10 قابلیت منحصربفرد Xbox Series X|S که شاید نمیدانید!

  چهارشنبه، 31 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
10 قابلیت منحصربفرد Xbox Series X|S که شاید نمیدانید!
مایکروسافت یکی از سه شرکت بزرگ تولیدکننده کنسول های بازی است و هم اکنون نیز با کنسول های ایکس باکس سری اس و سری ایکس توانسته نظر بسیاری از گیمرها را به سمت کنسول های مخصوص بازی خود جلب کند. در صورتی که علاقه‌مند به تجربه بازی هستید و می‌خواهید کمی بیشتر با کنسول های مایکروسافت آشنا شوید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

همه که دنبال پلی استیشن نیستند، برخی برای بازی کردن Halo و عناوین اختصاصی مایکروسافت و امکانات خاصی کهXbox دارد، به سراغ نسخه‌های مختلف این کنسول می‌روند. کنسول‌های مایکروسافت قابلیت‌های جالبی دارد که بد نیست ده مورد از بهترین‌هایشان را برایتان بگوییم.

سرویس اشتراکی گیم پس

گیم پس از یکی از برترین و موفق‌ترین سرویس‌های اشتراک بازی است. سرویس گیم پس به کاربران اجازه دسترسی به هزاران عنوان بازی می‌دهد به این منظور که شما همیشه عنوانی برای بازی کردن خواهید داشت. ماهانه بازی‌هایی به این سرویس اضافه می‌شوند که از تکراری شدن بازی‌ها جلوگیری می‌کند. بعد از پایان دوره رایگان گیم پس ماهانه با پرداخت 14.99 دلار، اشتراک سالانه برای نسخه Ultimate می‌توانید خریداری کنید که برای کاربران ایرانی بسیار قیمت مقرون به‌صرفه خواهد بود. از دیگر نکات قوت این سرویس می‌توان به دسترسی داشتن به عناوین انحصاری مایکروسافت مانند Halo ،Forza و موارد دیگر در روز عرضه اشاره کرد.

دکمه Share – اشتراک‌گذاری سریع

شرکت سونی اولین بار دکمه شیر را به دسته Playstation 4 اضافه کرد. قابلیتی جدید که به کاربران اجازه می‌داد هنگام بازی کردن از محیط بازی عکس یا فیلم کوتاهی بگیرند. ایکس باکس هم برای سری ایکس و اس این دکمه را اضافه کرده است. با یک بار فشردن دکمه Share از صفحه اسکرین شات گرفته و با کمی نگه‌داشتن دکمه می‌‌توان ویدئو کلیپی از بازی گرفت. البته قابل ذکر است که این دکمه را می‌توان از طریق برنامه Xbox Accessories که پیش فرض روی کنسول نصب شده، شخصی‌سازی کرد.

دکمه Share – اشتراک‌گذاری سریع

قابلیت اجرای بازی های کنسول های نسل گذشته

اکثر گیمرها برای ارتقای به نسل جدید همیشه دغدغه ساپورت نکردن عناوین نسل قدیمی را دارند اما یکی از ویژگی‌هایی که مایکروسافت هم کلی روی آن مانور داده همین قابلیت پشتیبانی از نسل قبل است. قابلیت بازگشت به گذشته یا همان پشتیبانی از نسل قدیم به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید تمامی بازی‌های خانواده Xbox One را تجربه کنید. برخی از بازی‌ها نیز پچ‌هایی تحت عنوان آپدیت ارتقای گرافیکی دریافت کرده‌اند که می‌توان با استفاده از سخت افزار قوی‌تر ایکس باکس سری X|S تجربه بازی کردن بسیار دلنشین‌تر می‌کند. علاوه براین بسیاری از بازی‌های Xbox 360 و Original Xbox نیز از طریق سرویس گیم پس در دسترس گیمرها قرار گرفته‌اند.

قابلیت اجرای بازی های کنسول های نسل گذشته

Auto HDR

بسیاری از بازی‌های قدیمی را می‌توان با استفاده از فناوری جدید که عناوین به‌روز به‌صورت پیش فرض دارند، بازی کرد. کنسول‌های مایکروسافت و سونی مانور بسیار زیادی بر روی این قابلیت دادند. یکی از این قابلیت‌ها Auto HDR نام دارد. Auto HDR با استفاده از هوش مصنوعی گسترده دینامیکی محیط بازی را افزایش می‌دهد. اکثر مواقع قابلیت Auto HDR به خوبی کارش را در روشن‌تر کردن نور خورشید یا چراغ قوه در بازی‌ها به خوبی انجام می‌دهد.

FPS Boost

به علاوه از قابلیت Auto HDR، یکی دیگر از ویژگی‌های کنسول نسل نهمی مایکروسافت پشتیبانی از فناوری FPS Boost بوده که باعث می‌شود بازی‌ها بهتر اجرا شوند. این ویژگی را می‌توانید زیر گزینه Auto HDR پیدا و فعال کنید. اگر به نام این ویژگی دقت کنید، FPS Boost کارش افزایش نرخ فریم بازی‌ها برای اجرای بهتر و روان‌تر گیم‌هاست. با استفاده از پتانسیل سخت افزاری بالای کنسول‌های سری X|S فریم ریت بازی‌ها را افزایش می‌دهد.

Xbox Cloud Gaming

اگر اشتراک گیم پس نسخه Ultimate داشته باشید به Cloud Gaming ایکس باکس هم دسترسی خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانلود دیتای بازی تنها با اتصال به اینترنت بازی مورد نظرتان را به راحتی انجام دهید. توجه داشته باشید اجرای بازی‌ها نسبت به سرعت اینترنت و فاصله کاربر تا سرور می‌تواند متغیر باشد. قابلیت Xbox Cloud Gaming حتی در گوشی‌های موبایل هم در دسترس است.

Xbox Cloud Gaming

بازی با نرخ 120 هرتز

اجرای بازی‌ها با نرخ 120 فریم بر ثانیه تا مدت‌ها در دست کامپیوترها بود. پلی استیشن 5 و ایکس باکس‌های سری ایکس و اس به اولین کنسول‌های خانگی تبدیل شدند که به 120 FPS دست پیدا کردند. البته اجرای بازی با نرخ فریم 120 هرتزی به دو عامل بستگی دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • پشتیبانی صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز

  • داشتن پورت HDMI نسخه 2.1

بارگذاری کردن بازی قبل از عرضه

بارگذاری کردن بازی قبل از زمان عرضه به شما اجازه می‌دهد بازی که پیش خرید کرده‌اید را دانلود کنید و هنگامی که دانلود آن تمام شد اجرا کنید؛ انجام این‌کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. اگر از برنامه Xbox در گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون نیاز به خرید بازی دانلودش کنید و بعد از عرضه شدن منتظر بمانید تا نظرات و نقدهای بازی منتشر شوند سپس اگر مایل بودید بازی را خریداری کنید.

استفاده از هارد درایو به عنوان حافظه سرد

مایکروسافت برای افزایش فضای دخیره‌سازی Xbox Series X و Series S مسیر جداگانه‌ای را طی می‌کند. به این منظور است که برای داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر در کنسول‌تان مجبور هستید که حافظه‌های جانبی گرون قیمت مایکروسافت را تهیه کنید تا بتوانید عناوین نسل نهمی Xbox را تجربه کنید. خوشبختانه راه حل ارزان‌تری نیز وجود دارد.

محدودیت رزولوشن

سخت افزار سری اس برخلاف سری اکس، برای اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K ساخته نشده است و بیشتر بازی‌ها روی این کنسول با رزولوشن 1440p اجرا می‌شوند. اگر به دنبال جزییات گرافیکی بیشتری هستید سری اس نمی‌تواند انتخاب شما باشد. با این حال همچنان این کنسول از 60 فریم پشتیبانی کرده و بازی‌ها روان روی آن اجرا می‌شوند.

پشتیبانی از Dolby Atmos و Dolby Vision

از ویژگی های ایکس باکس سری اس می‌توان به پشتیبانی از هر دو ساختار Dolby Vision و Atmos اشاره کرد. Dolby Atmos از همین حالا در دسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد که صدایی سه بعدی را با کنسول خود تچربه کنند اما از قرار معلوم، پشتیبانی از Dolby Vision در سال 2021 به کنسول‌های مایکروسافت اضافه می‌شود که این موضوع نیز ایکس باکس‌های جدید را به کنسول‌های جذابی تبدیل می‌کنند.

حافظه رم کمتر نسبت به سری اکس

قیمت کمتر کنسول، به معنی قدرت سخت افزاری کمتر آن نسبت به برادر بزرگتر خود است. در حالی که سری اکس با 16 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود، سری اس تنها 10 گیگابایت رم دارد. به دلیل رزولوشن پایین‌تر بازی‌ها روی سری اس، از قرار معلوم نیاز چندانی به رم بیشتر نیست و بازی‌ها به جز رزولوشن، تفاوت چندانی روی دو کنسول نباید داشته باشند.

دایره بزرگ سیاه

شاید برای برخی از افراد سوال پیش آید که دایره بزرگ موجود روی بدنه سری اس دقیقا چیست. در پاسخ باید گفت که در واقع فن دستگاه است که برای داغ نشدن بیش از حد و جلوگیری از خرابی ، تا این حد بزرگ ساخته شده است. به دلیل سیستم خنک کننده‌ی خوب این کنسول،. دیگر با کنسول پر سر و صدایی طرف نیستیم که البته خبر خوبی برای دوست‌داران ایکس باکس است.

پشتیبانی از دستیار صوتی

درست مانند ایکس باکس وان، ایکس باکس جدید را نیز می‌توان به دستیار‌های صوتی الکسا یا گوگل اسیستنس مجهز کرد. با این ویژگی، شما کنترل بیشتری روی دستگاه با استفاده از صدای خود دارید و می‌توانید بدون دخالت دست، بازی‌ها را اجرا کنید، اسکرین شات بگیرید، دوستان خود را به پارتی دعوت کنید و کارهای زیاد دیگری از این قبیل که می‌توانید انجام دهید.

Smart Delivery

بسیاری از افراد بلافاصله سراغ کنسول‌های نسل جدید نمی‌روند و تا مدتی با کنسول‌های قدیمی‌تر خود سر می‌کنند. مایکروسافت نیز از این موضوع با خبر است و قابلیتی را به نام Smart Delivery معرفی کرده است. این قابلیت باعث می‌شود که بازی‌هایی را که کاربران روی نسل پیشین خود خریداری کرده‌اند، به طور خودکار و بدون نیاز به هزینه‌ای اضافی، روی کنسول‌های جدید نیز دانلود و اجرا شوند (با ارتقای گرافیک). اگر بازی‌های جدید را روی ایکس باکس وان خود تجربه می‌کنید جای نگرانی وجود ندارد چرا که با خرید کنسول جدید می‌توانید به سادگی بازی خود را بدون نیاز به انجام کار خاصی، روی نسل جدید نیز تجربه کنید.

سخن پایانی

بنابراین در مطالب چند قابلیت جذاب Xbox Series X|S را برایتان ارائه دادیم. امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (169 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (83 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (26 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (6 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (21 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (15 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (9 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 3 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 3 مرداد 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 3 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 3 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 3 مرداد 1403+فیلم
راهنمای سفر به تبریز یا همان شهر شکلاتی ایران!
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مجری خلاق در دادن انواع لقب به رئیس جمهور حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...