دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

«برگ سبز» خودرو سند رسمی است نه سند مالکیت 

شنبه، 05 تیر 1400
کد خبر: 156402
ساعد نیوز:  برگ سبز ی که نیروی انتظامی با عنوان سند مالکیت خودرو صادر کند سند مالکیت رسمی محسوب نمی‌شود، چراکه در قانون مشخص شده است که سند رسمی سندی است که دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری با خبرنگاران افزود : دقت کنید برگ سبز سند رسمی است اما سند مالکیت رسمی نیست؛ برخی از افراد هستند که در ماه ۲۰ تا ۳۰ مورد نقل و انتقال انجام می دهند این افراد وقتی به دفاتر مراجعه نمی کنند صدها میلیارد تومان ضرر به بیت المال زده می شود چراکه با برگ سبز نیازی نیست مالیات پرداخت کنند و دلال ها به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمی کنند و فرار مالیاتی دارند.

خدائیان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در راستای انحصار زدایی در اعطای مجوز دفاتر اسناد رسمی که در سند تحول هم اشاره شده است، چه اقداماتی انجام داده اید، گفت: همانطور که در سند تحول هم به آن اشاره شده است ما بر اساس نیاز اقدام به برگزاری آزمون و اعطای مجوز می کنیم و دیگر مثل سابق نیازمند طی کردن یک بازه زمانی خاص نیست، تلاش داریم تا امسال آزمون سردفتری را برگزار کنیم.

سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از سازمان های تأثیرگذار در ایران است که خدمات متعددی در بخش های مختلف به مردم ارائه می دهد، در سال گذشته بیش از ۱۰۵ میلیون خدمت به مردم ارائه دادیم که بیش از ۹۵ درصد این خدمات الکترونیکی بود.

۶۴ میلیون هکتار از اراضی در نظام کاداستر تثبیت شدند

وی افزود: کاداستر یک طرح مهم ملی است که در صورت اجرای کامل این طرح زمینه سوءاستفاده در زمینه دستگاه های دولتی مطرح می شود، حدود ۵۳ میلیون هکتار در سال گذشته ضمن تثبیت سند مالکیت کاداستری برایشان صادر کردیم. که ۵ برابر ۴ دهه گذشته در این زمینه رشد داشته ایم.

خدائیان گفت: حدود ۶۴ میلیون هکتار از اراضی در نظام کاداستر تثبیت شدند که قریب به ۳ برابر سال های گذشته تثبیت اراضی دولتی و ملی داشته ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک بیان کرد: در سال گذشته قراردادی داشتیم که از تمام اراضی کشور عکس برداری هوایی داشته باشیم، همچنین حدود ۴۰ دستگاه ایستگاه ثابت ماهواره ای جهت پوشش ماهواره ای اراضی کشور خریداری شد.

۳۰ هزار میلیارد تومان در یک سال گذشته توسط واحدهای اجرای ثبت وصول شدند

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۱ هزار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی صادر کردیم که رشد ۷ برابری داشته است، ۱۱۲ هزار سند برای ادارات صادر کردیم که ۴۳ درصد رشد داشته است و برای مؤسسات غیردولتی ۲۱ هزار سند صادر شده است.

خدائیان بیان کرد: اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا بر عهده سازمان ثبت اسناد است در سال گذشته حدود ۷۰۳ هزار پرونده مختومه شد که رشد ۴.۵ برابری داشته است.

وی با اشاره میزان وصول مطالبات معوق بانک ها گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان در یک سال گذشته توسط واحدهای اجرای ثبت وصول شدند که ۲.۵ برابر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ اختراع را ثبت کردیم که حدود ۱۰۴ درصد رشد داشته است و حدود ۱۹۱ هزار اظهارنامه علامت تجاری ثبت کردیم که ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده ای که مورد اعتراض قرار گرفته است که به تمامی آنها رسیدگی شده است، که ۸۷۸ درصد رشد داشته است.

خدائیان بیان کرد: رشد ۳۷ درصدی در زمینه بازرسی و بازدید دفاتر ثبت ازدواج و طلاق داشتیم که حدود ۶۰ هزار بازدید می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان وصولی داشته ایم که رشد ۱۵۵ درصدی داشته است، این وصولی ها مستقیم به خزانه واریز شده است.

از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۲۰ هزار نفر ممنوع الخروج شدند

وی با اشاره به آمار ممنوع الخروجی ها گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۲۰ هزار نفر ممنوع الخروج شدند و ۲۴ هزار نفر رفع ممنوع الخروج شدند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده اراضی استلک در پردیس و صحت و سقم اسناد این منطقه و اینکه آیا این اراضی جزو اراضی ملی هستند یا خیر گفت: در سفری که به پردیس داشتیم یکسری تعاونی ها و ساختمان های مسکن مهر مشکلات ثبتی داشتند در همین راستا من کارگروهی را مأمور کردم تا مشکلات را پیگیری کنند و منتظر نتیجه آن هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سندی که به نام تالاب ها می خورد گفت: حفاظت از تالاب برعهده وزارت نیرو است و اگر سندی صادر شود به نام نظام جمهوری اسلامی ایران است یعنی تمام این اسناد به نام کشور است و سند آن در خزانه نگهداری می شود و باید خود دولت اختلافات را رفع کند تا رویه ای واحد داشته باشیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI