بیمه بدنه خودرو چه خسارت هایی را پوشش می دهد؟

  شنبه، 29 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیمه بدنه خودرو چه خسارت هایی را پوشش می دهد؟
انتخاب بهترین بیمه بدنه، کاملا به شرایط و نیاز بیمه‌گذار بستگی دارد. هر شخص معیارهای متفاوتی برای انتخاب نوع بیمه خود دارد؛ معیارهایی همچون قیمت بیمه، استفاده از پوشش بیمه‌ای خاصی متناسب با نیاز شخص، کیفیت ارائه خدمات شرکت بیمه و تخفیف‌های تعلق گرفته به بیمه‌گذار که هر کدام روی قیمت تمام‌شده بیمه بدنه تاثیر دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، شخص بیمه گذار می تواند با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه، وسیله نقلیه خود را در برابر خطراتی که ممکن است برای خودرو به وجود بیاید، بیمه کند.

بیمه اختیاری بدنه خودرو، مکملی برای بیمه اجباری شخص ثالث است و در واقع با تهیه آن خسارت های ناشی از هر گونه تصادف، آتش سوزی و حتی سرقت که به بدنه خودرو وارد می شود؛ برعهده شرکت بیمه خواهد بود.

پوشش این بیمه اختیاری که اتفاقا متقاضیان بسیاری هم دارد؛ به دو دسته کلی پوشش های اصلی و پوشش های تکمیلی (اضافی) تقسیم می شود:

پوشش های اصلی بیمه بدنه:

حداقل مواردی که با خرید بیمه بدنه ماشین، خسارات های وارده به خودرو شما را جبران می کند؛ در این دسته قرار گرفته که به شرح زیر است:

  • واژگونی، صاعقه، سقوط، آتش سوزی و انفجار
  • هرگونه تصادف خودرو با ماشین دیگر، جسم ثابت یا حتی متحرک
  • سرقت خودرو (دزدیده شدن ماشین و تجهیزات اضافی آن که در بیمه نامه درج شده باشد) یا آسیب های وارد شده به ماشین و تجهیزات آن در حین سرقت
  • خسارات ناشی از انتقال خودرو
  • خسارت وارده به ماشین حین نجات افراد (هنگام تصادف)
  • پوشش ۵۰ درصدی (متناسب با قیمت نو وسیله مورد نظر) تجهیزاتی همچون باطری و لاستیک ماشین در صورت بروز خطرات اصلی

پوشش های تکمیلی بیمه بدنه:

شرکت های بیمه علاوه بر موارد مذکور در قسمت بالا که جز موارد اصلی و پایه بیمه بدنه ماشین محسوب می شوند، امکانات دیگری را به انتخاب شخص در اختیار وی قرار می دهند که خرید هر یک به صورت جداگانه، مبلغی را به قیمت پایه بیمه بدنه خودرو اضافه می کند. موارد تکمیلی تحت پوشش بیمه بدنه به شرح زیر است:

  • بلایای طبیعی: جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و آتش فشان
  • ایاب و ذهاب: پرداخت روزانه مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب به شخص بیمه گذار، در شرایطی که خودرو حادثه دیده و جهت تعمیر در تعمیرگاه باشد (این پوشش حداکثر ۳۰ روز را پشتیبانی می کند)
  • سرقت درجای قطعات: جبران خسارت ناشی از سرقت وسایل و تجهیزات ماشین در حالت توقف
  • شکست شیشه: جبران خسارت های ناشی از شکسته شدن یک یا تمام شیشه های خودرو به هر علت
  • نوسانات قیمت: پرداخت خسارت بر اساس ارزش روز خودرو
  • رنگ، مواد شیمیایی و اسیدپاشی: جبران خسارت های ناشی از پاشیده شدن مواد اسیدی، شیمیایی و رنگ بر روی بدنه ماشین
  • حذف فرانشیز: جبران کامل هرگونه خسارت به خودرو (بخشی از خسارات هنگام حادثه بر عهده شخص بیمه گذار است که به آن فرانشیز می گویند)
  • خارج از کشور (ترانزیت): جبران هر گونه خسارت وارده به ماشین در خارج از مرز کشور
  • کشیدن میخ: جبران خسارت های ناشی از کشیدن میخ، اجسام تیز و ایجاد خط و خش بر روی خودرو

قیمت بیمه بدنه خودرو

قیمت بیمه بدنه مبلغ ثابتی ندارد، زیرا شرکت های مختلف بیمه به دلیل درصد تخفیف شرکتی و عوامل دیگر، نرخ های متفاوتی را برای بیمه بدنه در نظر گرفته اند. در واقع تعیین قیمت بیمه بدنه ماشین به موارد زیادی بستگی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • نرخ پایه بیمه بدنه برای خودروهای مختلف، متناسب با ارزش خودرو مشخص شده و متفاوت است.
  • شرکت های مختلف بیمه بابت اعمال تخفیف بر روی قیمت پایه، اختیارات متفاوتی دارند و هر یک درصد مشخصی به بیمه گذار تخفیف می دهند.
  • هزینه پوشش تکمیلی هر یک از موارد بیمه بدنه در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است.

محاسبه بیمه بدنه خودرو

محاسبه بیمه بدنه به عوامل متعددی همچون ویژگی های خودرو (ارزش ماشین، قیمت، سال ساخت و نوع کاربری)، پوشش های تکمیلی بیمه (تعداد و مبالغ هر یک به صورت جداگانه) و تخفیف های بیمه بدنه (تخفیف عدم خسارت، تخفیف ماشین صفر کیلومتر، تخفیف ارزش و تخفیف غیر نقدی) بستگی دارد.

تخفیف بیمه بدنه خودرو

تخفیفات بیمه که توسط شرکت ها، تحت عنوان یک امتیاز به بیمه گذاران تعلق می گیرد؛ شامل دو دسته اصلی و فرعی می شود:

تخفیفات اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر می شود:

  • تخفیف خودرو صفر کیلومتر: این تخفیف شامل کاهش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای خودروهای صفر کیلومتر می شود.
  • تخفیف نقدی: این تخفیف به افرادی تعلق می گیرد که مبلغ حق بیمه ماشین خود را به صورت نقد پرداخت می کنند و به میزان ۱۰ درصد (تمامی شرکت ها) است.
  • تخفیف عدم خسارت: تخفیف مذکور متناسب با تعداد سال هایی که از بیمه بدنه خودرو استفاده نشده است، به بیمه گذار تعلق می گیرد. لازم به ذکر است که برخی از شرکت ها نهایتا تا ۴ سال به مشتریان خود، تخفیف بابت عدم خسارت می دهند. به عبارتی در سال پنجم، تخفیف عدم خسارت برای بیمه گذار توسط این شرکت ها صفر می شود.

یک سال (۱۲ ماه) ۲۵ تا ۳۰ درصد
دو سال (۲۴ ماه) ۳۵ تا ۴۰ درصد
سه سال (۳۶ ماه) ۴۵ تا ۵۰ درصد
چهار سال (۴۸ ماه) ۶۰ درصد
پنج سال (۶۰ ماه) ۷۰ درصد

تخفیفات فرعی بیمه بدنه خودرو که درصد آن برای هر شرکت بیمه متفاوت است، شامل موارد زیر می شود:

  • تخفیف گروهی
  • تخفیف ارزش خودرو
  • تخفیف مختص برخی از مشاغل
  • تخفیف خودروهای وارداتی
  • طرح های تشویقی به مناسبت اعیاد و …

چه نوع خسارت هایی توسط بیمه بدنه پوشش داده نمی شود؟

  • خسارت های ناشی از جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجارهای هسته ای
  • خسارت های عمدی وارده توسط شخص بیمه گذار، مالک یا راننده ماشین
  • استفاده از مواد مخدر، نوشیدنی های الکلی و روان گردان ها توسط راننده
  • حمل بار بیش از حد مجاز
  • رانندگی بدون گواهینامه، با گواهینامه نامرتبط یا گواهینامه ابطال شده
  • بکسل کردن خودرو با ماشین های غیر مجاز

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟

انتخاب بهترین بیمه بدنه، کاملا به شرایط و نیاز بیمه گذار بستگی دارد. هر شخص معیارهای متفاوتی برای انتخاب نوع بیمه خود دارد؛ معیارهایی همچون قیمت بیمه، استفاده از پوشش بیمه ای خاصی متناسب با نیاز شخص، کیفیت ارائه خدمات شرکت بیمه و تخفیف های تعلق گرفته به بیمه گذار که هر کدام روی قیمت تمام شده بیمه بدنه تاثیر دارد.

توصیه ما به شما این است که سراغ شرکت های بیمه دارای تخفیف های بالا بروید تا از امتیازات آن بهره ببرید و در صورتی که تخفیف عدم خسارت شامل حال شما می شود، شرکت بیمه خود را تغییر ندهید. اما همواره مراقب تبلیغات شرکت ها باشید و از اهمیت بیمه خودرو غافل نشوید!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (414 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس