بیسو T5 بخریم یا چری تیگو 7 ؟

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
بیسو T5 بخریم یا چری تیگو 7 ؟
موتور به کار رفته در تیگو 7 مشابه با بیسو تی 5 حجمی 1.5 لیتر دارد و 4 سیلندر است. ویژگی توربوشارژ در چری هم وجود دارد و بیشینه نیروی تولیدی خودرو 146 اسب بخار است. همچنین حداکثر نیروی تولیدی خودرو 210 نیوتن بر متر می باشد که با جعبه دنده ای 6 سرعته به چرخ های جلویی منتقل می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،

بیسو T5 جدیدترین شاسی بلند چینی

سال 95 سیف خودرو با خریداری شرکت مرتب خودرو، نخستین قدمش را در چرخه تولید برداشت. مرتب خودرو همان شرکتی است که از دهه 30 شمسی کارش را با مونتاژ لندرور در ایران شروع کرد و سپس در دهه 70 تولید پاژن را استارت زد و از اوایل دهه 80 شمسی نیز سانگ یانگ موسو را به خطوط تولیدش برد. سیف خودرو، اصرار عجیبی به استفاده از شعار «شاسی بلندِ لوکسِ اقتصادی» دارد. اساسا بین دو ویژگی لوکس گرایی و اقتصادی بودن تضاد معنایی وجود دارد؛ یعنی هیچ خودروی لاکچری در دنیا نیست که قیمت ارزانی داشته باشد و هیچ خودروی ارزانی پیدا نمی کنید که ویژگی های اشرافی داشته باشد. اما T5 بعد از مدل های T3 و M3، سومین محصولی است که با برند بیسو به بازار چین قدم گذاشت. بیسو T5 متولد 2017 است و زبان طراحی اش دقیقا با T3 یکی است. البته وجود ردیف سوم صندلی ها موجب شده تا طراحان T5، قسمت انتهایی بدنه را بیش از اندازه بکشند! و همین موضوع موجب شده تا T5، قامتی شبیه خودروهای ون نیز داشته باشد. طراحی آینده نگر در بیرون و همچنین ریزه کاری های منطقی در داخل کابین، T5 را در بین هم وطنانش خاص تر و جذاب تر می کند. بیسو تی5 همچنین با پیشرانه مناسبش، کم کاری های فنی T3 را به خوبی جبران کرده است.

تصویر
طراحی ظاهری بیسو T5

بیسو تی 5 و تی 3 هر دو در ظاهر دارای شباهت های بسیاری هستند، بخصوص در طراحی جلو پنجره این شابهت بیشتر به چشم می خورد. در نمای روبرویی خودرو جلو پنجره ای بزرگ با خطوط افقی دیده می شود و در نمای جانبی خودرو نیز کشیدگی خاصی در طراحی خودرو وجود دارد. بیسو تی 5 در دارای ابعهاد بزرگی است و ظرفیتی 7 نفره دارد و طول بزرگ ان باعث شده تا به راحتی 3 ردیف صندلی در فضای داخلی خودرو جای بگیرد.

در نمای عقبی خودرو چراغ ها طرحی کشیده دارند و یک اسپویلر نیز در در عقب خودرو وجود دارد که به سقف متصل شده و یک اگزوز دوگانه نیز برای ایجاد حس اسپرت بودن در طراحی عقبی خودرو به کار رفته است. در محض ورود به خودرو نمایشگر 9 اینچی بیسو خودنمایی می کند و در زیر آن ورودی های هوا قرار گرفته اند.

از نقص های موجود در خودرو همانند دیگر خودروهای چینی استفاده از مواد پلاستیکی خشک و کم کیفیت است. فرمان خودرو D شکل بوده و تزئینات نقره ای رنگی نیز در فضای کابین قرار داده شده تا به زیبایی خودرو بیافزاید. جالب توجه ترین ویژگی درون خودرو استفاده از 3 ردیف صندلی برای سرنشینان است که بیسو را به خوبی تبدیل به یک خودروی خانوادگی مناسب می کند.

تصویر
طراحی ظاهری بیسو T5

در بحث امکانات رفاهی تمام خودرو های محصول کشور چین لیست بلند بالایی در اختیار خریداران قرار می دهند و این ویژگی در بیسو نیز به چشم می خورد. از جمله امکانات قرار داده شده در بیسو تی 5 می توانیم به ایربگ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، اتوهلد، ورود و استارت بدون کلید، رادار جانبی با پوشش نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه های مجزا برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، نمایشگر 9 اینچی، گرمکن صندلی های جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ های جلو هالوژنی، کروز کنترل و سانروف پانوراما اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در بیسو تی 5 حجمی 1.5 لیتری دارد و 4 سیلندر و 16 سوپاپ است. البته موتور بیسو تی 5 توربوشارژ نیز هست و توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت را دارد. بیشینه گشتاور خودرو نیز 215 نیوتن بر متر بوده و توسط گیربکسی در دو نوع اتوماتیک و دستی به چرخ های جلویی منتقل می شود. این خودرو دارای سه مدل گیربکس است و در مدل های 5 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته دستی تولید می شود و نمونه ای که برای ورود به بازار های ایران در نظر گرفته شده، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است.

چری تیگو 7، کراس اوور محبوب ایران

در میان خودروسازان چینی، چری خود را به عنوان بزرگ ترین صادرکننده خودرو معرفی می کند و از همین رو برای حفظ بازار صادراتی محصولاتش، استفاده گسترده ای از تکنولوژی های روز را با همکاری مهندسان غربی در دستور کار خود قرار داده و این استراتژی زمینه توسعه سریع و چشمگیر خودروهای این شرکت را پدید آورده است. مصداق چنین عملکردی را می توان در تیگو7 دید که یک کراس اور مدرن با تکنولوژی هایی پیشرفته تر از تیگو5 است و به خوبی نقش پرچم دار چری در بازارهای جهانی را بازی می کند.

تصویر
طراحی ظاهری چری تیگو 7

تیگو 7 را مدیران خودرو به کشور وارد می کند و با طراحی خوب و ویژگی های فنی مناسبی که در اختیار خریداران قرار داد، بازار خرید و فروش بسیار خوبی برای خود به پا کرد. چری تیگو در طراحی خود بسیار خوب عمل کرده و نمونه ای از یک خودروی کراس اوور زیبا و اسپرت می باشد.در نمای جلویی خودرو جلو پنجره کشیده، همانند دیگر خودرو های چینی خودنمایی می کند و برای زیبایی بیشتر از تعدادی خطوط مورب نیز در طراحی آن به کار رفته است.

در نمای کناری تیگو 7 خطوط به کار رفته در خودرو، حجم بسیار خوبی به چری 7 داده اند و در ایجاد حس اسپرت بودن به خوبی موثر واقع شده اند. در بخش عقبی نیز استفاده از اسپویلر متصل به سقف و دیفیوزر خودنمایی می کنند. با استفاده از تمام این ویژگی ها تیگو 7 تبدیل به خودرویی بسیار زیبا در طراحی شده است.

درون کابین خودرو اولین چیزی که جلب توجه می کند نمایشگری است که در کنار ورودهای های هوا قرار گرفته و استفاده از کلید های کنترلی، که خوشبختانه خیلی هم شلوغ نیستند. موادی که برای ساخت و طراحی قطعات داخلی تیگو 7 به کار رفته اند نسبتا خوب اند و در مقایسه با بیسو تی 5 دارای شرایط مشابهی هستند.

تصویر
طراحی ظاهری چری تیگو 7

امکانات بکار رفته در چری تیگو 7 نیز موارد قابل قبول اند و می توانیم به امکاناتی نظیر کیسه های هوا، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 9 اینچی لمسی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، گرمکن صندلی های جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ های جلو LED مجهز به دیلایت، سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه و سانروف اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در تیگو 7 مشابه با بیسو تی 5 حجمی 1.5 لیتر دارد و 4 سیلندر است. ویژگی توربوشارژ در چری هم وجود دارد و بیشینه نیروی تولیدی خودرو 146 اسب بخار است. همچنین حداکثر نیروی تولیدی خودرو 210 نیوتن بر متر می باشد که با جعبه دنده ای 6 سرعته به چرخ های جلویی منتقل می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (184 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان