به چه علت نرم افزارها در ویندوز11 نصب نمیشود؟+11روش موثر برای حل مشکل

  جمعه، 26 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
به چه علت نرم افزارها در ویندوز11 نصب نمیشود؟+11روش موثر برای حل مشکل
نصب نشدن نرم افزارها در ویندوز 11 ، مسئله ای رایج در بین بسیاری از کاربرانی است که سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوتر خود را به این ورژن جذاب ارتقا داده اند. اما در عین حال از همه برنامه ها پشتیبانی نمی کند و بسیاری از کاربران با مشکل نصب نشدن نرم افزارها در ویندوز 11 مواجه می شوند. در ادامه ساعدنیوز راه حل هایی برای رفع این مشکل ارائه خواهد داد.

در حالی که فروشگاه مایکروسافت نسخه‌ای از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما همه برنامه‌ها یا نرم‌افزارها را ساپورت نمی کند. ممکن است مجبور شوید برنامه ها را از اینترنت دانلود و نصب کنید. اگرچه این نباید مشکلی ایجاد کند، گاهی اوقات، ویندوز 11 ممکن است از نصب نرم افزار مورد علاقه شما امتناع کند. اگر ویندوز 11 به شما اجازه نصب برنامه‌های جدید را نمی‌دهد یا با خطا مواجه می‌شوید، در این پست ما چند نکته عیب‌یابی را برای کمک به رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان به اشتراک می‌گذاریم.

دلایل نصب نشدن نرم افزارها در ویندوز 11

در صورتی که به تازگی ویندوز لپ تاپ خود را به جدیدترین نسخه این سیستم عامل، یعنی ویندوز 11 ارتقا داده اید و نمی توانید برخی برنامه ها را در سیستم نصب کنید، ممکن است برنامه مورد نظرتان با سیستم عامل جدید سازگاری نداشته باشد. همچنین ممکن است برنامه در سیستم تایید نشده باشد یا تنظیمات نصب برنامه ها به هم ریخته باشد. این موارد، دلایل اصلی نصب نشدن نرم افزارها در ویندوز 11 هستند؛ اما عوامل دیگری هم موجب بروز این مشکل می شوند. به عنوان مثال ممکن است برنامه ای که قصد نصب کردن آن را دارید معیوب باشد و یا فایل نصبی آن آلوده به ویروس باشد.

راهکارهای حل مشکل عدم نصب برنامه در ویندوز 11

گاهی ممکن است روی فایل نصبی یک برنامه کلیک کنید اما اجرا نشد و موفق به نصب نرم افزار نشوید، چگونه باید این مشکل را رفع کنید؟ در برخی موارد ممکن است نتوانید برنامه ای را از مایکروسافت استور دریافت کنید و آن را از منابع دیگر دریافت کرده اید. اما برنامه نصب نمی شود. اجرا نشدن فایل نصبی نرم افزار و یا نصب نشدن آن می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اما نگران نباشید زیرا روش های بسیاری برای رفع مشکل وجود دارد. اگر به دنبال راهی برای حل مشکل فایل نصبی برنامه در Windows 11 هستید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید. در ادامه همراه ساعدنیوز باشید.

چک کردن سازگاری

یکی از اصلی ترین دلایل نصب نشدن نرم افزارها در ویندوز 11، ناسازگاری اپ یا نرم افزار مورد نظر با سیستم عامل است. به عنوان مثال ممکن است بازی که در ویندوز 10 به سادگی اجرا میشد، در نسخه جدید نصب نشده و یا با مشکلاتی در اجرا همراه باشد. بهترین کار این است که قبل از نصب کردن برنامه، بر اساس اطلاعاتی که از آن در سایت ارائه دهنده آمده است، مطمئن شوید

چک کردن سازگاری

اجرای فایل نصبی با Run as administrator

راهکار دیگر برای حل مشکل نصب نشدن نرم افزارها در ویندوز 11 اجرای فایل نصبی با Run as administrator است. در توضیح باید گفت که بیشتر برنامه ها پیش از نصب شدن در ویندوز، نیاز به تایید دارند. در حالت ایده ‌آل، هنگام اجرای نصب‌، باید یک فرمان User Account Control (UAC) را مشاهده کنید. اگر این پیغام به نمایش در نیامد، می توانید آن را با حقوق ادمین به صورت دستی اجرا کنید. بدین منظور باید روی فایل نصبی کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. سپس، اعلان های روی صفحه را دنبال کنید تا ببینید آیا برنامه با موفقیت نصب می شود یا خیر.

اجرای فایل نصبی با Run as administrator

اجرای عیب یاب نصب و حذف

در صورت مواجهه با خطای نصب نشدن نرم افزارها در ویندوز 11 ، بد نیست از عیب یابی ویندوز کمک بگیرید. مایکروسافت یک عیب ‌یاب نصب و حذف برنامه ارائه داده است که کلیدهای رجیستری خراب را به طور خودکار شناسایی و برطرف می کند. بدین منظور، پس از دانلود عیب یاب اختصاصی، دوبار روی آن کلیک کنید. سپس روی Next کلیک کرده و Installing را در صفحه انتخاب کنید. این ابزار به طور خودکار شروع به جستجوی هرگونه مشکل در فایل های رجیستری می کند. پس از آن برنامه ای را که می خواهید نصب کنید انتخاب کرده وNext را بزنید. پس از اجرای مراحل و دستورالعمل های ذکر شده، عیب یابی به پایان رسیده و می توانید مجددا اقدام به نصب برنامه مورد نظرتان کنید.

اجرای عیب یاب  نصب و حذف

اجرای عیب یاب  نصب و حذف

اجرای عیب یاب  نصب و حذف

اجرای عیب یاب  نصب و حذف

  • از آنجا، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا فرآیند عیب‌یابی به پایان برسد. پس از آن، دوباره برنامه را نصب کنید.

ریستارت سیستم

فرقی نمی کند که برنامه های موبایل یا لپ تاپ و کامیپوتر کار نمی کند، وقتی کاربران با مشکلاتی مثل باز نشدن برنامه ها روبرو می شود، اولین راهی به که ذهن اکثر آنها می رسد، روشن / خاموش کردن دستگاه است. در کل، ری استارت برای حل مشکلات بسیاری مثل صفحه سیاه مرگ ویندوز و صفحه آبی مرگ ویندوز بسیار مفید است که مشکل “this app can’t open in Windows 11” هم جزئی از آنها است. در واقع، ری استارت سیستم، فایل های خرابی که دلیل باز یا اجرا نشدن بعضی از برنامه ها هستند را حذف می کند. البته، این را هم فراموش نکنید که بعضی از برنامه ها برای شروع مجدد و رسیدن به عملکرد بهینه موقع ری استارت به اتصال اینترنتی نیاز دارند به همین خاطر بهتر است موقع ری استارت از اتصال سیستم خود به اینترنت مطمئن شوید. ری استارت سیستم، راحت ترین کاری است که هر کاربری با نحوه انجام آن آشنا است.

  • روی استارت کلیک کنید و بعد Restart را انتخاب کنید.

ریستارت سیستم

بررسی تنظیمات نصب برنامه ویندوز

ویندوز 11 به شما امکان می دهد برای بهبود امنیت، نصب برنامه را از منابعی غیر از فروشگاه مایکروسافت محدود کنید. اگر قبلاً این تنظیم را فعال کرده باشید، ویندوز تمام نصب برنامه های شخص ثالث را از منابع ناشناس مسدود می کند. در اینجا نحوه تغییر آن آمده است.

  • روی منوی Start کلیک راست کرده و از لیست Settings را انتخاب کنید.

بررسی تنظیمات نصب برنامه ویندوز

  • در تب Apps، روی Advanced app settings در سمت راست خود کلیک کنید.

بررسی تنظیمات نصب برنامه ویندوز

  • از منوی کشویی « Choose where to get apps » استفاده کنید و « Anywhere, but let me know if there’s a comparable » را انتخاب کنید.

بررسی تنظیمات نصب برنامه ویندوز

  • پس از انجام تغییر، برنامه را اجرا کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

حذف و نصب نسخه قبلی برنامه یا نرم افزار

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود ویندوز در نصب برنامه یا نرم‌افزار شخص ثالث شکست بخورد، این است که نسخه قدیمی‌تر آن برنامه از قبل بر روی رایانه شما موجود است. اگر اینطور به نظر می رسد، باید قبل از اجرای مجدد نصب کننده، نسخه قدیمی برنامه را حذف کنید.

  • کلید Windows + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run اجرا شود، Control را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

حذف و نصب نسخه قبلی برنامه یا نرم افزار

  • سپس بر روی Programs and Features کلیک کنید.

حذف و نصب نسخه قبلی برنامه یا نرم افزار

  • برنامه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی Uninstall/Change در بالا کلیک کنید.

حذف و نصب نسخه قبلی برنامه یا نرم افزار

  • از آنجا، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا برنامه را حذف کنید. پس از حذف، دوباره فایل نصبی را اجرا کنید.

فعال کردن Developer Mode

فعال کردن حالت Developer در ویندوز به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را تقریباً از هر منبعی سایدلود کنید. همانطور که از نام آن مشخص است، این تنظیم برای توسعه دهندگان طراحی شده است تا برنامه های خود را نصب و آزمایش کنند. با این حال، اگر در مورد اعتبار نرم افزاری که قصد نصب آن را دارید مطمئن هستید، می توانید حالت Developer Mode را در ویندوز برای نصب آن برنامه فعال کنید.

  • کلید Windows + I را فشار دهید تا برنامه تنظیمات راه اندازی شود. به برگه Privacy & security بروید.

فعال کردن Developer Mode

  • در قسمت Security، روی For developers کلیک کنید.

فعال کردن Developer Mode

  • سوئیچ کنار Developer Mode را فعال کنید.

فعال کردن Developer Mode

  • یک بار دیگر فایل نصبی را اجرا کنید و ببینید کار می کند یا خیر. فراموش نکنید که پس از نصب برنامه، حالت Developer را خاموش کنید.

سخن پایانی

بنابراین اگر برنامه ای که می خواهید نصب کنید در فروشگاه مایکروسافت موجود است، آن را دانلود کنید. با این حال، اگر این یافت نشد، استفاده از روش های عیب یابی ذکر شده در بالا باید به رفع مشکل کمک کند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (525 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (370 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...