دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

بررسی مانتو شلوار اداری دیپلمات 

پنجشنبه، 21 تیر 1403
پوشیدن مانتو شلوار اداری یک پدیده تازه نیست. در واقع سالیان سال است که شاغلین در حرفه‌های مختلف از لباس مخصوص کار استفاده می‌کنند. لباس‌های کار انواع متعددی دارند و برای هر2 جنسیت خانم و آقا طراحی شده‌اند. هر لباس کاری را نمی‌توان برای هر شرکت و اداره‌ای استفاده کرد.

لباس فرم اداری مخصوص هر ارگان و مطابق با هدف سازمانی طراحی می‌شود. در حقیقت مقصود این است که با صنعتی‌شدن جهان و شاغل‌شدن همه افراد در واحدهای اداری، یونیفرمی یکسان برای آن‌ها در نظر گرفته شود. در این مطلب با لباس فرم دیپلمات زنانه آشنا می‌شوید. ما به شما از طراحی خاص این لباس، مکان استفاده از آن و مزایای پوشیدن آن خواهیم گفت.

منظور از مانتو فرم اداری چیست؟

مانتوهای اداری، تن‌پوش ویژه بانوان در ارگان‌ها و سازمان‌هاست که پوشیدن آن در محل کار جزء قوانین به‌حساب می‌آید. این لباس دارای طراحی زیبا و شکیل است و بسیار خوش‌استایل دوخته می‌شود. برخی اداره‌ها و موسسه‌های دولتی پوشیدن این لباس‌ها را برای خانم‌ها ضروری می‌دانند.

مدیران سازمان‌های معتبر به‌منظور بالابردن پرستیژ کاری کارکنان خود و ایجاد روحیه خوش‌پوشی، تمایل به استفاده از مانتو شلوار اداری دارند؛ چراکه این لباس‌ها با توجه به معیارهای مدیریت و درنظرگرفتن المان‌های زیبایی‌شناختی طراحی شده‌اند.

طراحی شلوار اداری با پارچه دیپلمات، لباسی که شکوه و قدرت دارد!

اگر جزء شیک‌پوشانی هستید که با خرید پارچه زیاد سروکار دارند، حتما نام دیپلمات به گوش‌تان خورده است. دیپلمات به پارچه‌هایی با طرح‌های راه‌راه گفته می‌شود. آیا می‌دانستید که سبک پوشش شما بیانگر جایگاه و شان اجتماعی شماست؟ پارچه دیپلمات نیز نمادی از قدرت است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دهه 1980 میلادی بانکداران و افراد ثروتمند لباس‌هایی خوش‌دوخت با پارچه‌های مشکی و نقره‌ای از مدل دیپلمات می‌پوشیدند. البته که پارچه دیپلمات قدمتی فراتر از این داشته و در آغاز سال 1907 روی کار آمد.

اگرچه خاصیت اکثر لباس‌ها این است که در برخی دوره‌ها از مد بیفتند، این مسئله برای لباس‌هایی با پارچه دیپلمات هم صدق کرد. به‌طوری که در سال 2008 استفاده از آن توسط شاغلان اماکن اداری کاهش یافت. اما اکنون مجددا شاهد ترندشدن آن‌ها هستیم.

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که از محبوبیت پارچه دیپلمات هیچ‌گاه کم نشد. خیاطان ماهر به‌واسطه مدل‌های منحصربه‌فرد و الگوهای خوش‌دوختی که خلق کردند، باعث محبوبیت بیشتر پارچه دیپلمات شدند. درحال‌حاضر به‌وفور می‌توان فرم‌های اداری با این جنس را در بازار مشاهده و خریداری کرد.

آیا استفاده از پارچه دیپلمات محدودیت سنی دارد؟

اگرچه هدف از نگارش این مقاله آشنایی بیشتر شما با مانتو شلوار دیپلمات است، اما به‌جرئت می‌توان گفت که برای خرید لباس‌هایی با پارچه دیپلمات، هیچ محدودیت جنسی وجود ندارد.

دیپلمات مناسب‌ترین پارچه برای دوخت لباس‌های خوش‌استایل اداری است. همان‌طور که زنان می‌توانند از یونیفرم‌هایی با این جنس استفاده کنند، مردان نیز قادر به استفاده از آن در سبک کت‌شلوار هستند.

چرا پوشیدن مانتو اداری دیپلمات مهم است؟

با اینکه مدیران سازمان‌ها و ارگان‌ها هستند که پوشیدن لباس‌های اداری یکدست را بر کارکنان خود واجب می‌کنند، اما فقط کارفرمایان نیستند که از این سبک پوشش نفع می‌برند. به‌طور کلی، این لباس برای 3 طیف مختلف در هر سازمان، منفعت دارد. در یک طبقه‌بندی نه‌چندان پیچیده، این 3 طیف را می‌توان شامل موارد زیر در نظر گرفت.

  • منافع کارفرما

  • منافع کارکنان

  • منافع مشتری

منافع کارفرما

با اینکه سرمایه‌گذاری در دوخت مانتو شلوار برای کارکنان هزینه‌بر است، اما با توجه به منفعت‌هایی که از این راه کسب می‌شود، هیچ تردیدی برای صرف هزینه باقی نمی‌ماند. بررسی‌ها حاکی از این است که پوشیدن لباس‌های یکدست، موجب افزایش بهره‌وری و بازدهی مطلوب شاغلین در یک سازمان خواهد شد. این موضوع در نهایت موجب شکوفایی و بالندگی ارگان نیز می‌شود.

لباس فرم کارکنان درصورتی‌که لوگوی سازمان روی آن درج شده باشد، بهترین شیوه برای تبلیغات غیرمستقیم و برندسازی است که نیازی به توضیح و تفسیر ندارد. لباس فرم کارکنان، یک ابزار کارآمد برای موفقیت نام تجاری سازمان است. امکان طراحی یک مانتو با طرح مورد نظر سازمان، هویت کاری را نشان می‌دهد.

منافع کارکنان

یکی از دلایلی که کارکنان از پوشیدن فرم اداری دیپلمات استقبال می‌کنند، رفع دغدغه تهیه لباس است. این موضوع در بین خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود. چنانچه افراد با فرهنگ‌ها و سلایق گوناگون در یک محیط اداری از لباس‌های متفاوتی استفاده کنند، تفاوت‌های فردی و نابرابری‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهند.

پوشیدن لباس اداری برای خانم‌ها با هر سبک پوشش و سلیقه، حس برابری و هم‌سطح‌بودن ایجاد می‌کند. این موضوع در ایجاد روحیه مثبت و بازدهی عملکرد آن‌ها موثر است. علاوه‌بر اینها در هزینه‌های خرید لباس‌هایی با قیمت بالا نیز پیشگیری خواهد شد.

منافع اداری

همه شما در جریانید که مهم‌ترین دغدغه صاحبان مشاغل، دیده‌شدن توسط مشتری است. لباس اولین نقطه جلب‌توجه و ابزاری کارآمد برای این هدف به‌حساب می‌آید. زمانی که مشتری وارد اداره می‌شود، با افراد زیادی روبه‌رو خواهد شد. در چنین شرایطی قطعا در شناسایی افراد و تشخیص سمت آن‌ها دچار مشکل می‌شود و نمی‌داند چه کسی مسئول پاسخ‌گویی به مشکل اوست.

مانتو اداری یک راه ساده برای شناسایی کارمندان از بالادستی‌هاست. کسب‌وکارهایی که بتوانند ازاین‌طریق روی مشتری و تصویر ذهنی او از برند تاثیر بگذارند موفق‌تر هستند؛ چراکه این مشتری است که بقا و ماندگاری یک شرکت را تضمین می‌کند.

اعلب ما افراد را ازروی ظاهر قضاوت می‌کنیم و مشتریان نیز براساس آنچه که از ظاهر کارمند می‌بینند، پیش‌داوری ذهنی و تصمیم‌گیری می‌کنند. پوشیدن لباس فرم هماهنگ آن هم از نوع دیپلمات، حس حرفه‌ای و متخصص‌ بودن به مشتری می‌دهد و او راحت‌تر می‌تواند به برند اعتماد کند.

آیا پارچه دیپلمات فقط برای محیط های کاری مناسب است؟

کلاسیک‌بودن این پارچه، روی کت‌شلوار بهتر نمایان می‌شود. البته نمی‌گوییم که این پارچه مردانه است چون در این صورت به‌نوعی تفکر دهه 1980 را به شما منتقل کرده‌ایم. با گذشت زمان وقتی که این پارچه توسط بانوان هم برای مانتو مورد استفاده قرار گرفت، به محبوبیت آن بیش از پیش افزوده شد.

حالا سوال اینجاست که پارچه دیپلمات فقط برای محیط‌های اداری مناسب است؟ طبق یک قانون اساسی، باید میانه‌رو بود. سادگی پارچه دیپلمات، بیانگر غرور، قدرت و جذبه است. به همین دلیل پوشیدن چنین سبک کلاسیکی در جلسات کاری و به‌طور کلی در محیط اداری توصیه می‌شود تا مهمانی یا عروسی.

مانتو شلوار دیپلمات مناسب چه فصلی است؟

پارچه دیپلمات از ترکیب الیاف طبیعی همچون پشم و پنبه با الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر تولید می‌شود که نتیجه آن پارچه‌ای بادوام با نگهداری آسان و ظاهری شیک است. ازآنجایی‌که دیپلمات به‌دلیل ترکیب الیاف خاصیت تنفس‌پذیری دارد و راحتی خوبی را فراهم می‌کند، پوشیدن لباس اداری آن در فصول معتدل بهار و پاییز توصیه می‌شود؛ چراکه در این فصول نیاز به تعادل بین خنکی و گرما وجود دارد.

در فصل سرد زمستان پارچه دیپلماتی که درصد پشم آن بالاست، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در واقع پشم عایق حرارت است و بدن را به‌خوبی گرم نگه می‌دارد. در فصل گرم تابستان، استفاده از پارچه دیپلمات با درصد بالاتر پنبه و الیاف مصنوعی مناسب‌تر است. این الیاف هوا را از خود عبور می‌دهند و از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کنند.

با این تعاریف دانستید که مانتو شلوار دیپلمات به‌دلیل تنوع در ترکیب الیاف پارچه، می‌تواند عملکردی چندگانه داشته باشد و به‌طور گسترده‌ای در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بهترین عملکرد خود را در فصول بهار و پاییز نشان می‌دهد.

ویژگی های مهم مانتو شلواری که با پارچه دیپلمات طراحی شده باشد

صنعت مد و لباس در همه جوامع جهانی و ارتباطات اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند. در بین همه پارچه‌های مورد استفاده در صنعت پوشاک، دیپلمات به‌دلیل ویژگی‌های خاص خود جایگاه ویژه‌ای درزمینه دوخت لباس فرم اداری دارد. ازجمله ویژگی‌های چنین لباسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت بالای لباس: لباس اداری دیپلمات به‌دلیل استفاده از الیاف مقاوم، مقاومت بالایی دربرابر سایش و پارگی دارد. این موضوع برای افراد شاغلی که نشست‌وبرخاست‌های زیادی دارند بسیار مناسب است.

  • ضدچروک: مانتو شلوارهای دیپلمات به‌دلیل ساختار بافتی خاص خود مقاومت بالایی در برابر چروک و انبساط از خود نشان می‌دهند. ازآنجایی‌که چروک‌نشدن لباس برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد، دیپلمات به‌خوبی از رخداد این مشکل پیشگیری می‌کند.

  • نگهداری رنگ: این پارچه از قدرت نگهداری رنگ بالایی برخوردار است. بنابراین، بعداز شست‌وشوی مکرر لباس همچنان رنگ خود را حفظ می‌کند. البته به‌منظور مراقبت بیشتر از بافت لباس، بهتر است آن را در ماشین‌ لباس‌شویی نشویید.

  • تنفس‌پذیری پارچه: دیپلمات از الیافی ساخته شده که اجازه عبور هوا را صادر می‌کند و به پوست اجازه می‌دهد تا در طول روز تنفس کند. لباس‌هایی که با پارچه دیپلمات طراحی شوند، در تابستان هم خاصیت ضدتعریق دارند.

  • ظاهری شیک و حرفه‌ای: دیپلمات با ساختار بافتی خاص و زیبای خود، ظاهری شیک و حرفه‌ای به شما می‌بخشد. معمولا کارکنانی که لباسی با این نوع پارچه بر تن دارند، احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس بیشتری در عملکرد و مذاکرات خود خواهند داشت.

  • ایستایی مناسب لباس اداری دیپلمات: زمانی که افراد به‌منظور دوخت مانتو یا کت‌شلوار قصد خرید پارچه را دارند، به‌دنبال پارچه‌ای با ایستایی مناسب هستند. دیپلمات از آن پارچه‌هایی است که ایستایی خوب آن مورد پسند مشتریان است. همچنین نحوه اتوکشی آن خیلی ساده‌تر از سایر پارچه‌هاست.

  • تنوع رنگی بالا: دیپلمات هم مانند سایر پارچه‌های موجود در بازار از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. اما بیشترین رنگ‌های مورد استفاده از آن در محیط‌های اداری شامل مشکی، توسی و سرمه‌ای است. البته این بدان معنا نیست که رنگ‌های روشن پارچه دیپلمات موجود نیستند.

  • تناسب با هر استایل و اندامی: خانم‌ها در انتخاب یک پارچه مناسب، همواره به تناسب آن با فرم بدن خود توجه ویژه‌ای دارند. پارچه‌های دیپلمات دقیقا دارای همین ویژگی هستند. طرح راه‌راه این پارچه‌ها استایل شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و درصورتی‌که دارای اضافه‌وزن هستید، پوشیدن لباس‌هایی با پارچه دیپلمات اندام‌تان را به‌شکلی ورزیده نمایان می‌کند.

مانتو شلوار اداری دیپلمات را بر اساس چه مشخصه هایی بخریم؟

تا اینجای مطلب در مورد ویژگی یک لباس فرم اداری زنانه با پارچه دیپلمات نکات جالبی آموختید. همان‌طور که می‌دانید شیک‌بودن در یک محیط کاری تنها با خرید لباس‌های گران‌قیمت با طرح‌های عجیب‌غریب امکان‌پذیر نیست. گاهی اوقات پوشیدن یک لباس ساده و یکدست با دیگران زیبایی بیشتری دارد.

درصورت انتخاب یک لباس اداری هماهنگ با محیط کار، باز هم نیاز است که با رعایت تمامی اصول و قوانین انتخاب، بتوانید شیک‌بودن و متفاوت‌بودن را تجربه کنید. یکی از این قوانین، توجه به فرم بدن و میزان قد است. در ادامه با جزئیات این موضوع بیشتر آشنا می‌شوید.

مانتو شلوار اداری دیپلمات مخصوص خانم هایی با قد کوتاه

اگر انتخاب لباس به‌درستی صورت بگیرد، کوتاه‌بودن قد چندان هم عیب نیست. خانم‌های قدکوتاه دقت کنید که سایز مناسب لباس را با توجه به جثه خود انتخاب کنید. سرشانه‌های افتاده، آستین‌های بلند و تنه گشاد اصلا مناسب شما نیست.

برخی خانم‌ها فکر می‌کنند که با چنین انتخابی می‌توانند خود را درشت‌تر از آنچه که هستند نشان دهند. درصورتی‌که کاملا اشتباه است. لباس مناسب شما باید کاملا فیت تن‌تان باشد.

مانتو شلوار اداری دیپلمات مخصوص خانم های قد بلند

قد بلند یک مزیت است اما درصورت انتخاب نادرست لباس، می‌تواند معضل هم باشد. برخی خانم‌ها با سهل‌انگاری لباس خود را انتخاب می‌کنند و این باعث می‌شود که اندام‌شان زمخت و بی‌قواره نشان داده شود.

قد مانتو نباید برای خانم‌های قدبلند کوتاه‌تر یا بلندتر از حد معمول باشد؛ زیرا اندام را نامتعادل جلوه می‌دهد. همچنین شلوار راسته و شلوار مخروطی با قد تا مچ اصلا برای بانوان قدبلند پیشنهاد نمی‌شود.

برای خرید مانتو شلوار اداری، فروشگاه میرداماد را انتخاب کنید

فروشگاه میرداماد به‌عنوان یک نام آشنا در امر فروش انواع مانتوهای اداری، اسپرت و مجلسی شناخته می‌شود. میرداماد با داشتن دانش فنی و تخصصی خود درزمینه فروش، محصولاتی با کیفیت بالا و طراحی‌های مدرن ارائه می‌دهد. با توجه به تمرکز بر جزئیات دقیق دوخت، لباس‌های این فروشگاه باعث ایجاد رضایت در مشتریان خواهد شد.

فروشگاه مانتو میرداماد هم تنوع بالایی در کالاهای خود دارد و هم شما می‌توانید مدل‌ها و مجموعه‌های به‌روز لباس را در آن پیدا کنید. کافی است اندازه بدن خود را بدانید و لباسی که مناسب‌تان است سفارش دهید تا در کمترین زمان به‌دست شما برسد.

جمع‌بندی

زمانی که صحبت از مانتو شلوار اداری یا همان فرم اداری زنانه می‌شود، اغلب تصویر اشخاص شیک‌پوش با لباس‌های یکدست در ذهن‌مان تداعی می‌شود. در واقع کارمندان و کارفرمایان از این تکنیک برای بالابردن پرستیژ کاری خود و ایجاد روحیه جذاب‌بودن در محل کار استفاده می‌کنند.

دیپلمات، پارچه‌ای مناسب برای طراحی لباس فرم اداری است. دیپلمات هم ظاهر شکیل با ایستایی مناسب دارد و هم جنسی باکیفیت که باعث می‌شود افراد لباس‌های این پارچه را تا سال‌های سال بتوانند استفاده کنند؛ بدون اینکه متوجه آسیب‌دیدگی آن شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان