دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

برای مشکلات مقعدی به چه دکتری مراجعه کنیم؟ 

شنبه، 26 اسفند 1402
تشخیص اینکه کدام یک از این درمان‌ها مناسب حال بیمار است تنها از عهده فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ برمی‌آید و به همین دلیل توصیه می‌شود به این پزشکان بیماران مراجعه کنند.

بیماری‌های مقعدی از جمله بیماری‌هایی هستند که امروزه به دلیل سبک نامناسب زندگی افراد بسیار شایع شده‌اند. بیماری‌هایی مقعدی به بیماری‌هایی همچون بواسیر، شقاق، فیستول مقعدی، کیست مویی و آبسه مقعد گفته می‌شود که همگی در ناحیه مقعد به وجود می‌آیند و با علائم خاصی همراه هستند.

درمان مشکلات مقعدی بسیار مهم است و باید پس از مشاهده علائم بیماری‌های نشیمنگاهی هرچه سریع‌تر برای درمان این بیماری‌ها اقدام کرد. برای بسیاری از بیماران سؤال است که در صورت ابتلا به یکی از این بیماری‌های مقعدی باید به چه پزشکی مراجعه کنند؟ انتخاب پزشک نقش مهمی در درمان بیماری‌های مقعدی دارد و می‌تواند در درمان کامل بیماری و عدم بازگشت آن بسیار مؤثر باشد.

در صورت مراجعه به پزشک نامناسب احتمال بسیار دارد که بیماری به درستی تشخیص داده نشود و یا در صورت نیاز به لیزردرمانی یا جراحی، به دلیل عدم تبحر پزشک درمان به درستی انجام نگیرد. برای درمان بیماری‌های نشیمنگاهی باید به درمانگر ناحیه مقعد یا فوق‌تخصصان کولورکتال مراجعه کرد تا در قدم اول بیماری به درستی تشخیص داده شود و در قدم دوم درمان بیماری به شکل درستی از سمت پزشک پیشنهاد و انجام شود.

درمان مشکلات مقعدی با توجه به نوع بیماری متفاوت هستند و به همین دلیل تجربه و تخصص پزشک نقش مهمی را در بهبود بیماری ایفا می‌کند. برخی از این بیماری‌ها همچون بواسیر و شقاق در مراحل ابتدایی با درمان‌های خانگی و دارویی قابل بهبود هستند و برخی دیگر همچون کیست مویی یا فیستول مقعدی تنها با استفاده از روش جراحی یا لیزردرمانی بهبود پیدا می‌کنند. تشخیص اینکه کدام یک از این درمان‌ها مناسب حال بیمار است تنها از عهده فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ برمی‌آید و به همین دلیل توصیه می‌شود به این پزشکان بیماران مراجعه کنند.

انتخاب دکتر فوق‌تخصص بواسیر برای درمان این بیماری چرا اهمیت دارد؟

یکی از بیماری‌های شایع نشیمنگاهی بیماری بواسیر یا هموروئید است. بر اثر این بیماری رگ‌های ناحیه مقعد یا انتهای راست‌روده دچار پارگی و تورم می‌شوند و درد بسیاری را ایجاد می‌کنند. بیماری بواسیر بسیار شایع است به‌طوری‌که حدود نیمی از افراد تا سن 50 سالگی این بیماری را تجربه می‌کنند. بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که هر کدام علائم خاصی دارند و جهت درمان نیازمند اقدامات خاصی هستند.

مراجعه به دکتر فوق‌تخصص بواسیر بسیار مهم است تا مسیر درمان بیماری بواسیر به درستی طی شود. بیماری هموروئید زمانی که در مراحل ابتدایی خود است با درمان‌های خانگی همچون تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی و همچنین استفاده از برخی داروها درمان می‌شود. زمانی که بیماری بواسیر پیشرفت کند و این روش‌ها جهت درمان پاسخگو نباشند باید از روش‌های درمانی دیگری همچون جراحی یا لیزر بواسیر استفاده شود.

مراجعه به دکتر فوق‌تخصص بواسیر به این دلیل بسیار مهم است که نوع درمان با توجه به شرایط فرد به درستی انتخاب شود. بدیهی است اگر افراد به دکتری مراجعه کنند که تخصصی در زمینه درمان بیماری بواسیر ندارد ممکن است مسیر درمانی اشتباهی برای آنها انتخاب شود و فرد با عوارض مختلفی همچون بازگشت بواسیر در آینده مواجه گردد. دکتر فوق‌تخصص بواسیر به دلیل داشتن تخصص در زمینه بیماری‌های ناحیه مقعد و روده بزرگ می‌تواند به درستی بیماری بواسیر و نوع آن را تشخیص دهد و به این ترتیب بهترین درمان ممکن را به بیمار پیشنهاد دهد.

امروزه می‌توان در کلینیک‌های مختلفی به دکتر فوق‌تخصص بواسیر دسترسی داشت. یکی از این کلینیک‌ها، کلینیک درمان فوری است که در آن فوق‌تخصصان کولورکتال به درمان بیماری بواسیر و دیگر بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی می‌پردازند.

در هنگام انتخاب بهترین دکتر فیشر در تهران باید به چه مواردی توجه داشت؟

بیماری فیشر یا شقاق یکی دیگر از بیماری‌های شایع نشیمنگاهی است. بر اثر این بیماری یک شکاف یا ترک در پوست ناحیه مقعد به وجود می‌آید. این بیماری با درد بسیاری همراه می‌شود و حتی ممکن است بیمار با خونریزی به رنگ روشن در هنگام عمل دفع روبرو گردد. بیماری فیشر در مراحل ابتدایی با روش‌های خانگی و درمان‌های دارویی قابل بهبود است و زمانی که این بیماری پیشرفت کند و از مرحله حاد به مزمن وارد شود نیازمند روش‌های درمانی همچون جراحی یا لیزر است.

افرادی که در تهران زندگی می‌کنند جهت درمان این بیماری به طور معمول به دنبال بهترین دکتر فیشر در تهران هستند. بهترین دکتر فیشر در تهران پزشکی است که دارای تخصص در ناحیه مقعد و روده بزرگ است. این پزشکان با داشتن دانش کافی در مورد بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی و از طرفی تجربه بالا در درمان این بیماری‌ها، نقش مهمی را در بهبود شقاق ایفا می‌کنند. از طرف دیگر بهترین دکتر فیشر در تهران باید به دستگاه‌های لیزر مجهزی دسترسی داشته باشد تا بتواند در صورت نیاز به لیزر این بیماری را با دستگاه‌های لیزر پیشرفته و به روز درمان کند. همچنین بهترین دکتر فیشر در تهران به کلینیک مجهز و بهداشتی دسترسی دارد تا بتواند بدون انتقال عفونت و بیماری‌های ویروسی این بیماری را برای همیشه از بین ببرد.

چرا برای درمان فیستول باید به دکتر متخصص فیستول مقعدی مراجعه کرد؟

بیماری فیستول مقعدی یکی از بیماری‌های نشیمنگاهی محسوب می‌شود که بر اثر آن روده بزرگ توسط یک کانال غیرطبیعی به پوست اطراف ناحیه مقعد متصل می‌شود. این بیماری تنها با روش جراحی و لیزردرمانی فیستول قابل درمان است و هیچ درمان خانگی و دارویی برای رفع آن وجود ندارد. بسیار مهم است که بیماران به دکتر متخصص فیستول مقعدی مراجعه کنند زیرا فیستول انواع مختلفی دارد و تشخیص نوع فیستول و درمان مناسب آن از دکتر متخصص فیستول مقعدی برمی‌آید. عدم مراجعه به دکتر متخصص فیستول مقعدی می‌تواند باعث شود بیماری فیستول به شکل کامل درمان نشود و به این ترتیب فیستول مقعدی دوباره عود کند.

یکی از مراکزی که بیماران می‌توانند به راحتی در آن به دکتر متخصص فیستول مقعدی دسترسی داشته باشند کلینیک درمان فوری است که فوق تخصصان کولورکتال در این مرکز درمانی بیماری فیستول را برای همیشه درمان می‌کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
استوری تسلیت و همدردی بازیگران با حمید گودرزی برای فوت مادرش+عکس/ از پوریا پورسرخ و ژیلا صادقی تا نعیمه نظام‌دوست و پژمان بازغی
هزینه چاپ یک کتاب
ایده ناب و خلاقانه الهه منصوریان قهرمان ووشو کشورمان در بستن روسری/ خانوما یاد بگیرن! +عکس
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
آخرین رستوران‌گردی دو نفره حمید گودرزی و مادر جوانش در رستورانی سنتی و رویایی+عکس