بهترین روش های فریز کردن توت فرنگی

  شنبه، 20 فروردین 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین روش های فریز کردن توت فرنگی
اگر برای تهیه دسر و کیک در تمام فصل های سال نیاز به توت فرنگی دارید می توانید در فصل تابستان توت فرنگی های تازه را فریز کرده و برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید. همراه ساعد نیوز باشید.

توت فرنگی یکی از محبوب ترین و سالم ترین میوه ها است که نه تنها به عنوان میوه بلکه برای تهیه دسرها و تزئین کیک ها از آن استفاده می شود. توت فرنگی میوه تابستانی است بنابراین بسیاری از افراد برای اینکه در تمام طول سال از توت فرنگی استفاده نمایند، آن را در فریزر قرار می دهند. در این بخش از ساعد نیوز راه و روش نگهداری طولانی مدت توت فرنگی را بیان کرده ایم.

پوستر فریز کردن توت فرنگی

بهترین روش شستشوی توت فرنگی چیست؟

در مرحله اول توت فرنگی ها را زیر آب شیر بگیرید. اما نگذارید آنها بیش از حد خیس بخورند. توت فرنگی ها را به آرامی در زیر آب شیر قرار دهید تا مطمئن شوید که خاک روی آن کامل پاک شده است. بیشتر توت فرنگی هایی که در فروشگاه مواد غذایی فروخته می شود در بسته بندی های نسبتا تمیز هستند، بنابراین برای شستن آن ها بهتر است از ترفند هایی که پین ورک به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید.
در گام دوم توت فرنگی ها را بر روی حوله کاغذی بگذارید و اجازه دهید آب آن ها گرفته شود. اگر می خواهید برای مدت طولانی توت فرنگی داشته باشید و در فصل های دیگری هم از آن استفاده کنید، فریز کردن توت فرنگی گزینه خوبی است.

مراحل فریز یا منجمد کردن توت فرنگی

  • انتخاب توت: فرنگی های درشت و سالم، براق و سفت را انتخاب کنید. بهتر است توت فرنگی ارگانیک بخرید و از خرید توت فرنگی های خشک شده یا کپک زده و توت فرنگی های خیس اجتناب کنید زیرا خیس شدن توت فرنگی نشانه خراب شدن آنها است. توت فرنگی هایی را بخرید که برگ های سبز رنگ داشته باشند. توت فرنگی های کپک زده را از سایر توت فرنگی ها جدا کنید زیرا اگر یک توت فرنگی کپک زده باشد، می تواند دیگر توت فرنگی های سالم را نیز آلوده و کپک زده کند.
  • شستشوی توت فرنگی:توت فرنگی ها را زیر آب شیر بگیرید تا خاک روی آن کامل پاک شود. بیشتر توت فرنگی ها در بسته بندی فروخته می شوند که نسبتا تمیز هستند. بهترین روش برای از بین بردن میکروب های توت فرنگی شستن آن با آب و سرکه سفید می باشد. سپس توت فرنگی ها را روی یک دستمال آشپزخانه پهن کنید تا آب آنها گرفته شود.
  • برش توت فرنگی:با کمک یک چاقوی تیز برشهای عمودی به توت فرنگی بزنید اما دقت کنید که برش به انتهای توت فرنگی نرسد. با استفاده از شصت و انگشت سبابه به انتهای توت فرنگی فشار آرامی وارد کنید تا اسلایسها از هم باز شوند.
  • قرار دادن توت فرنگی درون ظرف:درون ظرفی یک کاغذ پوستی بیاندازید و و توت فرنگی های اسلایس شده را با فاصله روی آن قرار دهید. اگر توت فرنگی شما زیاد است پس از چیدن ردیف اول روی آن را با یک نایلون یا کاغذ پوستی بپوشانید و توت فرنگی های دیگر را روی آن بچینید.
  • فریز نمودن توت فرنگی:ظرف را درون فریزر بگذارید تا توت فرنگی ها کاملا منجمد شوند. سپس توت فرنگی های منجمد شده را داخل یک کیسه فریزر بریزید و در آن را محکم ببندید و در فریزر قرار دهید و هر زمان که تمایل به مصرف توت فرنگی داشتید از آن استفاده نمایید. با فریز کردن توت فرنگی می توان تا حدودی ویتامین C موجود در این میوه را حفظ کرد، در تهیه مربا یا کنسرو و یا حتی خشک کردن این میوه بسیاری از ویتامین های آن از بین خواهند رفت و تنها فیبر و املاح در آن باقی خواهد ماند.

نگهداری توت فرنگی در یخچال

اگر می خواهید توت فرنگی شما مدت زمان بیشتری در یخچال بماند، توت فرنگی های را نشویید بلکه فقط برگ های سبز توت فرنگی را با چاقو جدا کنید و توت فرنگی را درون یک کیسه فریزر در یخچال قرار دهید. قبل از مصرف توت فرنگی ها را بشویید. با این روش توت فرنگی تا هفت روز در یخچال ماندگاری دارد.

پوستر توت فرنگی

مزیت فریز کردن بر کنسرو کردن

مزیت فریز کردن بر کنسرو کردن این است که وقتی از فریزر در می آورید مزه طبیعی تری دارند و مواد غذایی بیشتری نسبت به خوراکی های کنسروی دارند. در پروسه فریز کردن، مزه خوراکی کمی عوض می شود. زیرا آب داخل میوه و سبزی تبدیل به یخ می گردد. با یخ زدن آب داخل آنها، حجم یخ افزایش یافته و بعضی از سلول های میوه می ترکند. این یعنی بافت میوه و سبزی عوض شده و له می شود. البته راه هایی وجود دارد که می توانید کیفیت بیشتری به میوه جات و سبزی جات یخ زده بدهید. قبل از هر چیز در مورد وسایلی که برای آماده سازی آنها لازم دارید صحبت می کنیم.
راز اول: یک مسئله عالی در مورد فریز کردن میوه جات و سبزی جات این است که شما به وسایل خاصی نیاز ندارید. کیسه های فریزر برای فریزسازی خشک مناسب هستند و این شامل خوراکی های شیره دار یا پوره دار نمی شود. پلاستیک های سفت تر و محفظه های شیشه ای هم برای غذاهای نیمه مایع، مرباها و خوراکی های دیگر مناسب هستند.

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که خانه داری را دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (163 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (90 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (71 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (44 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...