دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

بیانیه مشترک آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا درباره همکاری ایران با آژانس 

پنجشنبه، 19 خرداد 1401
کد خبر: 208631
ساعد نیوز: تروئیکای اروپایی و آمریکا خواستار همکاری فوری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند و خواستند از اقدامات بیشتر در واکنش به قطعنامه شورای حکام اجتناب کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز (چهارشنبه) قطعنامه ای ضد ایرانی در رابطه با برنامه هسته ای کشورمان تصویب کرد و این در حالی است که کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا در بیانیه ای مشترک خواستار همکاری فوری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند و از تهران خواستند از اقدامات بیشتر در واکنش به قطعنامه شورای حکام اجتناب کند.

در بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا ادعا شده است: «ما، دولت های فرانسه، آلمان، بریتانیا و آمریکا از تصویب قطعنامه ای در پاسخ به همکاری ناکافی ایران با سازمان بین المللی انرژی اتمی در مورد مسائل جدی و برجسته مربوط به تعهدات این کشور بر اساس توافق پادمان های مورد نیاز ان پی تی (NPT) استقبال می کنیم.»

در ادامه این بیانیه همچنین ادعا شده است: «رأی اکثریت قریب به اتفاق در شورای حکام امروز پیامی بدون ابهام به ایران می فرستد که باید تعهدات پادمانی خود را برآورده کند و پاسخ های معتبر فنی در مورد مسائل برجسته پادمانی ارائه دهد. قطعنامه امروز حمایت شورای حکام از تلاش های مستقل، حرفه ای و بی طرفانه سازمان بین المللی انرژی اتمی برای حمایت از سیستم پادمان های بین المللی را که برای همه امنیت ما ضروری است، تأیید می کند.»

تروئیکای اروپایی و آمریکا مدعی شدند: «ما از ایران می خواهیم که به فراخوان جامعه بین المللی برای انجام تعهدات قانونی خود و همکاری با سازمان بین المللی انرژی اتمی برای روشن شدن کامل و حل وفصل مسائل بدون تأخیر بیشتر گوش دهد. اگر ایران این کار را انجام دهد و مدیرکل بتواند گزارش دهد که مسائل پادمان های حل نشده دیگر برجسته نیست، نیازی به بررسی و اقدام بیشتر شورای حکام در این مسائل نمی بینیم.»

رژیم صهیونیستی نیز با دروغ پردازی از تصویب قطعنامه امروز علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه