ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیوگرافی فرشاد پیوس بازیکن فوتبال

  شنبه، 10 مهر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
بیوگرافی فرشاد پیوس بازیکن فوتبال
فرشاد پیوس یکی از محبوب ترین بازیکن های تاریخی برای فوتبال ایران می باشد که طرفداران تیم پرسپولیس احترام و علاقه ی ویژه ای به این پیشکسوت دارند. فرشاد پیوس علاوه بر یک مهاجم ، لژیونر ، آقای گل و مربی ای نیز حرفه ای می باشد. برای شناخت بیشتر فرشاد پیوس و کارنامه ورزشی او مطالب را دنبال کنید .

چکیده ای از بیوگرافی فرشاد پیوس

  • نام کامل : فرشاد پیوس
  • زادروز : ۲۲ دی ۱۳۴۰
  • زادگاه : تهران، ایران
  • قد : سانتی متر
  • نام مستعار : فرشاد آقای گل، مار زنگی آسیا
  • شمارهٔ پیراهن : ۱۷

فرشاد پیوس

معرفی فرشاد پیوس

فرشاد پیوس بازیکن پیشکسوت و محبوب عرصه ی فوتبال در تاریخ ۲۲ دی ماه سال ۱۳۴۰ در استان تهران و محل نازی آباد متولد شده است . پدر او از به شهر باکوی آذربایجان اصالت دارد و نام پیوس به زبان آذری معنای انتظار را می دهد . به صورت کلی می توان این گونه بیان کرد که فرشاد پیوس بازیکن سابق تیم پرسپولیس و مربی و کارشناس تلویزیونی در زمینه رشته ورزشی فوتبال می باشد. او از بر ترین گلزن های باشگاه پرسپولیس است. آقای پیوس از سال های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ در تیم پرسپولیس بازی می کرد ، وی در طی این سال توانست به تعداد ۵ مرتبه در مسابقه های فوتبال باشگاه های بخش تهران و ۲ مرتبه در مسابقه های فوتبال لیگ کشور آقای گل مسابقات شود و لقب فرشاد آقای گل را به نام خود ثبت کند .

اغاز بازی فرشاد پیوس

وی بازی در باشگاه های تهران را از باشگاه شاهین آغاز کرد و سپس به راه آهن تهران پیوست. مهم ترین باشگاه فرشاد پیوس پرسپولیس بوده است و از سال ۱۳۶۴ به این باشگاه پیوست و بعد از سه سال به الاهلی قطر رفت و پس از یک سال باردیگر به پرسپولیس تهران پیوست. فرشاد ۳۵ بازی ملی انجام داد و در این بازیها ۱۹ گل به ثمر رساند و به ( مار زنگی ) آسیا مشهور بود.

دستاورد های فرشاد پیوس در دوران فعالیت فوتبالی خود

  1. بهترین گلزن تاریخ باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با رکورد ۱۵۳ گل
  2. اولین آقای گل ایرانی در خارج از کشور ، آقای گل لیگ قطر باشگاه الاهلی در سال ۱۹۸۹
  3. بهترین گلزن باشگاه پرسپولیس در لیگ های سراسری با ثبت ۵۲ گل
  4. بهترین گلزن باشگاه پرسپولیس در رقابت های جام حذفی با به ثمر رساندن ۲۲ گل
  5. گلزن برتر باشگاه پرسپولیس در مسابقات لیگ فوتبال استان تهران با ۶۵ گل
  6. بیشترین گل زده شده در یک فصل ،۲۰ گل به ثمر رسیده در سال ۱۳۷۳ برای تیم پرسپولیس
  7. بیشترین هتریک برای تیم پرسپولیس ، ۱۳ هتریک
  8. زننده زیاد ترین گل طی یک مسابقه برای پرسپولیس ، ۷ گل در رقابت های جام در جام آسیا مقابل تیم پنجاب پاکستان
  9. دومین مرد سال آسیا ۱۹۹۰
  10. عضویت در تیم منتخب آسیا و مرتبط به بازی های آسیایی پکن
  11. زننده ۱۸ گل ملی برای تیم ملی ایران طی ۳۴ بازی

فرشاد پیوس

موفقیت های فردی فرشاد پیوس

از موفقیت های فردی فرشاد پیوس می توان به ثمر رساندن بیست گل در لیگ فوتبال ایران در سال ۱۳۷۳ نام برد(البته یک گل هم به استقلال در آن سال زد که بازی را ۳بر صفر به سود استقلال اعلام کردندو آن گل به حساب نیامد). او با ۱۵۳ گل زده بهترین گلزن تمام ادوار پرسپولیس است. وی در یک سالی که در باشگاه قطری بازی کرد نیز در لیگ قطر به مقام آقای گل رسید. او همراه با پرسپولیس چند دوره قهرمان لیگ باشگاه های تهران و دو بار در سالهای ۱۳۶۶ و ۱۳۷۰ قهرمان جام حذفی ایران شد. ضمن اینکه همراه تیم ملی ایران قهرمانی بازیهای آسیایی ۱۹۹۰ و عنوان سوم جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۸۸ را به دست آورد. او در این دو تورنمنت به ترتیب با ۴ و ۲ گل زده بهترین گلزن تیم ملی ایران بود.

فرشاد پیوس رکورد دار هت تریک در پرسپولیس تهران

در بازی های پرسپولیس تهران مقابل حریفانش ۲۱ بازیکن تاکنون موفق به هت تریک شده اند و ۴۲ هت تریک نیز توسط این بازیکنان ثبت شده که فرشاد پیوس برترین گلزن تاریخ باشگاه با ثبت ۱۳ هت تریک رکورددار است.

فرشاد پیوس برترین گلزن پرسپولیس

برترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس از سال ۱۳۷۰ این رکورد را در اختیار دارد. پیوس در ۲۱۲ بازی، موفق به زدن ۱۵۳ گل شد که میانگین وی ۰/۷۲ هر بازی است که این بهترین میانگین در بین گلزنان برتر تاریخ باشگاه است. فرشاد ۹ گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رساند و از سال ۶۵ تا ۷۰ بارها آقای گل مسابقات گوناگون شد.

دوره ی ابتدایی فوتبال فرشاد پیوس

به گفته ی آقای پیوس ، وی در سنین ۱۲ یا ۱۳ توسط علی علوی معلم ورزش خود به تیم محلی ادب دعوت شده است و برای اولین حضور در زمین مرغوبکار بازی خود را آغاز کرده است . فرشاد پیوس در گذر خاطرات خود بیان کرده است زمان انجام تست فوتبال حتی پیراهن ورزشی نیز نداشته است ، زیرا دو تیم بوده اند که تنها یک تیم پیراهن داشته است و تمام اعضای تیم مقابل بدون پیراهن و کاور تمرین انجام می داده اند . اردشیر لارودی به دنبال یک بغل پا زدن به پیوس دریافته است که او فوتبالیست می باشد و او را به تیم راه آهن دعوت کرده است . البته فرشاد پیوس پیش از حاضر شدن در تیم راه آهن سر تمرین تیم بانک ملی نیز حضور پیدا کرده است و با نظر منفی مربی مواجه شده است . به گفته ی آقای پیوس مربی تیم بانک ملی نظرش این بوده است که قد پیوس کوتاه است و به درد فوتبال نمی خورد .

آغاز دوران حرفه ای فوتبال فرشاد پیوس

فرشاد پیوس بازی را در تیم راه آهن آغاز کرده است و پس از آن راه او به باشگاه شاهین جا به جا شده است . باشگاه سوم فرشاد پیوس تیم نیرو هوایی می باشد که زمینه حضور در تیم پرسپولیس بوده است و در سال ۱۳۶۴ بازیکن باشگاه پرسپولیس شده است. پیوس پس از ۳ سال بازی در تیم پرسپولیس به الاهلی قطر رفته است و با سپری کردن ۱ سال زمان دوباره به پرسپولیس باز گشته است .وی در همان یک سالی که در باشگاه الاهلی حضور پیدا کرده است ، توانسته تا در لیگ قطر به مقام آقای گل برسد. او در ۱۳۶۹ دوباره بازی برای تیم پرسپولیس را آغاز کرد و طی ۱۴۲ بازی صورت گرفته ۹۳ گل به ثمر برساند . وی حتی فوتبال را نیز درتیم پرسپولیس به اتمام رسانده است. فرشاد پیوس در تمام دوران فوتبال خود تنها پس از حوادث شهر آورد سی و هشتم تهران در دی ماه سال ۱۳۷۳ شش ماه به محرومیت گرفتار شده است.

دوران لژیونری فرشاد پیوس

درخشش فوق العاده فرشاد پیوس در بازی های ملی سبب شد تا او در بازه ی سال های ۱۳۶۸_۱۳۶۹ به تیم الاهلی قطر بپیوندد و طی ۱۲ بازی ۹ گل به ثمر برساند و آقای گل لیگ قطر شود . او به همراه تیمش مقام سوم را در همان سال کسب کرد .

رکورد آقای گل فرشاد پیوس

  • آقای گل لیگ فوتبال استان تهران ۶۵(۷ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل لیگ فوتبال استان تهران ۶۶(۱۳ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل لیگ فوتبال استان تهران ۶۷(۱۳ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل لیگ فوتبال استان تهران ۶۹(۱۶ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل سال ۱۹۹۱ جام در جام آسیا(۸ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل لیگ فوتبال استان تهران ۷۰(۱۶گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل بازی های آسیایی پکن ۶۹(۴ گل تیم ملی کشورمان ایران)
  • آقای گل لیگ (لیگ آزادگان)۷۰(۱۱ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل جام حذفی ۷۰(۸ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
  • آقای گل لیگ (لیگ آزادگان)۷۳(۲۰ گل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس)
گلهای دیدنی فرشاد پیوس برای تیم ملی

آخرین بازی فرشاد پیوس

فرشاد آقای گل بیستم تیر ۱۳۷۶ در بازی خداحافظی آن هم برابر استقلال به میدان رفت که لحظات خاطره انگیزی داشت در آن مسابقه پیوس ۱۳ دقیقه بازی کرد که دو بار موقعیت گل داشت پس از پایان آن مسابقه، پیراهنم را هم به مهدی مهدوی کیا دادم که مهدی می گوید هنوز این پیراهن را نگه داشته است.

زمان خداحافظی فرشاد پیوس

بعد از خداحافظی از فوتبال، فرشاد به حرفهٔ مربیگری روی آورد و تا سال ۱۳۸۷ در پنج باشگاه تراکتورسازی تبریز, شموشک نوشهر، شهید قندی، هما تهران و برق شیراز به مربی گری پرداخت.

فرشاد پیوس بعد از پایان فوتبال

وقتی فوتبال را کنار گذاشتم، چند سال استراحت کردم. سال ۷۸ به کرواسی رفتم و یک دوره مربی گری خیلی خوب را گذراندم. سال ۷۹ به کلاس های دیگری رفتم و از سال ۸۰ مربی گری را با تیم شهید قندی یزد شروع کردم او در حال حاضر صاحب آکادمی فوتبال پیوس است.

دوران مربی گری فرشاد پیوس

فرشاد پیوس پس از خداحافظی از فوتبال تصمیم بر مربی فوتبال شدن گرفت . او همانند دوران بازی خود در عرصه مربی گری هم خوش درخشیده است .در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ در مراسم بهترین مربی های سال برگزار فرشاد پیوس به عنوان بهترین و تاثیر گذارترین مربی لیگ دسته دوم به انتخاب رسید .

فرشاد پیوس

ازدواج و فرزندان فرشاد پیوس

ازدواج فرشاد پیوس دلیلی برای بازگشت دوباره او به تهران شده است و برای بار دوم به همراه همسر خود به تهران آمده است. آقای پیوس و همسرشان صاحب دو فرزند پسر به نام های ماهان و پویان می باشند و آن ها یک دختر نیز دارند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (26 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...