دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

به یاد زمین 3 هزار متری سعادت آباد که قرار بود حسینیه شود ولی به دست مسئولین تبدیل به برج شد 

شنبه، 07 مرداد 1402
کد خبر: 350396
ساعد نیوز: یک قطعه زمین 3هزارمتری در منطقه سعادت‌آباد تهران که برای احداث حسینیه به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس واگذار شده بود، با تغییر کاربری از طریق فرآیند‌های نامتعارف، به ساخت یک برج اختصاص یافته است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از انتخاب، از جمله پرونده‌های کلان زمین‌خواری که "شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی" با اقدام «حسین معصوم» نماینده سابق وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به آن ورود کرده، پرونده معروف به «حسینیه قائم» در سعادت‌آباد تهران است.

ماجرا از این قرار است که در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین 3هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود.

با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند!

جالب‌تر آنکه در زمان طرح شکایت، هیچ سازه‌ای به‌روی این ملک وجود نداشت اما در حال حاضر یک ساختمان که تا طبقه هشتم هم بالا رفته، احداث و البته جلوی ادامه احداث آن با دستور مقام قضایی گرفته شده است.

بر اساس آنچه حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار سابق وزیر راه و شهرسازی پیشتر به آن اشاره کرده، به‌رغم ابلاغ دستور موقت برای توقف ساخت‌وساز، متخلفان اقدام به بتن‌ریزی مجدد می‌کنند که با اطلاع دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری، بازپرس مربوطه شخصاً در محل حضور یافته و دستورات لازم را صادر می‌کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) تشویق پزشکیان در مجلس بعد از صحبت های صادقانه او پشت تریبون مجلس / خداوکیلی وقتی از روی کاغذ می‌خونم خودم خرابش می‌کنم ...
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(عکس) رونمایی از استایل متفاوت رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات با تی شرت و شلوار کتان و کفش اسپرت / این ورژن آقای ابطحی هم دیدنیه ...
حال و هوای فروشگاه لباس ورزشی علی دایی در روز افتتاحیه +عکس/ از حضور افتخاری رضا گلزار و امیر جعفری تا سید جواد هاشمی و ......
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کراتین کار" ها حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍
تبدیل پایان نامه به مقاله
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
حضور حامد آهنگی در افتتاحیه کلینیک زیبایی خواهرش در تهران+عکس/ رابطه صمیمی خواهر و برادری رو میشه تو این تصویر دید😍