دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

بهترین ویندوز برای کامپیوتر خانگی کدام است؟ 

چهارشنبه، 01 خرداد 1398
ساعد نیوز: اکثر کاربران از سیستم عامل ویندوز برای کامیپوترهای خود استفاده می کنند. در این مطلب به معرفی بهترین ویندوز برای کامپیوتر خانگی می پردازیم.

در حالی که خیلی از ویژگی های فوق العاده ویندوز 10 پرو مانند مدیریت سیاست ها و یا Domain Binding برای استفاده های تجاری طراحی شده، علاقه مندانی هستند که نمی توانند بدون آن زندگی کنند. در این مطلب بهترین ویندوز برای کامپیوتر خانگی را با بررسی ویندوز 10 پرو و Home، معرفی می کنیم.

ریموت دسکتاپ

با ویندوز 10 Home توانایی شروع جلسات RPD و ‌یا Remote Desktop Protocol را دارید، اما به صورت عادی نمی توانید کامپیوتر خود را از طریق دستگاهی دیگر روی شبکه کنترل کنید. خوشبختانه چندین گزینه رایگان مانند TigerVNC و TeamViewer وجود دارند که به شما همان کاربری ها را پیشنهاد می کنند و حتی ویژگی های اضافه ای را نیز در مقایسه با Remote Desktop Protocol در اختیار شما نیز قرار می دهند. علاوه بر برنامه ها، می توانید از RPD Wrapper به عنوان یک جایگزین رایگان نیز استفاده کنید.

بیت لاکر

اگر نگران امنیت خود هستید و می خواهید اطلاعات خود را در مقابله با افراد مزاحم، حفظ کنید و یا در گذشته کاربر سیستم عامل مک بودید و به دنبال سیستم قابل مقایسه با  Filevault اپل هستید، باید پول بیشتری را برای نسخه پرو خرج کنید. بیت لاکر شامل پنهان کردن Full Disk بوده که با آن می توانید اطلاعات خود را از دسترس هکرها در امان نگه دارید. همچنین در نسخه جدید بیت لاکر، به شما این اجازه داده می شود که فایل های شخصی با انعطاف پذیری بیشتر پنهان بمانند. نرم افزار های دیگری ممکن است این کاربرد را داشته باشند اما روی سیستم عامل طراحی نشده اند.

Trusted Boot

بوت مورد اعتماد یا Trusted Boot، از کامپیوتر شما در مقابل روت کیت ها محافظت کرده و در مسیری کار می کند که با بوت کردن امن، به سیستم شما در مقابل بدافزارها کمک می کند. این ویژگی قبل از راه اندازی سیستم، با چک کردن تمام مولفه ها، کامپیوتر را از بدافزارها خالی نگه می دارد. این قابلیت برای تمام کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است؛ با این حال برای شرکت هایی که امنیت را اولویت خود قرار داده اند، بسیار مفید است.

هایپر وی

هایپر وی یک Hypervisor فقط برای ویندوز است که برای اجرای ماشین های مجازی روی پردازنده هایی که از مجازی سازی پشتیبانی می کنند، استفاده می شود. اگر قصد اجرای ماشین مجازی را دارید، خرید ویندوز 10 پرو می تواند برای شما مفید باشد؛ با این حال محصولات رایگانی مانند Virtualbox نیز وجود دارند که قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد و همچنین با چندین سیستم عامل کار می کنند. اگرچه هایپر وی شامل لایسنس ویندوز 10 پرو است، اما باید آن را جداگانه دانلود و نصب کنید. با توجه به این موضوع، جهت انتخاب بهترین ویندوز برای کامپیوتر خانگی تنها این مورد را مدنظر قرار ندهید.

محدودیت های حافظه

در کنار تمام ویژگی های ذکر شده، تفاوت های دیگری میان دو نسخه ویندوز وجود دارد. ویندوز 10 Home نهایتا تا 128 گیگابایت رم را پوشش می دهد در حالی که نسخه Pro ویندوز 10، این عدد را به 2 ترابایت رسانده است. حتی اگر در حال اجرای چندین ماشین مجازی باشید، به 2 ترابایت رم نیاز ندارید.

قیمت

قیمت یکی از تفاوت های اصلی دیگر است. با این حال شما می توانید هر دو نسخه را ارزان تر از قیمت رسمی مایکروسافت تهیه کنید. مایکروسافت برای ویندوز 10 هوم قیمت ۱۱۹.۹۹ دلار و برای نسخه خانگی آن، قیمت ۱۹۹ دلار را در نظر گرفته است. این سیستم عامل مایکروسافت در فروشگاه های دیگری مانند آمازون، با قیمت کمتری به فروش می رسد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که ویندوز 10 هوم، بهترین ویندوز برای کامپیوتر خانگی محسوب می شود و کاربران برای استفاده از برخی ویژگی های نسخه پرو، می توانند از نرم افزارهای رایگان استفاده کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!