دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

برادر همسر نتانیاهو: اگر خواهرزاده‌ام با غیر یهودی ازدواج کند خودم رو زنده به گور می‌کنم؛ او با این کارش انگار به قبر اجدادش تُف می‌اندازد! 

یکشنبه، 29 مهر 1403
کد خبر: 413942
ساعدنیوز: اگر چنین کاری کند نمی دانم در این صورت با خودم چه می کنم ، در آن موقع به خیابان می روم و موهایم را از سرم می کنم و خودم را زنده به گور می کنم. مطمئنم اگر پدرم هم زنده بود چنین می کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، " هاگای بن آرتزی" دایی پسر نتانیاهو گفت: اگر خواهر زاده اش " یائیر" با دوست غیر یهودی نروژی اش ازدواج کند انگار روی قبر پدربزرگ و مادر بزرگش تف کرده است.

بن آرتزی که برادر سارا نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو است در مصاحبه چند سال گذشته خود با یک وب سایت بنیادگرای اسراییلی سخن می گفت ، ازدواج خواهر زاده اش با یک دختر غیر یهودی را بدترین حادثه ممکن دانست که کلیت جامعه یهودی را تهدید می کند.

وی با توصیه به خواهر زاده اش برای قطع ارتباط با دختر نروژی گفت در صورت ازدواج ، دیگر حق ندارد به مقابر اجدادش نزدیک شود. بن آرتزی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر خواهر زاده اش علی رغم همه این مخالفت ها با دختر نروژی ازدواج کند چه خواهد کرد ؟ گفت:" اگر چنین کاری کند نمی دانم در این صورت با خودم چه می کنم ، در آن موقع به خیابان می روم و موهایم را از سرم می کنم و خودم را زنده به گور می کنم."

وی گفت مطمئن است اگر پدرش (پدر بزرگ یائیر نتانیاهو) زنده بود نیز چنین می کرد. اظهارات دایی پسر نتانیاهو درباره ازدواج احتمالی خواهر زاده اش با یک دختر نروژی 25 ساله غیر یهودی در حالی است که به نوشته روزنامه تایمز اسراییل وی سال هاست با سارا خواهرش بنا به دلایل نامعلوم قطع ارتباط کرده است.

دین یهودی تبلیغ ندارد و 13 میلیون یهودی موجود در دنیا از طریق مادر یهودی می شوند. یکی از دلایلی که مردان غیر یهودی از ازدواج با زنان غیر یهودی منع می شوند در همین نکته است که چون این دین از طریق مادر به فرزندان منتقل می شود، در صورت از بین رفتن این قاعده جمعیت یهودیان در نسل های آتی کاهش قابل ملاحظه ای می یابد.

در اسراییل ازدواج مردان یهودی با زنان غیر یهودی ممنوع است چرا که این اقدام به منزله ترک دین محسوب می شود.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 29 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) فتوشوت‌های سوگل طهماسبی بازیگر نقش نرگس در سریال کیمیا با استایل عربی شیک
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
بازی فکری؛ اگه به هوشت مینازی و از نخبه‌هایی تو 4 ثانیه بگو «گیره‌ی دوم» کجا قایم شده
(عکس) رونمایی از دختر واقعی نسرین نکیسا، بازیگر نقش مادر پیمان در سریال کیمیا
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی