بیوگرافی لوکامودریچ فوتبالیست

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
بیوگرافی لوکامودریچ فوتبالیست
لوکا مودریچ بازیکن فوتبال می باشد. وی را میتوان بی شک یکی از بهترین بازی سازان فوتبال دنیاست. لقب مودریچ پرنده و کرویف بالکان می باشد.

چکیده ای از بیوگرافی لوکامودریچ

  • نام کامل: لوکا مودریچ
  • محل تولد: ۹ سپتامبر ۱۹۸۵ ‏
  • قد: ۱٫۷۲ متر( ۵ فوت ۸ اینچ)
  • پست: هافبک

لوکا مودریچ 

لوکا مودریچ (کرواتی: Luka Modrić ؛ زادهٔ ۹ سپتامبر ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل کرواسی است که در باشگاه رئال مادرید بازی میکند. از وی به عنوان بهترین هافبک جهان در چند سال گذشته یاد می شود. همچنین مودریچ تنها بازیکنی بود که توانست به سلطه چند ساله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بر توپ طلا پایان دهد. مودریچ با درخشش خود در سال ۲۰۱۸، در ابتدا در ۳۰ اوت ۲۰۱۸ جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را از آن خود کرد. وی در ادامه در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ در جوایز بهترین های فیفا، جایزه بهترین بازیکن مرد فیفا را هم از آن خود کرد. او با بردن توپ طلا در سال ۲۰۱۸ به یک دهه حکمرانی مسی و رونالدو بر توپ طلا پایان داد.

دوران کودکی و نوجوانی لوکا مودریچ

لوکا مودریچ در نهم سپتامبر سال ۱۹۸۵ در روستای زادار که یک روستای کوچک واقع در یوگوسلاوی سابق است به دنیا آمد. پدرش استیپ و مادرش رودوجکا نام داشت. کودکی لوکا مودریچ مصادف با جنگ استقلال کرواسی بود، برای همین وی خاطرات خوبی از بچگی اش به یاد ندارد؛ ولی همین مسئله یکی از اصلی ترین علل تلاش بیشتر مودریچ برای موفقیت در عرصه فوتبال بود. لوکا مودریچ از این سختی های دوران کودکی اش برای سعی بیشتر استفاده برد. استعداد ذاتی هم به کمک وی آمد، تا خيلي زود به فوتبال حرفه ای راه پیدا کند. اسطوره های ورزشی آن سال های لوکا، فرانچسکو توتی و بوبان بودند.

زندگی نامه حرفه ای لوکا مودریچ

مادر مودریچ خیاط و پدرش یک ارتشی بود که پس از بازگشت از ارتش، به عنوان مسئول فنی در فرودگاه زادار مشغول به کار شد. مودریچ به دلیل شغل پدرش در حالی که سن و سال زیادی نداشت مجبور به ترک دیار خود شد و به شهر توریستی زاتون نقل مکان کرد. در آن زمان خانواده مودریچ وضع خوبی نداشتند و با اِسکان در یک هتل قدیمی به زندگی ادامه دادند. خانواده مودریچ تلاش زیادی کردند تا او متوجه نشود که خانه و کاشانه اش در اثر جنگ ویران شده و پدربزرگش در این نبرد جان خود را از دست داده است مودریچ خود در سال ۲۰۰۰ او به آکادمی دینامو پیوست و پس از آن سه سال در زیرینیسکی بازی کرد. در حالی که تنها ۱۸ سال داشت در موستار تبدیل به بهترین بازیکن لیگ بوسنی هرزگوین شد. به دینامو زاگرب برگشت. بازی را در اینتر زاپارسیچ آغاز کرد و با این باشگاه قراردادی ده ساله بست. در سال ۲۰۰۶ دوباره به دینامو پیوست که در این باشگاه سه لیگ، دو جام حذفی و یک سو پرکاپ برد. نقش او در پیراهن تیم ملی کرواسی با حضور اسلاون بیلیچ پر رنگ تر شد چرا که این مربی اعتقاد ویژه ای به استعدادهای او داشت و معتقد بود که لوکا، جانشین خلفی است برای نسل طلایی کروات ها در دهه ۹۰ که شوکر، بوبان و پرسینچکی را داشت.

مودریچ که لقب پرنده، کرویف بالکان، پونی سحرآمیز و لوکیتا را هم یدک می کشد، در یورو ۲۰۰۸ خود را به عنوان یک ستاره جهانی مطرح کرد. یک گل مثبت و دیدنی به اتریش زد و در بازی مقابل آلمان عملکردی درخشان داشت. در مرحله یک چهارم یک نمایش درخشان دیگر مقابل ترکیه داشت اما کروات ها در ضربات پنالتی اوت شدند، اما این باعث نشد که بخشی از تیم برتر تورنمنت نباشد. گل او به تیم اتریش به عنوان سریع ترین گل در تاریخ مسابقات فوتبال اروپا شناخته شد. در این مسابقات کرواسی به کمک لوکا مودریچ توانست بر اتریش و آلمان غلبه کند و مفسرین فوتبال لوکا را مغز تیم کرواسی نامیدند. در یوروی اخیر، مودریچ در مقابل ستاره های اسپانیا، عملکردی درخشان داشت. کرواسی توسط سرخ ها در مرحله گروهی اوت شد. عملکردش در یورو ۲۰۰۸، نگاه چندین باشگاه را به خودش جلب کرد. در نهایت با ۲۱ میلیون یورو به تاتنهام پیوست تا تبدیل به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال کرواسی شود.

در سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۳۰ میلیون پوندی از تاتنهام به رئال مادرید پیوست. در اولین فصل حضورش در رئال که با آخرین فصل حضور ژوزه مورینیو همزمان شده بود خیلی کم به بازی گرفته می شد. اما با پیوستن مربی ایتالیایی یعنی کارلو آنچلوتی همه چیز به نفع لوکا شد و او یکی از ارکان اصلی رئال در کسب لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری بود. او در همین سال در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. مودریچ ۷ بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال سال کشورش انتخاب شد. وی تاکنون هر بار که برای تیم ملی کشورش گل زده، کرواسی آن بازی را نباخته است. مودریچ در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به همراه تیم ملی کشورش موفق شد به فینال این رقابت ها صعود کند و در پایان تورنومنت با توجه به بازی های درخشانی که انجام داد موفق به دریافت توپ طلای جام به عنوان بهترین بازیکن این رقابت ها شد. لوکا مودریچ همچنین با (رئال مادرید) در لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۱۸) و راهیابی تیم ملی کشورش (کرواسی) به فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ و نقش مؤثری که در این عناوین ایفا کرده بود موفق شد توپ طلای سال ۲۰۱۸ را که مجلهٔ فرانس فوتبال هر سال به بهترین بازیکن فوتبال سال اهدا می کند از آن خود کند و به سلطهٔ ۱۰ سالهٔ رونالدو و مسی بر این جایزهٔ مهم پایان دهد.

لوکا مودریچ 

افتخارات لوکا مودریچ

  • لیگ برتر فوتبال کرواسی: ۲۰۰۵–۲۰۰۶، ۲۰۰۶–۲۰۰۷، ۲۰۰۷–۲۰۰۸
  • جام حذفی کرواسی: ۲۰۰۷، ۲۰۰۸
  • سوپر جام کرواسی: ۲۰۰۶
  • لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۳–۲۰۱۴، ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۲۰۱۶–۲۰۱۷، ۲۰۱۷–۲۰۱۸
  • سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷
  • جام باشگاه های فوتبال جهان: ۲۰۱۸، ۲۰۱۷، ۲۰۱۶، ۲۰۱۴
  • کوپا دل ری: ۲۰۱۴–۲۰۱۳
  • سوپرجام فوتبال اسپانیا: ۲۰۱۲، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹
  • لالیگا:۲۰۱۷–۲۰۱۶، ۲۰۱۹–۲۰۲۰
  • جام جهانی: ۲۰۱۸ نایب قهرمان
  • بهترین بازیکن لیگ بوسنی: ۲۰۰۳
  • امید سال فوتبال کرواسی: ۲۰۰۴
  • بهترین بازیکن لیگ کرواسی از نظر نشریات: ۲۰۰۵
  • بهترین بازیکن در لیگ کرواسی: ۲۰۰۷
  • بهترین بازیکن سال کرواسی: ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸
  • جایزه اسکار فوتبال کرواسی: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸
  • برترین تیم در مسابقات یورو از نظر یوفا: ۲۰۰۸
  • بهترین بازیکن سال تاتنهام: ۲۰۱۱
  • عضو تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳, ۱۶–۲۰۱۵–, ۱۷–۲۰۱۶, ۱۸–۲۰۱۷
  • بهترین هافبک لالیگا: ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷
  • بهترین بازیکن جام جهانی: ۲۰۱۸
  • جایزه نماد فدراسیون فوتبال کرواسی: ۲۰۱۸
  • عضو تیم سال یوفا: ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹
  • تیم برتر لالیگا: ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸
  • جایزه بهترین بازیساز فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال: ۲۰۱۸
  • بهترین هافبک سال از دید ای اس پی ان: ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸
  • بهترین بازیکن سال اروپا: ۲۰۱۸
  • بهترین بازیکن سال فیفا: ۲۰۱۸
  • بازیکن سال ورلد ساکر: ۲۰۱۸
  • جایزه بهترین ورزشکار سال روزنامه اسپورتسکی: ۲۰۱۸
  • بهترین ورزشکار سال کرواسی از دید کمیته ملی المپیک: ۲۰۱۸
  • برنده توپ طلای بازیکن سال فوتبال جهان: ۲۰۱۸
  • مدال شروند افتخاری زادار: ۲۰۱۸
  • دریافت مدال و نشان دوک برانیمیر: ۲۰۱۸

لوکا مودریچ 

زندگی خصوصی لوکا مودریچ

لوکا مودریچ در ماه می ۲۰۱۰ بعد از چند سال آشنایی با وانجا بوسنیچ ازدواج کرد. آنها چهار سال قبل از این، با یکدیگر اشنا شده بودند و جشن عروسی خود را در یک مهمانی خصوصی و در شهر زاگرب برگزار کردند. لوکا مودریچ یک پسر با نام ایوانو و دو دختر با نام های اِما و سوفیا دارد. تمامی دوستان مودریچ هم عقیده اند که وی به شدت عاشق زندگی شخصی خودش است و شاید این اصلی ترین علت رسانه ای نکردن هیچ کدام از ابعاد زندگی اش بوده است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (194 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (68 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (25 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (8 نظر) مراسم تشییع پدر سحر ولدبیگی، بازیگر فوت شده سریال مختارنامه با حضور بازیگران و چهره های سرشناس/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (8 نظر) جشن تولد ساده و خلوت فرزاد فرزین، آرشام سریال قطب شمال با دو کیک زیبا/ مبارکا باشه+عکس (8 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (8 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به 4 پسرشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، در غیر اینصورت نام فامیلی‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌