دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

بهترین شهرها برای سفر در کریسمس 

دوشنبه، 18 دی 1402
در سفرهای خارجی که معمولا مسافرین اطلاعات کمتری درباره شهر مقصد دارند تهیه اقدامات سفر به توجه و دقت بیشتری نیاز دارد. زیرا هم زبان و قوانین پرواز فرق دارد و مسئله مهم‌تر آن که مسافران هزینه بیشتری را تقبل کرده‌اند پس برای یافتن بهترین مقصد برای سفر خود با ما همراه باشید.

جشن های پر زرق و برق کریسمس مراسمی است که به دلیل اقلیت مسیحیان در کشورمان، چندان نشانی از آن در جغرافیای ایران دیده نمی شود و سفر در ماه دسامبر به ما این اجازه را می دهد تا به دل جشن های کریسمس برویم و این بار از نزدیک آن ها را تجربه کنیم. در ادامه بهترین مقاصد کریسمس را می شناسیم و خواهیم دید برای ما ایرانی ها بهترین کشورها در کریسمس کجاست.


تفلیس

تفلیس، پایتخت کشور گرجستان یکی از دیگر مقاصد اقتصادی و البته جذابی است که در این لیست جا دارد. اغلب گرجی ها که پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند، جشن کریسمس باشکوهی را برای شما رقم می زنند. در روزهای آخر سال میلادی که به خیابان های تفلیس قدم بگذارید، می توانید از تزئینات جذاب شهر لذت ببرید و در جشن های عمومی شرکت کنید. جالب است بدانید در تفلیس نیز روز کریسمس در تاریخ متفاوتی نسبت به اروپایی ها برگزار می شود و تاریخ آن 7 ژانویه (برابر با 17 دی) است. در روز هفتم ژانویه، گرجی ها لباس های به خصوصی تن کرده و رژه ای خیابانی در سطح شهرهایی مانند تفلیس به راه می اندازند. همچنین سرودهای مذهبی را خواهید شنید. اگر برای جشن های کریسمس راهی تفلیس می شوید، خوشمزه های مخصوص این زمان را از دست ندهید


دبی

دبی نه تنها شهری کویری است و برخلاف دیگر مقاصد کریسمسی در آن خبری از برف و سرما نیست که اکثر ساکنانش هم مسلمان هستند. با این وجود از آن جایی که یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران است و کریسمس نیز جزو بهترین فصل های سفرش محسوب می شود، اروپایی ها و آمریکایی ها و حتی ایرانی های بسیاری برای تعطیلات کریسمس راهی دبی می شوند. به این ترتیب دبی هم شکل و شمایلی متفاوت و گردشگرپسند به خودش می گیرد. به این ترتیب با شروع ماه دسامبر می توانید شاهد جشن های کریسمس در دبی باشید. در فستیوال های مختلف، خصوصا جشنواره خرید دبی شرکت کنید و از تخفیف های مخصوص این فصل نهایت استفاده را ببرید. همچنین از دیدن درخت های نوئل و تزئینات رنگارنگ در قسمت های مختلف شهر لذت خواهید برد. در ادامه کلیپی کوتاه از شب کریسمس در کنار برج خلیفه را نیز می توانید ببینید.


استانبول

تعداد مراسم جشن کریسمس در استانبول زیاد است اگر در شب کریسمس قدم بزنید گاهی شگفت زده می شوید چون ممکن است در هنگام قدم زدن هدایای بی نظیری دریافت کنید. گاهی شاید یه هدیه کوچک از طرف بابانوئل باشد و گاهی یک هدیه از طرف اهالی استانبول باشد که بسیار شادمان می شوید. ترک های ترکیه در شب کریسمس معمولا درخت های سال نو را تزیین می کنند و به عزیزان خود هدیه می دهند. بابانوئل های متعددی را در تمام شهر استانبول در کریسمس حضور دارند و به خصوص به کودکان در شب کریسمس هدایا می دهند. در مکان های مختلف استانبول هم نوازندگان خیابانی بی شماری می بینید که در حال نواختن موزیک است و بسیاری هم زوج های هنرمند به رقص ترکی می پردازند. این هم یکی دیگر از بخش های مهمی که شما می توانید در کریسمس ببینید


رم

همان طور که حتما می دانید قلب کلیسای کاتولیک ها درست در شهر رم و کوچکترین کشور جهان، یعنی واتیکان قرار دارد. بنابراین با انتخاب رم به عنوان مقصد کریسمسی خود، در واقع به دل مراسم و جشن های مسیحی ها پا گذاشته اید. گرچه شهر رم در هر فصلی از سال مقصد بسیار جذابی است؛ اما به راحتی به خودتان وعده یک مقصد متفاوت را بدهید. در کوچه و خیابان های رم می توانید بساط شاه بلوط بوداده و مغاره را ببینید. مغاره نوعی بازسازی ولادت حضرت مسیح است که مسیحیان به آن اعتقاد بسیاری دارند. میدان سنت پیتر ، پیازا نوانا و کلیسای سانتا ماریا در رم از جمله نقاطی هستند که امکان تماشای مغاره را دارید.


لندن

لندن یکی از شهرهای کشور قدرتمند و پیشرفته‌ی دنیا یعنی انگلیس است. شهر لندن که یک شهر معتقد و متعصب در رابطه با جشن سال نو میلادی است به طبع خود را برای این جشن و تعطیلات بیشتر از شهرهای دیگر آماده می‌کند. خیابان‌های شهر لندن با المان‌های جذاب و مدرن از روزها قبل شهر را زیباتر از همیشه می‌کنند. شهر لندن از زیباترین شهرها در سفر کریسمس است. چرا که شب‌های این شهر همچون جواهر و طلایی با چراغانی‌های جذاب خود چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. هرساله کلیسای بزرگ این شهر از جمعیت مشتاق پر است.به همین جهت این شهر نیز می تواند مقصد مناسبی برای سفر کریسمسی شما باشد.در ادمه یک کلیپ از شب کریسمس در لندن را خواهیم دید.


در این مقاله زیباترین شهرها برای سفر در کریسمس را معرفی کردیم. حال با مطالعه این صفحه می‎توانید هوشمندانه مقصد مد نظر خود را برای یک سفر مهیج و باب سلیقه انتخاب کنید. هر یک از شهرهایی که نام برده شد در تمام دنیا به برگزاری جشن باشکوه و زیبا معروف هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن برای ایرانیانی که در جشن سال نو شرکت نداشتند، محبوبیت و زیبایی‌های این جشن را نشان دهند.


8 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویراستاری تخصصی مقاله
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ترجمه تخصصی کتاب
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟