بهشت زمین کجاست؟

  دوشنبه، 09 بهمن 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهشت زمین کجاست؟
بهشت زمین کجاست؟ مناطق زیبا و جذاب بسیاری در جای جای این دنیای شگفت انگیز وجود دارد که تنها با سفر کردن می‌توان آنها را مشاهده کرد و لذت برد. در این مقاله چند نقطه زیبا و دیدنی در دنیا که یادآور بهشت هستند را گزینش کرده و معرفی و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

زیبایی‌هایی که گاه به اندازه بهشت خیره‌کننده و دلپذیر هستند و از دیدن آنها سیر نمی شوید. مکان هایی که برخی از آنها بکر و برخی را مملو از گردشگر مشاهده خواهید کرد. در این مقاله چند نقطه زیبا و دیدنی در دنیا که یادآور بهشت هستند را گزینش کرده و معرفی و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سانتورینی قطعه‌ای از بهشت

سانتورینی از جزایر بسیار زیبا واقع در دریای اژه است که در کشور یونان قرار دارد. مساحت این جزیره در حدود 74 کیلومتر مربع بوده و جمعیتی حدود 15 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. زیبایی خیره‌کننده این جزیره باعث می‌شود تا تصور کنید اینجا همان بهشت روی زمین است. جزیره آتشفشانی و باشکوه که از شهرت جهانی برخوردار است.

سانتورینی همچنین معماری ویژه و منحصر به فردی دارد که آن را از هر جزیره‌ ای در روی زمین متمایز ساخته است. قسمتی از جزیره خانه های رنگارنگ را مشاهده خواهید کرد و در قسمتی دیگر از آن خانه هایی با رنگ سفید و دارای سقف های آبی خودنمایی می‌کنند. سانتورینی در واقع جزیره‌ای به شکل نیم دایره بوده که به دلیل انفجار آتشفشان خلق شده و امروزه تبدیل به یکی پر گردشگرترین مناطق در دنیا شده است. جزیره هنوز هم ویژگی های آتشفشانی خود را حفظ کرده و در آنجا می‌توانید دالان های عبوری و تکه های سنگ را که از انفجار آتشفشان به جای مانده است را مشاهده کنید. بر روی لبه های تیز این آتشفشان ها روستاهایی در طی قرن ها ساخته شده که چشم اندازی خیره کننده را پیش چشم مسافران به وجود آورده است.

خلیج کوچک و زیبای کالدرا از دیگر نقاط قابل توجه سانتورینی است که صخره های بیرون زده از آب آن مناظری دلفریب و شگفت انگیز را نشان می‌دهد. ارتفاع برخی از این صخره ها گاه به بیش از 300 متر می‌رسد. با پیاده‌ روی در کوچه های زیبا و سفید رنگ و مشاهده خانه های کوچک با معماری های جذاب در خواهید یافت که چرا این نقطه را بهشت زمین می‌نامند. با تور 5 روزه یونان می‌توانید سفری به سانتورینی زیبا و شگفت انگیز داشته و از نزدیک این بهشت باورنکردنی را در زمین مشاهده کنید.

پارک های ملی تایلند

پارک های ملی تایلند

تایلند از کشورهای بسیار زیبا با آب و هوایی استوایی در جنوب شرق آسیا است. پارک های ملی بسیاری در این کشور وجود دارند که هر کدام از آنها همانند تکه‌ای از بهشت روی زمین دارای جذابیت ها و شگفتی های بسیاری هستند. تور 15 روزه تایلند فرصت بسیار مناسبی است تا علاوه بر سواحل تایلند سری هم به پارک های ملی این کشور بزنید. در ادامه این مقاله با معروف‌ترین و منحصر به فردترین پارک های تایلند آشنا می شوید.

پارک محافظت شده مو کو سورین

مو کو سورین از جمله جزایر محافظت شده در دریای آندامان است که در حدود 60 کیلومتر با تایلند فاصله دارد. در این مجموعه پارک می‌توانید انواع صخره های مرجانی، لاک پشت های دریایی، ماهیان و دیگر جانوران دریایی را از نزدیک مشاهده کنید. در این مجموعه نقاط بزرگ و امن بسیاری برای غواصی گردشگران وجود دارد. برای اسکان نیز می‌توانید از خانه های ییلاقی و تفرجگاه‌های بنا شده در این منطقه استفاده کنید.

پارک مو کو آنگ ثانگ

مو کو آنگ ثانگ از جمله پارک‌های ملی در خلیج تایلند است. این پارک از 42 جزیره تشکیل شده که با استفاده از قایق می‌توانید به آنجا بروید. بعد از رسیدن به این پارک متوجه خواهید شد که بهشت زمین کجاست! جایی که جزایر زیبا و آکنده از سواحل شنی سفید رنگ می‌توانند تا ساعت‌ها آرامشی عمیق را به مسافران و گردشگران هدیه کنند. برخی از سواحل این منطقه به شکل کوهستانی هستند که می‌توانید به پیاده‌روی و کوهنوردی در آنها بپردازید. از حیوانات بومی این منطقه می توان به سمورها، میمون‌ها و گرازهای اشاره کرد.

پارک خائو سوک

پارک خائو سوک

خائو سوک از دیگر پارک‌های ملی بسیار زیبا در استان تانی سورات بوده که با توجه به انبوه درختان در آن بیشتر شبیه جنگل است. منطقه‌ای دل انگیز و پربارانی که باعث شده گونه‌های بسیاری از حیوانات و گیاهان در آنجا زیست نمایند. حیواناتی از جمله گوزن‌ها، گربه‌های وحشی، فیل‌ها، خوک‌های خرطوم دراز و گراز‌ها در این پارک ملی زندگی می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از این بهشت روی زمین ماه‌های ژوئن و اکتبر است که میزان بارش باران‌های موسمی به حداقل می‌رسد.

پارک مو کو سیمیلان

مو کو سیمیلان از پارک‌های دریایی و ملی تایلند به شمار می‌آید که شامل 11 جزیره است. جزایر گرانیتی فوق العاده زیبا که که از یک طرف با سواحل سفید و صخره‌های مرجانی و سمت دیگر با جنگل‌های انبوه احاطه شده است. در ماه‌های دسامبر و آوریل می‌توانید به این پارک ملی فوق العاده سفر کرده و به شنا و غواصی بپردازید.

پارک آئو فانگ نگا

پارک های ملی تایلند هر کدام از جاذبه‌ها و زیبایی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که از جمله آنها می‌توان به پارک دریایی آئو فانگ نگا اشاره کرد که در استان نگا فانگ واقع در جنوب تایلند است. خلیجی که متشکل از 42 جزیره بوده و مکان بسیار مناسبی برای کشف تالاب‌ها و غارهای شگفت انگیز از جمله غار Panak به شمار می‌آید.

پاریس و پارک بهشتی آن

پاریس شهری زیبا در فرانسه که برج ایفل مشهورترین نماد آن است. اما جالب است بدانید که در پاریس پارک‌های سرسبز و وسیعی وجود دارند که همانند بهشت روی زمین خودنمایی می‌کنند. هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری از نقاط مختلف دنیا به پاریس سفر می کنند و در گوشه گوشه این پارک‌ها به گردش و تفریح مشغول هستند. بنابراین هنگامی که از اماکن تاریخی نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و موزه‌های پاریس دیدن می‌کنید حتماً در میانه راه به این پارک‌های حیرت انگیز و جذاب نیز رفته و ساعاتی را در آرامش طی کنید.

با رزرو و خرید تور پاریس 5 روزه از آژانس مسافرتی آیشم می‌توانید هم اکنون خود را در این پارک‌های بهشتی تصور کنید. در ادامه به معرفی برخی از پارک‌های معروف پاریس پرداخته و شما را به آنها آشنا می‌سازیم.

کاخ باغ لوکزامبورگ بهشتی در پاریس

از منحصربه‌فردترین کاخ باغ‌های موجود در پاریس می‌توان به کاخ باغ لوکزامبورگ اشاره کرد که در خیابان پانزدهم پاریس واقع در منطقه 6 قرار دارد. آنری چهارم دستور ساخت این کاخ را در قرن هفدهم داد و معمار مشهور فرانسوی سالمون دو بروس آن را طراحی و اجرا کرد. در بخش جنوبی کاخ، باغ بسیار وسیعی با مساحت 23 هکتار وجود دارد که می‌توانید در پیاده‌روهای شنی آن قدم زده و گل‌های رنگارنگ آن را مشاهده کنید. در طول پیاده‌روی در این پارک مجسمه‌ها و آبنماهای شگفت‌انگیزی را که در سطح باغ نصب شده‌اند خواهید دید. همچنین در بخش مرکزی پارک یک استخر 8 ضلعی بسیار بزرگ وجود دارد که به زیبایی هرچه بیشتر این کاخ باغ افزوده است.

پارک زیبای مونسو

پارک زیبای مونسو

در منطقه 8 شهر پاریس نیز باغ زیبا و دل انگیز دیگری تحت عنوان پارک منسو وجود دارد که در بدو ورود مجسمه‌های قدیمی و درختان بلند قامت آن توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. علاوه بر وجود یک استخر بزرگ در باغ، جمعیت بسیار زیاد پرندگان شما را متعجب خواهد کرد. این پارک در قرن هجدهم به دستور دوک شارتر ساخته شد. بسیاری از عمارت‌های مجلل و ساختمان‌های مدرن ساخته شده در این پارک به عنوان موزه کاربرد دارند که گردشگران می‌توانند به بازدید از آنها بپردازند.

پارک قدیمی بوت شومون

یکی از زیباترین و مشهورترین پارک‌های قدیمی در پاریس پارک بوت شومون است. در قرون وسطی این پارک محل اعدام مجرمان به شمار می‌آمد اما اکنون به یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق در کره زمین تبدیل شده است.

باغ تولری

از دیگر کاخ باغ‌های مشهور در شهر پاریس می‌توان به باغ تولری اشاره کرد. باغی که نخستین بار توسط همسر آنری دوم تحت عنوان کاترین دِ مدیچی در سال 1564 ساخته شد. این باغ در نزدیکی میدان کنکورد و کاخ لوور قرار دارد. در اطراف باغ تولری یک باغ ایتالیایی نیز ساخته شده است که هر دو جزو پارک‌های شگفت‌انگیز پاریس به شمار می‌آیند. در درب ورودی این باغ مجسمه‌هایی از مرکوری سوار بر اسب بالدارش پگاسوس را مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

بهشت زمین کجاست! در این مقاله با چند نقطه بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز که همانند بهشت بسیار زیبا هستند آشنا شدید. از جزیره سانتورینی در یونان گرفته تا پارک‌های ملی تایلند و کاخ باغ‌های حیرت‌انگیز شهر پاریس که هر کدام سراسر زیبایی و جاذبه هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (194 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (67 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (28 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
(تصاویر)قاب خاص از ادای احترام 3 فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم ختم پدر حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حجازی
(عکس) وحشتناک‌ترین تجربه زنان چینی برای زیباتر بودن/ درد هولناکی که بخاطر پیدا کردن شوهر مجبور به تحملش بودند/ حتی فکر کردن بهش زجرآوره!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت