بهترین زمان جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

  سه شنبه، 09 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین زمان جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه
ترکیه این روزها به گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت در میان مردم ایران تبدیل شده است. خوشبختانه سیستم آموزشی مدارس ترکیه علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، گزینه‌های متفاوتی ارائه می‌دهد که می‌تواند انواع سلیقه‌ها با انواع امکانات مالی

وقتی قصد مهاجرت دارید بدون شک نگران آینده فرزندانتان می باشید و دلیل اصلی مهاجرت شما نیز باید ساختن آینده ای روشن برای آنها باشد. اولین کاری که شما باید در مهاجرت به ترکیه جدا از کار های مربوط به اخذ اقامت و شهروندی این کشور انجام دهید یافتن یک مدرسه مناسب و نمونه برای ادامه تحصیل فرزندانتان می باشد.

شرایط تحصیل در مدارس ترکیه و انواع مدارس آن

مدارس در ترکیه به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  • مدارس دولتی: آموزش و تدریس در مدارس دولتی ترکیه تقریبا رایگان می باشد و فقط برای برخی از خدمات اضافه مانند ناهار، کلاس های تقویتی، برگزاری کلاس های مهارت آموزی و … مبلغ جداگانه ای دریافت می شود. زبان اصلی تدریس در مدارس دولتی ترکیه، ترکی استانبولی است. شرط ثبت نام در این مدارس اخذ اقامت و شهروندی ترکیه می باشد.
  • مدارس خصوصی یا کالج ها: بدیهی است تحصیل در مدارس خصوصی غیر رایگان می باشد. این قبیل مدارس امکانات و مهارت های بیشتری را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. آموزش های از قبیل آموزش موسیقی، هنر، زبان های خارجه و … در این مدارس به دانش آموزان داده می شود. اغلب این مدارس دارای استخر، آزمایشگاه های مجهز و سالن های ورزشی هستند. مدارس خصوصی اغلب از مهد کودک و پیش دبستانی تا دبیرستان را شامل می شوند. زبان اصلی تدریس در مدارس خصوصی ترکیه، ترکی استانبولی است. شرایط ثبت نام در این مدارس نیز مانند مدارس دولتی اخذ اقامت و شهروندی ترکیه می باشد. البته اگر فردی به زبان ترکی استانبولی مسلط باشد می تواند در این مدارس قبل از اخذ اقامت و شهروندی ثبت نام نماید.
  • مدارس بین المللی: مهاجران می توانند برای ادامه تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه ثبت نام نمایند. سیستم آموزشی در مدارس بین المللی مانند سیستم آموزشی در اروپا می باشد. امکانات این نوع مدارس بسیار بالا است. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی و یا فرانسه و یا آلمانی می باشد. در کنار این زبان ها، ترکی استانبولی نیز آموزش داده می شود.

به طور کلی کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای دیگر دنیا چون هلند، دانمارک، اتریش، انگلیس، سوئد، کانادا در درجه ی بسیار پایینی قرار دارد. همانطور که اشاره شد، کشور ترکیه از لحاظ شرایط کاری در سطح خوبی قرار ندارد. همانطور که در بخش های قبل بیان شد، آمار بیکاری کشور ترکیه ۱۴٫۱% است. این بدان معناست که شانس پیدا کردن کار در کشور ترکیه برای فرد مهاجر بسیار پایین است. چرا که کارفرمایان ترک ترجیح می دهند در ابتدا شهروند ترکیه را استخدام نماید. همچنین دانشگاه های ترکیه در مقایسه با دانشگاه های کشورهای دیگر تنوع رشته ای کم و از رنک پایین ای برخوردار است. به علاوه دانشجوی متقاضی تحصیل در ترکیه بعد از اتمام تحصیل، به دنبال کار در کشور ترکیه خواهد بود. از آنجایی که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا می باشد، شانس موفقیت فرد فارغ التحصیل بسیار پایین خواهد بود. همچنین کشور ترکیه از لحاظ اقتصادی و میزان پیشرفت در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر و کانادا در درجه ی بسیار پایینی قرار دارد. تمامی این ویژگی ها کشور ترکیه را به یک کشور کم تقاضا برای مهاجرت تبدیل کرده است. لذا پیش از هر گونه اقدام به جهت اخذ ویزای ترکیه به جهت مهاجرت کاری، تحصیلی و … حتما با یک وکیل متخصص مهاجرتی یا با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور تماسم حاصل فرموده تا به صورت رایگان و تلفنی ، بهترین راهنمایی ها را دریافت نمایید.

تصویر

بهترین زمان جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

همان طور که ذکر گردید زمانی که والدین تصمیم گرفتند تا به ترکیه مهاجرت کنند شاید یکی از مهم ترین دغدغه های آنها مبحث تحصیل فرزندانشان می باشد. به خصوص که در بسیاری از موارد فرزندان به زبان های ترکی و یا انگلیسی تسلط کافی ندارند تا بتوانند در مدارس دولتی، خصوصی و یا بین المللی ترکیه ثبت نام نمایند. در این مواقع بهترین تصمیم برای والدین در خصوص تحصیل فرزندانشان مدارس ایرانی در ترکیه می باشد. که در طی مدت تحصیل کودکان در این مدرسه ها، کودک بتواند به زبان ترکی و انگلیسی تسلط یابد.

بهترین زمان جهت اقدامات اولیه در خصوص مهاجرت به ترکیه، از فروردین می باشد زیرا که روند اخذ اقامت در ترکیه به یک پروسه ۳ الی ۴ ماهه احتیاج دارد. مثلا پس از اولین اقدام جهت اخذ اقامت اداره مهاجرت ترکیه به شما بعد از ۲ الی ۳ ماه وقت مصاحبه خواهد داد. به این ترتیب زمانی که شما زودتر برای اقامت ترکیه اقدام می کنید فرزندانتان می توانند بدون تاخیر در مدارس حاضر باشند و همچنین زمان لازم را جهت آشنایی با مدارس و فرهنگ کشور ترکیه خواهند داشت.

به طور کلی بسته به ملیت و نوع پاسپورت انواع ویزاها به ترتیب زیر می باشد.

  • ویزاهای تک ورودی

در این نوع ویزا فرد تنها یک بار اجازه ی ورود به ترکیه را دارد. نهایت مدت زمان این ویزا ۹۰ روز می باشد.

  • ویزاهای چند ورودی

در این نوع ویزا فرد اجازه ی چند بار ورود به ترکیه را دارد. در هر بار ورود نهایتا ۹۰ روز می تواند در ترکیه اقامت داشته باشد. مدت زمان این ویزا ۵ ساله می باشد.

  • ویزاهای ترنزیت

در این نوع ویزا متقاضی اجازه ی سفر در محدوده ی ترکیه را دارد. مدت زمان این ویزا نهایتا ۳ ماه است.

انواع ویزا کشور ترکیه

به طور کلی ویزای تحصیلی ترکیه انواع مختلفی دارد. در ادامه انواع ویزاهای ترکیه بیان شده است.

  • ویزای تحصیلی مربوط به دانش آموزان برای تحصیل در مدارس ترکیه

تحصیل در مدارس ترکیه شامل افراد بین ۶ الی ۱۸ سال می باشد که به زبان ترکی است. از این رو جهت تحصیل در مدارس ترکیه فرد باید تا حدودی به زبان ترکی مسلط باشد. همچنین لازم به ذکر است که تحصیل در مدارس به زبان ترکی در مدارس ترکیه رایگان است

  • ویزای تحصیلی برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا
  • تحصیل در مقطع لیسانس

فرد متقاضی تحصیل در دوره ی لیسانس باید دارای معدل دیپلم بالا باشد. همچنین باید دارای مدرک زبان انگلیسی و یا در برخی دانشگاه ها مسلط به زبان انگلیسی باشد. جهت اخذ ویزا فرد متقاضی نیاز به داشتن نامه ی پذیرش دانشگاه دارد. امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی در این مقطع در صورت تسلط بر زبان ترکی و قبولی در آزمون ورودی وجود دارد.

  • تحصیل در مقطع فوق لیسانس

جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس فرد باید از دانشگاه مورد نظر همانند دوره ی لیسانس نامه ی پذیرش دریافت نماید و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا را ارائه دهد. جهت اخذ پذیرش فرد باید دارای معدل بالا در مقطع کارشناسی، مدرک زبان انگلیسی باشد. اگر متقاضی دارای رزومه ی قوی باشد، امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی را خواهد داشت.

  • تحصیل در مقطع دکترا

جهت تحصیل در مقطع دکترا فرد باید دارای معدل بالا در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان انگلیسی، پیش پروپوزال راجع به موضوع تحقیقاتی در مقطع دکترا، مقالات ISI باشد. در صورت داشتن رزومه ی خوب فرد امکان اخذ بورسیه از دانشگاه های ترکیه را خواهد داشت.

  • ویزای تحصیلی مربوط به دوره های آموزش زبان ترکی
  • ویزای تحصیلی برای امور تحقیقاتی
  • ویزای تحصیلی برای دوره های کوتاه مدت تحصیلی
  • ویزای کارآموزی اراسموس (ERASMUS)
  • ویزای کارآموزی AISEC

ویزاهای بلندمدت ترکیه

در خصوص اخذ ویزای ترکیه در مواردی چون ویزای توریستی فرد نیازی به دریافت ویزای بلندمدت ندارد. همچنین فرد می تواند بدون نیاز به مراجعه به سفارت ترکیه در کشور مبدا، اقدام به اخذ ویزا به صورت فرودگاهی (on arrival) کند. در مواردی دیگر چون ویزای کار و ویزای تحصیل در ترکیه شخص متقاضی نیاز به یک ویزای بلند مدت دارد. همچنین در برخی موارد چون ویزاهای درمانی شخص نیاز به ویزای بلند مدت دارد. منظور از ویزای بلند مدت ویزای بالای ۹۰ روز می باشد. در مواردی که شخص متقاضی تحصیل و یا کار در ترکیه است، باید اقدام به اخذ ویزا از سفارت ترکیه در کشور مبدا کند. در این حالت ابتدا فرد یک ویزای کوتاه مدت ۹۰ روزه اخذ می نماید. سپس بعد از ورود به ترکیه اقدام به اضافه نمودن مدت زمان ویزای خود می کند. به عنوان مثال در مواردی که فرد، هدف کار در کشور ترکیه دارد، اقدام به اخذ ویزای کاری می کند. در ابتدا یک ویزای کاری ۹۰ روزه دریافت می کند؛ سپس با ورود به کشور ترکیه از طریق وزارت امنیت اجتماعی و کارگر اقدام به افزایش مدت زمان ویزای ترکیه خود می نماید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه دو قطعه عکس3×4
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاهی در ترکیه
  • ارائه مدرکی که نشان دهنده بلیط برگشت از ترکیه است
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو برای مدت زمانی که در ترکیه مشغول به تحصیل است
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه
  • ارائه مدرکی که مبنی بر عدم سوسابقه کیفری دانشجو است
  • ارائه مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت وی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (368 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (88 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟