دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

برج ایفل بانوی آهنین فرانسه 

شنبه، 24 تیر 1402
برج ایفل یکی از شاهکارهای معماری دنیاست. برای پاسخ به سوالات که برج ایفل کجاست؟چگونه می توان از آن بازدید کرد؟هزینه بازدید چقدر است؟برج ایفل چه امکاناتی دارد؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برج ایفل


برج ایفل که نماد شهر پاریس و کشور فرانسه به حساب می‌آید، از مهم‌ترین سازه‌های فلزی دنیا است که بین سال‌های 1889 تا 1930 بلندترین آسمان‌خراش جهان بود تا که قدبلندان تازه به میدان رسیده، یکی پس از دیگری از قامت بلند برج ایفل پاریس پیشی گرفتند. با گذشت بیش از یک قرن و رقیبان سرسختی که بعد از ساخت ایفل بنا شدند، تاکنون یکی از این سازه‌ها نتوانسته زیبایی‌اش را به رخ الهه آهنی پاریس بکشد.

یکی از نکته‌های جالب درباره ایفل، رنگ‌آمیزی آن است. از آنجا که این برج از آهن ساخته شده است، چندین لایه رنگ روی آن قرار می‌گیرد تا از آن در برابر اکسیده شدن محافظت کند و به این ترتیب، عمر آن طولانی‌تر شود.

تاریخچه برج ایفل


کار ساخت برج ایفل در 26 ژانویه 1887 میلادی کلید خورد و در 31 مارس 1889 میلادی در مدت‌زمان بی‌سابقه دو سال و دو ماه و پنج روز به پایان رسید و به‌عنوان یک شاهکار فنی افتتاح شد. این برج نمادی از پیشرفت تکنولوژی در پایان قرن نوزدهم و نمایشی از مهندسی فرانسوی بود که توسط گوستاو ایفل طراحی و ساخته شد و لحظه‌ای تعیین‌کننده در عصر صنعت به حساب می‌آمد.

برج ایفل نماد چیست؟


برج ایفل در ابتدا نماد دانش و نبوغ فرانسوی بود.برج ایفل به‌مدت 130 سال نمادی قدرتمند و متمایز از شهر پاریس و فرانسه بوده است.

برج ایفل همچنین نمادی از فتح پاریس توسط نیروهای آلمانی در سال 1940 میلادی و سپس آزادسازی پاریس در سال 1944 میلادی است. هنگامی که آلمان، پاریس را فتح کرد، عکس‌هایی همچون سربازان آلمانی در حال حرکت در خیابان شانزه‌لیزه و همین طور هیتلر در مقابل برج ایفل به ثبت رسید.

امروزه چراغ‌های برج ایفل به‌منظور ادای احترام به قربانیان حوادث غم‌انگیز در سراسر جهان، شب‌ها خاموش می‌شود و به این ترتیب، فراتر از یک نماد است و به‌وسیله‌ای برای ابراز احساسات مردم شهر پاریس و کل فرانسه تبدیل شده است.

نام برج ایفل


برج ایفل نام خود را از خالق آن، گوستاو ایفل گرفته است که کارآفرین و مهندس فرانسوی قرن نوزدهم بود و در ساخت سازه‌های فلزی در مقیاس بزرگ (پل‌ها، ایستگاه‌های قطار، گذرگاه‌ها) تخصص داشت.

قسمت‌های مختلف برج ایفل


برج ایفل دارای سه طبقه است: طبقه اول، طبقه دوم و نوک برج. طبقه دوم، دو سطح دارد و نوک برج از بخش پایینی سرپوشیده و بخش بالایی روباز تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق پله‌ها یا آسانسور به دو طبقه اول برسند. صعود از طبقه دوم به نوک برج فقط با آسانسور امکان‌پذیر است.

طبقه اول برج ایفل


برای دسترسی به طبقه اول برج ایفل می‌توانید از پله‌ و آسانسور استفاده کنید. این بخش جذاب با معماری مورب و فضای شیشه‌ای خود، توجه هر بازدیدکننده‌ای را جلب می‌کند. اگر انتخاب شما استفاده از آسانسور باشد، ابتدا به نوک برج برده می‌شوید و سپس هنگام پایین آمدن می‌توانید در طبقه اول توقف کنید.

طبقه اول یکی از بخش‌های برجسته برج ایفل به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از جاذبه‌ها از جمله سینما، نمایشگاه‌های فرهنگی، بخشی از راه‌پله مارپیچی قدیمی و رستوران نمادین تور ایفل 58 را در خود جای داده است. همچنین بخشی از کف طبقه اول به صورت شفاف کار شده است که نمای واضحی از آنچه در زیر برج رخ می‌دهد، به شما ارائه می‌کند.

طبقه دوم برج ایفل


  • سینمای ایفل: این سینما شامل یک سه دیواری است که به‌عنوان پرده نمایش استفاده می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند دنیای برج ایفل و نکات جالبی درباره آن را تماشا کنند.

  • مسیر فرهنگی مدرن: صفحه نمایش‌ها، صفحه‌های لمسی، نمایشگرها، آلبوم‌های دیجیتالی و غیره به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا از همه جنبه‌های برج ایفل مطلع شوند که بسیاری از آن‌ها کمتر شناخته شده‌اند.

  • پله مارپیچ: در گذشته پله‌ای مارپیچ طبقه دوم را به قسمت بالایی برج متصل می‌کرد. گوستاو ایفل نیز از این پله‌ها برای دسترسی به دفترش بهره می‌برد. با گذشت زمان، این راه‌پله در سال 1983 میلادی جمع‌آوری شد و به‌شکل 20 تکه به فروش رسید. با این حال، یک بخش از آن به ارتفاع 4٫5 متر به‌عنوان نمونه در طبقه اول برج وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

  • تور آموزشی کودکان: یکی از بخش‌های جذاب در طبقه اول برج به کودکان اختصاص دارد که می‌توانند توری تفریحی-آموزشی داخل سازه داشته باشند و با ایفل آشنا شوند.

طبقه دوم برج با داشتن یک سکوی تماشای خیره‌کننده، منظره‌ای جذاب از پاریس را پیش روی بازدیدکنندگان می‌گذارد و از همین رو، محبوب‌ترین نقطه در برج ایفل است.از روی سکوی تماشا می‌توان منظره واضحی از نقاط دیدنی پاریس از جمله موزه لوور، کاخ بزرگ، پیچ‌های رودخانه سن و غیره را به نظاره نشست.

در این طبقه، فروشگاه هدایای Chaillot، فروشگاه هدیه Seine و رستوران عالی ژول ورن فعالیت می‌کنند. دسترسی به این طبقه از برج از طریق پله‌ها و آسانسورها امکان‌پذیر است؛ اگرچه با توجه به ارتفاع طبقه دوم ترجیحا از آسانسور استفاده کنید تا لذت بیشتری نصیبتان شود.

سکوی تماشای طبقه دوم، این طبقه را به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های برج ایفل تبدیل کرده است.

نوک برج ایفل


با آسانسورهای شیشه‌ای می‌توان از طبقه دوم به نوک برج رسید. طبقه سوم به‌مراتب از دو طبقه دیگر کوچک‌تر است و اصلی‌ترین کاربرد آن را می‌توان تماشای چشم‌انداز اطراف دانست. در واقع، یک سکوی تماشا در این بخش وجود دارد که در ارتفاع 276 متری قرار گرفته است. این سکو که مرتفع‌ترین سکوی تماشا در پاریس محسوب می‌شود، دو بخش سرپوشیده و روباز دارد.

بالای برج برخلاف ازدحام جمعیت و خیابان‌های شلوغ پاریس در زیر پایتان، نسبتا آرام است و تنها صدایی که می‌شنوید، صدای باد است. دفتر گوستاو ایفل در این بخش قرار دارد که به‌شکل اولیه‌اش بازسازی شده و نکهداری می‌شود. گوستاو در این دفتر با افراد سرشناسی همچون توماس ادیسون ملاقات داشته و امروزه، امکان بازدید از آن وجود دارد. در نهایت، پس از طبقه سوم، آنتن برج قرار گرفته است.

محوطه برج ایفل


فضای بازی در زیر پایه‌های برج ایفل قرار دارد که برای بازدید از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. این بخش گزینه خوبی برای عکاسی از ایفل از زاویه‌ای متفاوت است که برای رسیدن به آن باید از حفاظ امنیتی بگذرید و وارد محوطه شوید. ضمن اینکه در این بخش، تعدادی فروشگاه‌ سوغاتی و دکه‌های فست‌فود فعالیت می‌کنند. سردیس گوستاو ایفل در پایه شمالی برج نصب شده است که برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد.

برج ایفل با ارتفاع 324 متر (با احتساب آنتن) دارای سه طبقه است که تمامی آن‌ها از طریق پله و آسانسور قابل دسترسی هستند. این برج علاوه بر نمای زیبایی که دارد، مجهز به چندین سکوی تماشا است که چشم‌انداز باورنکردنی پاریس را پیشکش نگاه علاقه‌مندان می‌کنند. رستوران‌های متعددی نیز در طبقات مختلف برج ایفل فعالیت دارند که در فضایی خاص از مهمانان پذیرایی می‌کنند. مغازه‌های سوغاتی و هدیه نیز به علاقه‌مندان امکان می‌دهد تا این نماد پاریسی را دست خالی ترک نکنند.

آسانسورهای برج ایفل


  • بین طبقه همکف تا طبقه دوم: سه آسانسور در ستون‌های شمالی، شرقی و غربی به بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است. یک آسانسور برقی منحصرا توسط مشتریان رستوران ژول ورن استفاده می‌شود. یک آسانسور باری چهار تنی در ستون جنوبی وجود دارد که فقط کارکنان برج ایفل امکان استفاده از آن را دارند.

  • بین طبقه دوم و سوم: دو آسانسور برقی با دو کابین

آسانسورها بخشی مهم و اساسی از برج هستند که مجموع سفرهای سالانه آن‌ها برابر با 2٫5 بار سفر به دور جهان یا بیش از 103 هزار کیلومتر است.

رستوران‌های برج ایفل


  • رستوران ژول ورن

  • رستوران تور ایفل 58

شرایط بازدید از برج ایفل


برج ایفل در 365 روز سال به روی بازدیدکنندگان باز است و علاوه بر اینکه امکان خرید بلیط‌ به‌صورت آنلاین وجود دارد؛ گردشگران می‌توانند بلیط خود را از دفتر فروش بلیط در پای برج خریداری کنند.

بلیط برج با دسترسی به آسانسور تا طبقه دوم

بلیط برج با دسترسی به آسانسور تا طبقه آخر (دسترسی به طبقه آخر با دو آسانسور)

بلیط برج با دسترسی به طبقه دوم از طریق پله‌ها

بلیط برج با دسترسی به پله‌ها تا طبقه دوم و آسانسور تا بالای برج

بزرگسالان

16٫70 یورو

26٫10 یورو

10٫50 یورو

19٫90 یورو

جوانان (12 تا 24 سال)

8٫40 یورو

13٫10 یورو

5٫20 یورو

9٫90 یورو

کودکان (4 تا 11 سال)

4٫20 یورو

6٫60 یورو

2٫60 یورو

5٫00 یورو

توان‌یابان

4٫20 یورو

6٫60 یورو

2٫60 یورو

5٫00 یورو

کودکان زیر چهار سال

4٫20 یورو

6٫60 یورو

2٫60 یورو

5٫00 یورو

ساعت بازدید از برج ایفل


  • از 11 اکتبر تا 21 اکتبر امکان بازدید از برج ایفل با آسانسور و راه‌پله از ساعت 9:30 تا 17:30 وجود دارد.

  • در باقی روزهای سال، بازدید از برج ایفل با آسانسور و راه‌پله از ساعت 9:30 تا 22:30 امکان‌پذیر است.

حقایقی درباره برج ایفل


  • در برج ایفل از 18,038 قطعه فلزی استفاده شده است.

  • هزینه ساخت برج ایفل حدود 1٫5 میلیون دلار در زمان خود بود.

  • 50 مهندس و طراح روی این سازه باشکوه کار کرده‌اند.

  • سالانه تقریبا هفت میلیون نفر از برج ایفل دیدن می‌کنند.

  • از زمان افتتاح این برج حدود 300 میلیون بازدیدکننده از آن دیدن کرده‌اند.

  • نام 72 دانشمند فرانسوی در چهار طرف برج نوشته شده است.

  • وزن کلی برج ایفل معادل 10,100 تن است.

  • برج هر هفت سال با 60 تن رنگ نقاشی می‌شود.

  • برج ایفل از آهن ساخته شده است، نه فولاد!

  • این برج به‌گونه‌ای ساخته شده است که کمی در باد تکان بخورد؛ اما خورشید تاثیر بیشتری بر جابه‌جایی برج دارد. در واقع، با گرم‌شدن قسمت رو به خورشید برج، بخش بالایی آن به‌اندازه 18 سانتی متر جابه‌جا می‌شود.

  • پنج میلیارد چراغ روی برج ایفل وجود دارد.

  • نام مستعار این برج در میان فرانسوی‌ها «La Dame de Fer» به‌معنای «بانوی آهنین» است.

  • برج ایفل دارای 108 طبقه با 1,710 پله است.

آلبوم تصاویر برج ایفل

تور آنلاین برج ایفل



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش