دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی بهترین پارک‌های آبی ایران + آدرس دقیق 

دوشنبه، 23 مرداد 1402
پارک آبی یکی از جذاب‌ترین تفریحات در فصل گرم تابستان است که علاوه بر تجربه هیجان‌انگیز شنا در آن می‌توانید خنک شوید. برخی از شهر‌های بزرگ ایران امکانات رفاهی و تفریحی آبی زیبا و بزرگی را برای استفاده گردشگران ایجاد کرده‌اند. برای آشنایی با بهترین پارک‌های آبی ایران با ما همراه شوید.

سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی در مشهد با مساحتی 8500 مترمربعی از اولین پارک های آبی کشور است و با زیربنایی 23 هزار متر مربعی بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه نیز هست. سرزمین موج‌های آبی در سال 1386 افتتاح شد و تا قبل از افتتاح پارک آبی پکن، بزرگترین پارک آبی قاره آسیا هم بود. امکانات این مجموعه شامل: سرسره های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره پیچشی، سرسره موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان و منطقه بازی کودک می‌باشد.

آدرس: قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83

تم پارک آبی اوشن کیش

تم‌ پارک آبی اوشن کیش به مساحت 5.6 هکتار اولین پارک آبی روباز کشور و نیز اولین تم‌ پارک آبی ایران محسوب می‌شود. از آنجایی که تمامی تم پارک‌ها بر اساس یک داستان طراحی می‌شوند، پارک آبی اوشن نیز بر اساس داستان هیجان‌انگیز «راز قلعه خورشید» طراحی و ساخته شده است. از نکات حائز اهمیت تم پارک آبی اوشن این است که در منطقه پرواز ممنوع واقع شده و هیچ سازه‌ بلندی در اطراف این پارک وجود ندارد، بنابراین تنها پارک آبی روباز ایران به شمار می‌رود که امکان استفاده برای بانوان را نیز فراهم کرده است. بابت امنیت بازی‌های این پارک هم خیالتان راحت راحت! چرا که تمامی وسایل پارک آبی اوشن هم مانند اوپارک تهران توسط معتبرترین شرکت‌های کانادایی White Water West طراحی و ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که تم پارک آبی اوشن یکی از بزرگترین پارک های آبی ایران محسوب می‌شود که روزانه گنجایش 3300 نفر را به صورت همزمان دارد. مجموعه پارک آبی اوشن تنها پارک آبی ایران به شمار می‌رود که شبیه‌ساز موج‌سواری مصنوعی دارد و تجربه مهیجی را برای علاقه‌مندان به این تفریح فراهم می‌کند. این پارک آبی به دلیل اهمیت بالایی که به تمیزی و نظافت می‌دهد، زبانزد است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان لوکس، جاده جهان

دهکده آبی پارس تهران

دهکده آبی پارس، اولین پارک از پارک‌های آبی ایران با استانداردهای بین‌المللی به حساب می‌آید و یکی از جاهای دیدنی تهران است. دهکده آبی و تفریحی پارس، مجموعه‌ای مناسب برای چهارفصل است و بانوان و آقایان می‌توانند به صورت همزمان از امکانات این پارک به صورت مجزا بهره ببرند. از لذت‌بخش‌ترین و مهمترین بخش‌های این پارک آبی می‌توان به استخر و امکانات آن از قبیل رودخانه خروشان، دریاچه موج، سرسره‌های سرعتی، چاله فضایی، حمام ترکی، سرسره‌های یو، سرسره‌های پیچ پیچی، سیاه چاله و…. اشاره کرد. همچنین در قسمت بانوان دهکده آبی پارس، استخر کوچک مخصوص کودکان و مهد کودک نیز وجود دارد. دهکده آبی پارس تهران سه قسمت مجزای پارک آبی، پارک آبی وی آی پی و مرکز خرید دارد. قسمت VIP دهکده آبی پارس مناسب افرادی است که برای ورزش به این مجموعه مراجعه می‌کنند و خدماتی نظیر سالن بدنسازی، اتاق برف، سونای بخار، جکوزی، سونای خشک و استخر ره ارائه می‌دهد.

آدرس: تهران، اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا

پارک آبی اهواز

در میان گرمای اهواز، پارک آبی گزینه خوبی برای رهایی از گرمای جنوب به حساب می‌آید. این پارک آبی که چند سالی است فعالیت دارد در مدت کمی توانسته به یکی از مهیج‌ترین تفریحات اهواز تبدیل شود. پارک آبی اهواز محدودیت سنی ندارد و کودکان نیز می‌توانند از بازی در این مجموعه آبی لذت ببرند. از امکانات پارک آبی اهواز می‌توان به سرسره‌های مهیج و مارپیچ سرعتی، سرسره اژدها، سرسره U، رودخانه آرام، استخر موج و مخصوص کودکان، سالن انتظار، رختکن، پارکینگ، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

آدرس: اهواز، بزرگراه مدرس، کیانشهر، ورودی ورزشگاه الغدیر ، موج های آبی اهواز

سرزمین موج‌های خروشان مشهد

سرزمین موج‌های خروشان مشهد، یکی از تازه تاسیس‌ترین، پارک‌های آبی مشهد به شمار می‌آید که در مساحتی بالغ بر 60000 مترمربع تاسیس شده است. این پارک آبی در 2 کیلومتری جاده شاندیز قرار گرفته و استفاده همزمان برای بانوان و آقایان را فراهم می‌کند. پارک آبی خروشان حدود 63 سرسره مطابق با استانداردهای جهانی دارد که لذت یک روز مهیج را برایتان مهیا می‌کند. این مجموعه به عنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده و دارا بودن بلندترین سرسره سرعتی، یکی از محبوب‌ترین تفریحات مشهد به حساب می‌آید. این مجموعه هرروزه از ساعت 11 صبح تا 9 شب فعالیت دارد. از دیگر امکانات سرزمین موج‌های خروشان که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید، عبارتند از: فست فود، رستوران سنتی، کافی شاپ و پارکینگ.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، ابتدای جاده شاندیز

پارک آبی آبسار اصفهان

اگرچه شهرت اصفهان بیشتر به جاهای دیدنی و آثار باستانی آن باز می‌گردد، اما این شهر در کنار تمام جاذبه‌های گردشگری، امکانات تفریحی را هم برای لذت‌بردن از یک سفر خوب فراهم کرده است. پارک آبی بسار اصفهان، یکی از این اماکن تفریحی به حساب می‌آید که توجه افراد زیادی از کودکان تا بزرگسالان را به خود جلب می‌کند. پارک آبی اصفهان مجموعه بی‌نظیری از امکانات ورزشی، تفریحی و اقامتی را در محیطی مدرن و متفاوت مهیا کرده است. این مجموعه آب دو فاز دارد، در فاز اول می‌توانید از امکانات تفریحی نظیر استخر، رختکن، استخر شیرجه و استخر کودکان، سونا خشک و بخار آن استفاده کنید. فاز دوم با مساحت 12000 مترمربع به وسایل بازی آبی با 13 سرسره روباز و تونلی، محوطه باز، دریاچه آبی، رستوران، حمام ترکی و فوتبال صابونی اختصاص دارد. پارک آبی آبسار در اصفهان یک مجموعه تفریحی، ورزشی و اقامتی است که معماری بسیار زیبایی هم دارد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان اصفهان طراحی و ساخته شده است.

آدرس: اصفهان،سپاهان شهر،ورودی شمال،بلوار شاهد

پارک آبی تبریز

در میان تمام پارک‌های آبی ایران که به شما معرفی کردیم، شاید آشنایی با تنها پارک آبی زیرزمینی برایتان جالب باشد. پارک آبی تبریز، تنها پارک آبی زیرزمینی ایران محسوب می‌شود که فعالیت خود را به طور رسمی در سال 1388 آغاز کرد. طراحی خاص این مجموعه با حمایت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت پذیرفت که مطابق با آخرین تکنولوژی و رعایت استانداردهای بین المللی فعالیت می‌کند. از امکانات پارک آبی تبریز می‌توان به چاله فضایی، سرسره آرام و مارپیچ، سرسره سرعتی، موج، ران اوت تونلی، سرسره مخصوص کودکان، استخر موج و فرود، سونا و جکوزی، فست فود و کافی شاپ اشاره کرد. خوب است بدانید از ورود افراد بیمار که دچار آسیب دیدگی کمر و ستون فقرات هستند، افراد کم توان، بانوان باردار، افرادی که به تازگی جراحی داشتند و کودکان زیر 3 سال و یا قد کمتر از 95 سانتی متر ممانعت به عمل می‌آید.

آدرس: تبریز- شهرک یاغچیان- خیابان توحید- بعد از مخابرات- جنب پارک اوشاخلار باغچاسی

پارک آبی هلیا تبریز

در انتهای مطلب می‌خواهیم شما را به یکی دیگر از پارک های آبی تبریز، پارک آبی هلیا، دعوت کنیم. این پارک آبی که لقب بزرگترین پارک آبی شمال غرب ایران را به خود اخصاص داده، با مساحتی حدود 17000 مترمربع قابلیت استفاده همزمان اقایان و بانوان را باهم فراهم کرده است. امکانات متنوع پارک آبی هلیا موجب شده تا افراد لحظات شاد و پرهیجانی را تجربه کنند. پارک آبی هلیا تبریز، دارای دو موتورخانه مجزا برای فیلترینگ آب هر دو بخش است که خیال افراد را بابت تمیزی و گندزدایی آب راحت می‌کند. این مجموعه آبی 13 سرسره آبی، سرسره U، چیلر هوا، رودخانه، استخر کودک، جکوزی، اتاق ماساژ، رستوران و کافی شاپ دارد.

آدرس: جاده تبریز - تهران، روبروی کارخانه سیمکات

پارک آبی آریا موج البرز

یکی از بهترین پارک‌های آبی کشور، که در نزدیکی‌های پایتخت قرار دارد و توصیه می‌کنیم در سفرتان به استان البرز سری به آن بزنید، پارک آبی آریا موج در استان البرز یا همان کرج خودمان است. پارک آبی آریا موج چند سالی است که افتتاح شده و انواع وسایل سرگرمی و تفریحی را برای تمام سنین در خود دارد و از جمله امکانات موجود در آن می‌توان به سرسره آبی، رودخانه خروشان، سونا خشک، سونا بخار، آب درمانی، استخر شنا، ماساژ درمانی و آموزش شنا اشاره کرد.

آدرس: استان البرز، فردیس، سه راه حافظیه، پیچ دهکده در انتهای کوچه احمدی

پارک آبی آب و تاب قم

پارک آبی آب و تاب قم از بهترین جاهای تفریحی شهر قم است. همچنین پارک آبی آب و تاب از بزرگترین پارک‌های آبی خاورمیانه است و مساحتی 30 هزار متر‌مربعی دارد. از مهمترین امکانات موجود در این مجموعه سالن پارک آبی حلزونی، دریاچه مصنوعی، سرسره سقوط آزاد، 7 سرسره برای بزرگسالان، 5 سرسره برای کودکان و استخر موج می‌باشد. همچنین در این مجموعه یک رستوران برای صرف غذا نیز وجود دارد و اگر به صرف نوشیدنی حین آب تنی علاقه داشته باشید، می‌توانید سری به کافی شاپ آب و تاب بزنید و با انواع بستنی و نوشیدنی‌های خنک لذت سفرتان را دو چندان کنید.

آدرس: بلوار غدیر و نزدیک به بوستان غدیر قم

پارک آبی اُپارک تهران

سفر به تهران جاذبه‌های بسیاری دارد ولی لذت بردن از مکان‌های دیدنی تهران حرف‌های دیگری برای گفتن دارد. در سفر خود به پایتخت اگر هوس آب‌تنی به سرتان زد، اولین و بهترین انتخابتان پارک آبی اُپارک است. اُپارک کار خود را در سال 1396 و به عنوان بزرگترین پارک سرپوشیده کشور آغاز کرد. اُپارک 55 هزار متر مربع مساحت دارد و 3000 کمد برای نگهداری وسایل شما در آن موجود است. از امکانات این پارک آبی می‌توان به 14 عدد سرسره مهیج ویژه بزرگسالان، مجموعه الوپیا یا جزیره کودکان، استخر موج سونامی، رودخانه خروشان و سایر خدمات با استانداردهای بین المللی اشاره نمود. همچنین دیگر امکانات تفریحی و هیجان انگیز اُپارک شامل: اُپیچ، سرسره‌های بومرنگ، اُبیس و رالی شیب می‌باشد.

آدرس: اتوبان تهران-کرج، بعد از بزرگراه آزادگان؛ بلوار کوهک (شهید پوری) انتهای خیابان شمیم

پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک آبی ایرانیان جدیدترین پروژه تفریحی شهر مشهد است که وسعت بسیار زیادی دارد و می‌توانید در آن لذت سواری برروی موج‌هایی 5٫3 متری را تجربه کنید. شرکت کانادایی White Water Park، بزرگترین طراح پارک‌های آبی در دنیا و SIAM PARK در اسپانیا از جمله همکاران این پارک آبی بوده‌اند. امکانات موجود در پارک آبی ایرانیان بسیار زیاد بوده و شامل: سرسره‌های پیچی به طول 25 متر، چاله فضای، سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سر‌سره‌های رنگین‌کمان، رودخانه خروشان، استخر موج، اسکی روی آب، سونا خشک و بخار، سرسره کودک، جکوزی، حوضچه آب‌سرد، کافی‌شاپ، رستوران، سالن بدنسازی، اتاق ماساژ، سینما 5 بعدی، حمام ترکی، شاتل فضایی، سورتمه‌ وحشت می‌باشد.

آدرس: پارک آبی ایرانیان در خراسان رضوی، مشهد، بلوار حجاب – نبش حجاب 8

پارک ساحلی آفتاب

مجموعه پارک ساحلی آفتاب در مشهد دومین پارک آبی با مساحتی 4000 متر‌مربعی است که در سال 1390 به بهره‌برداری رسید. پارک آبی آفتاب در 7 طبقه ساخته شده و از این لحاظ بزرگترین پارک آبی طبقاتی در دنیاست. از جمله امکاناتی که در پارک آبی آفتاب در دسترس شماست می‌توان به سه استخر مجزا برای آقایان، بانوان و استخر VIP، استخر مخصوص غواصی (به عمق 12 متر) با نمایی طبیعی که یادآور مناظر زیبای زیر اقیانوس است، استخر نمک اسپوتا با خواص درمانی و لایه برداری پوست، سونای ماسه که در تمام سال برای التیام بخشیدن به دردهای عضلانی و مفصلی، حمام آفتاب بصورت مجموعه‌ای بر روی بام هتل، امکانات بدنسازی، ایروبیک، یوگا، هیدروتراپی، آروماتراپی و ماساژ اشاره نمود.

آدرس: پارک ساحلی آفتاب مشهد در بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
ویدئو/ خانه‌ای دلباز در محله‌ای سرسبز و زیبا/ میرزا کوچک‌خان جنگلی یا رشتی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استوری شیک و رنگ رنگی شیدا مقصودلو همسر مورایس با وایب تابستانی / خلاقیت یاد بگیرید از خانم هنرمند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب