ساعدنیوز
ساعدنیوز

بیت کوین بهتر است یا بیت کوین کش ؟

  دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
بیت کوین بهتر است یا بیت کوین کش ؟
این نظریه معتقد است که، به دلیل اینکه بیت کوین ارزش بسیار بیشتری دارد، مردم بیشتر به سمت آن جذب می‌شوند و این به نوبه‌ی خود باعث باارزش‌تر و جذاب‌تر شدنش شده است. همچنین ارز BTC دارای نام اصلی بیت کوین است که این موضوع هم به افزایش شناخت برند آن کمک کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیت کوین کش که با نام Bcash نیز شناخته می شود، به عنوان یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می کند که واحد اصلی تراکنش آن توکن BCH است. بیت کوین کش، یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت است که برای عملیات خود به هیچ بانک مرکزی و اشخاص ثالث قابل اعتمادی نیاز ندارد و کاملاً غیر متمرکز است. این ارز دیجیتال در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۷ به منظور رفع مشکلات بیت کوین بوجود آمد. تمرکز اصلی بیت کوین کش بر ظرفیت تراکنش است. این کریپتوکارنسی از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند و حداکثر میزان عرضه آن ۲۱ میلیون BCH است. این شبکه پرداخت از بسیاری جهات شبیه به بیت کوین است، اما این دو ارز تفاوت های فنی بسیاری نیز با یکدیگر دارند.

تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین در چیست؟

دقیقاً مانند بیت کوین (BTC) ، بیت کو ین کش نیز یک کریپتوکارنسی همتا به همتاست که می توان آن را به طور مستقیم برای هر کسی در هر جای دنیا و بدون واسطه ارسال کرد. بین ۲ ارز بیت کوین کش و بیت کوین دو تفاوت اصلی وجود دارد:

این ارز دیجیتال دارای اندازه بلاک بزرگتری است، که این به طور متوسط منجر به کاهش هزینه های تراکنش و انتقال سریعتر می شود.

بیت کوین دارای ارزش بسیار بالاتری نسبت به این کریپتوکارنسی است.

به دلیل همین تفاوت ها، بسیاری از افراد بیت کوین را به عنوان نوعی طلای دیجیتال و بیت کو ین کش را به عنوان نوعی پول دیجیتال در نظر می گیرند.

کدام ویژگی های بیت کوین کش بهتر از بیت کوین است؟

بیت کوین کش دارای تفاوت های فنی است که باعث شده استفاده از آن ارزان تر از بیت کوین باشد. به خصوص اینکه، بیت کو ین کش دارای اندازه بلاک ۳۲ مگابایتی است در حالی که اندازه بلاک بیت کوین، ۱ مگابایت است. این بدان معناست که بلاک چین بیت کو ین کش قادر است تراکنش های بسیار بیشتری را انجام دهد، و این ویژگی باعث می شود هزینه ها حتی در مواقع استفاده ی زیاد هم، پایین نگه داشته شوند. اما در مقابل، در زمان فعالیت زیاد، بلاک چین بیت کوین پر می شود و تراکنش ها باید در صف انتظار بمانند، که این اتفاق زمان انتقال را کند می کند و هزینه ها را نیز بالا می برد. به طور خلاصه، ارز دیجیتال BCH بسیار سریعتر و ارزانتر از BTC است.

چه ویژگی باعث شده بیت کوین بهتر از بیت کوین کش باشد؟

اصلی ترین ایراد فنی بلاک های بزرگتر این است که دریافت آن ها برای ماینرها سخت تر است، و این می تواند منجر به مشکلاتی از قبیل تفکیک اشتباهی بلاک چین به چندین شاخه شود. البته این موضوع برای ماینرهایی که قادر به دریافت و تلخیص آن ها هستند یک مزیت به حساب می آید و در نتیجه ریسک متمرکز شدن بلاک چین حول این دست از ماینرها افزیش می یابد. خوشبختانه در خصوص این ارز دیجیتال این مسئله بیشتر به لحاظ تئوری واقعیت دارد، چراکه اندازه ی ۳۲ مگابایت به آن اندازه هم بزرگ نیست که باعث ایجاد این نوع مشکلات شود (تاکنون بیت کوین کش از اندازه ی بلاک خود به طور کامل استفاده نکرده است). اما دلیل اصلی که بیت کوین بهتر از بیت کوین کش است، این است که بیت کوین دارای ارزش بسیار بیشتری است، بنابراین افراد بیشتر از آن استفاده می کنند (تا بیت کوین کش). در ارزهای دیجیتالی، ارزش یک کوین به لحاظ عملکردی بسیار مهم است چراکه تعیین کننده امنیت و قابل اطمینان بودن آن شبکه است.

چرا ارزش بیت کوین از بیت کوین کش بیشتر است؟

اگر این کریپتوکارنسی ارزان تر و سریع تر است، پس چرا بیت کوین از ارزش بیشتری برخوردار است؟ پاسخ این سوال به طور دقیق مشخص نیست، اما در این میان ۲ تئوری اصلی وجود دارد: اقتصادی و اجتماعی

تئوری اقتصادی

این نظریه معتقد است که اصطکاک ها، از جمله هزینه های بالاتر و نقل و انتقالات کندتر، در واقع برای حفظ ارزش دارایی ها مفید هستند. به این دلیل که، استفاده از آن سخت تر و گران می شود (چه برای فروش و چه خرج کردن آن). این هزینه های بالا و نقل و انتقالات کند، مردم را ترغیب می کند که به جای هزینه کردن، بیت کوین خود را نگه دارند و این باعث کاهش تعداد کل بیت کوین های موجود در بازار آزاد شده و قیمت ها نیز به تبع آن به سمت صعود حرکت کرده است.

تئوری اجتماعی

یک مطلب جالب دیگر بخوانید؛ دستگاه ماینینگ؛ آشنایی با انواع مدل های استخراج بیت کوین

این نظریه معتقد است که، به دلیل اینکه بیت کوین ارزش بسیار بیشتری دارد، مردم بیشتر به سمت آن جذب می شوند و این به نوبه ی خود باعث باارزش تر و جذاب تر شدنش شده است. همچنین ارز BTC دارای نام اصلی بیت کوین است که این موضوع هم به افزایش شناخت برند آن کمک کرده است.

چه نکاتی را قبل از خرید بیت کوین کش باید در نظر گرفت

بیت کوین کش به لحاظ عملکردی بسیار بهتر از بیت کوین عمل می کند و اندازه بلاک بزرگتر آن نیز تاکنون منجر به مشکلات خاصی نشده است. اما آیا این کافی است؟ در هنگام بررسی این کریپتوکارنسی به نکات زیر توجه فرمایید:

به عنوان یک ذخیره کننده ارزش

با نگاهی به بازار کریپتوکارنسی ها، متوجه می شوید که بیت کوین نسبت به این ارز دیجیتال به وضوح دارای الویت است و با وجود مزایای عملکردی این کریپتوکارنسی، این ارز کاربران کمتری نسبت به بیت کوین دارد. اگر با دیدگاه ذخیره کننده ارزش به این دو ارز نگاه کنیم، به نظر می رسد بیت کوین دارای برتری است.

به عنوان یک ارز دیجیتال

قابلیت های ارزهای دیجیتال پرداخت محور مانند این ارز دیجیتال، به دلیل نوسانات آن ها محدود است. این در حالی است که استیبل کوین ها به دلیل پشتوانه شان، کمتر چنین مشکلاتی را دارند و معمولا جایگزینی برای این گونه ارزهای دیجیتال هستند. اما از طرفی هم، نوسانات این ارز دیجیتال برای کسانی که می خواهند ارزی مستقل از ارزش ارزهای فیات داشته باشند، مزیت تلقی می شود.

از منظر پشتیبانی

این کریپتوکارنسی، از تیم توسعه دهنده نسبتا کوچکی برخوردار است که این موجب شده سرعت و وسعت توسعه این برنامه بر روی بلاک چین محدود شود.

کیف پول مناسب برای بیت کوین کش کدام است؟

تقریبا تمام کیف پول های کریپتوکارنسی های اصلی، از کریپتو کارنسی بیت کوین پشتیبانی می کنند. برخی از بهترین کیف پول های نرم افزاری برای این ارز دیجیتال، Exodus و Coinbase هستند، و همین طور کیف پول های سخت افزاری ساخته شده توسط Ledger و Trezor نیز به دلیل قابلیت اطمینان و ایمنی شان شناخته شده اند.

مزایای بیت کوین کش

بازده بیت کوین کش

همانطور که جلوتر بیان کردیم، حداکثر اندازه بلاک بیت کوین ۱ مگابایت و این ارز دیجیتال ۸ مگابایت است. طبیعتاً داشتن بلاکی بزرگتر باعث می شود تراکنش ها با سرعت بیشتری تائید و پردازش شوند.

مورد پذیرش در صرافی های اصلی کریپتو

این ارز دیجیتال تقریباً در تمام صرافی های برتر کریپتوکارنسی مورد پذیرش است و این موضوع، سهولت در استفاده و راحتی خرید و فروش این کوین را نشان می دهد.

هزینه کمتر و زمان انتقال کوتاه تر

این ارز دیجیتال دارای هزینه نقل و انتقالات کمی است (در حدود ۰٫۲۰ دلار به ازای هر تراکنش) و با سرعت بیشتری (به نسبت BTC) تراکنش ها را انجام می دهد و دیگر نیازی نیست مانند بیت کوین ۱۰ دقیقه برای تائید یک تراکنش صبر کنید. در نتیجه این کریپتوکارنسی قادر است تراکنش های بیشتری را در ثانیه مدیریت کند.

معایب بیت کوین کش

بیت کوین کش بسیار متمرکز است و تعداد استخرهای آن در حال حاضر محدود است. این موضوع می تواند بسیار تاثیر گذار باشد چراکه آینده ی این ارز به شدت وابسته به این چند استخر است.

به دلیل افزایش نگرانی ها در خصوص تمرکز این ارز دیجیتالص و نام تجاری اش، این کوین هنوز نتوانسته تمایزی بین خود و ارز دیجیتال بیت کوین ایجاد کند و این موجب کاهش اعتماد سرمایه گذاران به این کریپتوکارنسی شده است.

سرمایه گذاران هنوز این ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی بلندمدت در نظر نمی گیرند و از آن بیشتر به عنوان یک ابزار کوتاه مدت استفاده می کنند. به همین دلیل، فعلا این کریپتوکارنسی آینده ای مبهم و نامشخص دارد.

این ارز دیجیتال نرخ پذیرش و مخاطبان کمتری نسبت به بیت کوین دارد و این باعث شده در هنگام معاملات، بیت کوین کش از جفت های معاملاتی کمتری برخوردار باشد.

در چه مواردی می توان از بیت کوین کش استفاده کرد؟

ارسال و دریافت

یک ویژگی مهم بیت کوین کش این است که شما می توانید مستقیماً آن را از فردی دریافت و یا به شخص دیگری ارسال کنید (با هزینه ی تراکنش بسیار پایین). در واقع برای نقل و انتقال آن نیازی به شخص ثالث قابل اعتماد مانند بانک یا واسطه نیست. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که شما قصد دارید مبلغی را به آن سر دنیا با وجود تمام محدودیت ها ارسال کنید.

روش پرداخت

درست همانند بیت کوین، می توانید از این کریپتوکارنسی به عنوان یک روش پرداخت استفاده کنید. از آنجایی که بیت کوین کش به نسبت بیت کوین ارزی نسبتاً جدید است، مورد پذیرش اندکی واقع شده و استفاده از آن به عنوان یک روش پرداخت هنوز رایج نشده است.

سرمایه گذاری

در آخر هم، این کریپتوکارنسی را می توان به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری در نظر گرفت. قیمت این کریپتوکارنسی همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، دچار نوسان زیادی است که سرمایه گذاران کوتاه مدت می توانند از این فرصت برای کسب درآمد بهره ببرند. “همیشه به یاد داشته باشید، فقط به میزانی سرمایه گذاری کنید که توان از دست دادن آن را دارید”.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (456 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (103 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (19 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت و هنرنمایی پسر بچه با دریل روی کابینت‌های آشپزخانه شان+ویدیو/ چهره مامانش بعد دیدن این حماسه دیدنیه غوغای آوازخوانی ترانه سلطان قلبم توسط پسر ایرانی در متروی چین/ یه دل میگه برم..برم یه دلم میگه نرم..نرم+ویدئو (ویدئو) عاشقانه ترین سکانس سریال شهرزاد/ بیا این لحظه رو وصل کنیم به همزادش تو گذشته دور (عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...