دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

روستای روئین بهشتی برین 

جمعه، 10 آذر 1402
با دهکده توریستی روئین آشنا شوید.

ازبجنوردتااین روستای زیبا53کیلومتر فاصله است که شما در مجموع با طی کردن مسافت 322 کیلومتراز شهر مشهد، به مقصدتان روستای روئین خواهید رسید.

درمسیرجاده بجنورد به اسفراین و پس از طی کردن دوراهی روئین وگذر از روستاهای زیبای عراقی و محمودی ناگهان دره ای سرسبزوشگرف باپوششهای گیاهی ودرختان زیباومتفاوت سیب وگیلاس وگردو و...به نام روئین جلوچشمانت خودنمایی می کند.

این روستا در فاصله 30 کیلومتری از شهر اسفراین قرار دارد که در سال 1391 به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری نامگذاری شد.نمای پلکانی دهکده توریستی رویین بسیار شبیه به ماسوله استان گیلان است…

قدمت این بهشت باصفاحدودابه 500 سال پیش تخمین زده شده است. مهمترین چیزی که توجه هربیننده ای را به خود جلب می کند، کوچه باغ های با صفا و پیچ در پیچ بین خانه های روستایی است.

مردمانی بسی مهربان و خونگرم با چهره هایی خندان که در حال تلاش برای معیشتشان هستند. برخی کشاورز هستند و برخی دیگر در امور نساجی به فعالیت می پردازند. چادرشب بافی یکی ازهنرهای زبانزد مردمان روستای روئین اسفراین است که به واسطه این هنر، روئین عنوان دار اولین روستای نساجی سنتی در کشور نیز می باشد.

دست مریزاد تلاشگران باصفا...

از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان از رودخانه های دائمی، طبیعت بکر و باغات سیب،گلابی،گیلاس،گردو، بارگاه امام زاده اسحاق و صنایع دستی سنتی رانام برد که هرساله مخصوصا درفصول بهار،پائیزوتابستان موجب جذب توریست های زیادی از داخل و خارج از ایران به این دهکده توریستی وزیبا می شود.

اینجابراستی بهشتی برین است./.

خبرتمام.خبرنگار:مجید قاسم زاده


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) زیباترین و شادترین فستیوال‌های 10 کشور جهان که شاید هرگز شانس شرکت در آنها را نداشته باشیم/ واای فستیوال مکزیک یه‌جوری بینظیره که فقط باید اونجا باشی و تجربش کنی👌
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
حیات وحش ؛ لحظات هیجانی نبرد حیوانات /مبارزه هزارپا با مارمولک و موش / موش غول پیکر اسیر هزارپا شد!!
(ویدئو) پروژه‌ای به عظمت تاریخ؛ یک شاهکار مهندسی در آمریکا رقم خورد! / ساخت کشتی نوح با ابعاد باورنکردنی و واقعی انجیل در کنتاکی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل سابمیت مقاله
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)