برنامه ویژه سازمان ها در شب یلدا

  پنجشنبه، 13 آبان 1400 ID  کد خبر 176040
برنامه ویژه سازمان ها در شب یلدا
ساعدنیوز:امروزه مدیریت در سازمان ها با نحوه مدیریت کارکنان در گذشته بسیار متفاوت است. برای مثال در گذشته تصور می کردند فقط هدایای نقدی انگیزه کارمندان را افزایش خواهد داد. در حالیکه با تحقیقات صورت گرفته در علم مدیریت مشخص شد که دیگر هدایایی که نشان دهنده ارزش دادن سازمان به افراد است، بسیار بیشتر از هدایای مادی انگیزه آنان را افزایش می دهد.

امروزه مدیریت در سازمان ها با نحوه مدیریت کارکنان در گذشته بسیار متفاوت است. برای مثال در گذشته تصور می کردند فقط هدایای نقدی انگیزه و علاقه کارمندان را افزایش خواهد داد. در حالیکه با تحقیقات صورت گرفته در علم مدیریت مدیریت مشخص شد که دیگر هدایایی که نشان دهنده ارزش دادن سازمان به افراد است، بسیار بیشتر از هدایای مادی انگیزه آنان را افزایش می دهد.

در این روز پر شور و نشاط برای یادآوری اهمیت کارمندان برای سازمان، می توانید همراه با برگزاری ویژه برنامه های یلدایی، بسته های هدیه متنوعی نیز تهیه کنید. شاید در ابتدا روند انتخاب هدیه برای افرادی که هیچ شناختی از آنان ندارید، کمی سخت باشد. در ادامه با بررسی ابعاد مختلف این ویژه برنامه ها و بسته های هدیه سازمانی، شما را در خصوص انتخاب بهترین موارد یاری خواهیم کرد. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید ...

شب یلدا، خاطره خوش ایرانی

یکی از مناسبت های ملی و نام آشنای ما ایرانیان، جشن یلدا است. با فکر کردن در مورد شب یلدا، شاید شما نیز به دوران کودکی خود بروید. دورانی که با ذوق و شوق از مدرسه بر می گشتیم و برای رسیدن به خانه مادربزرگ و پریدن از روی آتش و خوردن آجیل یلدا، لحظه شماری می کردیم. یکی از بهترین کار هایی که مدیر هر سازمانی می تواند انجام دهد، برگزاری چنین جشن هایی است که یادآور دوران خوش کودکی است.

می توانید برای برگزاری یک برنامه ویژه در سازمان، از عناصر یلدایی استفاده کنید. برای مثال کارمندانی که اول صبح به دفتر کاری خود مراجعه می کنند، مسلما با دیدن یک میز پذیرایی به همراه تزئینات یلدایی به وجد خواهند آمد. اگر فرصت برگزاری جشن را ندارید می توانید برای هر یک از کارمندان یک بسته ویژه از هدیه و کادو های شب یلدا آراهنر تهیه کنید و لبخند رضایت به لب آنان بیاورید. از نظر مدیریتی رضایت کارمندان مساوی است با رضایت مدیریت و ریاست سازمان.

جشن یلدایی بهتر است یا هدایای یلدا؟

معمولا هر ساله در این مناسبت ویژه، شرکت ها و سازمان ها ساعات کاری خود را کاهش می دهند تا کارمندان بتوانند سریع تر به خانه و کنار خانواده خود برگردند. با این وجود تعدادی از سازمان ها با برگزاری جشن یلدایی و ویژه برنامه ها ساعات کاری آنان را افزایش می دهند. در نتیجه کارمندان مجبور خواهند شد ساعات طولانی تری را در سازمان بمانند و دیر تر پیش خانواده خود برگردند.

این ذهنیت یک اشتباه خیلی بزرگ دارد. همه ما بیشتر علاقمندیم چنین مناسبت های ویژه ای را در منزل و کنار خانواده خود جشن بگیریم. پس به عنوان مدیر سازمان از برگزاری ویژه برنامه ها در شب یلدا خودداری کنید. راه حل مناسب این مسئله این است که برنامه ها را به یک یا دو روز پیش از روز اصلی جشن یلدا منتقل کنید. علاوه بر این می توانید با ارائه هدیه های سازمانی نیز کارمندان خود را خوشحال کنید بدون اینکه به ویژه برنامه و پذیرایی خاصی نیاز باشد.

چرا هدایای یلدایی مهم هستند؟

جشن یلدایی پس از نوروز، بزرگترین جشن ملی ما ایرانیان است. نیازی به توضیح ارزش و اهمیت این جشن نیست و علاقه همه ما به این جشن مسئله ای کاملا بدیهی است. اما اهمیت جشن و هدایای یلدایی در چیست؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، منابع انسانی هر سازمان اصلی ترین داشته هر سازمان است؛ بنابراین مدیران باید ایجاد حس خوب و مثبت در آنان را در دستور کار خود قرار دهند. با برگزاری چنین مناسبت هایی در اداره ها کارمندان بیشتر احساس راحتی می کنند و همین موضوع باعث کاهش استرس و اضطراب کاری آنان خواهد شد. بیایید با بررسی یک مثال بیشتر به توضیح اهمیت این مسئله بپردازیم.

تصور کنید به عنوان کارمند یک شرکت، صبح روز یلدا به سازمان خود مراجعه می کنید و در همین ورود، روی میز کاری خود یک بسته هدیه را مشاهده می کنید. در این حین مدیر سازمان را نیز می بینید که در حال تبریک جشن به کارمندان و تقدیر و تشکر از زحمات آنان است. بی شک چنین مواردی بسیار بیش تر از هدایای نقدی تاثیر گذار خواهند بود. در نتیجه حتی اگر به فکر برگزاری جشن یا ارائه هدایای مادی نیز باشید، بهتر است بسته های هدیه ویژه یلدایی نیز تهیه کنید.

ویژگی های هدایای سازمانی یلدایی

پیش تر به بررسی اهمیت این نوع از هدایا برای مناسبت های خاص پرداختیم. برای تهیه هدایای بهتر و موثر تر بهتر است با ویژگی های هدایای سازمانی آشنا شویم. انواع مختلف هدایای سازمانی معمولا ویژگی های یکسانی دارند. تنها نکته ای که باید رعایت کنید، تم جشنی است که به مناسبت آن اقدام به تهیه هدیه کرده اید. برای مثال نمی توان هدایای یلدایی را به جای هدایای نوروزی به کار برد و بر عکس. بیایید با یکدیگر به بررسی ویژگی های مهم این هدایا بپردازیم :

  • به هیچ عنوان هدایای تکراری تهیه نکنید!

تهیه هدایی تکرای و کلیشه ای برای یلدا، درست مانند این است که هیچ هدیه ای تهیه نکرده باشید. در واقع تهیه هدایای یکسان برای هر جشن یلدا بیشتر از اینکه نشان دهنده اهمیت شما به کارمندان باشد، نشان دهنده بی اهمیتی آنان برای شماست. یعنی شما حتی وقت کمی نیز برای انتخاب هدایای جدید تر صرف نکرده اید.

  • خلاقیت مهم ترین ویژگی هدایای ویژه سازمانی

شاید شما هر سال وقت و زمان کافی برای انتخاب هدایای یلدایی صرف کنید اما به جای هدایای خلاقانه سراغ موارد کلیشه ای تر بروید. لازمه انتخاب هدایای خلاقانه، تغییر چارچوب ذهنی در مورد هدیه ها است. شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما با دیدن لبخند رضایت کارمندان و پیشرفت روز افزون سازمان خود، به ارزش و اهمیت این ویژگی پی خواهید برد.

  • بسته بندی مناسب و ویژه یلدایی

اولین چیزی که در انواع هدایای سازمانی به چشم می خورد بسته بندی آن است. حتی اگر هدایای بسیار خلاقانه نیز تهیه کرده باشید، باید بسته بندی مناسبی نیز برای هدیه خود در نظر بگیرید. در واقع بسته بندی اولین چیزی است که هر فردی هنگام دریافت هدیه مشاهده می کند. پس این ویژگی را نیز در گوشه ای از ذهن خود یادداشت کنید.

  • تم یلدایی هدایای را رعایت کنید!

حتی اگر هدایایی غیر تکراری و جدید، خلاقانه و با بسته بندی های زیبا نیز تهیه کنید، بدون در نظر داشتن تم جشن یلدا هدیه شما تاثیر چندان قابل توجهی نخواهد داشت. برای مثال می توانید از طرح های قرمز و سبز، نقش و نگار هندوانه و انار یا حتی خوراکی های سنتی یلدا در هدایای خود استفاده کنید.

هدایای ویژه یلدا را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه های متنوع و متعددی برای تهیه انواع هدیه یلدایی وجود دارد. اگر به دنبال یک فروشگاه حرفه ای هستید، حتما باید با آراهنر فروشگاه هدایای تبلیغاتی آشنا شوید. آراهنر به صورت تخصصی و با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی، بهترین بسته های ویژه یلدا را برای شما تدارک دیده است. از دیگر ویژگی های هدایای یلدایی آراهنر می توان به در بر گرفتن محصولات صنایع دستی نیز اشاره کرد. برای انتخاب بهتر و راحت تر شما، تعدادی از هدایای ویژه یلدا آراهنر سال 1400 را در زیر آورده ایم:

روشنا (بسته نور و فروغ)

تصویر

روشنا نام بسته ای است برای روشنایی بخشیدن به مهمانی های یلدایی در طولانی ترین شب سال. این بسته کوچک اما زیبا شامل شمعدانی قرمز به سبک شمعدان های سنتی و کهن

  • شمع
  • کبریت
  • بسته بندی مقوایی می باشد.

تیمچه (بسته تنقلات سنتی یلدایی)

تصویر

این بسته شامل:

  • یک عدد رومیزی ترمه
  • یک بسته تخمه آفتابگردان در بسته بندی الهام گرفته از بسته بندی سنتی تخمه
  • یک بسته تخمه کدو در بستهبندی الهام گرفته از بسته بندی سنتی تخمه
  • یک پاکت حاوی انار
  • یک عدد هندوانه

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز