ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی بهترین مدل های گیتار برای شروع یادگیری

  پنجشنبه، 13 خرداد 1400   زمان مطالعه 19 دقیقه
معرفی بهترین مدل های گیتار برای شروع یادگیری
وقتی تصمیم می گیرید یک گیتار بخرید، به ظاهر هیچ چیز جلودار شما نخواهد بود. اما وقتی که واقعا برای خرید اقدام می کنید، با انبوهی از گیتارهای مختلف با قیمت، کیفیت، جنس و … مواجه خواهید شد. مسلما انتخاب بهترین گیتار در این شرایط یکی از سخت‌ترین تصمیم‌گیری ها محسوب می شود.

امروزه در بازار آلات موسیقی گیتار با برندها و طراحی های مختلف زیادی ارائه می گردد، که باعث گیج شدن خریداران میشود و از آنجا که اکثر آنها تازه کار هستند و تخصصی ندارند و نمی دانند که کدام گیتار برایشان مناسب تر است شاید به فاکتورهای مورد توجه یک گیتار مناسب توجه نکنند و فقط بر اساس قیمت یا شنیده های دیگران از مدل های مختلف گیتار بخواهند گیتار مورد نظر خود را بخرند که این کاری اشتباه است. در خرید گیتار مناسب باید علاوه بر قیمت به عوامل دیگر مثل مواد بکار رفته در گیتار، چگونگی تولید صدای آن، علاقه داشتن هنرجو به گیتار و دانستن مواردی که برای داشتن گیتار مناسب لازم است را بدانند.

قبل از خرید گیتار بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا در ادمه آموزش یا فعالیت در این زمینه با مشکل مواجه نشوید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • گیتاری که از آن خوشتان می آید را بخرید نه گیتاری که دوست تان می گوید باید داشته باشید یا گیتاری که همه از آن تعریف می کنند. گیتار، راه ارتباطی شما با موسیقی است، پس در این زمینه به حس خود نسبت به گیتار اعتماد کنید.
  • به اکشن گیتار توجه داشته باشید، اکشن گیتار در قسمت بالایی باید کمتر از ۴ میلی متر و در قسمت فرت دوازدهم نباید بیشتر از ۵ میلی متر باشد. اکشن خیلی از گیتارها قابل تغییر است اما نه همه آن ها.
  • به احتمال خیلی زیاد و در صورت داشتن پشت کار، در آینده گیتارهای بیشتری می خرید. پس اگر تازه کار هستید گیتاری بگیرید که به آن علاقه دارید و از نواختن آن لذت می برید.
  • گاهی اوقات خرید گیتار دست دوم هم پیشنهاد بدی نیست. گیتار هر چه قدیمی تر باشد صدای بهتری دارد.
  • شخصا استفاده از گیتارهای کوچک را توصیه نمی کنم، حتی برای بچه ها. کودکان زیادی را در اینترنت می بینید که قطعه های فوق العاده ای با گیتارهای سایز استاندارد اجرا می کنند.
  • متناسب با بودجه بهترین گیتار ممکن را خریده و از آن مراقبت کنید.
  • گیتار را بخرید، نه برند آن را! درست است که معمولا برندهای برتر کیفیت بالاتری دارند ولی بخش زیادی از هزینه آن مربوط به نام برند است.
  • خیلی وسواسی نباشید، به جرات می گویم که اگر زمان خرید گیتار را صرف یادگیری و تمرین کنید خیلی زودتر به نتیجه خواهید رسید.

معرفی مارک های گیتار

مارک های معروف گیتار کلاسیک به شرح زیر هستند :

  • گیتار یاماها
  • گیتار الحمبرا
  • گیتار کورت
  • گیتار آلمانزا
  • گیتار استگ

بهترین گیتار دنیا

گران قیمت ترین گیتار دنیا تا امروز یک فندر استرتوکستر است که در سال 2005 در یک حراجی در کشور قطر برای جمع آوری کمک مالی به قربانیان سونامی شرق آسیا فروخته شد. این گیتار سفیدرنگ گران بها به دست نامدارترین موزیسین های دنیا شامل میگ جگر، کیت ریچاردز، اریک کلاپتون، برایان می، جیمی پیج، دیوید گیلمور، جف بک، پیت تاونسند، مارک نافلر، ری دیویس، لیام گالاگر، رونی وود، تونی لومی، آنگس و مالکوم یانگ، پل مکارتنی، استینگ، ریچی بلکمور، دف لپارد و برایان آدامز امضا شده است.

بهترین مدل های گیتار

در ادامه این مقاله قصد داریم تا بهترین مدل گیتار کلاسیک را که مناسب برای افراد مبتدی می باشد را به شما معرفی کنیم تا با خیالی آسوده و با آگاهی بتوانید گیتار مورد علاقه یتان را خریداری کنید.

گیتار CORT AC100 OP

گیتار CORT AC100 OP به خاطر داشتن سیم های ساوارز خود معروف است.به همین دلیل توسط مربیان کلاس آموزش گیتار به هنرجویان مبتدی بسیار توصیه می شود.از دیگر دلایل محبوبیت این گیتار این است که مواد به کار رفته در آن بسیار مقاوم است.به طوری که با خرید آن تا چندین سال نیاز به تعویض گیتار خود ندارید.صفحه پشت این ساز و صفحات کناری از چوب ماهون ساخته شده است.چوب ماهون در صدای ساز اثربخشی زیادی دارد زیرا موجب گرم تر شدن و هم چنین پر حجم تر شدن صدای گیتار خواهد شد.همچنین از خروجی صدای مناسبی برخوردار است که موجب بهتر شنیده شدن صدای آن می شود.از دیگر عوامل موثر در انتخاب این مدل قیمت مناسب آن است که برای خرید آن نیاز به پرداختن هزینه زیادی نیست.
همچنین دسته ی این گیتار نیز به صورت پروفایل C طراحی شده است که نوازندگی را برای افراد تازه کار راحت می کند.

گیتار کلاسیک آلمانزا مدل CW 403:

اگر به دنبال گیتار کلاسیک با کیفیت حرفه ای و قیمت مقرون به صرفه هستید بهتر است به این مدل نگاهی بیندازید. چرا که یک گیتار دست ساز اسپانیایی می باشد و با همان ابعاد گیتارهای کلاسیک رده بالای گیتار آلمانزا ساخته می شود. پشت و کناره های آن از جنس چوب ماهون است و صفحه ی رویی آن از جنس چوب سدر قرمز یکپارچه می باشد. صفحه ی انگشت گذاری آن از چوب رزوود هندی می باشد. قابلیت خاص این گیتار، داشتن برش کات اوی است که امکان دسترسی به فرت هایی را فراهم میکند که بیشتر برای نوازندگان گیتارهای سیم فلزی و الکتریک آشناست. این قابلیت می تواند برای نوازندگانی که قصد ورود به مسیرهای جدید نوازندگی را دارند بسیار مناسب باشد. این گیتار کلاسیک به نوازنده اجازه ی اجرای ملودی های پیچیده را که نیاز به چند نت همزمان دارند را نیز می دهد که به همین دلیل به عنوان ساز سولو یا تکنوازی شناخته می شود. همچنین علاوه بر موسیقی های کلاسیک در دیگر سبک های موسیقی همچون موسیقی پاپ نیز کاربرد دارد.

گیتار CORT AC100 SG

این مدل گیتار کلاسیک از قیمت مناسب، کیفیت بالا و صدایی دلنشین برخوردار است.که می تواند گزینه ی خوبی برای خرید باشد.دارای بدنه ی سبک و خوش ساخت، استفاده از چوب صنوبر و ماهون در ساختش و دارای تقویت کننده ی صفحه رویی می باشد که با این ویژگیهای گفته شده می تواند گیتار کلاسیک ایده آلی باشد.

گیتار CORT AC100 (OP) dx

دلیل پیشنهاد ما برای خرید این مدل گیتار خوش صدایی آن، صفحه اسپروس و همچنین بدنه ای از جنس چوب ماهون است.این گیتار ساخت کشور اندونزی است و مانند مدل های بالا از فاکتورهای خوبی برخوردار است.بنابراین برای خرید آن تردید نکنید.

گیتار کلاسیک آلمانزا مدل Almansa Nature 400

این گیتار جزء ارزان قیمت ترین گیتار اسپانیایی مدل آلمانزا محسوب می شود و مناسب برای افراد تازه کار در نوازندگی گیتار می باشد. دارای رزونانس بالا که صدای بلندی را ایجاد می کند. جنس صفحه ی رویی آن از چوب سدر قرمز یکپارچه می باشد. همچنین جنس صفحه پشتی آن از چوب ماهون است. دسته ی این گیتار نیز از جنس ماهون است که دارای مقاومت بالا می باشد.

صفحه ی انگشت گذاری آن از چوب رزوود هندی می باشد. استفاده از سازهای خوش ساخت برای نوازندگی می تواند کمک شایانی برای افزایش تکنیک نوازنده باشد. بنابراین گیتارهای کلاسیک آلمانزا می توانند انتخاب مناسبی باشند برای شروع کار نوازندگی با گیتار.

گیتار کلاسیک مدل ۱۵۰ بست فان

این مدل گیتار از جمله پرفروش ترین گیتار برای هنرجویان آن هم برای شروع کار نوازندگی می باشد. این ساز از صدای بسیار بلند و خوب، اکشن بالا و رنگ بدنه ی بسیار خوش رنگ برخوردار است. یکی از مزیت های گیتار بست فان مدل ۱۵۰ کلاسیک استفاده از چوب در بدنه ی آن می باشد که به صورت مناسبی مخصوصا در رویه و پشت این ساز به کار رفته است که باعث ایجاد حجم صدای بهتری در ساز می شود.

مدل یاماها C40

تقریبا بهترین گزینه موجود در ایران با قیمت مناسب همین گیتار است. گیتار کلاسیک یاماها، مدل C40 می تواند کمکی بزرگ باشد برای هر کسی که طرفدار موسیقی است و قصد دارد نواختن گیتار را فرا بگیرد. این گیتار یکی از مدل های برتر و به صرفه ی یاماها برای نوازندگان تازه کار است. سایز کامل استاندارد یا 4/4، این گیتار را برای بزرگ سالان و نوجوانان 11 سال به بالا مناسب می سازد. یاماها در ساخت گیتار C40، هم زمان کیفیت و پایین نگه داشتن قیمت را در نظر گرفته است. این گیتار دسته ای از جنس چوب ناتو دارد که به صفحه ی انگشت گذاری رزوود با 19 فرت مجهز شده است. صفحه ی انگشت گذاری و بریج رزوود، بازتولید صحیح و بی نقص نت ها را در کنار راحتی نوازنده هنگام اجرا تضمین می کنند.

استگ مدل C440

این گیتار ارزان ترین گیتار موجود در این لیست است که کیفیت قابل قبولی هم دارد. برای شروع فراگیری موسیقی همیشه لازم نیست هزینه ی زیادی بپردازید. اگر به دنبال یک گیتار کلاسیک مناسب برای شروع یادگیری هستید، گیتار کلاسیک «استگ» مدل C440 می تواند با هزینه ای ناچیز شما را به مقصودتان برساند. C440 ارزان ترین مدل از سری گیتارهای آموزشی برند استگ است. بدنه ی این گیتار، یعنی صفحه ی رویی، پشت و کناره ها، تماما از چوب لیندن (Linden) ساخته شده است. چوب لیندن (Linden) در عین سبکی، رزونانس بالایی داشته و صدای زیبایی تولید می کند. در ساخت C440 از چوب های لمینت استفاده شده است. هر چند تن صدای چوب لمینت به رسایی و زنگ داری چوب یکپارچه نیست؛ استحکام و مقاومت بالاتر، آن را برای یک ساز آموزشی مناسب تر می کند.

مدل یاماها C70

مدل های یاماها از بهترین گیتارهای کلاسیک موجود در ایران هستند. گیتار کلاسیک یاماها مدل C70 شاید یکی از مدل های ارزان گیتار کلاسیک یاماها باشد؛ ولی کیفیت و تن صدای فوق العاده خوبی دارد. پشت و کناره های دولایه از جنس چوب مرانتی به صدای گیتار کلاسیک C70 زنگ، عمق و قدرت بیشتری می بخشد؛ بدین ترتیب C70 یک پله بالاتر از مدل معروف C40 قرار می گیرد. ماشین هد طلایی و بایندیگ چندلایه ی صفحه رویی از دیگر برتری های C70 نسبت به C40 هستند. گیتار کلاسیک یاماها مدل C70 می تواند برای هر کسی که قصد دارد نواختن گیتار را بیاموزد، کمکی بزرگ باشد. سایز کاملا استاندارد یا 4/4 این گیتار برای بزرگسالان و نوجوانان 11 سال به بالا مناسب است. این گیتار دسته ای از جنس چوب ناتو دارد که به صفحه ی انگشت گذاری رزوود با 19 فرت مجهز شده است.

مدل الحمبرا alhambra z nature

در این لیست یک مدل اسپانیایی عالی هم به شما معرفی می کنیم که واقعا ارزش خرید را دارد. مدل جدید Z Nature در حقیقت ارزان ترین گیتار کلاسیک در میان تمام گیتارهای کلاسیک اسپانیایی الحمبرا است. مراحل ساخت این مدل به گونه ای ویژه کاهش یافته تا ضمن حفظ کیفیت شناخته شده ی گیتارهای الحمبرا، هزینه ی تولید تا جای ممکن پایین بیاید. مدل Z Nature در اسپانیا و با بهره گیری از تکنولوژی انقلابی CNC تولید می شود. این روش ساخت جدید موجب بهبود کیفیت صدای گیتار، کاهش قیمت تمام شده و جلوگیری از هدر رفتن چوب می شود. برای بهتر شدن کیفیت صدای این گیتار، الحمبرا هیچ گونه ماده پرکننده ی منافذ چوب بر روی آن به کار نمی برد و تنها لایه ی بسیار نازکی از لاک مات با جلای ساتنی بر روی گیتار اعمال می شود. با این پرداخت طبیعی ساتنی، منافذ چوب گیتار Z Natur باز مانده و به صدا اجازه ی رزونانسی عالی می دهند. این مدل به پشتوانه ی تجربه ی لوتیرهای الحمبرا صدایی عالی و بلند با انتشار بسیار خوب دارد. صفحه ی رویی گیتار از جنس چوب مرغوب سدر قرمز یکپارچه بر روی بدنه ای از جنس چوب ماهون قرار دارد. چوب سدر با صدای گرم، گرد و غنی یکی از محبوب ترین چوب ها نزد نوازندگان گیتار کلاسیک است

گیتار کلاسیک یاماها مدل CS40 سایز 3/4

گیتار کلاسیک «یاماها» مدل «CS40» نسخه ی 3/4 یکی از محبوب ترین گیتارهای کلاسیک ارزان قیمت این شرکت یعنی C40 است. این گیتار یکی از مدل های خوب و به صرفه ی یاماها برای نوازندگان تازه کار است. سایز کامل استاندارد یا 3/4، این گیتار را برای کودکان 7 تا نوجوانان 11 سال مناسب می سازد. یاماها در ساخت گیتار CS40، هم زمان کیفیت و پایین نگه داشتن قیمت را در نظر گرفته است. این گیتار دسته ای از جنس چوب ناتو دارد که به صفحه ی انگشت گذاری رزوود با 19 فرت مجهز شده است. صفحه ی انگشت گذاری و بریج رزوود بازتولید صحیح و بی نقص نت ها را در کنار راحتی نوازنده هنگام اجرا تضمین می کنند. پشت و کناره های گیتار از جنس چوب مرانتی و صفحه ی رویی آن از جنس چوب صنوبر است. صفحه ی رویی صنوبر، صدایی زیبا و گرم به گیتار CS40 می بخشد که برای اجرای تمرینات مقدماتی بسیار مناسب است. شاید برخی از پایین بودن انتشار صدای گیتار کلاسیک CS40 گله کنند؛ ولی این دقیقا همان چیزی است که یک نوازنده ی تازه کار برای یادگیری تدریجی آهنگ ها نیاز دارد. باوجوداین گیتار CS40 یاماها به عنوان یک ساز ارزان قیمت، هنوز هم صدا و تنالیته ای خوب دارد. ماشین هد باکیفیت این گیتار از جنس کروم به شما اجازه می دهد نحوه ی کوک کردن گیتار را به سادگی بیاموزید. به لطف این ماشین هد مرغوب، گیتار CS40 می تواند مدت طولانی در کوک باقی بماند تا با خیالی آسوده به تمرینات خود ادامه دهید. در مجموع گیتار 3/4 کلاسیک یاماها مدل CS40 برای هر کس که تمایل دارد اصول نوازندگی گیتار را بیاموزد، انتخابی بهینه است. قیمت پایین هم آن را برای این منظور کارآمد می کند. دسته ی ضخیم گیتار ممکن است در ابتدا کمی مسئله ساز باشد؛ ولی در طول زمان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

گیتار کلاسیک یاماها مدل C45

گیتار کلاسیک «یاماها»، مدل «C45» نسخه ی بهبودیافته ای از مدل معروف C40 است. یاماها در گیتار مدل C45 تلاش کرده با حفظ قیمت پایین این مدل، از مواد و متریال بهتری نسبت به گیتار C40 استفاده کند. در این مدل، جنس چوب پشت و کناره ها از چوب مرانتی به چوب مرغوب تری به نام ماهون ارتقا پیدا کرده است. گیتار کلاسیک «یاماها»، مدل «C45» می تواند کمکی بزرگ باشد برای هر کسی که طرفدار موسیقی است و قصد دارد نواختن گیتار را فرابگیرد. این گیتار یکی از مدل های برتر و به صرفه ی یاماها برای نوازندگان تازه کار است. سایز کامل استاندارد یا 4/4، این گیتار را برای بزرگ سالان و نوجوانان 11 سال به بالا مناسب می سازد. یاماها در ساخت گیتار C45، هم زمان کیفیت و پایین نگه داشتن قیمت را در نظر گرفته است. این گیتار دسته ای از جنس چوب ناتو دارد که به صفحه ی انگشت گذاری رزوود با 19 فرت مجهز شده است. صفحه ی انگشت گذاری و بریج رزوود، بازتولید صحیح و بی نقص نت ها را در کنار راحتی نوازنده هنگام اجرا تضمین می کنند. پشت و کناره های گیتار از جنس چوب ماهون و صفحه ی رویی آن از جنس چوب صنوبر است. صفحه ی رویی صنوبر، صدایی زیبا و گرم به گیتار C45 می بخشد که برای اجرای تمرینات مقدماتی بسیار مناسب است. باوجوداین گیتار C45 یاماها به عنوان یک ساز ارزان قیمت، هنوز هم صدا و تنالیته ای خوب دارد و می تواند تا سطوح بالای نوازندگی و برای زمانی طولانی، پاسخ گوی نیاز شما باشد. ماشین هد باکیفیت این گیتار از جنس کروم به شما اجازه می دهد نحوه ی کوک کردن گیتار را به سادگی بیاموزید. به لطف این ماشین هد مرغوب، گیتار C45 می تواند مدت طولانی در کوک باقی بماند تا با خیالی آسوده به تمرینات خود ادامه دهید. درمجموع گیتار کلاسیک یاماها مدل C45 برای هر کس که تمایل دارد اصول نوازندگی گیتار را بیاموزد، انتخابی بهینه است. قیمت پایین هم آن را برای این منظور مطلوب می سازد.

گیتار کلاسیک یاماها مدل C80

گیتار کلاسیک یاماها مدلC80 با وجود قیمت مناسب سطحی از کیفیت، کارایی، تن صدا و خوش دستی را ارائه می کند که در این بازه ی قیمت کمتر یافت می شود. استفاده از چوب دو لایه ی ناتو برای پشت و کناره ها به صدای گیتار کلاسیک C80 زنگ، عمق و قدرت بیشتری می بخشد. بدین ترتیب C80 یک پله بالاتر از دو مدل محبوب C40 و C70 قرار می گیرد. ماشین هد طلایی و بایندیگ چند لایه ی صفحه رویی که از برتری های مدل C70 نسبت به C40 هستند در این مدل نیز تکرار شده اند. گیتار کلاسیک یاماها مدل C80 می تواند برای هر کسی که قصد دارد نواختن گیتار را بیاموزد همراهی ارزش مند باشد. سایز کامل استاندارد یا 4/4 این گیتار برای بزرگسالان و نوجوانان مناسب است. این گیتار دسته ای از جنس چوب ناتو دارد که به صفحه ی انگشت گذاری رزوود با 19 فرت مجهز شده است. صفحه ی انگشت گذاری و بریج رزوود بازتولید صحیح و بی نقص نت ها را در کنار راحتی نوازنده هنگام اجرا تضمین می کنند. پشت و کناره های گیتار از جنس چوب ناتو و صفحه رویی آن از جنس چوب صنوبر است. صفحه ی رویی صنوبر صدایی زیبا و گرم به گیتار C80 می بخشد. گیتار C80 یاماها صدا و تنالیته ای خوب دارد که می تواند برای زمانی طولانی پاسخ گوی نیاز شما باشد. در مجموع گیتار کلاسیک یاماها مدل C80 برای هر کس که تمایل دارد یک گیتار کلاسیک باکیفیت با قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد انتخابی عاقلانه است.

گیتار کلاسیک آریا مدل FST-200

برای فراگیری موسیقی حتما لازم نیست هزینه ی زیادی پرداخت کنید. اگر به دنبال یک گیتار کلاسیک مناسب آموزش هستید که با استانداردهای بالا تولید شده باشد، گیتار کلاسیک آریا مدل FST-200 می تواند با هزینه ای بسیار اندک شما را به مقصودتان برساند. FST-200 ارزان ترین مدل در سری گیتارهای آموزشی آریا است. بدنه ی این گیتار، یعنی صفحه ی رویی، پشت و کناره ها، تماما از چوب لاله ی درختی ساخته شده. چوب لاله ی درختی در عین سبکی، رزونانس بالایی دارد و صدای زیبایی تولید می کند. در ساخت FST-200 از چوب های لمینت استفاده شده. هر چند تن صدای چوب لمینت به رسایی و زنگ داری چوب یکپارچه نیست ولی استحکام و مقاومت بالاتر، آن را برای یک ساز آموزشی مناسب می سازد. دسته ی گیتار از جنس چوب محکم ناتو ساخته شده و صفحه ی انگشت گذاری آن از جنس چوب افرا، 19 فرت دارد. چوب افرا رنگ روشنی دارد ولی رنگ آمیزی مشکی صفحه ی انگشت گذاری، ظاهر جذاب چوب آبنوس را تداعی می کند. صدای مطلوب، پرداخت زیبا و قیمت بسیار مناسب، گیتار کلاسیک FST-200 را برای نوازندگان مبتدی یا هر کسی که قصد دارد اولین گام های نواختن گیتار کلاسیک را بردارد مناسب می سازد. گیتار کلاسیک یا اسپنیش عضوی از خانواده گیتارها است که در موسیقی کلاسیک بکار برده می شود. بطور معمول گیتار کلاسیک، یک ساز آکوستیک چوبی با شش سیم از جنس پلیمری مانند نایلون است که بر روی سه تای آن ها (برای نت های بم) یک سیم فلزی ظریف به شکل فنر پیچانده می شود. گیتار کلاسیک به نوازنده امکان اجرای ملودی های پیچیده ای که نیاز به اجرای چند نت همزمان را دارند می دهد و از این رو به عنوان یک ساز سولو یا تکنوازی شناخته شده و علاوه بر موسیقی کلاسیک در دیگر سبک های موسیقی از جمله موسیقی پاپ نیز کاربرد زیادی یافته است.

گیتار کلاسیک استگ مدل C510 Dragonfly سایز 2/4

برای شروع فراگیری موسیقی همیشه لازم نیست هزینه ی زیادی پرداخت کرد. اگر به دنبال یک گیتار کلاسیک مناسب برای کودک خود هستید گیتار کلاسیک استگ مدل C510 می تواند با هزینه ای ناچیز شما را به مقصودتان برساند. C510 در واقع همان مدل C542 است که با اندازه ی 2/4 برای سنین حدود 5 تا 8 سال ساخته شده. این نسخه ی ویژه برای هماهنگی بیشتر با ذائقه ی کودکانه و ایجاد انگیزه ی بیشتر در او با طرح گرافیکی جذابی رنگ آمیزی شده است. در ساخت بدنه ی این گیتار، یعنی صفحه ی رویی، پشت و کناره ها، چوب لاله ی درختی بکار رفته است. چوب لاله ی درختی در عین سبکی، رزونانس بالایی داشته و صدای زیبایی تولید می کند. در C510 از چوب های لمینت استفاده شده. هر چند تن صدای چوب لمینت به رسایی و زنگ داری چوب یکپارچه نیست ولی استحکام و مقاومت بالاتر، آن را برای یک ساز آموزشی مناسب تر می سازد. دسته ی گیتار از جنس چوب محکم ناتو است و صفحه ی انگشت گذاری آن از جنس چوب افرای یکپارچه، 18 فرت دارد. بریج نیز از جنس چوب افرای یکپارچه است. صدای مطلوب، کیفیت خوب، ظاهر زیبا، قیمت بسیار مناسب و اندازه ی استاندارد 2/4، گیتار کلاسیک C510 را برای کودکان حدود 5 تا 8 ساله که قصد دارند اولین گام های نواختن گیتار کلاسیک را بردارند بسیار مناسب می سازد. مقر اصلی استگ در بلژیک قرار دارد و از بدو تاسیس در سال 1995 میلادی تا کنون فعالیت خود را در زمینه ی تولید انواع بسیار متنوعی از اداوت موسیقی و لوازم جانبی گسترش داده است. هدف این برند همواره عرضه ی محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین، برای پاسخ به نیاز طیف وسیعی از نوازندگان و موسیقی دانان در سطوح مختلف از مبتدی تا حرفه ای است. به لطف شبکه ی توزیع بسیار گسترده، محصولات استگ علاوه بر اروپا تقریبا در تمام نقاط دیگر دنیا نیز در دسترس علاقه مندان به موسیقی قرار دارد. گیتار کلاسیک یا اسپنیش عضوی از خانواده گیتارها است که در موسیقی کلاسیک بکار برده می شود. بطور معمول گیتار کلاسیک، یک ساز آکوستیک چوبی با شش سیم از جنس پلیمری مانند نایلون است که بر روی سه تای آن ها (برای نت های بم) یک سیم فلزی ظریف به شکل فنر پیچانده می شود. گیتار کلاسیک به نوازنده امکان اجرای ملودی های پیچیده ای که نیاز به اجرای چند نت همزمان را دارند می دهد و از این رو به عنوان یک ساز سولو یا تکنوازی شناخته شده و علاوه بر موسیقی کلاسیک در دیگر سبک های موسیقی از جمله موسیقی پاپ نیز کاربرد زیادی یافته است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (106 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (65 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (49 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (44 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (40 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (26 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو نوشته تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی درباره حمل بار با ماشینش+ویدیو/ اینجور صحنه ها مختص شهر اولین ها ست و بس👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده