دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

بی تی اس، سولی و ستارگانی که باعث تغییر قوانین کره شدند! 

دوشنبه، 27 شهریور 1402
کد خبر: 356703
ساعد نیوز: این ستارگان مشهور اهل کره جنوبی هر کدام به نحوی باعث تغییر و ایجاد قوانین جدید در این کشور شده‌اند!

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از وقت صبح، این ستارگان مشهور اهل کره جنوبی هر کدام به نحوی باعث تغییر و ایجاد قوانین جدید در این کشور شده‌اند!

در طول دهه گذشته، قوانین کره جنوبی شاهد برخی تغییرات و اضافات غیر متعارف بوده است، همه به دلیل هنرمندان جریان اصلی. در اینجا چهار سلبریتی مهم که بر قوانین کره‌ای و داستان‌های تلخ و شیرین پس‌زمینه آنها تأثیر گذاشته‌اند، اشاره می‌کنیم.

1. سولی

در سال 2019، سولی عضو گروه محبوب اِف اِکس در 25 سالگی به طرز غم انگیزی درگذشت. گفته می‌شود که این خواننده با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کرد.

دلیل افسردگی شدید این خانم آیدل مسخره شدن و آزار و اذیت کاربران اینترنتی معرفی شد.

پس از درگذشت او، هفت نامه در وب سایت دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی ارسال شد که خواستار مجازات شدیدتر برای قلدری آنلاین و تقویت استفاده از سیستم نام واقعی هنگام ارسال نظرات و ایجاد حساب کاربری در فضای مجازی بودند.

با افزایش گفتمان عمومی در مورد مرگ سالی و رنج او، حلقه سیاسی کره جنوبی شروع به توجه به این موضوع کرد. در این جریان لایحه‌ای به نام «قانون سولی» پیشنهاد شد. بر طبق این قانون کاربران اینترنتی مجبورند در هنگام ارسال نظرات از نام‌ واقعی خود استفاده کنند.

علاوه بر این، یک پیشنهاد قانونی دیگر برای اصلاح جزئی قانون ارتقای بهره‌برداری و حفاظت از اطلاعات شبکه‌های اطلاعات و ارتباطات ارائه شد. از آن پس ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی و اطلاعاتی ملزم به حذف نظرات نفرت‌انگیز از شبکه‌های خود هستند.

متأسفانه «قانون سولی» پیش از پایان مجلس شورای ملی بیستم نتوانست در جلسه کامل به تصویب برسد و در نهایت کنار گذاشته شد.

2. گو هارا


گو هارا یکی از اعضای گروه کارا و همچنین یک بازیگر سرشناس بود. مانند دوستش سولی، گو هارا در 28 سالگی درگذشت. مرگ او، که تنها یک ماه پس از درگذشت سالی رخ داد، به عنوان یک مورد احتمالی خودکشی اعلام شد.

این خواننده قربانی آزار و جنایات جنسی توسط نامزد سابقش بود. مرگ او باعث خشم ناشی از عدم حمایت قانونی از زنان در برابر جرایم جنسی در کره جنوبی شد.

موضوع مهم دیگری که پس از مرگ گو هارا توجه عموم را به خود جلب کرد، قانون ارث کره جنوبی بود. گو هو این، برادر خواننده، یک پیشنهاد قانونی به نام «قانون گو هارا» را پیشنهاد داد و خواستار اصلاح قوانین ارث در کشور شد.

بر اساس قوانین کره، والدین حق دارند از دارایی‌های فرزندان درگذشته خود بهره مند شوند، حتی اگر آنها را بزرگ و یا تأمین نکرده باشند. پس از مرگ گو هارا، مادر جدا شده او ظاهراً در مراسم تشییع جنازه حاضر شد و سعی کرد حق خود را در املاک ستاره متوفی مطرح کند.

هو این شکایتی را علیه مادرش تنظیم کرد و همچنین برای این قانون درخواست داد که از ادعای والدین در مورد دارایی‌های فرزندان خود در صورت بی‌توجهی به وظایف خود به عنوان والدین جلوگیری می‌کرد. این قانون نهایتا تصویب شد.

3. بی تی اس

در دسامبر 2020، مجلس ملی اصلاحیه‌ای را در قوانین خود در مورد سربازی اجباری تصویب کرد. این قانون فرصت‌هایی را برای آیدل‌های مرد ایجاد کرد تا در صورت رعایت استانداردهای خاص، خدمت اجباری خود را به تعویق بیاندازند.

این اصلاحیه که به طور گسترده به عنوان «قانون بی تی اس» از آن یاد می شود، در سپتامبر 2020 و پس از موفقیت بزرگ بین المللی تک آهنگ دینامیت از بی تی اس ارائه شد.

طبق قانون کره جنوبی، همه مردان باید تا سن 28 سالگی برای 18 ماه خدمت اجباری در ارتش ثبت نام کنند.

با یان وجود قانون موسوم به «بی تی اس» به هنرمندان کی‌پاپ اجازه می‌دهد تا سربازی خود را تا 30 سالگی به تعویق بیندازند. اما تنها در صورتی که مدال‌های دولتی برای مشارکت‌های فرهنگی داخلی و جهانی خود دریافت کرده باشند. مانند نشان شایستگی فرهنگی، که بی تی اس در سال 2018 دریافت کرد.

این لایحه تنها سه روز قبل از اینکه بزرگترین عضو گروه 28 ساله شود، به تصویب رسید.

تاکنون اعضای بی تی اس تنها ذینفعان این اصلاحیه بوده‌اند. با این حال، جین و جی‌هوپ درخواست تعویق خود را پس گرفتند و اکنون مشغول سپری کردن خدمت سربازی خود هستند.

لایحه جدید علاوه بر شفافیت مالی، چندین قانون جدید را نیز برای شرکت‌هایی که آیدل‌های زیر سن قانونی استخدام می‌کنند، با هدف تقویت حمایت از آن‌ها اعمال می‌کند.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی