بیوگرافی امیر علی اکبری کشتی گیر

  چهارشنبه، 14 مهر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
بیوگرافی امیر علی اکبری کشتی گیر
امیر علی اکبری( زادهٔ ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۶ جمال آباد، سراب) کشتی گیر فرنگی و مبارز هنرهای رزمی ترکیبی اهل کشور ایران است. او برندهٔ مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ و مدال طلای قهرمانی آسیا است.

چکیده ای از بیوگرافی امیر علی اکبری

  • نام کامل: امیر علی اکبری
  • ملیت: ایرانی
  • تاریخ تولد: ۲۰ ماه آذر ۱۳۶۶ ‏( ۳۲ سال) تبریز
  • حرفه: کشتی فرنگی، هنرهای رزمی ترکیبی
  • قد: ۱٫۹۰ متر( ۶ فوت ۳ اینچ)
  • وزن: ۱۱۹

امیر علی‌اکبری

امیر علی اکبری (زادهٔ ۲۰ آذر ۱۳۶۶، جمال آباد، سراب) کشتی گیر فرنگی و مبارز هنرهای رزمی ترکیبی اهل ایران است. وی برندهٔ مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰، برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ و مدال طلای قهرمانی آسیا است. او در قالب ای سی ای و فدراسیون مبارزه رایزین رقابت کرده و در حال حاضر با سازمان وان چمپیونشیپ قرارداد همکاری امضا کرده و در رقابت های این سازمان شرکت می کند. در سال ۲۰۱۳ و پس از دومین دوپینگ، اتحادیه جهانی کشتی علاوه بر محرومیت همیشگی وی از مسابقات این رشته، مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۳ را از وی پس گرفت.

دوران کودکی و نوجوانی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری متولد ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۶۶ است. وی در یکی از روستاهای نزدیک به سراب با نام جمال آباد در آذربایجان شرقی به دنیا آمد. امیر پسری فعال و پر زور بود و تنها فعالیتش در بچگی، کار کردن در کنار پدر در مزرعه بود. وی در خانواده ای با ۷ فرزند دیده به جهان گشود و چهار خواهر و دو برادر دارد. پُر زوری امیر، خودش را در شوخی های کودکانه و کار بر روی مزرعه نشان داد. همین مسئله سبب گردید تا به ترغیب برادر بزرگ تر خویش مشغول به فعالیت های ورزشی شود. امیر دو سال اول ابتدائی را به سختی و در یک شهرستان نزدیک به روستای محل سکونتشان مشغول به تحصیل می شود. خانواده امیر در آن سالها به تهران مهاجرت می کنند و پدر شغل قصابی را برای معیشت در شهر جدید در پیش می گیرد. امیر در این کار هم، مانند گذشته کمک دست پدر بود. برادرهای امیر ولی مدام هوای وی را داشتند. امیر در سن ۱۱ سالگی، با هزینه ی برادرش برای نخستین بار پا به یک باشگاه کشتی می گذارد.

ورود امیر علی اکبری به رشته کشتی

امیر علی اکبری :در دوران کودکی چند دوست بودیم که در زمین های چمن با یکدیگر کشتی می گرفتیم اما بعد از مدتی یک باشگاه سمت محله ما باز شد که آقای عباسی و رضایی مربیان آن بودند. بعد از باز شدن این باشگاه من در سن 11 سالگی کشتی آزاد را شروع کردم و بعد از سه سال تمرین کردن در کشتی آزاد، به دلیل علاقه و فرم بدنی ام به کشتی فرنگی رفتم و پیش آقایان ناصر نوربخش و بهروز حضرتی پور استارت کشتی فرنگی را زدم تا اینکه در سال 1386 در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان توانستم قهرمان شوم و در نخستین مسابقه خارجی ام در وزن 84 کیلوگرم قهرمان مسابقات جام جلفکیان ارمنستان شدم، همچنین در مسابقات کشتی جوانان جهان هم به قهرمانی رسیدم.

امیر علی‌اکبری

اتهام دوپینگ و محرومیت امیر علی اکبری

او در سال ۱۳۹۰ با اتهام استفاده از مواد نیروزا با دو سال محرومیت از شرکت در مسابقات مواجه شده بود. علی اکبری در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ به مدال طلای سنگین وزن فرنگی جهان رسید، اما برای دومین بار در این مسابقات در نمونه خون وی ماده ممنوعه استروئید آنابولیک دیده شده و به همین دلیل اتحادیهٔ جهانی به دلیل تکرار دوپینگ، وی را به صورت مادام العمر محروم کرد. خود او معتقد بود که اگر از او تست بگیرند موادی در خون او نیست و همه را شایعه و پاپوش می دانست. چند ماه قبل از این ماجرا وی پیشنهاد کشور آذربایجان را برای تغییر تابعیت رد کرده بود.

مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی MMA امیر علی اکبری

یک سالی پس از محرومیت از کشتی از وی خبری نبود تا در صفحات مجازی خود شرکت در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (MMA/Mixed Martial Arts) را اعلام کرد. چندی بعد او مبارزات خود را شروع کرد که همه آن ها با پیروزی مواجه بود. داشتن رکوردهای جالب او در شکست دادن حریف های خود در ۱۷ ثانیه و ۳۰ ثانیه است. در ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ جمعی از مبلغان دینی و مداحان استان تهران با حضور در منزل علی اکبری از او تقدیر کردند.

امیر علی اکبری در مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن

در مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن، یکی از تورنمنت های مسابقات ورزش های رزمی ترکیبی، که در دسامبر ۲۰۱۶ در ژاپن برگزار شد، امیر علی اکبری، موفق شد با شکست دادن هیث هرینگ، مبارز آمریکایی، به مرحلهٔ نیمه نهایی این مسابقات راه یابد. هیث هرینگ ۳۸ ساله که سابقه حضور در رشته های کیک بوکسینگ، سامبو (ورزش رسمی روسی) و کشتی را دارد به «اسب دیوانه تگزاس» معروف است. وی همچنین در مرحله نیمه نهایی با پیروزی مقابل والنتین مولدافسکی از روسیه فینالیست شد. در رقابت پایانی مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن، امیر علی اکبری با قبول شکست مقابل میرکو فیلیپوویچ، نایب قهرمان شد.

عضویت امیر علی اکبری در یواف سی

در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۹ طی قراردادی به یواف سی پیوست اما در ماه نوامبر «جف نوویتسکی» رئیس بخش سلامت و عملکرد یواف سی اعلام کرد که قرارداد یواف سی با امیر علی اکبری به دلیل سابقهٔ دوپینگ و محرومیت مادام العمر که به تأیید سازمان ضد دوپینگ آمریکا رسیده است، لغو شده است.

دلیل ازدواج نکردن امیر علی اکبری

امیر علی اکبری: در حال حاضر قصدی برای ازدواج کردن ندارم به دلیل اینکه در یک جا ثابت نیستم و از سوی دیگر تمامی تمرکزم را گذاشته ام تا در mma موفقیت های بیشتری کسب کنم.

اوقات فراغت امیر علی اکبری قهرمان جهان

سعی میکنم بیشتر در اوقات فراغت به باشگاه های تیراندازی بروم و کتاب مطالعه کنم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (580 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (48 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان