برای استریم بازی‌های آنلاین به چه ابزارهای نیازمندیم؟

  چهارشنبه، 31 خرداد 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
برای استریم بازی‌های آنلاین به چه ابزارهای نیازمندیم؟
استریمری یا استریم کردن یکی از شغل های پرطرفدار در بین جوانان است و به احتمال زیاد هر کدامشان درباره اینکه روزی یک استریمر بزرگ شوند رویا پردازی میکنند. یک استریمر خوب از ابزار حرفه ای مختلفی برای استریم خود استفاده می کند و دارای دیزاین مخصوص به خود است. در ادامه ساعدنیوز به آن دسته از ابزارهایی که برای استریم بازی آنلاین نیازمندیم خواهد پرداخت.

یکی ازمهم‌ترین و پول‌سازترین شاخه‌های استریم در حال حاضر، استریم بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آید. طی سال‌های اخیر خیلی‌ها از طریق بازی‌های مثل فورتنایت، وارکرفت، کانتر و … به پول‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند و همین باعث شده تا روز به روز به تعداد استریمر‌های بازی‌های کامپیوتری اضافه شود. برای این که شما هم به جرگه استریمرهای بازی مورد علاقه خود اضافه شوید، یک سری ابزارها نیاز دارید که در بعضی بخش‌ها، با استریم معمولی متفاوت خواهد بود.

ابزارهای مورد نیاز برای استریم بازی‌های آنلاین

در یک سال گذشته چیزهای زیادی تغییر پیدا کرده است. انزوای جسمی و اجتماعی به یک امر عادی و جدید تبدیل شده است. قرنطینه خانگی و محدودیت‌هایی که از نظر رفت و آمد در جامعه اعمال شده است، نه‌تنها باعث مشکلات روحی بلکه در زمینه‌های کاری نیز اختلال ایجاد کرده است. همین عوامل سبب شده است که تعداد مصرف کنندگان خانگی، از آن‌چیزی که تصور می‌کردیم بزرگ‌تر شود. از نحوه انجام کار گرفته تا نحوه دسترسی به محتواها؛ تقریبا همه چیز به‌شدت تغییر پیدا کرده است. جهان همچنان درک می‌کند که چگونه باید در چنین دنیایی که محدودیت‌ها آن را احاطه کرده است، به بقای خود ادامه داده و ارتباطات را به گونه خاصی تغییر دهد که مناسب چنین فضایی باشد. اما در این بین صنعتی وجود دارد که رشد گسترده‌ای داشته است و آن‌هم استریم نام دارد. آن‌چیزی که ممکن است شما از آن اطلاع نداشته باشید، این است که تعداد رویدادهای استریم از ماه مارس تا آگوست سال 2020، حدود 300 درصد افزایش یافته است. این روند همین‌طور ادامه داده و تا به اینجای سال نیز رشد 99 درصدی را تجربه کرده است. با چنین شرایطی می‌توان اعلام کرد که استریم در اوج خود قرار دارد و می‌تواند به یک منبع درآمد عالی برای هر فردی تبدیل شود. در ادامه ساعدنیوز ابزارهای مورد نیاز برای استریم بازی‌های آنلاین را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

اینترنت پر سرعت

قبل از این که ایده‌ی استریم به ذهنتان برسد، باید در نظر بگیرید که استریم کردن، نیاز به اینترنت پرسرعت با ثبات بالا دارد. اغلب استریمرها به سراغ یوتیوب و توییچ می‌روند و این سایت‌ها پیشنهاد می‌کنند که شما اینترنت 25 مگابیت در ثانیه داشته باشید که البته این رقم برای استریم با کیفیت 4K است اما خب برای کیفیت 1080 رقم بسیار پایین‌تر هم مشکل شما را حل خواهد کرد. مشکل اصلی اینجاست که در بیشتر موارد، سرعت آپلود در اینترنت ایران محدود است و فقط اینترنت همراه است که چنین سرعتی را به شما می‌دهد و هزینه‌ی استریم در ساعات طولانی روی اینتر همراه، زیاد می‌شود. در مورد اینترنت یک مسئله دیگر هم وجود دارد. شما برای استریم و انجام بازی به اینترنت‌های جدا احتیاج دارید. بازی‌های رقابتی به شدت به کیفیت اینترنت وابسته هستند و اگر شما به طور همزمان با یک اینترنت، هم استریم کنید و هم بازی کنید، مسلما این کار امکان پذیر نخواهد بود.

اینترنت پر سرعت

کامپیوتر

کامپیوتری که توانایی اجرای بازی‌های با کیفیت بالا را داشته باشد، به خودی خود گران خواهد بود. کارت‌های گرافیک هزینه‌ی سنگینی دارند و برای یک کامپیوتر گیمینگ، باید CPU قدرتمند و به طبع آن دیگر قطعات را نیز با کیفیت بالا تهیه کنید. در نظر بگیرید که اغلب استریمرها، نیاز به دو دستگاه یکی برای استریم و دیگری برای بازی دارند. البته دستگاه مربوط به استریم را می‌توانید ضعیف‌تر تهیه کنید. می‌شود روی همان دستگاه بازی و استریم کنید اما مشکل اینترنت و همچنین کندی اجرای بازی گریبان‌گیر شما خواهد بود.

میکروفون

خیلی از استریمرها خود را در موقع بازی به نمایش نمی‌گذارند اما مهم است که شما صدایی با کیفیت بالا داشته باشید. میکروفن یقه ای بویا BY-M1 انتخابی ارزان برای شروع کار است که قیمت چندانی ندارد، اما اگر توان هزینه کردن دارید، پیشنهاد می‌شود، حتما به سراغ میکروفون‌های حرفه‌ای‌تر مثل HyperX QuadCast یا PreSonus Revelator یا Shure MV7‌ بروید.

میکروفون

دوربین

یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب مخاطب این است که چهره شما را دیده و با شما ارتباط برقرار کنند. از همین رو، استریم بدون تصویر خودتان، خیلی از اوقات تاثیر بسیار کم‌تری خواهد داشت. برای این که تصویر خود را روی ویدیو داشته باشید، خیلی اوقات داشتن یک وبکم HD مثل Logitech C922 Pro یا Razer Kiyo کفایت می‌کند و این دوربین‌ها کیفیت بالایی هم دارند. اما اگر می‌خواهید بیشتر هزینه کنید و یک دوربین بدون آینه برای این کار در نظر بگیرید، دوربین Cannon M50 یا سونی 6100 انتخاب‌های مقرون به صرفه و در عین حال بسیار با کیفیتی بوده که مدل اولی، فیلم‌بردرای 4K نیز می‌کند.

نور

وقتی قرار باشد تصویر خودتان را نمایش دهید، حتما باید نورهای مناسب برای بهتر دیده شدن نیز به کار ببرید و فقط استفاده از نورهای اتاق به هیچ وجه کافی نخواهد بود. نورهای LED مخصوص استریم که خود دارای نرم کننده هستند یا حتی رینگ لایت‌ها، انتخاب خوبی هستند. Elgato Key Light Air انتخابی عالی برای این کار است اما کمی قیمت آن گران بوده و با نورهای شبیه به این نیز کارتان راه خواهد افتاد

پرده سبز

به غیر از پایه‌های نگهداری دوربین و میکروفون که جزو بدیهیات هستند، نیاز به یک پرده سبز کروما کی و یک پنل برای نگهداری آن دارید. حتی اگر پنل را هم نخرید، می‌توانید از پایه‌های نگهدارنده استفاده کنید. با استفاده از این پرده‌های سبز و برنامه‌های مخصوص استریم، می‌توانید تصویر پشت خود را حذف کنید یا قابی زیبا دور تصویر خود بگذارید تا استریم شما شکیل‌تر شود. فقط حواستان باشد که حتما پرده در سایز کوچک تهیه کنید چون پرده‌های بزرگ هم جای بیشتری از شما می‌گیرند و هم این که نیاز به پایه‌های مخصوص به خود دارند.

استریم دک

این گزینه جزو واجبات نیست و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که کاربرهای خود را جذب کرده و به درآمد رسیده‌اند. اما داشتن یک استریم دک کار شما را خیلی راحت می‌کند. از جمله استریم دک‌های معروف می‌شود به Elgato Stream Deck اشاره کرد.

استریم دک

کارت گرافیک

برای انجام موارد فوق، به قطعات اصلی مناسبی نیاز دارید. انکود کردن و پخش گیم‌پلی خود در توییچ، یوتیوب یا هر سایت دیگری برای هر پردازنده و کارت گرافیکی کاری سنگین خواهد بود. کارت گرافیک به بالا بردن گرافیک بازی‌های شما و انکود کردن و پخش استریم شما کمک می‌کند، بنابراین به مقدار قابل توجهی از قدرت نیاز دارد. برای شروع کارت گرافیک Nvidia توصیه می‌شود. AMD در رقابت با رقیب همیشگی خود دستاوردهای خوبی داشته است، اما پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به خصوص برای کارهایی سنگین مانند بازی با نرخ تازه‌سازی بالا همچنان عملکرد بهتری دارند. همچنین، کارت گرافیک به شدت با رزولوشن انتخابی شما ارتباط دارد. در واقع هر چه رزولوشن را بالاتر ببرید، به قدرت بیشتری نیاز خواهید داشت.

به طور کلی بهتر است که برای استریم کردن از کارت گرافیکی ضعیف‌تر از GeForce GTX 1660 Ti شروع نکنید. کارت گرافیک‌های ضعیف‌تر از مورد ذکر شده حتی توانایی اجرای بازی‌ها با نرخ فریم بالا در رزولوشن 1080p را ندارند و برای استریم نیز اصلا پیشنهاد نمی‌شوند. از طرفی کارت‌های سری GeForce RTX انویدیا بهترین گزینه هستند زیرا شامل انکودرهای سخت‌افزاری تخصصی برای بهبود لایو استریم و بهینه‌سازی برای نرم‌افزار محبوب استریم یعنی OBS می‌شوند.

پردازنده

پردازنده بخش مهمی از سیستم شما خواهد بود. پردازنده‌های چند هسته‌ای این روزها عادی هستند و حتی تراشه‌های مدرنی که برای استفاده‌ی روزمره در نظر گرفته شده‌اند، تحت فشار استریم بعضا کم می‌آورند و کیفیت بازی و استریم شما را پایین می‌آورند. با اینکه می‌توانید از کارت گرافیک خود برای کمک به حجم کار انکودینگ استفاده کنید، اما پردازنده‌ی شما همچنان باید منابعش را بین بازی، لایو استریم و اجرای همه‌ی برنامه‌های مرتبط با آن تقسیم کند. استفاده از پردازنده‌هایی مانند Ryzen 7 و Core i7 اینتل، می‌توانند کار شما را به خوبی انجام دهند. اگرچه بسته به سطح کار شما، سطح قدرت این پردازنده‌ها ممکن است کاملا کافی نباشد. به عنوان مثال استفاده از پردازنده‌ای نسبتا قدیمی مانند Core i7-9700K برای بازی و استریم می‌تواند بعضا شما در شرایطی مانند استفاده از چندین مانیتور اذیت کند.

با این حال اگر قصد دارید که استریمی حرفه‌ای داشته باشید، خرید پردازنده‌های Core i9 یا Ryzen 9 توصیه می‌شود. این پردازنده‌ها از افت نرخ فریم تا حد زیادی جلوگیری می‌‌کنند و می‌توانید از کیفیت استریم بهتری بهره ببرید. از طرفی می‌توانید به پردازنده‌های پیشرفته‌تر AMD و اینتل نظیر پردازنده‌های Ryzen Threadripper ای‌ام‌دی و پردازنده‌های Core X-Series اینتل رجوع کنید که بسیار سریع هستند. با این حال این پردازنده‌ها گران هستند. استفاده از 16 گیگابایت رم نیز در کنار تجهیزات ذکر شده برای تجربه‌ای روان و استریمی باکیفیت پیشنهاد می‌شود. گفتنی است که لپ‌تاپ‌ها نیز می‌توانند برای استریم استفاده شوند، اما استفاده از آن‌ها به طور کلی دور از ایده‌آل است زیرا استریم کردن به این دستگاه‌های جمع‌وجور فشار زیادی می‌آورد و حتی همه‌ی آن‌ها دارای پورت‌های اترنت برای اتصال سیمی مطمئن‌تر نیستند.

وبکم

این استریمر است که تصمیم می‌گیرد که می‌خواهد تصویر خود را حین پخش بازی نمایش دهد یا خیر. در هر صورت اگر این کاری است که شما می‌خواهید انجام دهید، به یک وبکم یا دوربین نیاز دارید. البته برای شروع کار استفاده از وبکم مقرون به صرفه‌تر است. مانند میکروفون‌ها، وبکم های بسیار خوبی در حال حاضر با قیمت‌های نسبتا مناسب در دسترس هستند.

شما به راحتی می‌توانید وبکم‌هایی باکیفیت 1080p را با قیمتی در حدود 100 تا 200 دلار پیدا کنید. البته اگر به دنبال استریم با کیفیت 4K هستید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید که برای شروع به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. از طرفی اگر از دوربین DSLR استفاده می‌کنید، به یک انکودر ویدیو برای ضبط ویدیو برای استریم خود نیاز دارید. در رابطه با وبکم‌هایی که می‌توانید برای شروع تهیه کنید، می‌توان به گزینه‌هایی مانند Logitech C922 ،Razer Kiyo و PowerConf C300 اشاره کرد.

کارت کپچر

اگر به دنبال استریم بازی های خود از کنسول‌ها هستید، به یک کارت کپچر نیاز خواهید داشت. این وسیله همانطور که از نامش پیداست، از یک منبع خارجی فیلم گرفته و سپس آن را به کامپیوتر شما منتقل می‌کند. این یک قطعه‌ی کاملا ضروری برای استریم بازی در کنسول است و اولین چیزی است که باید بخرید. برخی از کارت‌های کپچر دارای نرم‌افزار مخصوص به خود برای ضبط و پخش هستند که می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. در غیر این صورت اگر از نرم‌افزار مخصوص به خود بهره نبرد، باید از نرم افزارهایی مانند XSplit یا Open Broadcaster Software استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید که از دو سیستم برای استریم استفاده کنید (یکی برای بازی و دیگری برای استریم کردن)، به کارت کپچر نیاز خواهید داشت. در رابطه با کارت کپچرهایی که می‌توانید برای شروع تهیه کنید، می‌توان به گزینه‌هایی مانند Elgato HD60 S ،Razer Ripsaw HD و Elgato HD60 Pro اشاره کرد.

کارت کپچر

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق تمام لوازمی برای استریمر شدن نیاز هست، ارائه دادیم. امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (183 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (141 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (83 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (40 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (28 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (17 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (17 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
راهنمای سفر به تبریز یا همان شهر شکلاتی ایران!
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید!
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مجری خلاق در دادن انواع لقب به رئیس جمهور حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد