دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بیوگرافی و زندگی خصوصی مینا جعفرزاده و همسرش + عکس های جالب و دیدنی 

یکشنبه، 06 تیر 1400
مینا بویوک جعفرزاده (زادهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۲۵ در خوی) معروف به مینا جعفرزاده، بازیگر رادیو، تلویزیون و سینما اهل ایران است.

بیوگرافی مینا جعفرزاده

مینا بیوک جعفرزاده در 15 بهمن ماه سال 1325 در فصل زمستان در شهر خوی از توابع آذربایجان غربی چشم به جهان گشود. این بانوی گرانقدر و مادر مهربان سینمای ایران در زمینه بازیگری سینما، تلویزیون و گویندگی رادیو فعالیت می نماید. تحصیلات بانوی گرانقدر سینمای ایران مینا جعفرزاده تا مقطع دیپلم می باشد ک به دوران قبل از انقلاب جمهوری اسلامی ایران بر میگردد.

شروع فعالیت مینا جعفرزاده

مینا جعفرزاده فعالیت خود را به صورت جدی از سال 1348 در رادیو به عنوان گوینده بخش ویژه کودکان آغاز نمود. وی در خاطره ای آغاز فعالیت خود در رادیو را این گونه بیان میکند: "من در دوران دبیرستانم در درون خودم استعداد بازیگری را یافتم. در همان دوران دبیرستان بود که به اردویی در رامسر رفته بودیم و در آمفی تئاتر آن اردو نمایشی اجرا شد که من هم در آن حضور داشتم. همان جا بود که فریدون توفیقی مجری رادیو بازی مرا دید از بازی من خوشش آمد و از من دعوت کرد تا به رادیو بروم من هم بدم نمی آمد چون از بچگی به این کار علاقه داشتم.با حمایت های جناب توفیقی، بنده توانستم در بخش ویژه مخصوص کودکان در رادیو فعالیت نمایم."

فعالیت دوبله مینا جعفرزاده

یکی دیگر از فعالیت های هنری من فعالیت در زمینه دوبله بود که توسط زنده یاد تاجی احمدی به سمت آن کشیده شدم، اما چون روحیه ام با رادیو ملموس تر بود صداپیشگی در رادیو را به دوبله ترجیح دادم.
شاخص ترین کار من در عرصه دوبله یک مجموعه تلویزیونی خارجی در ژانر جنگی بود که به جای بازیگر اول فیلم حرف زدم. فیلم سینمایی «دزد عروسک ها» را هم که به زبان آذری دوبله شد یکی از کارهای خوبم در زمینه دوبله می دانم.

کار سینمایی مینا جعفرزاده

کار اول من به کارگردانی شهلا ریاحی بود ، به ایشان گفتم که پدرم مخالف هستند. در نهایت قرار شد حرفی نزنم تا کار پخش شود و پدر به یکباره با بازی من در یک فیلم مواجه شود.

برای پدرم نظر باجناقش مهم بود؛ چون خیلی حاشیه درست می کرد و از او می ترسید. عمویم با من سر تمرین ها می آمد. روزی که قرار شد فیلم پخش شود ، ما هر ترفندی زدیم تا پدر از خانه بیرون برود ، نشد. کار پخش شد و به همراه پدرم آن را دیدیم. باجناق پدرم به خانه ما زنگ زد و به پدرم گفت که ما کار را دوست داشتیم ، اما پدرم به من گفت که این اولین و آخرین کار بازیگری من در سینماست. واقعا هم حرف پدرم را گوش کردم و تا مدت ها برای سینما پیشنهاد داشتم اما نپذیرفتم

استخدام مینا جعفرزاده

بالافاصله بعد از پیروزی انقلاب به استخدام صدا و سیما درآمد و در سال 1376 نیز بازنشسته شد ، او از سال 64 در کنار همسرش کار بازیگری را ادامه داد

ازدواج و همسر مینا جعفرزاده

او سالها پیش با مرحوم بهمن زرین پور بازیگر و کارگردان ازدواج کرد حاصل ازدواج بانوی سینمای ایران مینا جعفرزاده و جناب بهمن زرین پور کارگردان و بازیگر سینمای ایران دختری به نام سولماز زرین پور می باشد. سولماز زرین پور هم همانند مادر و پدر خود دارای ذوق و استعداد درونی هنر می باشد وی در زمینه موسیقی فعالیت دارد و پیانیست میباشد و در حال حاضر هم پیانو تدریس می کند مینا جعفرزاده و بهمن زرین پور از تک دختر خود سولماز زرین پور یک نوه به نام مسیح دارند.

نحوه آشنایی با بهمن زرین پور و ازدواج

آن روزها دو نفر به هم علاقه مند می شدند ، با هم ازدواج می کردند و بین ما این علاقه بیشتر از طرف همسرم بود. ما با هم همکار بودیم. ایشان یک طنز خاصی داشت و آن روزها به همه می گفت ، بالاخره خانم جعفرزاده را عقدش می کنم و مهرش هم کفترهای امام رضا (ع) است.زمانی که به خواستگاری آمد ، پدرم مخالف بود و گفت چون شیرینی و دسته گل با خودش نیاورده و اینکه با شلوار لی آمده خواستگاری! خلاصه چند نفر با پدرم صحبت کردند تا قبول کرد. بهمن زرین پور همسر بانو مینا جعفرزاده در سال ۱۳۹۵ در هفدهم تیر چشم از جهان فرو بست.

بیوگرافی بهمن زرین پور

بهمن زرین پور متولد ۱۳۲۰ درکرمانشاه و بازیگر، نویسنده، کارگردان بود و در فیلم های سینمایی مانند حکایت عاشقی، پاداش و دختری با کفش های کتانی نیز ایفای نقش کرده بود. گالش های مادربزرگ، عطر گل یاس و آوای فاخته از جمله سریالهای پربیننده سالهای پیش تلویزیون هستند که زرین پور نویسندگی و کارگردانی آنها را به عهده داشته است.

علاقه مینا جعفرزاده به نقش منفی

علاقه ندارم که نقش مادرهای کلیشه ای و تکراری را بازی کنم ، مشتاق هستم که نقش منفی ایفا کنم من همیشه عاشق این بودم که نقش یک معتاد را بازی کنم و خیلی هم برای آن تمرین کرده بودم. البته در این سن هم اگر پیشنهاد شود قبول می کنم ، چون بامزه تر از جوانی اش می شود. اما متاسفانه این اتفاق نمی افتاد برخی می گوید به چهره ام نمی آید که اینگونه نقش ها را بازی کنم ولی نقش مادری که حرفش برو دارد و تصمیم گیرنده است را خیلی بازی کردم

بازیگران مورد علاقه مینا جعفرزاده

در بازیگران زن هانیه توسلی و میترا حجار و همچنین کار خانم فاطمه معتمدآریا را خیلی می پسندم در بین بازیگران مرد هم نقش های آقایان پرویز پرستویی و بازی های مرحوم عزت الله انتظامی را خیلی دوست دارم.


20 پسندیدم 6 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
پارسا
3 سال پیش

مینا جعفرزاده زنده باشن یاشاسین ترک زبان آذربایجان غربی
پاسخ
ناشناس
3 سال پیش

خداحافظتون باشه 🙌🌹
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

مینا😘
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

امیدوارم ۱۲۰ بشید بازیگرهای جوان باید از شما یاد بگیرن بدون حاشیه پرکار توانمندو دوست داشتنی..‌‌.
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

خدا حفظشون کنه خیلی بازیگر خوبی هستند و خیلی خوب نقش ایفا می کنند
پاسخ
سارینا
3 سال پیش

خیلی بازیگر خوبیه.تواناییش بالاست👌👌👌😊😊😊♥️♥️♥️🌷🌷🌹🌹🌹❤️❤️❤️
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
هزینه چاپ یک کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
شیطنت بامزه نبات دختر کپی برابر اصل مامان سپیده در مطب دکتر در بلژیک+ویدیو/ شلوغ کردنش هم دوست داشتنیه😍