دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

بایدن: تصمیم ترامپ برای انتخاب جانشین گینزبرگ نشانه استبداد در آمریکا است 

دوشنبه، 31 شهریور 1399
کد خبر: 102544
جو بایدن رقیب دموکرات دانالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر در آمریکا، از سناتورهای دموکرات درخواست کرد، در صورتی که ترامپ برای معرفی جانشین قاضی روث بادر گینزبرگ به سنا بیاید، به هیچ وجه در رأی گیری شرکت نکنند. ترامپ مصرانه در تلاش است تا طی دو هفته آتی گزینه مد نظر خودش را برای جانشینی قاضی زن تازه درگذشته آمریکایی در دیوان عالی آمریکا معرفی کند.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از شبکه الجزیره قطره، جنگ قدرت در ایالات متحده آمریکا با حرارت خاصی در جریان است. مرگ روث بادر گینزبرگ در دو روز گذشته، موجی از درگیری های جدید را در آمریکا به وجود آورده است. خبرهای رسیده حاکی از آن است که پرزیدنت ترامپ و هم حزبی های او یعنی جمهوری خواهان خواستار انتخاب سریع یک جانشین برای خانم گینزبرگ در دیوان عالی آمریکا هستند. اعضای مادام العمر دیوان عالی در مسائل مورد اختلاف سران آمریکا تأثیرگذار هستند و ترامپ خواهان آن است که شخصی طرفدار سیاست های او را به دیوان عالی معرفی کند. او گفته است که یک زن را به جای خانم گینزبرگ معرفی خواهد کرد و دلیلش هم این است که او "زن ها را بیشتر از مردها دوست دارد". بایدن بر این باور است که تصمیم ترامپ نماد کامل استبداد رأی در آمریکا است. او از نمایندگان دموکرات سنا درخواست کرده است که در صورت حضور ترامپ در سنا برای معرفی جانشین خانم گینزبرگ، آنها در رأی گیری شرکت نکنند.

به گزارش ساعد نیوز، در صورتی که ترامپ موفق شود تا برای گزینه مد نظرش در سنا رأی اعتماد بگیرد، ششمین قاضی محافظه کار وارد دیوان عالی خواهد شد و این باعث شکل گیری اکثریت 6 نفره قضات محافظه کار در برابر اقلیت 3 نفره لیبرال ها در دیوان می شود و تا چندین دهه بر تمامی ساحت های حیات اجتماعی و فردی در ایالات متحده آمریکا تأثیر خواهد نهاد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی