طور مناسب به روز رسانی نشده اند. از نظر بنده لیست زیر بهترین منابع موجود به ترتیب اولویت می باشند:

منابع جامع:

  1. Magoosh GRE Videos
  2. The Official Guide to the GRE Revised General Test
  3. Manhattan 5 lb. Book of GRE Practice Problems
  4. PowerPrep and PowerPrep PLUS
  5. Magoosh GRE Book
  6. Barron’s 6 GRE Practice Tests

منابع لغت:

  1. Barron's Essential Words for the GRE
  2. Magoosh Vocabulary Flashcards
  3. Barron’s 1100 Words You Need to Know
  4. Manhattan 500 Essential Words - GRE
  5. Manhattan 500 Advanced Words - GRE
  6. Verbal Advantage
  7. Word Smart

منابع مخصوص بخش وربال:

  1. Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions

منابع مخصوص بخش کوانت:

  1. Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions
  2. Magoosh Very Hard Questions
  3. Nova’s GRE Math Bible

منابع مخصوص بخش نگارش:

  1. ETS Pool of Issue and Argument
  2. GRE Analytical Writing: Solutions to the Real Essay Topics
  3. On Writing Well: The Classic Guide to Writing Nonfiction
  4. The Elements of Style
منابع آزمون GRE چیست؟

اگر اندکی در مورد منابع آزمون GRE تحقیق کرده باشید متوجه شده اید که تعداد این منابع اینقدر زیاد است که بیشتر از اینکه به شما کمک کنند شما را گیج می کنند. در این بخش می خواهیم خیال شما را راحت کنیم و تمام منابع اضافی را حذف و بهترین منابع آزمون GRE و ترتیب استفاده از آن­ها را برای شما توضیح دهیم.

۱- منابع vocabulary آزمون GRE

برای یاد گرفتن لغت های پیچیده آزمون GRE باید خیلی سختگیرانه عمل کنید. بهترین منابع لغت آزمون GRE که باید به ترتیب خوانده شوند:

  1. اپلیکیشن Magoosh GRE Vocabulary Flashcards
  2. کتاب یا اپلیکیشن Barrons’s Essential words for the GRE که به ۸۰۰ بارونز هم معروف است
  3. مجموعه فلش کارت های Manhattan

این منابع با هم اشتراکات زیادی دارند. ابتدا هریک را کامله فرا بگیرید بعد به سراغ بعدی بروید و همواره تمام لغت ها را مرور کنید (خود اپلیکیشن ها این امکان را دارند).

تذکر: لطفا کتاب ۱۱۰۰ بارونز را نخوانید! این کتاب مخصوص GRE نوشته نشده و وقت شما را تلف می کند. منظورمان این نیست که این کتاب، کتاب خوبی نیست؛ برای GRE کتاب خوبی نیست.

۲- منابع آشنایی با ساختار آزمون GRE و نمونه سوالات واقعی

برای این منظور هیچ گزینه ای بهتر از کتاب The Official Guide to the GRE General Test و زیر مجموعه هایش وجود ندارد:

  • The Official Guide to the GRE® General Test
  • Official GRE® Quantitative Reasoning Practice Questions
  • Official GRE® Verbal Reasoning Practice Questions

۳- منابع آشنایی با تکنیک های آزمون GRE

در این بخش هیچ رقیبی برای کتاب های منهتن و ویدیوهای مگوش وجود ندارد. این مجموعه شامل ۸ جلد کتاب است که ۶ جلد اول مربوط به قسمت کوانت و ۲ جلد آخر مربوط به قسمت وربال هستند:

  • Manhattan Prep GRE Strategy Guides
  • ویدیوهای سایت magoosh.com
برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (498 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان