دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد! 

سه شنبه، 02 مرداد 1403
کد خبر: 398874
ساعدنیوز: طمع درآمدزایی از تبلیغ غذا و لایک بیش‌تر، جان یک تیستر 24 ساله چینی را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز فارس نوشت: «آنقدر در چالش غذایی شرکت کرد که هنگام خوردن خوراکی در پخش زنده اینترنتی مرد» این سرنوشت متخصص موکبانگ (چالش غذایی) پان شیائوتینگ 24 ساله چینی است که جانش را بر سر چنین چالش غذایی گذاشت.

این در حالی است که مسؤولان چین از سال 2020، کسب درآمد از چالش پرخوری را منع کرده و جریمه 1400 دلاری (بیش از 78 میلیون تومان) برای آن در نظر گرفتند.

چالش پرخوری در سال 2010 در کره جنوبی آغاز شد، به طوری که افراد در مقابل دوربین بیش از 10 کیلوگرم از انواع غذاها در 10 ساعت (معادل مصرف غذای 6 انسان بالغ) باید مصرف می‌کردند. این اقدام علاوه بر محبوبیت باعث افزایش درآمد بلاگرها شد.

وزن پان شیائوتینگ هنگام مرگ به 300 کیلوگرم رسیده بود، البته چندی پیش پان به ‌دلیل پرخوری دچار خونریزی معده شده بود. حتی بعد از کالبد شکافی مشخص شد معده‌اش پر از غذای هضم نشده بوده است.

با این وجود همچنان تب فود بلاگری در جهان بالا است، بعد از کره جنوبی، موکبانگ به کشور ایالات متحده رسید و تولیدکنندگان محتوای آنلاین آمریکایی نیز تصمیم به ورود در این عرصه گرفتند.

فاطمه بهراد کارشناس فضای مجازی می‌گوید که «مقتضای دنیای مدرن این است افراد سلایق خودشان را پیگیری ‌کنند» و طبیعی است بلاگرها به خصوص تیسترها به دنبال کسب درآمد باشند.

اما از سویی دیگر کارشناس فضای مجازی مهدیه شادمانی می‌گوید که فود بلاگرها در ایجاد ذائقه‌سازی و گسترش فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه سهیم هستند و در این راه حتی به سلامت جسم و روانشان آسیب وارد می‌کنند.

در این زمینه متخصص تغذیه محمدصادق کرمانی معتقد است که در سطح جهانی، فود بلاگرها، تیسترها با تبلیغ‌های دروغین، بیرحمانه سلامت مردم را به خطر می‌اندازند تا سرمایه‌های خودشان را افزایش ‌دهند، در حالی که «بهترین راهکار برای مواجهه با فود بلاگرها و داشتن زندگی سالم، تغییر نگرش مردم است».


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
(عکس) نگاهی به امضای زیبا محمدرضا فروتن سوپر استار چشم رنگی / چه هنرمندانه و زیبا از اسمش استفاده کرده
پربازدیدترین تصاویر از گریم حیرت انگیز صابر ابر در نقش پیرمرد 70ساله/ یادگار جنوب/ عمرا اگه بتونی بشناسیش؟!/ عشق دزدی صابر ابر
(عکس) بعد از کاپشن سبز و شلوار کرم، پزشکیان پذیرفت کت و شلوار هم بپوشد!
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
قابی از عروسی محمدرضا فروتن و الهام چرخنده + عکس
پیام تشکر و قدردانی حمید گودرزی خطاب به مردم بابت همدردی هموطنان و هنرمندان با وی پس از فوت مادرش+عکس