بهترین سریال‌های ایرانی که با خانواده می‌توانیم ببنیم

  دوشنبه، 09 بهمن 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین سریال‌های ایرانی که با خانواده می‌توانیم ببنیم
دیدن فیلم و سریال، شاید یکی از جذاب‌ترین تفریحات خانوادگی باشد. خوشبختانه سریال‌های ایرانی بسیار باکیفیت و جذابی ساخته‌شده‌اند که شما می‌توانید اوقات فراغت خود و خانواده‌تان را با آن‌ها پر کنید. در این مطلب، ویدو قصد دارد به معرفی بهترین فیلم سینمایی و بهترین سریال ایرانی در چند سال اخیر بپردازد.

1.شهرزاد

سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی، یکی از موفق‌ترین سریال‌های ایرانی در ژانر درام و تاریخی است. این سریال پرطرفدار، در 3 فصل و از سال 1394 پخش شد. شهرزاد، روایت یک داستان عاشقانه در دوران پرتلاطم دهه 30 است. داستان عشق شهرزاد و فرهاد، که با قرار گرفتن در فضای پرآشوب کوتای 28 مرداد، دستخوش ماجراها و سختی‌هایی می‌شود. بازیگران این سریال، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، علی نصیریان، مهدی سلطانی و پریناز ایزدیار هستند.

2.گناه فرشته

سریال گناه فرشته، این روزها به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ایرانی تبدیل‌شده است. گناه فرشته، به کارگردانی حامد عنقا، محصول سال 1402 است. این سریال در ژانر خانوادگی درام بوده و روایتگر داستانی جنایی و پیچیده است. این سریال، روایتگر داستان زوج وکیلی است که درگیر پرونده‌ای پیچیده می‌شوند. بازیگران این سریال، شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، مهدی سلطانی و دیبا زاهدی هستند.قرار بود که نسخه سینمایی این فیلم جذاب هم ساخته شود که مطئنن اگر ساخته میشد جز بهترین فیلم های سینمایی ایران به حساب می‌آمد

3.دفتر یادداشت

دفتر یادداشت، یک سریال ایرانی بسیار جذاب و خاص در ژانر درام و خانوادگی است که به علت داشتن ماجرا و فضایی جذاب، این روزها طرفداران زیادی پیداکرده است. دفتر یادداشت به کارگردانی کیارش اسدی زاده، محصول سال 1402 بوده و یک سریال بسیار جذاب با بازی‌های خاص و متفاوت است. این سریال، داستان دو دوست قدیمی به نام ایرج و حمید است که با هم شروع به حل کردن یک پرونده قتل کرده و درگیر ماجراهای زیادی می‌شوند. بازیگران این سریال، رضا عطاران، حسن معجونی، مینا ساداتی، سوگل خلیق و کاظم سیاحی هستند.

4.پوست شیر

پوست شیر

پوست شیر که این روزها به یکی از سریال‌های پرطرفدار تبدیل‌شده است، روایتگر داستان مردی به نام نعیم است که پس از 15 سال از زندان آزاد شده و به دنبال دخترش می‌رود؛ اما درگیر ماجراهایی می‌شود که زندگی خودش و دخترش را تغییر می‌دهد. این سریال ایرانی، به کارگردانی جمشید محمودی، محصول سال 1401 بوده و یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سریال‌های ایرانی در ژانر درام جنایی است. بازیگران این سریال، هادی حجازی فر، شهاب حسینی، پانته‌آ بهرام، علیرضا کمالی و مهرداد صدیقیان هستند.

5.رهایم کن

سریال رهایم کن، به کارگردانی شهرام شاه حسینی، یک سریال بسیار جذاب در ژانر عاشقانه خانوادگی است. این سریال در سال 1401 تولید شد و به‌سرعت طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرد. رهایم کن، روایت زندگی دو برادر به نام‌های حاتم و هاتف است که درگیر ماجرایی عاشقانه با دختری به نام مارال شده که منجر به اتفاقات فراوانی می‌شود. بازیگران این سریال محسن تنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین العابدینی، آزاده صمدی، حسن معجونی و مونا احمدی هستند.

6.آقازاده

سریال آقازاده، یک سریال بسیار موفق و پرطرفدار به کارگردانی حامد عنقا است که در سال 1398 در ژانر عاشقانه خانوادگی ساخته‌شده است. داستان این سریال ایرانی در مورد پسری به نام حامد است که در شب ازدواجش با راضیه، با واقعیتی بسیار هولناک مواجه می‌شود. بازیگران این سریال امین تارخ، سینا مهراد، امیر آقایی، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، نیکی کریمی و پردیس پورعابدینی هستند.

7.زخم کاری

زخم کاری

زخم کاری شاید یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان باشد. این سریال جذاب، در دو فصل و در سال 1400 تولیدشده و دارای داستانی جذاب و خلاقانه است. زخم کاری در ژانر درام و رازآلود ساخته‌شده و روایتگر زندگی فردی به نام مالک مالکی است که با داشتن سودای رشد بیشتر خود، دست به عملی می‌زند که زندگی او را تغییر می‌دهد. بازیگران این سریال جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، الهه حصاری و سیاوش طهمورث هستند.

8.جیران

سریال جیران، یک سریال ایرانی بسیار زیبا و پرطرفدار در ژانر عاشقانه تاریخی است که، طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرد. این سریال، به کارگردانی حسن فتحی، محصول سال 1400 بوده و یک روایت بسیار زیبا از زندگی ناصرالدین‌شاه قاجار و معشوقه‌اش جیران است. داستان این سریال، در شرایط پرتلاطم پس از مرگ امیرکبیر اتفاق افتاده و روایتگر عشقی پرفراز و نشیب بین شاه ایران و دختری روستایی است. بازیگران این سریال، بهرام رادان، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی ور، مریلا زارعی، مهدی پاکدل، امیرحسین فتحی و امیر جعفری هستند.

9.خاتون

سریال خاتون، روایتی بسیار زیبا از زندگی و شجاعت زنان ایران است که در شرایط پرآشوب جنگ جهانی دوم، دست به دلاوری‌ها و ازخودگذشتگی‌های بسیاری زده‌اند. داستان این سریال ایرانی، با زندگی عاشقانه خاتون و شیرزاد شروع می‌شود که در شمال ایران زندگی می‌کنند. اما زندگی آرام و عاشقانه این دو، با شروع جنگ جهانی دوم، دستخوش تغییرات و ناآرامی‌هایی می‌شود که سرنوشت این دو را تغییر می‌دهد. سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان، محصول سال 1400 بوده و در ژانر عاشقانه تاریخی ساخته‌شده است. بازیگران این سریال، نگار جواهریان، اشکان خطیبی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، بابک حمیدیان و مهران غفوریان هستند.

10.یاغی

یاغی

سریال یاغی، یک سریال بسیار جذاب به کارگردانی محمد کارت است که در سال 1401 و در ژانر درام خانوادگی ساخته‌شده است. این سریال ایرانی، با درخشش علی شادمان، یکی از سریال‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است که توانست در مدت کوتاهی، طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کند. یاغی، روایتگر زندگی پسری به نام جاوید است که زندگی بسیار سخت و پرآشوبی دارد و عاشق دختری به نام ابرا است؛ اما در این میان، آشنایی او با فردی به نام بهمن، زندگی‌اش را دستخوش تغییرات بسیار زیادی می‌کند. بازیگران این سریال، علی شادمان، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، فرهاد اصلانی و امیر جعفری هستند.

11.خوب بد جلف

سریال خوب بد جلف، ادامه داستان دو تا از بهترین فیلم سینمایی‌های ایرانی یعنی خوب بد جلف 1 و 2 است. این سریال، به کارگردانی پیمان قاسم خانی، محصول سال 1399 بوده و در ژانر کمدی جنایی ساخته‌شده است. داستان این سریال ایرانی، درباره سام و پژمان است که در پی بازی در یک فیلم تاریخی، ربوده‌شده و ماجراهای عجیبی را پشت سر می‌گذارند. بازیگران این سریال، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، فرهاد آئیش، حامد کمیلی، گوهر خیراندیش و آناهیتا درگاهی هستند.

12.مانکن

سریال مانکن، یک سریال بسیار پرطرفدار و جذاب است که توانست بینندگان زیادی را به خود جذب کند. مانکن، داستان کاوه و همتا است که در یک رابطه عاطفی هستند، اما شرایط عجیب اجتماعی و اقتصادی خانواده کاوه، باعث می‌شود تا او دست به تصمیمی عجیب و بزرگ بزند. این سریال، به کارگردانی حسین سهیلی زاده، محصول سال 1398 بوده و در ژانر درام تولیدشده است. بازیگران این سریال، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، محمدرضا فروتن، مریلا زارعی و فرزاد فرزین هستند.

13.سیاوش

سیاوش

سریال سیاوش، داستان قهرمان کشتی‌گیری به نام سیاوش است که برای به‌دست آوردن هزینه عمل جراحی نامزد خود، درگیر ماجراهای زیادی می‌شود. این سریال ایرانی به کارگردانی سروش محمدزاده، محصول سال 1399 بوده و در ژانر درام تولیدشده است. بازیگران این سریال میلاد کی مرام، ترلان پروانه، رضا کیانیان، مجید صالحی و خسرو شهراز هستند.

14.قورباغه

می‌توان گفت سریال قورباغه یکی از جذاب‌ترین و البته خاص‌ترین سریال‌های ایرانی است که ماجرا و ساختاری عجیب اما جذاب دارد. این سریال به کارگردانی هومن سیدی، محصول سال 1399 بوده و در ژانر درام معمایی ساخته‌شده است. ماجرای این سریال، در مورد 3 دوست است که تصمیم می‌گیرند با دزدیدن اسلحه یک مأمور پلیس، دست به سرقت از خانه یک فرد ثروتمند بزنند؛ اما رویارویی با این فرد مرموز، زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهد. بازیگران این سریال، صابر ابر، نوید محمدزاده، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی و هومن سیدی هستند.

15.هیولا

سریال هیولا، به کارگردانی مهران مدیری، یک سریال ایرانی در ژانر طنز سیاسی و محصول سال 1398 است. هیولا، داستان زندگی معلمی باشرافت به نام هوشنگ است که از پس هزینه‌های زندگی خود برنمی‌آید. در این میان، آشنایی هوشنگ با پدر یکی از شاگردان خود، او را وارد ماجراهای پیچیده‌ای می‌کند که ثروتی هنگفت برای او به وجود می‌آورد. بازیگران این سریال، فرهاد اصلانی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، محمد بحرانی، سیما تیرانداز و نیما شعبان نژاد هستند.

16.دراکولا

دراکولا

سریال دراکولا که درواقع فصل دوم سریال هیولا است، داستان فردی ثروتمند به نام کامران کامرواست که با گرفتن یک مهمانی بسیار بزرگ، می‌خواهد ثروت خود را به رخ همه بکشد؛ اما در این میان پلیس، پسر کامروا که یک سایت شرط‌بندی زده است را، دستگیر می‌کند. این سریال ایرانی به کارگردانی مهران مدیری و در سال 1400 تولیدشده است. بازیگران این سریال، مهران مدیری، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، نیما شعبان نژاد، ویشکا آسایش و اندیشه فولادوند هستند.

17.هم گناه

هم گناه، به کارگردانی مصطفی کیایی، محصول سال 1398 در ژانر درام رازآلود است. این سریال، ماجرای یک خانواده قدیمی در تهران به نام صبوری است که با هم در یک خانه زندگی می‌کنند و کسب‌وکار خانوادگی خود را دارند. اما فریبرز، یکی از برادران، یک افسر پلیس است و در گذشته دست به انجام گناهی زده است که زندگی او را دستخوش تغییر زیادی کرده است. بازیگران این سریال، پرویز پرستویی، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، مهدی پاکدل، پدرام شریفی و هدیه تهرانی هستند.

18.بی گناه

سریال بی گناه، داستان فردی به نام بهمن مردانی است که برای کشف یک راز که 25 سال پیش، او را مجبور به فرار از کشور کرده است، به ایران باز می‌گردد و درگیر ماجراهای زیادی می‌شود. این سریال ایرانی، به کارگردانی مهران احمدی، محصول سال 1401 بوده و در ژانر خانوادگی و درام ساخته‌شده است. بازیگران این سریال محسن کیایی، مسعود رایگان، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، رؤیا تیموریان و مهرانه مهین ترابی هستند.

سخن پایانی

در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم سینمایی و بهترین سریال ایرانی پرداخته شد. اگر می‌خواهید با سریال‌های ایرانی به‌روز و پرطرفدار آشنا شوید، به وب‌سایت ویدو مراجعه کنید.

منبع: رسانه سینمایی و فناوری ویدو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان