بی‌حجابی‌ اجباری ‌تکرار نخواهد شد/ نه رضاشاه موفق شد و نه محمدرضا

  چهارشنبه، 21 تیر 1402 ID  کد خبر 347980
بی‌حجابی‌ اجباری ‌تکرار نخواهد شد/ نه رضاشاه موفق شد و نه محمدرضا
ساعد نیوز: بی‌حجابی اجباری، دو قطبی های اجتماعی را عیان می‌کند. رضاخان بین‌الملل به ناامیدی مردم از یکدیگر بیشتر از ناامیدیشان از دولت نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، علی مهدیان، استاد حوزه و دانشگاه‏- خیلی ها هنوز نفهمیده اند مسئله امروز ما بی‌حجابی اجباری است نه حجاب اجباری. رضاخان بین‌المللی دنبال بی‌حجابی اجباری است با همه توان. تا هم استقلال فرهنگی ما را بگیرد هم آزادی فرهنگی را. او به این احساس بردگی و تحقیر ملت نیاز دارد.
از به خون‌کشیدن گوهرشاد و چادرکشیدن از سر زنان تا روش مکارانه دختر شایسته و الگوی زن‌روز و تصویر چادری از زنان روسپی در دوره محمدرضا همه طرح‌شان همین بود، هویتت را بده برود. استقلالت را نابود کن. برده باش. هنوز هم طرح همان طرح است. اشتباه نکنید آنچه امروز دنبال می‌شود پروژه «بی‌حجابی اجباری» است. درست ببینید.
‏پروژه بی‌حجابی اجباری فقط مسئله‌اش پیش‌بردن کلان پروژه بی‌حیایی و انقلاب جنسی در کل دنیا نیست. که هست. حتی فقط کلان پروژه اسلام‌ستیزی هم نیست. که آن هم هست. بلکه مسئله اصلی اش گرفتن هویت و ایمان و امید و ایجاد احساس انسداد در جان ما است. که چه بشود؟ برای رضاخان امروز عالم، احساس شکست ما مهم‌تر از خود شکست است.‏بی حجابی اجباری پروژه‌ای است که احساس ناامیدی در مبارزه هویتی ما با غرب را پیش می‌برد.باید جوان ما از داشتن هویت و اراده مستقل ناامید شود.
تحریم‌ها را آمریکا نه به دلیل سادیسم سیاسی بلکه برای ایجاد همین احساس ناامیدی و انفعال دنبال می‌کند پروژه جریان تحریف هم همین است. ناامیدی.
‏بی‌حجابی اجباری، دو قطبی های اجتماعی را عیان می‌کند. رضاخان بین‌الملل به ناامیدی مردم از یکدیگر بیشتر از ناامیدیشان از دولت نیاز دارد. آنها روی انفعال ما حساب کرده‌اند. انفعال ما یعنی تاثیر در سبک و محاسبه و تصمیم و اراده‌مان.
اما اجبار روی این مردم جواب نخواهد داد. نه رضاشاه موفق شد و نه محمدرضا و نه امروز دنباله‌هایشان و اربابانشان. این مردم داستان مبارزه امام‌حسین‌(ع) را با هرزگی یزید می‌خوانند، روضه‌های خون بی‌گناه فرزندان کربلا برای اصلاح انفعال مردم مقابل کشف حجاب یزیدی را می‌خوانند و اشک می‌ریزند. اینجا ایران است و همه این فشارها فقط رشد این مردم را سرعت می‌دهد و ناامیدی دشمن را در پی دارد. منتظر بمانید و تماشا کنید.

10 برداشت غلط و رایج درباره حجاب اجباری

ما #حجاب_اجباری نداریم، حجاب الزامی داریم. تفاوتش چیست؟ برای احکام فردی اجبار نداریم، الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت، در خانه با خیابان. ان‌شاءالله روشن است.
الزام حجاب برای باحجاب کردن بی‌حجاب‌ها نیست، بلکه برای صیانت از دموکراسی و دفاع از حق اکثریت است که اسلام را می‌خواهند. پس مدام ژست نگیرید که مگر چند درصد با اجبار حجاب، باحجاب شدند.
یک جامعه در انتخاب دین آزاد است، اما در انتخاب از دین آزاد نیست. مردم ما اکثریت اسلام را می خواهند و حجاب جزئی از اسلام است. پس تکلیف رفراندوم هم روشن است. رفراندوم برای انتخاب اصل دین است نه جزئیاتش.
اینکه الزام حجاب در صدر اسلام بوده یا نه، سوال غلطی است. با فرض اینکه نبوده است باز هم مهم نیست. الزام اجتماعی حجاب از احکام تعزیری است که متناسب با زمان و مکان و شرایط اتخاذ می شود. مثل بسیاری دیگر از قوانین که زمان پیامبر نبوده و امروز هست و شرعی است.
بدحجابی در ایران ناشی از بی‌دینی نیست، ناشی از سبک زندگی غربی است. نشانه‌اش نیز حیا و عفت زنان ماست و نه ظاهرشان. پس از روی ظاهر نگویید مردم حجاب نمی‌خواهند؛ این بند بسیار مهم است.
متولی حجاب در ایران تنها گشت ارشاد نیست؛ 26 نهاد متولی حجاب اند که متاسفانه در خواب عمیق اند و به کسی هم پاسخگو نیستند. کاش عدلیه به عنوان حقوق عامه به کم‌کاری این 26 نهاد هم ورود کند.
حجاب ملاک دینداری نیست؛ یک نشانه است در کنار دیگر نشانه‌ها. چه بسا زنان بدحجابی که دیندارتر ند و بالعکس. خیلی ها این خطای اجتماعی را ندارند و صدها خطای فردی و اجتماعی دیگر دارند.
حجاب تنها چادر نیست. با این حال چادر طی سال‌های اخیر فراتر از حجاب رفته است و به یک هویت فرهنگی-سیاسی و حتی مبارزاتی ارتقا یافته است.
#چهارشنبه_سفید و موارد شبیه به آن، پروژه فرهنگی علیه حجاب نیست؛ پروژه امنیتی علیه نظام است. لذا برخورد امنیتی می‌خواهد نه فرهنگی.
مردها با دیدن زن بی حجاب الزاما به وسوسه گناه نمی افتند، بلکه دیدن زن بی‌حجاب خودش فی نفسه بدون ریبه و لذت معصیت است. لذا بی‌حجابی تعرض به حقوق دیگران است. ان‌شاءالله روشن است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (624 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در خواستگاری دختر حداد عادل: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه ندارم دخترتان حاضر به ازدواج با پسرم است؟
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
بازگشت دوباره کامبیز دیرباز اینبار با "شغال"! / جدیدترین سریال این بازیگر
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس