دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

بهترین و مناسب ترین پارچه های مبلی برای هر سبک از مبلمان 

دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401
ساعدنیوز :بهترین و مناسب ترین پارچه های مبلی برای هر سبک از مبلمان .در خریداری مبل بعد از انتخاب طرح و سبک مبلمان مهم ترین فاکتور پارچه آن می باشد . مبل در فضای منزل و دکوراسیون تاثیر بسیار چشمگیری دارد قطعا طرح ، رنگ و جنس پارچه آن باید با دقت لازم انتخاب شود به صورتی که از لحاظ ترکیب رنگی و حتی سبکی با دکوراسیون منزل ارتباط داشته باشد .

در خریداری مبل بعد از انتخاب طرح و سبک مبلمان مهم ترین فاکتور پارچه آن می باشد . مبل در فضای منزل و دکوراسیون تاثیر بسیار چشمگیری دارد قطعا طرح ، رنگ و جنس پارچه آن باید با دقت لازم انتخاب شود به صورتی که از لحاظ ترکیب رنگی و حتی سبکی با دکوراسیون منزل ارتباط داشته باشد . همان طور که می دانید اجزای تشکیل دهنده مبل به ویژه رویه یا همان پارچه آن ، چون ارتباط مستقیم با بدن انسان دارد باید با کیفیت و با دوام انتخاب شود . پارچه های مبلی در انواع مختلف و جنس های متنوع با توجه به سبک مبلمان طراحی و تولید می شوند که انتخاب کردن آن ها نیاز به داشتن اطلاعات خاص خود را دارد .برای خرید و انتخاب پارچه مبلی مسلما با تنوع بسیار مختلفی روبه رو می شود که انتخاب کردن را برای شما سخت خواهد کرد . در ادامه مقاله به بررسی پارچه های مبلی و ویژگی های کلی آن خواهیم پرداخت .

توجه به پارچه مبلی مناسب

همان طور که می دانید انتخاب کردن رنگ و طرح پارچه مبل با توجه به نوع دکوراسیون اگر بهترین و مناسب ترین انتخاب باشد. قطعا تکمیل کننده زیبایی فضای منزل خواهد شد . استحکام و دوام اسکلت مبل هر چقدر که مرغوب باشد اما اگر رویه مبل با کیفیت نباشد جلوه خوبی نخواهد داشت و به مرور زمان در مقابل استفاده از آن آسیب پذیر خواهد بود . در مرحله اول حتما به کیفیت و تراکم پارچه اهمیت بدهید و بهترین نوع آن را انتخاب نماید . فاکتور مهم بعدی طرح و رنگ پارچه است به این صورت که اگر انتخاب طرح و رنگ رویه مبلمان تناسب و سنخیتی با دکوراسیون و سبک منزل نداشته باشد جلوه فضای منزل به هم ریخته خواهدشد . زیرا تناسب دکوراسیون در هر صورت باید حقظ شود . پارچه ای انتخاب کنید که لکه بری مناسبی داشته باشد و از تراکم بالایی تولید شده باشد . به دلیل استفاده های زیادی که از مبلمان می شود باید توجه داشته باشید که پارچه تراکم بالایی داشته باشد .

پارچه مناسب برای مبل راحتی

مبل راحتی به دلیل اینکه تمام پارچه کار شده اند توجه به کیفیت پارچه آن اولویت خاصی را در خریداری دارد . معمولا برای مبل راحتی از مخمل و یا چرم پارچه ها استفاده می کنند . پارچه های مخمل لطافت خاصی دارند حتما توجه به تار و پود پارچه و تراکم آن داشته باشید زیرا هرچه که تراکم بالاتر باشد لطافت آن بیشتر خواهد بود . چرم پارچه ها نیز امروزه به دلیل لکه بری آسانی که دارند بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند از جمله ویژگی های این نوع پارچه جنس آن است بصورتی که لکه به بافت آن نفوذ نخواهد کرد . چرم نیز یکی دیگر از پارچه های راحتی محسوب می شود که بیشتر برای مبل های اداری استفاده می شود .

لکه بری آن ها نیز بسیار آسان است . برای مبل راحتی حتما از پارچه های مرغوب و با کیفیت انتخاب کنید و فکر هزینه کردن تا حد امکان نباشید زیرا کیفیت و مرغوبیت بالای پارچه سبب کارایی و طول عمر بیشتر آن خواهد شد .

پارچه مناسب برای مبل های کلاسیک و سلطنتی

مبل های سلطنتی و کلاسیک به دلیل طراحی که دارند دارای منبت کاری متنوعی هستند قطعا انتخاب پارچه آن دشواری های خود را دارد . معمولا برای نشیمن این سبک مبلمان از پارچه های طرح دار استفاده می کنند که دارای تنوع بسیار گوناگونی می باشند و برای تکیه گاه آن ها از پارچه های ساده مثل مخمل ، شانل و ... استفاده می کنند . ترکیب کردن پارچه ها و طرح آن ها بستگی به سلیقه شما و دکوراسیون منزلتان خواهد داشت . هر چه پارچه دارای طرح زیبا و مناسب با سبک و سیاق دکوراسیون منزلتان باشد فضای منزل شما زیباتر خواهد شد پس در انتخاب کردن آن حساسیت لازم را داشته باشید . کیفیت را اولویت قرار دهید و پس از آن به طرح و زیبای آن توجه داشته باشید .

فاکتور های مهم

بحث کیفیت در طول عمر و کارایی هر محصولی تاثیر مستقیم دارد . یکی از راه های تشخیص کیفیت پارچه مبلی این است که به بافت و تارو پود پارچه دقت کنید پارچه مرغوب باید گراماژ بالایی داشته باشد و از تراکم بالایی نیز بافته شده باشد. حتما در انتخاب رویه مبلمان به سبک زندگی دقت داشته باشید به این صورت که اگر کودک و یا حیوان خانگی دارید از پارچه های چرک تاب و زده لک استفاده کنید و یا از پارچه های که لکه بری آسانی دارند بهره بگیرید . بعد از مشخض شدن کیفیت و طرح پارچه انتخاب کردن رنگ بسیار مورد توجه قرار می گیرد دقت داشته باشید که با در نظر گرفتن رنگ غالب دکوراسیون منزل، رنگ پارچه را انتخاب نماید تا تناسب رنگی بین وسایل منزل حفظ شود و جلوه زیبایی داشته باشد .

جمع بندی

همان طور که در مطاب گفته شده مشخص شد پارچه مبلمان باید کیفیت مرغوبی داشته باشد و مناسب با هر سبکی انتخاب شود . امروزه رنگ بندی و طرح های بسیار متنوعی از انواع پارچه مبلی تولید می شود که انتخاب کردن را سخت خواهد کرد . با داشتن اطلاعات مفید در مورد پارچه های مناسب مبلی و ویژگی های آن ها ، قطعا به راحتی می توانید انتخاب خود را انجام دهید . همان طور که چوب و اسکلت مبل باید کیفیت بالایی داشته باشد پارچه آن نیز باید همین ویژگی ها را داشته باشد . امیدواریم مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی