دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

بهترین راه مقابله با شخص معتاد به مواد توهم زا 

سه شنبه، 03 آبان 1401
کد خبر: 227800
ساعدنیوز : بهترین روشی که می توان برای افرادی که درگیر توهم های ناشی از مصرف مواد مخدر هستند انجام داد، روش رفتار و روان درمانی است. از این رو استفاده از تجربیات یک روانپزشک می تواند در درمان توهم ناشی از مصرف مواد مخدر، عملی و کارساز باشد. ترک مواد توهم زا مانند شیشه فرایند پیچیده ای نیست.

توهم یکی از شایع ترین مشکلات مصرف مواد مخدر در افراد معتاد است. این عارضه می تواند برای فرد، خانواده، نزدیکان و جامعه اثرات مخربی را به همراه داشته باشد. در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین راه مقابله با شخص معتاد به مواد توهم زا بپردازیم و اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به چه موادی، مواد مخدر توهم زا گفته می شود؟

توهم در اعتیاد به مواد مخدر در انواع مواد مصرفی دیده می شود و به این معناست که فرد با مصرف مواد مخدر توهم زا دچار اختلالاتی همچون احساسات غیرواقعی، نحوه و میزان درک افراد را از جهان و محیط زندگی شان و سایر موارد دیگر می شود. دلیل اصلی این عارضه نیز تاثیر مصرف مواد مخدر بر گیرنده های عصبی و قسمت های مختلف مغز است. از قوی ترین مواد مخدر توهم زا می توان به شیشه، دی ام تی و سالویا اشاره نمود که مصرف آن ها با عوارض جانبی بسیار زیادی روبرو است. در سوی دیگر مصرف ماریجوانا (گُل) و حشیش نیز می تواند باعث ایجاد توهم در فرد مصرف کننده شود.

افراد پس از مصرف مواد توهم زا، چه توهمی در سر دارند؟

زمانی که بخواهیم نوع توهم برای افراد معتاد را مورد بررسی قرار دهیم و حتی آن ها را دسته بندی کنیم شرایط ساده ای پیش روی ما قرار ندارد. نوع توهمی که فرد پس از مصرف می زند، بیشتر بسته به نوع افکار و روان او است.

دلیل اصلی ایجاد توهم پس از مصرف در افراد معتاد چیست؟

دلیل این امر کاملا مشخص است. احساسات غیرواقعی ای که پس از مصرف در فرد ایجاد می شود می تواند از اصلی ترین دلایل توهم زدن افراد پس از مصرف باشد. از آن جایی که این احساسات اعصاب و قسمت هایی از مغز و در نهایت روح و روان فرد را درگیر می کند، فرد برای ساعاتی چیز هایی را تصور می کند که در ذهن خود وجود دارد و همه چیز را همان طور که دوست دارد، می بیند و حس می کند.

بهترین راه مقابله با شخص معتاد به مواد توهم زا چیست؟

توهم بیشتر عارضه ذهن و مغز است، بهترین روشی که می توان برای افرادی که درگیر توهم های ناشی از مصرف مواد مخدر هستند انجام داد، روش رفتار و روان درمانی است. از این رو استفاده از تجربیات یک روانپزشک می تواند در درمان توهم ناشی از مصرف مواد مخدر، عملی و کارساز باشد. ترک مواد توهم زا مانند شیشه فرایند پیچیده ای نیست.

معمولا همه افراد به دنبال سریع ترین و آسان ترین راه برای درمان ترک اعتیاد شیشه هستند. اما حقیقت این است که برنامه های کوتاه مدت به ندرت مؤثر واقع می شوند. در ترک اعتیاد به هر نوع ماده مخدری روش های تدریجی بهترین نتیجه را به همراه دارند و روش های آنی می توانند منجر به بازگشت فرد به مصرف دخانیات شوند. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که استفاده از چند روش به صورت همزمان ضمن اینکه اثربخشی بهتری دارد، می تواند باعث تسهیل فرآیند ترک، بالا بردن انگیزه فرد و همچنین کاهش دردهای خماری شود.

بهترین زمان برای درمان شخص معتاد به مواد توهم زا چه زمانی است؟

مصرف مواد توهم زا برای مدتی طولانی می تواند اثرات مخربی را بر روی مغز و سلامت روان فرد بگذارد. از این رو بهتر است در اولین فرصت و درست زمانی که خود فرد تصمیم به ترک آن دارد، تمهیدات لازم به منظور ترک آن صورت گیرد. از این رو می توانید با مراجعه به این لینک https://drjavadiclinic.com/ فرایند درمان و سم زدایی را آغاز کنید.

البته توجه داشته باشید که فرد در طول این دوران بسیار آسیب پذیر و شکننده است و رعایت بسیاری از نکات اخلاقی در طول درمان می تواند شرایط مساعدی را برای فرد به ارمغان آورد. در غیر این صورت فرد به دلیل طرد شدن از خانواده، احساس گناه، شرم و سایر موارد دیگر بازگشت به اعتیاد به مصرف مواد توهم زا را در دستور کار خود قرار می دهد و این چیزی نیست که شما در انتظار آن باشید!

سم زدایی در افراد معتاد به مصرف مواد توهم زا چقدر طول می کشد؟

این موضوع بسته به موارد مختلف و متنوعی متفاوت است. برخی از افراد طول درمانی کمتر از 1 ماه دارند و برخی دیگر نیازمند زمانی طولانی تر هستند تا بتوانند با این عارضه کنار بیایند و فرایند های درمانی برای آن ها به خوبی به پایان برسد.

بنابراین نمی توان زمان ثابت و مشخصی را در نظر گرفت چراکه بسته به نوع مصرف، زمان مصرف و میزان مصرف فرد با فرد دیگر شرایط مختلفی را برای ترک مواد توهم زا فراهم می کند.

آیا احتمال بازگشت به مصرف مجدد مواد توهم زا پس از ترک وجود دارد؟

بله! به دلیل آن که مصرف مواد توهم زا اثرات مختلفی را بر روی مغز و روان فرد می گذارد. مصرف مجدد آن وجود دارد. برای جلوگیری از بازگشت مجدد فرد، نیاز است تا پس از ترک نیز به مدت 1 سال مشاوره درمانی و ارتباط با روانپزشک حفظ شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس