دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بیوگرافی و زندگی خصوصی ناهید مسلمی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی 

یکشنبه، 29 فروردین 1400
ناهید مسلمی متولد 25 آذر 1334 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است

بیوگرافی ناهید مسلمی

ناهید مسلمی بازیگر ایرانی، متولد ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۳۴ در تهران،فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته زبان انگلیسی است. او مادر شیدا خلیق بازیگر سینما و تلویزیون است و معمولا نقشهای منفی بازی می کند.

خانواده

در یک خانواده ای بزرگ شدم که پدرم خوشبختانه آدم روشنی بود و من و خواهرم را محدود نمی کرد بخاطر علاقه پدرم زبان انگلیسی خواندم در زمان دانشگاه و قبل از انقلاب موقعیتی پیش آمد که یک کار تئاتر بنام دیکته و زاویه بکارگردانی بهرام دهقان انجام دادم، آقای دهقان پسر اسقف اعظم کلیسای خاورمیانه بود که در انقلاب او را ترور کردندو

شروع فعالیت

او که از پرورش یافتگان تئاتر است، برای نخستین بار در سال ۱۳۵۷ در نمایش «دیکته و زاویه» نوشته «غلامحسین ساعدی» به کارگردانی «بهرام دهقان» بازیگری را تجربه کرد. او مدتی در کلاس های «رکن الدین خسروی» شرکت نمود و پس از آن در سال ۱۳۶۲ به مؤسسه «آناهیتا» به مدیریت «مصطفی اسکویی» وارد شد.

کار در هلال احمر

وی همزمان با کلاس های تئاتر، چند سال با هلال احمر به عنوان مترجم همکاری کرد. می گوید: پس از 5 سال متوجه شدم من اصلا اهل کار اداری و صبح تا عصر رفتن نیستم و برای همین استعفا دادم.

ورود به سینما

ناهید مسلمی که اولین بار در سال ۶۸ بازیگری در یک فیلم کوتاه به نام “آخرین نگاه” را تجربه کرده بود، سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در “سریال فروغ بی پایان” و پس از آن با حضور در فیلم سینمایی “هنرپیشه” رسما بازیگر سینما و تلویزیون شده بود.

شهرت بازیگر

ناهید مسلمی از سال 94 درگیر سریال شبکه خانگی شهرزاد بود و در نقش بتول خانم در این سریال به شهرت رسید

کار رادیویی

ناهید مسلمی علاوه بر بازیگری در سینما، تلویزیون و تاتر، به عنوان بازیگر نمایش های رادیویی با رادیوهایی مانند: رادیو تهران، فرهنگ، جوان و قرآن همکاری هایی داشته است و در کل بعد از تاتر رادیو را بسیار دوست دارد.

ازدواج

ناهید مسلمی در سال ۱۳۷۱، زمانیکه ۳۷ سال سن داشت با آقای خلیق ازدواج کرد.حاصل ازدواج وی و همسرش یک فرزند دختر با نام شیدا خلیق است که او نیز در عرصه بازیگری فعالیت دارد و در سریال نوروزی سال ۱۳۹۸ به نام “زوج یا فرد” که از شبکه سوم سیما پخش شد، با مادرش همبازی شد. اما نهایتا ازدواج ناهید مسلمی به جدایی رسید و وی به تنهایی دخترش را بزرگ کرد.

دختر بازیگر

من همیشه از خدا خواسته بودم که یک دختر داشته باشم و خدا این لطف را در حق من کرد و به من یک دختر داد . زندگی خوبی نداشتم به خاطر همین اشکم در آمد چون خیلی شیدا را به سختی بزرگ کردم به تنهایی.. و خدا رو شکر الان آن چیزی که خواستم شده است اصلا اجبارش نکردم که به سمت کار هنری بیاید چون می دانستم که سخت است بخصوص تئاتر. از زمانی که به دنیا آمد تا سه سالگی در کنارش بودم و سه سال کار نکردم بعد از آن او را با خودم همه جا بردم. اصلا در پشت صحنه تئاتر بزرگ شد.

جوایز بازیگر

وی در سال ۱۳۸۵ برای بازی در نمایش «ماه در آب»اثر «محمد یعقوبی» جایزه بهترین بازیگر زن را از جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت نمود.در بهمن ۱۳۹۲ در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر از ناهید مسلمی با اهداء تندیس جشنواره تقدیر شد


پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

حالا دماغ خودت نه اینکه کوچیکه
پاسخ
🌹❤
3 سال پیش

من بازی ایشون رو در سریال های چاردیواری ، همه چیز آنجاست و شهرزاد خیلی دوست داشتم امیدوارم همیشه سالم و سلامت درکنار دخترشون باشن
پاسخ
آرزو
3 سال پیش

من از بازی مادر و دختر خوشم میاد...قشنگ بازی میکنند
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

من از بازی خانم مسلمی خوشم میاد ...دخترشم قشنگ بازی میکنه ‌...دم مادر و دختر گرم
پاسخ
ناشناس 🦄😊
3 سال پیش

بازم گلی به جمال بازیگران پیشکسوت ،احسنت که دماغشون رو با وجود بزرگ بودن عمل نکرده ،وبا همون چهره واقعی وخدا دادی کارش رو انجام داده ،بازیگرای جوان حتی وقتی دماغ کوچیک هم دارن می رن عمل می کنن تا با کلاس بشن 🦄😊😳
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی