ساعدنیوز
ساعدنیوز

بهترین پیانوها برای نوازندگی کدامند؟

  یکشنبه، 16 خرداد 1400   زمان مطالعه 20 دقیقه
بهترین پیانوها برای نوازندگی کدامند؟
اگر پیانیست هستید که فضای مناسب برای پیانوی آکوستیک ندارد، می خواهید پیانو شما قابل حمل باشد یا اینکه صدای خاص کیبور را ترجیح می دهید، پیدا کردن کیبورد هایی که مطابق با همه نیازهای ما باشند دشوار است. هنگامی که شما شروع به یادگیری نحوه نواختن پیانو می کنید، حتما باید حداقل یک کیبورد داشته باشید تا به میزان کافی حس کار کردن با پیانو را داشته باشید.

یکی از چالش های پیش رو برای تمامی افرادی که قصد خرید و یادگیری یک ساز بی نظیر همچون پیانو را دارند، بدون تردید اتنخاب و خرید پیانو دیجیتال و یا پیانو آکوستیک ایده آل برای شروع است.

اما باید بدانید که تفاوتی نمی کند در چه سطحی از نوازندگی پیانو هستید، یک استاد تمام عیار و یا یک هنرجوی تازه کار! ما به شما این اطمینان را می دهیم که خرید پیانو مناسب و در اختیار داشتن سازی که هر روز ساعت های زیادی را با آن می گذرانید، تمرین می کنید و حتی ناب ترین ایده ها که ممکن است در آینده نه چندان دور به قطعات چشمگیری تبدیل شوند را خلق می کنید، کمک بسیار بزرگی به پیشرفت نوازندگی شما خواهد کرد.

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که به طور کلی در هنگام خرید پیانو، دو گزینه برای انتخاب پیش روی شما خواهد بود. خرید پیانو دیجیتال و یا اتنخاب از میان مدل های گران قیمت پیانو آکوستیک.

پیانوی دیجیتال کمپانی یاماها

کمپانی یاماها، یکی از پرطرفدارترین تولیدکنندگان پیانو دیجیتال در جهان است .این شرکت توانست با طراحی پیانو های باکیفیت و مرغوب، محبوبیت بسیاری کسب کند.پیانو دیجیتال یاماها در عین ظاهری زیبا و چشم نواز، دارای استحکام و دوام بینظیری ست و امکان حمل و نقل در هرمکانی را برای شما فراهم می کند.فرقی نمیکند قصد دارید در کلاس پیانو حضوری شرکت کنید یا در کلاس آنلاین موسیقی آموزش ببینید. آشنایی با ساختمان پیانو در انتخاب پیانو مناسب کمک زیادی به شما خواهد کرد.

پیانو دیجیتال CLAVINOVA

پیانو های CLAVINOVA یاماها یکی از انواع پیانو دیجیتال یاماها هستند .این مدل با طراحی ظریف خود انقلابی در دنیای موسیقی پدید آوردند.
پیانو های CLAVINOVA خود در ۳ سری دسته بندی می شوند که شامل موارد زیر است:

الف. سری CLP
ب. سری CSP
ج. سری CVP

پیانو دیجیتال ARIUS

پیانو های ARIUS الهام گرفته از پیانو آکوستیک Yamaha و پیانوهای کنسرتی CFX هستند .با استفاده از اکشن و کلاویه های استاندارد، صدایی شیوا و گوش نواز ایجاد می کنند.پیانو های سری YDP که یکی از باکیفیت ترین پیانوهای این برند هستند، در این دسته قرار می گیرندو بهترین گزینه برای هنرجویان کلاس آموزش پیانو در سطح مبتدی و تازه کار محسوب می شوند.

پیانو دیجیتال PORTABLES

پیانو های PORTABLES یا قابل حمل، یکی دیگر از انواع پیانو دیجیتال یاماها هستند .از مهم ترین مزایای این پیانوها قابل حمل بودن آن است که به شما اجازه می دهد هر فضایی را به یک استودیو ضبط یا سالن کنسرت تبدیل کنید.

پیانو یاماها p 125 دیجیتال

میتوان گفت که در پیانو امکانات متنوعی گنجانده شده تا تجربه نواختن پیانو کلاسیک را در بسته ایی قابل حمل برای شما به ارمغان آورد. این ساز قابلیت تولید صدای دینامیک با کیفیت به همراه پاسخ لمسی طبیعی پیانو که سازهایی با این رده کیفیت انتظار می رود را دارا می باشد. همچنین این پیانو به راحتی قابل حمل و در دسترس است، و در تمامی شرایط زمانی و مکانی امکان نواختن را برای شما فراهم می سازد.

YAMAHA DGX 660 :

این پیانو دارای موتور صوتی عالی میباشد. این پیانو به اندازه ای خوب است که میتواند در سطح پیانو ساز قرار بگیرد.آکوردهایی را در اطراف نت های Smart Chord که میتوانید بنویسید ایجاد می کند، بنابراین بلافاصله می توانید شروع به پخش آهنگ های کامل کنید. اگر این موارد کافی نمیباشد، میتوانیم این را هم اضافه کنیم که توانایی پخش و ضبط موسیقی را از طریق واحد دارد. پس میتوانید آهنگ ها را بسازید و همچنین آهنگ های متنوعی را از صفحه کلید با هم مخلوط کنید. انتخاب عالی ای میتواند باشد برای صدای عالی پیانو، احساس تمام ویژگیهای لازم برای یادگیری و مشغول نگه داشتن به عنوان یک نوازنده.

پیانوی دیجیتال کمپانی رولند Roland

میتوان گفت یکی از قدیمی ترین و همچنین یکی از پیشروها در عرصه سازهای دیجیتال همواره در کیفیت و کارایی سازهای دیجیتال رولند می باشد. کمپانی رولند، یک شرکت تولید کننده ی ابزار آلات موسیقی الکترونیکی، تجهیزات الکترونیکی و نرم افزارهای موسیقی است که توسط Ikutaro Kakehashi در 1972 و در اوزاکای ژاپن با ارزشی در حدود 33میلیون ین تاسیس شد. امروزه این برند مشهور و پرطرفدار خط تولیدهایی در تایوان، ژاپن و ایالات متحده آمریکا دارد و محصولات خود را در سرتاسر دنیا به فروش می رساند.

پیانو دیجیتال رولند Rp 102 Bk

شاید در نگاه اول پیانو رولند فرق چندانی با پیانوهای دیگر موجود در بازار نداشته باشد ولی زمانی که کمی دقت کنید به آن، با کیفیت ساخت این پیانو بیشتر آشنا می شوید، چرا که در لایه رویی ساز جنسی استفاده شده که به سادگی آسیب نمی بیند و همینطور مانند انواع دیگر پیانو که فقط روکش ساده هستند و خیلی راحت و ساده آسیب می بینند آسیب پذیر نیست ، بر روی کلاویه های این مدل یک طرح خیلی کمرنگ رگه چوب به کار رفته و نوعی پوشش برای جذب عرق و لیز نخوردن دست نوازنده نیز دیده میشود.

از دیگر مزیت های این ساز میتوان به دارا بودن ۴ سمپل مخصوص پیانو و ۶ حالت تاچ، از سنگین به سبک و فیکس، قابلیت اتصال به کامپیوتر، قابلیت آپدیت Rp 102 رولند با فلش، ترنسپوز و بسیاری آپشنهای دیگر که از یک پیانو دیجیتال میان رده انتظار میرود و در RP102 رولند موجود است اشاره نمود. همچنین RP102 رولند را میتوان در میان بهترین پیانوهای دیجیتال آموزشی دسته بندی کرد.

Roland RD-2000

پیانوهای رولند به دلیل صدای دقیق، احساس عالی کلید و مجموعه ویژگی های گسترده دیگر از رتبه ی خوبی برخوردار هستند. صدای این پیانو بسیار دقیق با صداهای طبیعی است و همچنین دارای طیف گسترده ای از جلوه های پردازنده، صدای دیجیتالی و الگوهای ریتم میباشد. این پیانوی برقی با دارا بودن صفحه کلید ترکیبی چوب / قالب و کلیدهای عملکرد چکش درجه بندی میتواند تجربه ی داشتن پیانوی واقعی را برایمان فراهم آورد.

پیانوی دیجیتال کمپانی دایناتون

دایناتون برای اولین بار در دپارتمان سازهای الکتریک KEC پایه گذاری شد و در سال ۱۹۸۷ تبدیل به اولین تولید کننده سازها و ادوات موسیقی الکتریکی بویژه پیانو، در کره گردید. دایناتون تمامی استاندارد های مورد نیاز شامل CE اروپا، UL آمریکای شمالی و ROHS را دریافت نمود. شرکت پیانو دایناتون یک پیشرو در زمینه ساز و ادوات الکتریکی با بیش از ۳۰سال سابقه می باشد و هر روز به دنبال کیفیت بالاتر و بهتر است.

پیانو دیجیتال دایناتون SLP-150 RW

این سری از پیانوهای دیجیتال SLP برند دایناتون برای کسانی طراحی شده که به دنبال تجربه ی قابل اطمینان و خاص از یک پیانوی دیجیتال هستند. طراحی کلاسیک مدل Slp-150 شامل 14 صدای جدید استریوی و دیزاین جدید اکشن کلاویه ها است. این پیانو با بهره گرفتن از 88 کلاویه ی چکشی بدون فنر جدید با وزن طبیعی درجه بندی شده و سه حسگر، کوچک ترین جزئیات و نوانس های نوازندگی شما را درک خواهد کرد. صدای جدید استریوی پیانو، تجربه ای کاملاً طبیعی و پویا از نوازندگی با پیانو را برای شما فراهم می آورد.

از دیگر قابلیتهای آن وجود پلی فونی 64، دارا بودن سه پدال یک پیانو آکوستیک و همچنین امکان استفاده از Slp-150 به عنوان یک کنترلر MIDI از طریق اتصال آسان آن به کامپیوتر با استفاده از پورت USB و بدون نیاز به دانلود یا نصب درایور میباشد.

پیانو دیجیتال کاوایی

نوازندگان پیانوهای کاوایی دیجیتال را به دلیل احساس واقعی بودن کیبوردهای پیانو و کیفیت صدای عالی شان دوست دارند. پیانوهای کاوایی در ساختشان از صنایع دستی درجه یک و همچنین طراحی زیبا استفاده میکنند. پیانوهای کاوایی طی سال ها برنده ی جایزه های زیادی به دلیل پیشرفت و تعالی شده اند.

Kawai CE220

پیانو کاوایی مدل CE220 یکی از پیانوهای کنسول زیبا و همه کاره است که میتوانید به راحتی در منزل از آن استفاده کنید. درخشش این پیانو به صدای خیره کننده و واقع گرایانه ی آن، احساس صفحه کلید و واکنش پدال آن برمیگردد. همچنین دارای صفحه کلید چوبی میباشد که کلیدهای چوبی آن تقریبا قابل تشخیص با پیانو آکوستیک میباشد. همچنین دارای ساختی محکم و طراحی زیبا میباشد.

پیانو دیجیتال کاسیو

این برند ژاپنی بیش از هرکسی مناسب کودکان و مبتدیان جوانی است که به تازگی اقدام به یادگیری کرده اند و به دنبال پیانویی با هزینه مناسب می گردند. بیشترین ویژگی که این برند را از سایر برندها متفاوت می کند، سبکی و قابل حمل بودن آن است؛ همچنین پیانوهای کاسیو دارای صفحه کلید پیشرفته تنظیم کننده و پیانوهای کنسول است که فضایی برای ذخیره سازی دارند.مدل های پیانو کاسیو از کلیدهای دارای وزنی عالی و کیفیت صدای عالی برخوردارند. همچنین از ویژگی هایی برخوردارند که فقط در پیانوهای دیجیتال گرانتر از مارک های دیگر میتوانید مشاهده نمایید.

Casio Privia PX-870

پیانوهای کاسیو این ویژگی را دارند که میتوانند احساس اینکه در حال پخش یک پیانوی صوتی واقعی میباشید را در شما تقویت کنند. صدایی که این پیانو قادر است آن را تولید کند منحصر به فرد است. طوری که صدای این پیانو حتی میتواند از طریق مجموعه ی خوبی از هدفون های پیانو دیجیتال بهتر باشد. نمونه برداری پیانو در موتور صوتی کاسیو درست مثل یک پیانوی بزرگ به نظر میرسد. همچنین ممکن است برخی از لمس های کوچک یک تجربه ی معتبر پیانو را برای شما تقویت کند.

کلیدهای عملکرد چکش این پیانوها با احساس اینکه از عاج و آبنوس هستند فوق العاده میباشد.

پیانو دیجیتال کرگ

ابزارهای Korg از سال ۱۹۶۳ برای ایجاد نسل بعدی پیانوهای دیجیتال اختصاص یافت. به طوریکه امروزه برخی از خلاقانه ترین و پیشرفته ترین پیانوهای دیجیتال را تولید میکنند. دارای صفحه های طولانی از کیبورد و سینت سایزرهای الکترونیکی هستند.

Korg SP-280

این پیانو مقرون به صرفه و قابل حمل میباشد و از نظر ویژگی و کیفیت از دیگر محصولات کمتر نمی باشد. دارای لحن واقعی و یک طراحی جسورانه و زیبا میباشد. این پیانو از عملکرد صفحه کلید کیبورد بهره میبرد که از بهترین سیستم های عملکرد درجه بندی شده در بسیاری از مدل های NH (Weighted Hammer ) در بازار میباشد. امتیاز بزرگ این پیانو برمیگردد به قابلیت حمل آسان آن که از یک پایه ی فلزی سبک تاشو برخوردار است، بنابراین می توانید آن را در حالت حرکت قرار داده و در هر نقطه آن را تنظیم کنید. همچنین این پیانو قیمت مناسبی دارد و یکی از بهترین کیبوردهای دیجیتال موجود در بازار است.

برند استودیو لاجیک (Studiologic)

کمپانی استودیو لاجیک، بیش از چند سال است که فعالیت خود را در زمینه تولید سازهای موسیقی آغاز کرده است، این شرکت در سال 1986 اولین محصول استودیویی خود را تحت عنوان STUDIO 88 روانه بازار کرد که پیشگام بخش جدیدی از سازهای موسیقی دیجیتال است و با همین خلاقیت توانست محبوبیت زیادی در میان رقبا بدست آورد.

پیانو های استودیو لاجیک به دلیل استفاده از متریال مرغوب و ساختار پیشرفته ای که دارد، صدای جذاب و گوش نوازی تولید می کند و به محضی که نوازنده شروع به نواختن می کند، شفافیت خود را به خوبی نشان می دهد.

استودیو لاجیک در سال 2003، دو مدل از قوی ترین پیانوهای دیجیتال خود را تحت عنوان SL-990 XP و SL-990 PRO به دنیای موسیقی هدیه کرد. این کمپانی تلاش می کند تا یبش از هر چیز بر تجربه کاربر به عنوان مرکز ایدئولوژی توسعه خود تمرکز کند و محصولاتی تولید کند که مورد پسند مشتریان خود باشد.

برند استین وی اند سانز (Steinway & Sons)

برند استاین وی اند سانز یا استاین وی و پسران، که سانز یک برند معتبر آلمانی-آمریکایی است؛ در قرن هجدهم میلادی، توسط یک مهاجر آلمانی به نام هنری انگلهارد استاین وی (Henry Engelhard Steinway)، در شهر نیویورک تأسیس شد و به تولید پیانوهای دست ساز پرداخت.

پیانوهای استین وی اند سانز رنج قیمتی بالایی دارند و بیشتر مورد توجه موزیسین های حرفه ای قرار می گیرند؛ با وصف این، این کمپانی دو سری پیانو برای کسانی که می خواهند با یک هزینه مناسب و منطقی صاحب یک پیانوی دیجیتال شوند، تولید کرده است که عبارت اند از : سری ESSEX که پایین رده بوده و سری Boston که میان رده محسوب می شود.استین وی پیانوهای متفاوت با ابعاد کوچک و بزرگ دارد که می توانید با توجه به ابعادی که سالن کنسرت یا اتاق موسیقی شما دارد، یک سایز مناسب را برگزینید؛ همچنین قابل ذکر است نوازندگان بزرگی همچون لانگ لانگ، میتسوکو اوچیدا و مارتا آرگریچ این برند را از طرفداران دو آتیشه پیانوهای این برند هستند.

برند سی بکشتاین (C. Bechstein)

کارل بک اشتاین در قرن هجدهم میلادی، شرکت بک اشتاین را در آلمان بنیان گذاری کرد. این کمپانی نفیس ترین و گرانقیمت ترین پیانوهای جهان را تولید می کند و خود در میان بهترین مارک های پیانو جهان جای داده است. این پیانوهای آلمانی همان قدر که برای اجرا در صحنه کنسرت بینظیر هستند در استودیو نیز عملکرد فوق العاده خواهند داشت؛ اما این برند بیش از اینکه برای افراد تازه کار و مبتدی مناسب باشند، درخور نوازندگان حرفه ای هستند. شایان ذکر است که پیانیست های مشهور و نام دار همچون واسیلی پریماکوف، کیت آرمسترانگ و میشل دالبرتو سی بکشتاین، برند محبوب پیانو را برای نوازندگی برگزیدند.

سی بکشتاین، پیانوهای خود را در چند سطح کیفی تولید می کند؛ پیانوهای سری B که شامل پیانوهای دیواری معمولی و پیانوهای گرند می شوند و نسبت به سری های C از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار هستند؛ از این سری بیشتر با نام آکادمیک یاد می کنند و بیشتر مناسب افرادی است که به تازگی شروع به یادگیری کرده اند. مدلهای , C, D L و .. در زمره پیانوهای حرفه ای این برند قرار می گیرند که از قیمت بالایی برخوردارند. شایان ذکر است که تعداد زیادی از موسسات آموزشی موسیقی و سالنهای کنسرت جهان، حداقل یکی از پیانوهایی سری سی. بکشتاین را در کلکسیون پیانوهای نفیس خود جای داده اند.

برند فاتسیولی (Fazioli)

پائولو فاتسیولی یا فازیولی هرگز از آرزوی ساخت بهترین پیانوهای بزرگ جهان منصرف نشد و در قرن نوزدهم میلادی شرکت فاتسیولی (Fazioli) را در شمال ایتالیا تأسیس کرد و بطور حرفه ای به تولید بهترین پیانوهای دست ساز پرداخت. فاتسیولی از نارون قرمز، آبنوس و حتی ورقه های طلا برای ساخت سازهای خود استفاده می کند و همین امر آن را در رده برند های برتر پیانو در ایتالیا قرار داد.

این برند ایتالیایی با طراحی پیشرفته و هنرمندانه خود در ساخت پیانو از جمله گران قیمت ترین سازهای جهان به شمار می روند و برچسب قیمت های آن، از حدود صد هزار دلار تا سیصد هزار دلار متغیر است؛ آنها حتی به تولید پیانوهایی با طلای ۲۴ عیار هم می پردازند و هنرمندانی از جمله هربی هانکوک، متئو فوسی و لوکاس وانگ این برند را از میان برند های برتر پیانو برگزیده اند.ین کمپانی سازنده بهترین پیانوهای گرند است و شش مدل پیانوی گرند ارائه می دهد که بزرگترین آنها Fazioli F308 است که با 3.08 متر (10 فوت 2 اینچ) بلندترین پیانوی موجود در جهان است. Fazioli F308 دارای «پدال چهارم» است که چکش ها را به تارها نزدیکتر می کند؛ بنابراین میزان صدا را بدون کوچک ترین تغییر کاهش می دهد. نکته جالب این است که این کمپانی با وجود طرفداران بسیاری که در سرتاسر جهان دارد، به هیچ وجه به ساخت پیانوهای دیواری نمی پردازد و سالانه تنها ۱۲۰ الی ۱۳۰ پیانو گرند به بازار عرضه می کند؛ همین امر عطش هواداران او را بیشتر کرده است!

برند بلوتنر (Blüthner)

شرکت بلوتنر در قرن هجدهم میلادی، کار تولید پیانو را درشهر لایپزیگ (شهری در شرق آلمان) آغاز کرد و خود را در زمره بهترین مارک های پیانو قرار داد. محبوبیت این برند به واسطه استفاده گروه بیتل افزایش پیدا کرد و مورد تشویق آهنگسازانی مانند برامس، مالر و واگنر قرارگرفت.

بلوتنر از چوب راش (beech)، صنوبر (Poplar) و همچنین روکش پلی استری برای ساخت سازهای خود بهره می برد؛ شاید این همان ویژگی منحصر به فردی است که این ساز را به عنوان بهترین مارک پیانو دیجیتال به جامعه هنری معرفی می کند؛ همچنین شایان ذکر است افراد هنرمندی همچون ریما چاخاطوریان، بیلی چایلدز و یینگ فنگ از برند های برتر پیانو، بلیتنر را برگزیده اند.

پیانوهای بلوتنر برای کسانی مناسب است که به دنبال خلاقیت هستند و دوست دارند ملودی ماندگاری از خود بر جای بگذارند. همچنین قابل ذکر است که سازهای این برند نیز در زمره سازهای گرانقیمت جهان قرار می گیرند و از کیفیت خوب و قابل توجهی برخوردار هستند.

بلوتنر هر ساله در حدود صد پیانوی دیواری، در چهار سایز متفاوت و همچنین پانصد پیانوی گرند در قالب شش مدل با اندازه های متفاوت به بازار موسیقی عرضه می کند.

برند استوارت و سانز(Stuart & Sons)

استوارت و سانز از بهترین برند های پیانو هستند که در سال ۱۹۹۰ فعالیت خود را آغاز کردند و خود را در رده جوان ترین برند های برتر پیانو جای دادند؛ این سازندگان جوان در نیوسات ولز (New South Wales) استرالیا شروع به کار کردند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برند این است که به شما اجازه می دهند که ساز مورد علاقه خود را با همان ویژگی های دلخواهی که همیشه در ذهن می پروراندید به صورت کاملا شخصی سفارش دهید.
به واقع چه قابلیتی بیشتر از این می تواند باعث شور و شعف یک دلداده هنر شود؟سازهایی که این کمپانی تولید می کند شامل دو نوع گرند پیانو، یکی برای استودیو به کار می روند و یکی در کنسرت های بزرگ؛ اندازه های این پیانوها به ترتیب ۷.۲ و ۹.۵ اینچ است و هر یک با چوب های نادر ساخته می شوند. شما می توانید پیانو رویال یا همان پیانو گرند خود را با سدر قرمز (Red Cedar)، ساسافراس تاسمانی (Tasmanian Sassafras) یا کاج هون تاسمانی (Tasmanian Huon Pine) سفارش دهید که هریک جلوه زیبا و منحصر به فرد خود را دارند و کمتر در سازهای دیگر به چشم می خورند.

این برند استرالیایی پیانوهایی با مواد بسیار باکیفیت و ساخت عالی تولید می کند و طیف پیانوهای کنسرتی و استودیویی این کمپانی بسیار وسیع است و دارای 97 یا 102 کلید هستند؛ بی شک همین ویژگی های منحصر به فرد است که این برند جایگاه ویژه ای را در میان بهترین مارک های پیانو جهان به خود اختصاص داده است و توجه نوازندگانی مشهوری همچون گرگوری کیندا و فیونا جوی هاوکینز به این برند برتر پیانو جلب شده است.

برند ماسون و همیلن(Mason & Hamlin)

ماسون و همیلن یکی از بهترین مارک های پیانو در سطح بین المللی هستند که فعالیت خود را در ماساچوستی آغاز کردند. این کمپانی در قرن ۱۸ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و بهترین مدل های پیانو خود را به ایالت های آمریکا، اروپا و آسیا عرضه می کند.

پیانوهای ماسون و همیلن بسیار باکیفیت و بادوام هستند و با صدای بینظیری که تولید می کنند هوش از سر هر شنونده ای می پراند؛ از دیگر دستاوردهای این برند می توان به سیستم نگهداری تاج مانند آنچه در کمان ویولن و تار استفاده شده است، اشاره کرد.

پیانوهای این کمپانی با برند استین وی در رقابت هستند و هر دو از قیمت قابل توجهی برخوردارند.

این کمپانی چندین مدل پیانو گرند و یک نسخه پیانو عادی پیشرفته تولید می کند و نوازندگانی نامدار مانند برایان کالبرتسون، جارود رادنیچ و راد تانسکی از ماسون و همیلن که در رده برندهای برتر پیانو جهان جای می گیرد، استفاده می کنند.

برند کورزویل(Kurzweil)

شاید برایتان جالب باشد بدانید این برند مشهور آمریکایی در سال ۱۹۸۱ از یک شرط بندی تکان دهنده بین دو دوست و رفیق قدیمی پا به عرصه موسیقی نهاد. این شرط بندی بین «استیو وُندر» و «رِی کورزویل» مخترع نام دار آمریکایی، بر سر توانایی کامپیوتر برای تولید و کنترل صدای سازهای آکوستیک انجام گرفت و در نتیجه منجر به تولید اولین سینتی سایزری شد که قادر بود صدای یک ساز آکوستیک واقعی را تولید کند.

Kurzweil K250 اولین محصول این کمپانی بود که به بازار عرضه شد و اولین پیانوی دیجیتال تولید شده در دنیا محسوب می شد. در سال ۱۹۹۰ این شرکت توسط شرکت یانگ چنگ خریداری شد و در حال حاضر نیز به عنوان بخشی از گروه تولیدی یانگ چنگ به فعالیت خود ادامه می دهد.

پیانوهای استیج کورزویل در میان محبوب ترین و پرفروشترین محصولات این برند جای می گیرد. استفاده از جدیدترین سیستم های تولید و سنتز صدا، این سری از سازهای کورزویل را گزینه فوق العاده ای برای اجرای زنده، آهنگسازی و تولید موسیقی در استودیو قرار داده است؛ آخرین پرچمدار این سری با برند Forte به بازار ارائه شده است.

کورزویل انواع مختلفی از پیانوهای دیجیتال مبله را نیز روانه بازار می کند و جایگاه دوم را از نظر تنوع محصولات، پس از برند خلاق یاماها از آن خود کرده است. این مدلها در هشت سری Kp، Ka، MPS، MP، M، MPG ، CUP، CGP به بازار موسیقی عرضه می شوند.

برند بوزندورفر(Bösendorfer)

بوزندورفر یک کمپانی اتریشی ساخت پیانو است که فعالیت خود را در سال 1828 آغاز کرد و به صورت کاملا حرفه ای به ساخت سازهای دست ساز پرداخت. ایگنتاس بوزندورفر (Ignaz Bösendorfer) این کمپانی را در وین اتریش تاسیس کرد و در سال 2008 یاماها این شرکت را خریداری کرد.

اگر از آن قسم افراد هستید که علاقه ای وافر به گشت و گذار در تاریخ دارید؛ به طور یقین این پیانوها شما را به وجد خواهند آورد و با صدایی عمیق و تاثیرگذار شما را در دنیایی ماورایی غرق خواهند کرد.

از ابداعات بوزندورفر می توان به توسعه دادن صفحه کلید ۸۸ کلیدی به صفحه کلید Imperial Grand (مجلل بزرگ) که دارای ۹۷ کلید است، اشاره کرد.

و اما پیانوهای این برند نیز در رده گران ترین و صد البته بهترین مارک های پیانو جهان قرار می گیرد و تنها برای نوازنگان و موزیسن هایی مناسب است که قصد دارند موسیقی را در سطح کاملا حرفه ای دنبال کنند و حاضر به پرداخت چنین مبلغ گزافی هستند چراکه دستیابی به یک بوزندورفر در طول زندگی بسیاری از افراد، یک رویا است!

بوزندورفر بیشتر به تولید پیانوهای گرند خود می پردازد و با وجود هواداران بسیاری که پیانوهای آکوستیک آن دارد تنها تعدادی محدودی از این ساز تولید می کند. همچنین قابل ذکر است که نوازندگان سرشناسی همچون کیمیکو ایشیزاکا، بیتریس بروس و ساسکیا جورجینی از پیانو بوزندورفر استفاده می کنند.

نتیجه گیری این مطلب:

هنگامی که دنبال بهترین پیانو هستیم ممکن است موارد زیادی برای انتخاب پیش رو داشته باشیم. اما این به خود شما بستگی دارد که پیانو را برای چه نوع موسیقی و یا چه نوع سبک و همچنین اینکه در چه دوره ای از یادگیری هستید میخواهید خریداری کنید.

پیانوهای دیجیتالی وجود دارند که بطور خاص برای تقلید صدا، ظاهر و یا احساس آن هم شبیه پیانو آکوستیک بدون ویژگی های اضافی طراحی شده اند. همچنین پیانوهای برقی ای نیز وجود دارند که صدای واقعی پیانو و احساس نوازندگی عالی را برایمان به وجود می آورند، اما با صداها و ویژگیهای اضافی و همچنین قابل حمل بودنشان.ما در مطالب بالا به طور کامل به بررسی بهترین مارک های پیانو دیجیتال و آکوستیک پرداختیم و همچنین به بهترین مدل های پیانو نیز اشاره کردیم؛ حال نوبت شماست تا با مطالعه دقیق این مطالب و بررسی نیازها و بودجه در نظر گرفته شده پیانوی خود را تهیه کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (66 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (21 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی...
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...