روش تهیه ی اسکراب لایه بردار لب به روش خانگی

  شنبه، 07 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه ی اسکراب لایه بردار لب به روش خانگی
خشکی، ترک و پوسته پوسته شدن لب، وضعیتی ناخوشایند است که علاوه بر تاثیری که در ظاهر صورت دارد، می‌تواند با درد و سوزش هم همراه باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که گاهی لب‌هایتان دچار خشکی و ترک شود. شاید برای حل این مشکل از لایه برداری لب (Chap Sticks) استفاده کرده باشید و تعداد زیادی از آنها را داشته باشید.

خشکی، ترک و پوسته پوسته شدن لب، وضعیتی ناخوشایند است که علاوه بر تاثیری که در ظاهر صورت دارد، می تواند با درد و سوزش هم همراه باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که گاهی لب هایتان دچار خشکی و ترک شود. شاید برای حل این مشکل از لایه برداری لب (Chap Sticks) استفاده کرده باشید و تعداد زیادی از آنها را داشته باشید.خشکی لب به دلایل مختلفی اتفاق می افتد؛ عوامل محیطی مانند باد، آفتاب و گرما یا سرمای شدید، یا رفتارهایی مانند استعمال سیگار، می تواند باعث خشکی لب شود.

اگر تا به حال درباره ماسکی برای لب ها نشنیده اید ، شما تنها نیستید چرا که اغلب ما به آبرسانی لب ها بیشتر اهمیت می دهیم اما مسئله اصلی اینجاست که برای حفظ نرمی و صافی لب ها باید مرتباً آنها را ماسکی کنیم چرا که ماسک لب کمک می کند تا پوست های مرده و چاک های عمیقی که به مرور زمان بر روی لب ایجاد شده اند از بین بروند و در نتیجه لب هایی نرم تر و سالم تر خواهید داشت.حتما نباید که پول زیادی برای اسکراب های لب پرداخت کنید بلکه به آسانی می توانید با چند ماده که در اکثر خانه ها در دسترس هستند، خودتان بهترین آن ها را تهیه کنید که هیچ گونه ماده شیمیایی در آن ها به کار نرفته است و برای سلامتی هم مفید می باشد

لایه برداری لب می تواند به از بین رفتن برخی از پوست های خشک و پوسته پوسته شده که بر روی لب جمع می شود کمک کند و به سرعت درخشش، نرمی و لطافت لب را بازیابی کند.

  • یک ماده لایه بردار (مثل شکر، دارچین، مسواک) و یک ماده نرم کننده (مثل عسل، روغن، کره شی) را انتخاب کنید.
  • مواد را با یکدیگر مخلوط کرده تا به صورت خمیر در بیایند. سپس این خمیر را به صورت دایره های کوچک درآورید و بر روی لب های خود بمالید.
  • خمیر را از روی لب خود پاک کنید و یا آن را بشویید. سپس از کرم مرطوب کننده صورت و یا بالم لب استفاده کنید.

پیش از شروع لایه برداری لب این موارد را در نظر بگیرید.

  • نباید بیش از حد لایه برداری کنید. این کار را با هفته ای یک بار شروع کنید تا موجب تحریک لب نشود و بیش از دو بار در هفته هم لایه برداری نکنید.
  • مراقب باشید که لب خود را با شدت و فشار زیاد نمالید و از مواد خشن و قوی نیز استفاده نکنید. فشار زیاد و مواد خشن موجب تحریک زخم های روی لب می شوند.

اسکراب روغن نارگیل و عسل

مواد لازم

  • روغن نارگیل – 1 قاشق غذا خوری
  • عسل طبیعی – 1 قاشق غذا خوری
  • شکر قهوه ای – 2 قاشق غذا خوری
  • آب گرم – 1/2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه

در یک کاسه کوچک روغن نارگیل و عسل را با هم ترکیب کنید، حالا شکر قهوه ای و آب گرم را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

نحوه مصرف

مقداری از اسکراب را بر روی لب ها بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه در حرکات دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب سرد خوب بشویید.

اسکراب نعناع و شکر

مواد لازم

  • روغن زیتون (یا روغن نارگیل) – 2 قاشق غذا خوری
  • شکر – 2 قاشق غذا خوری
  • روغن نعناع – 8 تا 10 قطره
  • روغن هسته انگور – 1/2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه

شکر را با روغن زیتون و روغن هسته انگور ترکیب کنید و سپس روغن نعناع را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

روش استفاده

مقداری از اسکراب را به لب های خود بمالید و 2 تا 3 دقیقه در حرکات دایره ای آن را ماساژ دهید، سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک لب شکر قهوه و عسل

مواد لازم

  • عسل طبیعی – 1 قاشق غذا خوری
  • شکر قهوه ای – 1 قاشق غذا خوری
  • روغن اسطوخودوس – 5 تا 6 قطره

طرز تهیه

شکر قهوه ای را با عسل طبیعی مخلوط کنید و سپس چند قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

طریقه استفاده

مقداری از این اسکراب را روی لب ها بمالید و به مدت دو تا سه دقیقه در حرکت دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده بر روی لب ها بمالید.

لایه برداری لب با وازلین

یک مسواک قدیمی که ترجیحاً برس صاف و نرمی داشته باشد را بردارید و کمی وازلین بر روی آن بگذارید. مسواک را با حرکات دایره ای روی لب خود بمالید. اجازه بدهید وازلین روی لب بماند تا کار آبرسانی را انجام دهد. اگر پس از مالیدن، وازلین روی لب از بین رفت، مقدار بیشتری از آن را بر روی لب بمالید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان