بهترین چای و دمنوش برای کنترل قندخون افراد دیابتی+عکس

  جمعه، 25 خرداد 1403 ID  کد خبر 392605
بهترین چای و دمنوش برای کنترل قندخون افراد دیابتی+عکس
ساعدنیوز: چای یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر جهان است که توسط دو سوم جمعیت دنیا مصرف می شود. برخی از این چای ها می توانند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشند و به کنترل قند خون، کاهش التهاب و افزایش حساسیت به انسولین کمک کنند. چای و دیابت می توانند ارتباطی مستقیم با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، این روزها انواع مختلفی از چای وجود دارد، از جمله چای‌های واقعی تهیه شده از برگ‌های گیاه‌ی کاملیا سیننسیس (camellia sinensis) که چای سیاه و چای سبز را شامل می‌شود و دمنوش‌های گیاهی مانند چای نعناع و چای بابونه.هم چای‌های واقعی و هم دمنوش‌های گیاهی به‌دلیل ترکیبات گیاهی قدرتمندی که دارند برای سلامتی مفید هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن چای و دمنوش می‌تواند به کنترل قند خون بیماران دیابتی کمک کند.

چای سبز

چای سبز فواید متعددی برای سلامتی دارد که یکی از آن ها کنترل و تنظیم قند خون است. نوشیدن چای سبز ممکن است به کاهش آسیب سلولی، کاهش التهاب و به کنترل قند خون کمک کند. این اثرات به دلیل وجود ترکیبات موثر در چای سبز است. اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) از کلیدی ترین ترکیبات چای سبز است که جذب گلوکز را در سلول های ماهیچه ای اسکلتی تحریک می کند و سطح قند خون را کاهش می دهد.

در 17 بررسی انجام گرفته بر 1133 نفر مشخص شد مصرف چای سبز می تواند به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا و هموگلوبین (HbA1c) A1c را در طولانی مدت کاهش دهد. همچنین این مطالعات نشان میدهند که نوشیدن چای سبز ممکن است در وهله اول به کاهش شانس ابتلا به دیابت نیز کمک کند. این مطالعات برای بهره بری از مزایای چای سبز، نوشیدن 3 الی 4 فنجان چای سبز در روز را پیشنهاد می دهند.

چای سیاه

کارشناسان معتقدند که چای سیاه از طریق مکانیسم‌هایی که با چای سبز متفاوت است، به کنترل قند خون کمک می‌کند. به اعتقاد این افراد، چای سیاه از سلول‌های تولید‌کننده‌ی انسولین محافظت می‌کند و التهاب ناشی از آسیب‌های سلولی را کاهش می‌دهد.

همان‌طور که در مورد چای سبز گفته شد، تحقیقات انجام شده روی چای سیاه هم نوشیدن سه تا چهار لیوان از آن را برای حفظ سلامتی توصیه می‌کنند.

چای دارچین

دارچین یکی از ادویه های محبوب ضد دیابت است که بسیاری از افراد آن را به عنوان مکمل به غذا و چای خود اضافه می کنند. مطالعات نشان می دهند سرو یک فنجان چای دارچین به تنهایی نیز می تواند فوایدی به همراه داشته باشد. در یک مطالعه که بر روی 30 فرد بزرگسال انجام شد، مشخص گردید نوشیدن 3.5 اونس چای دارچین (100 میلی لیتر) به کاهش سطح قند خون کمک می کند.

مطالعه دیگری نشان داد مصرف روزانه 6 گرم دارچین به مدت 40 روز می تواند به طور قابل توجهی سطح گلوکز قبل از غذا را در افراد بزرگسال کاهش دهد.

دارچین از مکانیسم های مختلفی به کاهش سطح قند خون از جمله کند آزاد شدن قند در جریان خون، افزایش جذب گلوکز سلولی و افزایش حساسیت به انسولین کمک می کند.

چای هیبیسکوس (چای ترش)

چای هیبیسکوس از گلبرگ‌های گیاه‌ی هیبیسکوس سابداریفا تهیه می‌شود. ثابت شده است که مصرف این چای فواید زیادی برای سلامتی دارد، از کاهش فشار خون گرفته تا کاهش التهاب. فشار خون بالا در افراد مبتلا به دیابت رایج است و نوشیدن چای هیبیسکوس به این بیماران کمک می‌کند که سطح فشار خون خود را کنترل کنند.

یک مطالعه روی 60 فرد مبتلا به دیابت نشان داد که مصرف 240 میلی‌لیتر چای ترش به‌صورت دو بار در روز و به‌مدت یک ماه، در مقایسه با چای سیاه تاثیر بیشتری روی فشار خون دارد. علاوه بر این، مشخص شده است که هیبیسکوس به کاهش مقاومت به انسولین کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که چای هیبیسکوس می‌تواند با داروی هیدروکلروتیازید (یک دیورتیک که معمولا برای افراد مبتلا به فشار خون بالا تجویز می‌شود) تداخل داشته باشد.

آیا نوشیدن چای می‌تواند برای بیماران دیابتی خطرناک باشد؟

اگرچه مصرف بعضی از انواع چای و دمنوش برای قند خون بالا مفید است، اما آشنایی با روش صحیح استفاده از این نوشیدنی‌ها اهمیت زیادی دارد.

بسیاری از مردم دوست دارند چای خود را با شکر یا عسل شیرین کنند تا طعم آن بهتر شود. مصرف نوشیدنی‌های شیرین در مقادیر کم تاثیر قابل‌وجهی بر سطح قند خون ندارد، اما انتخاب چای یا دمنوش شیرین نشده برای بیماران دیابتی بهتر است. چون قند افزوده شده به‌مرور زمان می‌تواند کنترل قند خون را با مشکل روبه‌رو کند.

از سوی دیگر، رژیم غذایی سرشار از قند افزوده ممکن است به مشکلات دیگری مانند افزایش وزن و افزایش فشار خون منجر شود. اگر می‌خواهید بدون اضافه کردن شکر به چای یا دمنوش خود طعم بدهید، به آن چند قطره آب لیموترش یا کمی دارچین اضافه کنید.

برچسب ها: دیابت چای

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (325 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (44 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (32 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (29 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (23 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (20 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (15 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (14 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (12 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (10 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (8 نظر) جشن تولد ساده و شلوغ 54 سالگی علی دایی کنار مادر و برادراش با یک کیک زیبا به شکل رز زرد/ چه خونه شیک و جذابی+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بیوگرافی و زندگی خصوصی سحر گلدوست، ثریای سریال انتهای شب و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
دانلود آهنگ جدید "قطب شمال" فرزاد فرزین/ حیف من و تو حیف از این عشق که این شهر حسود اونو ندیدش... +فیلم
نگاهی به زندگی نامه شخصی و سیاسی کاندید ریاست جمهوری/شغل همسر سعید جلیلی چیست؟
پرسه‌های مرد متاهل با دختران خیابانی / عشق زنم را نمی‌دیدم و آزارش می‌دادم
اولین ماشین علی دایی قبل از ثروتمند شدنش/ اسطوره فوتبال اصالت را معنا کرد
تذکر جدی دفتر مقام معظم رهبری درباره برخی نقل قول‌های غیر مستند از رهبر انقلاب و مسئولان دفتر ایشان
یک مهاجر افغان با چاقو به مردم جوادیه تهران حمله کرد
بیمارستان رشت دچار حریق شد و 8 بیمار جان باختند + اسامی جان باختگان
7 حاجی ایرانی جان باختند
در مناظره اول چه گذشت؟ + جزئیات و فیلم
فراخوان دانشگاه شاهد در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به شیوهٔ استاد محور
شرایط پذیرش دانشجو از کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعلام شد
تصادف مرگبار در آذربایجان شرقی با 3 کشته در آتش‌سوزی پژو
باتری جدیدی که از خاک برق تولید می‌کند
زنان در فضانوردی موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند!