دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور آذربایجان /

بورس های تحصیلی آذربایجان و شرایط اخذ آنها 

شنبه، 16 تیر 1397
کد خبر: 9508
ساعدنیوز: به دلیل اهمیت موضوع بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل در کشور های مختلف، در این قسمت اطلاعات مربوط به بورس تحصیلی کشور آذربایجان و نحوه درخواست این بورس ها،قرا

کشور آذربایجان کشوری است که از موقعیت تحصیل بسیار مناسبی برخوردار می باشد همچنین به دلیل اینکه به کشور ایران نزدیک می باشد برای تحصیل مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آذربایجان را دارید می توانید از بورس تحصیلی در آذربایجان نیز بهره مند شوید و به تحصیل در آذربایجان بپردازید همچنین اگر قصد تحصیل در کشورهای مختلف را دارید و متقاضی تحصیل رایگان می باشید می توانید با مهاجرت تحصیلی به آذربایجان بورس تحصیلی در آذربایجان را دریافت نمایید و از شرایط تحصیل مناسب در آذربایجان برخوردار شوید.

کشور آذربایجان یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل می باشد که افراد بسیاری از اقصی نقاط دنیا متقاضی تحصیل در آذربایجان هستند که امکان تحصیل در آذربایجان را دارند و می توانند به راحتی به تحصیل در آذربایجان بپردازند همچنین مدارک دانشگاههای آذربایجان از اعتبار بسیار خوبی برخوردار می باشند و برای اکثر کشورها دارای اعتبار می باشند. نکته مهمی که وجود دارد این است که کشور آذربایجان از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار می باشد و بازار کار مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورده است تا دانشجویان بتوانند در حین تحصیل به کار نیز بپردازند و سپس بتوانند پس از تحصیل وارد کار مناسب شوند تا بتوانند از این طریق به اقامت و تابعیت آذربایجان دست یابند.

شرایط اخذ بورس تحصیلی در آذربایجان

در آذربایجان  با داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاههای سراسری و آزادو پیام نور و غیر انتفاعی می توان از دانشگاه پذیرش اخذ نمود و حتی نیازی به داشتن مدرک زبان جهت اقدام برای پذیرش از دانشگاههای آذربایجان نیست .
بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج کشور برای این مهاجرت تحصیلی می کنند که در کنکور کشور خود موفق به گرفتن نمره قبولی نشده اند و شانس پذیرش از دانشگاه را در رشته مورد نظر خود ندارند . این افراد تمایل دارند برای ادامه تحصیل به کشوری روند که پس از سپری کردن چند ترم بتوانند به کشور خود بازگردند. در آذربایجان این امکان وجود داردکه  پس از گذراندن تعدادی از واحد های درسی برای ادامه تحصیل به کشور خود باز گردند و تحصیلات خود را در کشور خود به پایان برسانند.

متقاضیان دریافت بورس تحصیلی در آذربایجان بید بدانند که این کار به سادگی امکان پذیر نخواهد بود . با توجه به هزینه های مناسب و پایین زندگی در آذربایجان چنانچه دانشجو موفق به دریافت بورس تحصیلی شود دیگر نیازی به داشتن کار ضمن تحصیل نخواهد داشت .

برای تحصیل در آذربایجان باید  به زبان آذری و یا روسی تسلط داشت که البته انتخاب تحصیل به عهده خود دانشجو است.

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد و بهتر است به آن اشاره شود این است که بر خلاف اکثر کشورها افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آذربایجان را دارند بدون داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاههای سراسری و آزاد می توانند در دانشگاههای آذربایجان تحصیل نمایند همچنین نکته دیگر این است که افرادی که از دانشگاههای پیام نور، غیر انتفاعی و علمی_ کاربردی فارغ التحصیل شده اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاههای آذربایجان را خواهند داشت و همچنین بدون ارائه مدرک زبان می توانند در آذربایجان تحصیل نمایند و از بورس تحصیلی در آذربایجان بهره مند شوند.
در اینجا بهتر است بدانید که افرادی که قصد تحصیل در آذربایجان را دارند پس از گذراندن تعدادی از واحد های درسی خود در آذربایجان این امکان را دارند که به کشور خود باز گردند و تحصیلات خود را در کشور خود ادامه دهند.
اخذ بورس تحصیلی در آذربایجان به سادگی امکان پذیر نخواهد بود و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آذربایجان را دارند در صورتی که بورس تحصیلی در آذربایجان را دریافت نمایند برای گذراندن زندگی و ادامه تحصیلات خود به هزینه بسیار اندکی نیاز دارند همچنین بیان این نکته ضروری است که افرادی که قصد تحصیل در آذربایجان را دارند باید به زبان آذری و یا روسی تحصیل نمایند البته انتخاب زبان روسی و یا آذری بر عهده شخص دانشجو می باشد که می تواند با توجه به علایق خود یکی از این ۲ زبان را برای تحصیل خود انتخاب نماید.

اخذ بورس تحصیلی در آذربایجان

بورس تحصیلی در آذربایجان به ۲ دسته کلی تقسیم می گردد:
دانشجویانی که از ابتدای تحصیل در آذربایجان بورس تحصیلی دریافت می کنند. که البته مقاطع تحصیلی و همچنین رشته هایی که بورس تحصیلی شامل آنها می شود  متفاوت
است ودانشجویان باید بدانند همه رشته ها و مقاطع تحصیلی در آذربایجان شامل دریافت بورس نمی شوند.
دسته دوم  شامل دانشجویانی است که بورس تحصیلی را از ابتدا دریافت نمی کنند بلکه حداقل ۲ ترم از تحصیلات خود را در آذربایجان سپری می کنند و چنانچه  نمرات درسی عالی داشته باشند و معدل ارائه کنند می توانند برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنند.

برای اینکه دانشجو بتواند در سالهای بعد نیز بورس تحصیلی دریافت کند باید در تمام مدت طول تحصیل  نمرات خوبی کسب کند و معدل خود را بالا نگه دارد .

امکان دریافت بورس تحصیلی در آذربایجان برای دانشجویان خارجی در همه مقاطع تحصیلی امکان پذیر است و متقاضیان تحصیل در آذربایجان  می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند .

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آذربایجان و اخذ بورس تحصیلی در آذربایجان

بهتر است بدانید که مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاههای کشور آذربایجان با توجه به نوع دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی فرد متقاضی متفاوت می باشد اما مدارک لازم برای تحصیل در آذربایجان از قرار زیر است:
۱: اصل و کپی پاسپورت شخص متقاضی تحصیل در آذربایجان
۲: دو قطعه عکس از شخص متقاضی تحصیل در آذربایجان
۳: مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
۴: نامه تمکن مالی فرد متقاضی تحصیل در آذربایجان
۵: گذراندن آزمون ورودی برای ورود به برخی رشته های خاص

شایان ذکر است  که مدارک مورد نیازجهت اخذ پذیرش از دانشگاههای آذربایجان براساس نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است .


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی