دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا بابک و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی 

دوشنبه، 10 خرداد 1400
رضا فشنگچی با نام هنری رضا بابک (زاده ۲۰ اسفند۱۳۲۴ تهران) ،بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.

بیوگرافی رضا بابک

رضا فشنگچی با نام هنری رضا بابک بازیگر، نویسنده و گوینده رادیو، تلویزیون و سینمای ایران ۲۰ اسفند ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. رضا بابک در رشته ی بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده است.

شروع فعالیت رضا بابک

رضا بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت.

فیلم سینمایی رضا بابک

وی در سال ۱۳۵4 نیز در نخستین فیلم سینمایی خود با نام چریکه تارا به کارگردانی بهرام بیضایی ایفای نقش نمود و خود را به دنیای سینمای ایران معرفی کرد.

کارگردانی رضا بابک

رضا بابک همچنین قبل و بعد از انقلاب به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در تلویزیون فعالیت کرد. از جمله کارهای او به عنوان نویسنده، آقای شانس در سال ۱۳۷۳ است. سریال تلویزیونی آرایشگاه زیبا از سریال های سرشناس این بازیگر بود.

صداپشگی تا نویسندگی رضا بابک

استاد رضا بابک در سال 1364 با مجموعه چترباران وارد عرصه صداپیشگی نیز شد سپس در سال 1373 مجموعه آقای شانس با نویسندگی وی ساخته شد

شهرت و محبوبیت رضا بابک

یکی از درخشان ترین بازی های رضا بابک که باعث محبوبیت بیشتر این هنرمند شد بازی در سریال آرایشگاه زیبا در سال ۱۳69 بود. این سریال به کارگردانی مرضیه برومند با بازی قوی و زیبای رضا بابک باعث شد که آرایشگاه زیبا به سریالی زیبا و جذاب برای بینندگان تبدیل شود.

علت کم کاری رضا بابک

رضا بابک می گوید :برای اینکه یا کار نیست و یا اگه کار باشه کار بد است و من ترجیح می دهم کار بد نکنم . ما همیشه می گفتیم کاچی بعض هیچی است ولی حالا همان کاچی هم برای ما پیدا نمی شود . کارخوب نیست ویا کم است و بعضی کارها آنقدر بد است که بیشتر سر شکستگی اش می ماند. هیچ چیزی بد تر از این نیست که آدم یک کار بد بکند و بعد هم پولش را بخورند .

من یک سال و نیم پیش برای تلویزیون کار کردم ولی پول من را خوردند. کارهای من را پخش می کنند ولی پولی به ما نمی دهند. آگهی های بسیاری در کنار این کارها پخش می کنند ولی پول ما را نمی دهند و به نظرم این کار اصلا صحیح و درست نیست و به نظرم حرام است.

نقاشی رضا بابک

رضا بابک غیر از بازیگری و صداپیشگی؛ به هنر نقاشی نیز علاقه مند است. او در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ یک نمایشگاه نقاشی به نام «زنگ نقاشی» برپا کرد.

خودش درباره این فعالیت هنری اش می گوید: "سالهاست نقاشى مى کنم، اما خودم را نقاش نمى دانم. من اصولا نقاش نیستم و ادعای نقاشی ندارم. دوستانی که با من در زمینه نقاشی معاشرت می کنند، معتقد هستند که این تاکید بر نقاش نبودن است که جالب است. بابک ادامه می دهد: نمی خواهم نامم به عنوان نقاش مطرح شود، زیرا این کار، حرفه ای است که توانایی های خاص خودش را می طلبد. نقاشی هایی که من ارائه می کنم بیشتر، دربردارنده حس و حال من است و تصاویری است که با ترکیب رنگ ها خلق شده است. این نقاشی ها مانند زمانی که روی صحنه تئاتر می روم، به من انرژی می دهد.

ازدواج رضا بابک

بعضی از هنرمندان زیاد از صحبت کردن در مورد مسائل شخصی زندگیشان خوششان نمی آید و علاقه ای نسبت به این کار ندارند. رضا بابک تاکنون در مورد مسائل شخصی و خانوادگی خود همسر و فرزندانش مصاحبه ای نکرده است

و اطلاعاتی از همسر رضا بابک در هیچ کجا منتشر نشده است.


4 پسندیدم 4 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام دعا میکنم که همه بازیگران کشور عزیزم سلامت باشن وبرای اقای رضا بابک وخانواده آرزوی سلامتی میکنم
پاسخ
حمیدرضا
3 سال پیش

بازیگر بسیار متین و با وقاری هستن ایشون وبنظرم آرایشگاه زیبا شاهکار هنری ایشون بوده،هر جا هستن آرزو ی سلامتی و طول عمر براشون دارم.
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

من عاشق بازی رضا بابک هستم. انشاءالله همیشه سالم باشن.
پاسخ
🌹❤
3 سال پیش

من با اینکه یه دهه هفتادی هستم و خیلی از برنامه ها ، کارتون و یا سریال های دهه شصت رو نگاه نمیکنم ولی سریال آرایشگاه زیبارو هزاربار دیدم و از دیدنش خسته نشدم و همین طور خانه مادربزرگه که صدا پیشه آقا حنایی بودن خیلی این دوتا کار مهشره الهی همیشه سلامت باشین
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم