دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

بست فلکسیبل چیست؟ 

شنبه، 10 شهریور 1403
در این مطلب به معرفی بست فلکسیبل و انواع آن پرداختیم.

بست فلکسیبل

بست فلکسیبل ابزار پر مصرفی بوده که در تاسیسات ساختمانی و همچنین صنعت کاربرد دارد. بست فلکسیبل دارای انواع مختلفی نظیر بست فلکسیبل گالوانیزه، آلومینیوم و استیل می باشد که هر کدام مصارف مختلفی داشته و از پرکاربرد ترین ابزار آلات اتصال لوله ها هستند. در ادامه مقاله قصد داریم برایتان آنها را به طور کامل توضیح دهیم.

کاربرد و انواع بست فلکسیبل

از بست فلکسیبل برای متصل کردن لوله و همچنین اتصالات مختلف استفاده می گردد. این محصول منعطف بوده و سایز بندی های مختلفی دارد. از کاربردهای مهم این بست می توان به افزایش بهره وری سیستم ها، همچنین کم شدن هزینه های نصب، بهبود کارایی و افزایش طول عمر مفید دستگاه ها اشاره کرد. انواع مختلف بست فلکسیبل به شرح زیر می باشد.

  • بست گازی یا فولادی فلکسیبل:

دارای لایه های متعددی از جنس فولاد بوده، انعطاف پذیرند و همچنین در برابر فشار بالا بسیار مقاوم هستند. از آنها برای منتقل کردن گاز، نفت و همچنین دیگر سیالات استفاده می گردد. این محصول جزو پرفروش ترین بست های موجود در بازار می باشد.

  • بست روکش دار لوله فلکسی:

این نمونه نیز منعطف بوده و از موادی مثل پی وی سی، پلی اتیلن و همچنین پلی پروپیلن تولید می شوند. کاربرد آنها انتقال آب و گاز می باشد.

  • بست رولی با قفل جدا

برای کانال هایی با ابعاد بزرگ کارایی داشته و همچنین قادرند چندین لوله فلکسی را به هم متصل کنند.

ویژگی ها و مزایای بست فلکسیبل

از بست های فلکسیبل برای متصل کردن لوله های هوا و همچنین لوله های گاز در سیستم تهویه مطبوع و سیستم حرارتی ( گرما ساز و سرما ساز) استفاده می شود. جنس آنها استیل بوده و در برابر دمای بالا، نشتی و همچنین رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. به دلیل ضخامت بالای آنها، بسیار محکم بوده و ماندگاری بالایی نیز دارند. از دیگر مزیت های بست فلکسیبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف پذیرند: به دلیل طراحی بی نظیر آنها و جنس مواد بکار رفته در تولیدشان، بسیار منعطف بوده و قابلیت انطباق با شرایط مختلف را دارا می باشند.

  • کم بودن وزن: وزن کم آنها سبب می شود تا هزینه های حمل و نقل و همچنین نصب آنها کاهش یابد.

  • محدودیت نصب ندارند: برای متصل کردن وسایل با قطر های مختلف کاربرد داشته و هیچ گونه محدودیتی ندارند.

  • خاصیت ضد زنگ: ضد زنگ بوده و در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهند.

  • نصب راحت: طریقه نصب آنها ساده بوده و نیاز به فرد متخصص نیست.

نصب بست فلکسیبل

نصب بست فلکسیبل کار چندان پیچیده ای نیست فقط کافیست یک پیچ گوشتی در اختیار داشته باشید، فقط در صورتی شما نیازمند فرد متخصص خواهید بود که سایز و ابعاد بست بزرگتر باشد. برای نصب آن نیز باید نهایت دقت لازم را داشت که در محلی که احتمال نشتی وجود دارد نصب گردد.

قیمت بست فلکسیبل

قیمت نهایی بست فلکسیبل به موارد گوناگونی نظیر ابعاد و جنس آنها بستگی داشته، به طور مثال بسته تولید شده از جنس آلومینیوم از قیمت بالاتری به نسبت بقیه جنس ها برخوردار است. خریداران می بایست برای اطلاع دقیق از قیمت به روز شده ی آنها با فروشنده های معتبر در این زمینه مشورت کرده و سپس اقدام به سفارش کنند.

خرید بست فلکسیبل

هنگامی که قصد دارید بست فلکسیبل را تهیه کنید در ابتدا لازم است به نوع کاربرد آن، همچنین نوع اتصالات دقت کنید. قیمت بست فلکسیبل متفاوت بوده، بنابراین باید بست مناسب کار خود را خریداری کنید تا متحمل ضرر نشوید. اگر محصول مورد نظر را برای قسمتی می خواهید که خوردگی بالایی دارد می توانید از بست فلکسیبل گالوانیزه استفاده کنید.

سخن آخر

ما در این مطلب برای شما از انواع بست فلکسیبل و مزیت های آنها سخن گفتیم و بیان داشتیم بست فلکسیبل به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا و همچنین جا به جایی ساده ی آن، به عنوان یک راه حل موثر و کارآمد برای افزایش کیفیت کانال های فلکسیبل شناخته شده است. این ابزار مفید تضمین کننده ی بهبود جریان هوا و فشار در کانال بوده و برای بهبود عملکرد سیستم تهویه هوای مطبوع نیز کارایی دارد. امیدواریم مطالب ذکر شده در این یادداشت برایتان مفید بوده باشد، سپاسگزاریم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید.

همچنین شما میتوانید برای خرید کانال اسپیرال نیز روی لینک کلیک نمایید.

  برچسب ها: ابزار تاسیسات

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
نگاهی به مراسم سالگرد همسر یونس ژائله مالک برند شیرین عسل؛ از گل آرایی فوق اعیانی مزار در مقبره خانوادگی تا باکس‌های شیشه‌ای شامل یک شاخه گل ارکیده و حلوا به شکل رز+ویدیو
رونمایی از چهره واقعی شیما جعفرزاده، بازیگر نقش دیبا در سریال طوبی/ خواهر طوبی زمین تا آسمون تفاوت داره با فیلم+عکس
رونمایی بهنوش طباطبایی از مهارت فوق العاده‌اش در اسب سواری+ویدیو/ حال خوش خانم بازیگر روانشناس در طبیعتی زیبا و سرسبز
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نگاهی به خونه زندگی و دکوراسیون منزل 10 بازیگر زن سینمای ایران؛ از متین ستوده و شیلا خداداد گرفته تا الناز شاکردوست و زهره حمیدی / کدومشون باسلیقه ترند؟
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "پاکت‌نامه" را در «غذاخوری مدرسه» و فقط در 5 ثانیه پیدا کنند
ببینید|| بی بی سریال متهم گریخت چقدر با واقعیتش فرق میکند!/ تصاویری از بازیگر بی بی پس از 19 سال در 64 سالگی!
(ویدئو) لحظات پر از حس خوب، آشپزی با مادربزرگ خوش سلیقه به صرف کتلت خوشمزه
مراحل سابمیت مقاله