کاربرد برنزر در آرایش چیست؟

  شنبه، 07 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
کاربرد برنزر در آرایش چیست؟
یکی از لوازم آرایشی که مخصوصا در روز‌های بهار و تابستان  می‌تواند زیبایی و درخشش خاصی به صورت شما بدهد، برنزر است. اگر نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید، چهره‌تان گرم و سالم‌تر به نظر می‌رسد. نگران نباشید، استفاده از برنزر ساده است. کافی است بدانید چگونه یک برنزر متناسب با پوستتان انتخاب کرده و چه تفاوتی با شیوه‌های آرایشی دیگر، چون کانتورینگ دارد.

یکی از لوازم آرایشی که مخصوصا در روز های بهار و تابستان می تواند زیبایی و درخشش خاصی به صورت شما بدهد، برنزر است. اگر نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید، چهره تان گرم و سالم تر به نظر می رسد. نگران نباشید، استفاده از برنزر ساده است. کافی است بدانید چگونه یک برنزر متناسب با پوستتان انتخاب کرده و چه تفاوتی با شیوه های آرایشی دیگر، چون کانتورینگ دارد. ما شما را برای یافتن برنزر مناسب کمک کرده و نکات کاربردی برای استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

برنزر مناسب برای هر پوست

اگر تناژ رنگ پوست شما گرم است، بهتر است که یک پودر برنزر با تناژ رنگی طلایی و قهوه ای استفاده کنید. از طرفی دیگر، اگر تناژ رنگ پوست شما سرد و یا خنثی است، بهتر است از برنزری استفاده کنید که رنگ آن بیشتر از دو درجه از رنگ طبیعی پوست صورت خودتان تیره تر نباشد. اگر هم تناژ رنگ پوست شما زرد است، بهتر است که از یک پودر برنزه کننده با تناژ رنگی گرم و هلویی استفاده کنید که رنگ زمینه آن قهوه ای روشن باشد.

تفاوت برنزر و کانتور

این دو محصول آرایشی شبیه یکدیگر هستند و تنها تفاوت در نوع استفاده از آنهاست. کانتور را برای ایجاد سایه روی صورت استفاده می کنند تا صورت را لاغرتر، گونه ها را برجسته تر، بینی را باریک تر و لب ها را پر تر نشان بدهد ولی برنزرها همانطور که اشاره کردیم باعث گرمتر شدن رنگ پوست صورت می شوند.

تفاوت برنزر با رژ گونه

رژ گونه کامل کننده آرایش صورت با برنزر است. شما بعد از این که پودر برنزر را به صورتتان زدید به کمک رژ گونه ظاهر آرایش خودتان را طبیعی تر خواهید کرد.

تفاوت برنزر و هایلایتر

هایلایتر برای هایلایت کردن بخش هایی از صورت به کار می رود و با ایجاد درخشندگی در پوست شما می تواند میکاپ شما را تکمیل کند.

معرفی چندین برنزر موجود در بازار

  • پودر برنزه کننده وت ان وایلد
    پودر برنزه Color Icon از برند وت ان وایلد دارای بافتی نرم و منسجم است. ماندگاری بالایی دارد. حاوی ضد آفتاب است و به پوست شما جلوه ای خاص می دهد.
  • پودر برنزه بورژوآ
    پودر برنز کننده مدل Delice De Poudre به خاطر داشتن رگه هایی طلایی موجب درخشش ملایم پوست می شود. بافت این پودر سبک و نرم است و پوششی طبیعی به پوست می دهد.
  • پودر برنزه کننده کاپریس
    پودر برنزه کننده کاپریس مدل Terre Cuite، نرم و حاوی مواد معدنی غنی است. این پودر رنگی برنزه و طبیعی به پوست می دهد و به دو صورت خشک و مرطوب می توان از آن استفاده کرد.
  • پودر برنزه کننده دبورا
    پودر برنزه کننده دبورا مدل Terra Luminature دارای بافتی نرم و ابریشمی بوده و پوشش دهی خوبی دارد. با روغن های طبیعی غنی شده و دارای دانه های براق و خشک است. برای استفاده روی پوست های حساس مناسب است.
  • پودر برنز کننده ایزادورا
    این پودر برای انواع پوست مناسب بوده و برنزه طبیعی ایجاد می کند. دارای ویتامین E و C است و ذرات ریز موجود در آن موجب دوام بیشترش می شود.
  • کرم پودر برنزه نوت
    کرم پودر برنزه کننده نوت مدل SunGlow یک رنگ برنزه طبیعی به پوست داده و به آن جلوه ای درخشان می بخشد. دارای محتوای ویتامین Eبوده و به تغذیه پوست کمک می کند. این کرم پودر فاقد پارابن و مناسب انواع پوست است.
  • برنزر مک
    رنگ این برنزر بر پایه رنگ های هلویی بوده و حالتی سبک و طبیعی دارد. پوست های آفتاب سوخته نیز با این پودر جذاب تر می شوند.
  • برنزر نارس
    رنگ های برنزر های نارس اغلب گرم بوده و درخشندگی نامحسوس دارند. پوست را به شکل طبیعی برنز کرده و به خوبی موجب برجسته سازی اعضای صورت می شود.

چگونه از برونزر استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا گفتیم مراحل استفاده از برونزر با کانتور متفاوت است. با ما همراه باشید!

مرحله1: به شکل عدد 3 برونزر بزنید

اگر فکر می کنید برنزر ها می توانند جایگزینی مناسب برای آفتاب گرفتن باشد باید بگوییم اینگونه نیست. درست است که محل زدن برنزر ها مثل کانتور ها خیلی حساس نیست اما نباید هرجا که دلتان خواست آنها را بزنید. اگر اینگونه بود می توانستید به جای برنزر از یک فونداسیون تیره استفاده کنید! برنزر ها بر روی پیشانی ، گونه ها و چانه زده می شوند ، همان نقاطی که در مرکز نور خورشید قرار می گیرند. بهترین راه این است که برونزر را به شکل عدد 3 به صورت بزنید . براش را درون پودر برونز زده و به شکل عدد 3 یا حرف E آن را به روی شقیقه ، گونه و چانه بزنید.

مرحله2: گردن را فراموش نکنید

اشتباه آماتور ها را نکنید. گردنتان باید با صورتتان همخوانی داشته باشد. به این معنا که زدن برونزر را روی گردن فراموش نکنید. قبل از کنار گذاشتن براش ، کمی از پودر را در دو طرف گردن بزنید.

مرحله3: رژگونه بزنید

در حالی که مرحله نهایی بعد از کانتور، هایلایت کردن است، اما در مورد برونزه باید بدانید که برونزر با رژگونه کامل می شود . با زدن رژگونه بر روی گونه ها ظاهر شما طبیعی تر جلوه خواهد کرد. از رژگونه میوه ای لورال پاریس مدل paradise روی سیب گونه هایتان استفاده کنید .

تفاوت برنزر و کانتور چیست؟

اصلا جای تعجب نیست که این دو محصول را شبیه به یکدیگر بدانید . گاهی اوقات این دو محصول اثرات یکسانی را به جای می گذارند. تفاوت اصلی ان ها در اهداف استفاده از آنهاست . هدف کانتور ایجاد سایه روی صورت است. اثرات این سایه ها بقدری جادویی هستند که گاهی اوقات می توانند صورت را لاغرتر، گونه ها را برجسته تر ، خط چانه را بولدتر، بینی را باریک تر و لب ها را پر تر نشان دهند .هدف برنزر ها گرما بخشیدن به صورت به طور طبیعی می باشد نه به شکل سایه! با زدن برونزر ها طوری به نظر می ایید که انگار هرروز در کنار سواحل افتاب می گیرید ،حتی در وسط زمستان!

حال دریافتید که هر دو محصول اهداف متفاوتی دارند، ایجاد سایه و گرمی صورت. کافی است کمی فکر کنید ، کانتور با ایجاد سایه ، تناژ خنک به پوست می دهد. از طرفی دیکر برنزر ها تناژ گرم دارند. به همین دلیل است که اگر از برنزر به جای کانتور استفاده کنید پوستتان بیشتر نارنجی می شود تا تفکیک شده و گریم شده. از طرفی اگر به جای برنزر از کانتور استفاده کنید پوستتان خاکستری و بی روح می شود که هیج گرمایی هم ندارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان